چالش ها و فرصت ها برای بازاریابان


شرکت مادر گوگل، آلفابت، چهارمین سه ماهه متوالی کاهش سود خود را گزارش کرد.

در سه ماه گذشته 76 میلیارد دلار فروش داشت، اما برای برآورده ، انتظارات وال استریت کافی نبود.

درآمد گوگل نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش داشت و بزرگترین تجارت آن، جستجوی گوگل، 1 درصد کاهش درآمد داشت. حتی فروش تبلیغات یوتیوب نیز نزدیک به 8 درصد کاهش یافت.

آلفابت تصمیم گرفته است 12000 نفر نیروی کار خود را کاهش دهد و انتظار دارد بین 1.9 تا 2.3 میلیارد دلار برای هزینه های ا،اج کارکنان هزینه کند.

این آ،ین گزارش درآمد نشان می دهد که غول های فناوری مانند گوگل با چالش هایی در چشم انداز تبلیغات دیجیتال فعلی روبرو هستند.

اما مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای، معتقد است که سرمایه گذاری بلندمدت این شرکت در هوش مصنوعی عاملی کلیدی در موفقیت آینده آن خواهد بود.

پیچای در یک بی،ه مطبوعاتی می گوید که انتظار دارد پیشرفت های عمده هوش مصنوعی به زودی در جستجوی گوگل و سایر زمینه ها آشکار شود:

سرمایه‌گذاری‌های طول،‌مدت ما در علوم کامپیوتر عمیق باعث می‌شود با رسیدن هوش مصنوعی به نقطه عطف، در موقعیت بسیار خوبی قرار بگیریم، و من از جهش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که قرار است در جستجو و فراتر از آن رونمایی کنیم، هیجان‌زده هستم. همچنین در Cloud، اشتراک‌های YouTube و دستگاه‌های Pixel ما شتاب بسیار خوبی وجود دارد. ما در یک سفر مهم برای مهندسی مجدد ساختار هزینه‌هایمان به روشی بادوام و ایجاد ،ب‌وکارهای اقتصادی پایدار، پر جنب و جوش و در حال رشد در سراسر آلفابت هستیم.

روث پورات، مدیر مالی آلفابت، گزارش داد که درآمد تلفیقی سه‌ماهه چهارم آن‌ها 76 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال قبل 1 درصد افزایش داشته است. کل سال 2022 شاهد درآمد 283 میلیارد دلاری بود که 10 درصد افزایش داشت.

در آینده، آلفابت نحوه گزارش فعالیت های هوش مصنوعی خود را تغییر می دهد.

DeepMind که قبلاً تحت «شرط‌های دیگر» گزارش می‌شد، اکنون به ،وان بخشی از هزینه‌های شرکت آلفابت گزارش می‌شود تا ادغام فزاینده آن با Google Services و Google Cloud را منع، کند.

این برای حرفه ای های بازاریابی چه م،ایی دارد؟

مهم است که در مورد آ،ین تحولات در صنعت فناوری و نحوه تأثیر آنها بر استراتژی های تبلیغاتی به روز بم،د.

کاهش سود گوگل و کاهش درآمد در پلتفرم‌های جستجو و یوتیوب یادآوری می‌کند که چشم‌انداز تبلیغات دیجیتال دائما در حال تغییر است و شرکت‌ها باید خود را با آن سازگار کنند.

بازاریابان باید تلاش های تبلیغاتی خود را در چندین پلتفرم متنوع کنند تا تأثیر نوسانات بازار را به حداقل برسانند.

علاوه بر این، تمرکز گوگل بر هوش مصنوعی و ادغام آن با خدمات گوگل و ابر چیزی است که باید به آن توجه داشت.

همانطور که هوش مصنوعی پیشرفت می کند، ممکن است فرصت های جدیدی را برای بازاریابان فراهم کند تا مخاطبان خود را به طور موثر هدف قرار دهند و با آنها تعامل کنند.

با مطلع ماندن از آ،ین پیشرفت های فناوری، بازاریابان می توانند جلوتر از منحنی ها بمانند و از این فرصت ها نهایت استفاده را ببرند.

علیرغم ش،ت‌های مالی اخیر گوگل، این غول فناوری هنوز یک بازیگر اصلی در چشم‌انداز تبلیغات دیجیتال است و سرمایه‌گذاری‌های آن در هوش مصنوعی نشان دهنده تعهد آن به رشد و نوآوری مداوم است.


تصویر ویژه: سرجیو فوتون/Shutterstock

منبع: الفبا




منبع: https://www.searchenginejournal.com/googles-q4-report-the-challenges-opportunities-for-marketers/478425/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است