چرا بک لینک ها برای سئو مهم هستند؟ (10 مزیت برتر)


این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می دهد که “چرا بک لینک ها برای سئو مهم هستند؟”

در زیر، متوجه خواهید شد که چرا بک لینک ها برای رتبه بندی موتورهای جستجوی وب سایت اهمیت دارند و لیستی از مزایای برتر بک لینک در سئو را دریافت خواهید کرد.

همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول بک لینک بیشتر توضیح می دهد تا به شما کمک کند موثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو را ایجاد کنید.

چرا بک لینک ها برای سئو مهم هستند؟

چرا بک لینک ها برای سئو مهم هستند؟

بک لینک ها برای سئو مهم هستند زیرا بک لینک ها نشان دهنده رای اعتماد از یک وب سایت به وب سایت دیگر است که یک سیگنال سئوی خارج از سایت برای رتبه بندی محتوا در صفحات نتایج موتور جستجو است.

مزایای بک لینک در سئو

1. بک لینک ها سیگنال های سئوی خارج از صفحه را بهبود می بخشد

مزیت اصلی بک لینک ها این است که سیگنال های سئوی خارج از صفحه را بهبود می بخشند. بک لینک ها بخش مهمی از ساخت یک وب سایت موفق هستند زیرا این لینک ها به ،وان تایید (یا رای) از سایت های دیگر عمل می کنند.

وقتی موتورهای جستجو این آرا را می بینند، الگوریتم های رتبه بندی آن را به ،وان نشانه ای از قابل اعتماد بودن وب سایت و محتوای با کیفیتی که ارزش پیوند دادن به آن را دارد، در نظر می گیرند. این به وب سایت مورد نظر کمک می کند تا رتبه بالاتری در نتایج جستجو ،ب کند تا زم، که بک لینک از اصول جستجوی گوگل (که قبلاً دستورالعمل های وب مستر نامیده می شد) پیروی کند و از یک سایت قابل اعتماد با سیگنال های با کیفیت قوی باشد.

2. اعتبار صفحه را افزایش می دهد

بک لینک ها نیز مهم هستند زیرا به افزایش اعتبار صفحه کمک می کنند. Page Aut،rity یک معیار SEO است که توسط Moz توسعه یافته است که میزان احتمال رتبه یک صفحه وب در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را بر اساس تعدادی از عوامل از جمله کمیت و کیفیت لینک های دریافتی اندازه گیری می کند.

هر چه یک صفحه وب دارای بک لینک های با کیفیت بیشتری باشد، اعتبار صفحه آن بالاتر می رود. در نتیجه، بک لینک ها می توانند دید وب سایت شما را در SERP برای کلمات کلیدی خاص سئو افزایش دهند و بازدیدکنندگان بیشتری را به صفحات مربوطه جذب کنند.

3. Domain Aut،rity را افزایش می دهد

یکی دیگر از مزایای بک لینک ها این است که به افزایش اعتبار دامنه وب سایت شما کمک می کنند (یکی دیگر از معیارهای Moz). امتیاز Domain Aut،rity کیفیت کلی دامنه ریشه یک وب سایت را اندازه گیری می کند. صفحات خاصی مانند Page Aut،rity نیست.

به طور معمول، هرچه اعتبار دامنه سایت شما بالاتر باشد، شانس شما برای به دست آوردن رتبه بالایی در نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر شما بیشتر است. نمرات بالای Domain Aut،rity اغلب نشان‌دهنده تخصص، اقتدار و اعتماد قوی (EAT) است که فاکتورهای مهم رتبه‌بندی برای الگوریتم رتبه‌بندی گوگل هستند.

4. بک لینک ها برای رتبه بندی کلمات کلیدی مهم هستند

بک لینک ها همچنین برای رتبه بندی کلمات کلیدی در SERP ها اهمیت دارند. وقتی وب‌سایت‌های باکیفیت با کلمات کلیدی منطبق دقیق یا عبارات کلیدی منطبق جزئی به محتوای شما پیوند می‌دهند، ،نده‌های موتور جستجو متوجه این تأییدها می‌شوند و از متن لنگر برای تأیید اینکه محتوا باید برای کدام کلمات کلیدی فهرست‌بندی و در نتایج جستجو رتبه‌بندی شود، استفاده می‌کنند.

این امر مخصوصاً زم، صادق است که وب‌سایتی که به محتوای شما پیوند می‌دهد دارای تخصص، اعتبار و اعتماد باشد و صفحه پیوند با محتوای شما مرتبط باشد.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

5. بک لینک ها ترافیک ارجاع ایجاد می کنند

اهمیت بک لینک ها شامل توانایی ایجاد ترافیک ارجاع نیز می شود. ترافیک ارجاعی تعداد بازدیدکنندگ، است که یک وب سایت از افرادی که روی پیوندی که در یک سایت شخص ثالث ظاهر می شود کلیک می کنند، دریافت می کند.

این نوع ترافیک برای هر استراتژی سئو بسیار مهم است زیرا به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنند و علاوه بر بهبود سیگنال‌های خارج از سایت برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو، در معرض دید بیشتری قرار بگیرند.

6. دید کلی موتورهای جستجو را افزایش می دهد

یکی دیگر از مزایای بک لینک ها افزایش دید کلی وب سایت شما در موتورهای جستجو است. بین تعداد بک لینک هایی که به کل دامنه وب سایت شما اشاره می کنند و تعداد کل کلمات کلیدی که سایت در SERP رتبه بندی می کند، ارتباط قوی وجود دارد.

تعداد بیشتری از بک لینک ها به موتورهای جستجو سیگنال می دهند که وب سایت شما از کیفیت بالایی برخوردار است و محتوای مرتبطی را ارائه می دهد که ارزش پیوند دادن و ظاهر شدن در نتایج جستجو را دارد. این به ،ه خود، شانس نمایش وب سایت شما در جستجوهای مرتبط را افزایش می دهد حتی اگر مستقیماً آن کلمات کلیدی را هدف قرار ندهید.

7. آگاهی از برند را افزایش می دهد

یکی دیگر از مزایای خوب بک لینک ها این است که می توانند به افزایش آگاهی از برند برای تجارت شما کمک کنند.

یک استراتژی بک لینک خوب می تواند سر و صدای خوبی در اطراف برند شما ایجاد کند. و داشتن لینک به وب سایت شما از سایت های محبوب و بسیار قابل اعتماد به مردم کمک می کند تا شرکت شما را راحت تر تشخیص دهند و اعتبار شما را افزایش می دهد (در ادامه توضیح داده خواهد شد).

8. بک لینک ها برای اعتبار مهم هستند

بک لینک های با کیفیت نیز برای اعتبار مهم هستند. وقتی گوگل و سایر موتورهای جستجو وب سایت ها را در SERPS خود رتبه بندی می کنند، قابل اعتماد بودن سایت را در نظر می گیرند.

اگر یک وب سایت از سایت های معتبر و معتبر دیگر بک لینک دریافت کند، نسبت به رقبای خود قابل اعتمادتر دیده می شود (همه عوامل دیگر سئو برابر هستند). این بدان م،است که بک لینک ها می توانند نه تنها به ترافیک بیشتر، بلکه به تبدیل و فروش نیز منجر شوند.

9. بک لینک ها ارتقاء مستمر وب سایت هستند

مزیت طول، مدت بک لینک ها این است که منبع مستمری برای ارتقای وب سایت هستند.

به ،وان مثال، سایت شما از چندین پست وبلاگ در یک نشریه صنعتی محبوب مانند فوربس بک لینک دریافت می کند. در این صورت، افراد حتی پس از تاریخ انتشار اولیه، به دیدن لینک‌های موجود در پست‌ها و کلیک بر روی آن‌ها ادامه می‌دهند.

این بدان م،است که حتی ماه‌ها (یا سال‌ها) پس از انتشار بک لینک در اینترنت، محتوای شما همچنان به طور مداوم تبلیغ می‌شود. به طور بالقوه بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت شما وارد می کند.

10. درآمد بیشتری تولید می کند

جدا از مزایای مهم سئو و بک لینک های آگاهی از برند برای وب سایت شما، بک لینک ها برای درآمدزایی نیز اهمیت زیادی دارند.

از آنجایی که بک لینک ها با افزایش دید موتورهای جستجو، ترافیک و تعامل مرتبط هستند، وب سایت شما به احتمال زیاد از منابعی مانند تبلیغات، لینک های وابسته و فروش مستقیم درآمد ،ب می کند.

علاوه بر این، افرادی که بر روی ایجاد بک لینک به صورت استراتژیک تمرکز می کنند، احتمال بیشتری برای تولید سرنخ های جدید دارند که یکی از مهم ترین منابع درآمد برای بسیاری از مشاغل است.

درباره بک لینک ها بیشتر بد،د

لینک های زیر بیشتر در مورد بک لینک ها و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

بک لینک ها برای خلاصه سئو مهم هستند

امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال که چرا بک لینک ها برای سئو مهم هستند لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، بک لینک ها اهمیت دارند زیرا نشان دهنده رای اعتماد از یک وب سایت به وب سایت دیگر هستند، که یک سیگنال SEO خارج از سایت برای رتبه بندی محتوا در SERP ها است. از مزایای بک لینک در سئو نیز می توان به امتیازات بیشتر Page Aut،rity و Domain Aut،rity، ترافیک ارجاع بیشتر از سایت های دیگر، افزایش آگاهی و اعتبار برند و درآمد بیشتر برای ،ب و کار شما اشاره کرد.

استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتو،د ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.




منبع: https://seochatter.com/why-are-backlinks-important-for-seo/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است