پلنیوم باکس ویرگول

پلنیوم باکس ویرگول پلنیوم باکس باتوجه به کاربردی که دارد، از ورق های گالوانیزه با ضخامت وطول و عرض متفاوت ساخته می شود. شرایط سقف کاذب، طول و عرض دریچه های خطی و اسلوت در ابعاد و اندازه های پلنیوم باکس تاثیرگذار است. از آنجاییکه دریچه های خطی اسلوت بصورت دکوراتیو و در طول های بالا کار می شوند و امکان هوادهی یکنواخت در طول بالای دریچه وجود ندارد.

  • با توجه به مرسوم بودن به‌کارگیری از لوله‌های فلکسی در سیستم هوارسانی این مدل از کانال باکس از رایج‌ترین مدل‌های آن است.
  • ۴– امکان تعبیه‌ی لبه‌ی خم‌دار در قسمت دهانه‌ی خروجی هوا، که باعث اتصال دریچه هوا بوسیله بست‌های خرچنگی به پلنیوم باکس می‌شود.
  • جهت هوارسانی در سقف فضاهایی مانند لابی‌های ساختمان‌های مسکونی، سالن‌های ساختمان‌های اداری، تجاری و هتل‌ها از دریچه‌های اسلوت استفاده می‌گردد.
اتاقهای رایانه معمولاً از سیستم کف بالا برای قفسه های سرور استفاده می کنند. اما به طور کلی قیمت بسیار مناسب (در مقایسه با ورق های سنتی و قدیمی گالوانیزه)، ضدحریق و نسوز بودن، وزن بسیار سبک، نصب و اجرای آسان، اشغال فضای کم و امکان عبور از فضاهای سخت و دشوار از بارزترین ویژگی کانال فلكسيبل به شمار می آید. های قدیمی ، و گالوانیزه ، فلکسیبل های عایق دار ، فن کویل ها ، دریچه ها رابط به…

استفاده از انواع عایق جهت جلوگیری از ورود آلودگی به هوا در مسیر شبکه هوارسانی امری مهم بوده و با به‌کارگیری از عایق الاستومری در کانال باکس نیز از بروز اتلاف انرژی جلوگیری خواهد شد. علاوه بر افزایش راندمان سیستم تهویه هوا شاهد کاهش آلایندگی ذرات معلق در هوا به‌همراه آلودگی صوتی و هدر رفت حرارتی نیز خواهید بود. عدم‌وجود عایق الاستومری مرغوب در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی موجب کاهش تاثیر تجهیزات در تنظیم دما شده؛ همچنین عایق‌بندی نامناسب در مناطق با رطوبت بالا سبب خیسی و چکه کردن آب از دریچه هوا متصل به کانال باکس خواهد شد.

از ویژگی مهم این محصول هوارسانی یکنواخت از تمام نقاط طول دریچه ها می باشد. از آنجاییکه دریچه اسلوت بصورت دکوراتیو و در طول های بالا کار می شوند و امکان هوادهی یکنواخت در طول بالای دریچه وجود ندارد. استفاده از پلنیوم باکس به منظور ایجاد اختلاط کافی هوا و توزیع یکسان هوا به صورت طولی، امری لازم و ضروری است. پلنیوم باکس ها معمولا در طول بالا با ورودی های گرد به فواصل حداکثر 72 متر پشت دریچه های خطی نصب می شوند. در واقع پلنیوم باکس ها جهت استفاده بهینه از هوا و هدایت هوا به سمت خروجی ها و یا ورودی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کانال هوا باکس تبدیل لوله فلکسی

اما سوال مهم مطرح شده در این بخش، چگونگی تنظیم دما، شدت و قدرت پخش هوا در محیط داخلی ساختمان کانال باکس است. سیستم تهویه دریچه خطی و اسلوت جهت ایجاد هوای مطبوع نیازمند جعبه تنظیم هوا یا پلنیوم باکس هستند. همچنین به‌کارگیری از پلنیوم باکس در شبکه توزیع هوای سرد و گرم نیز امری ضروری خواهد بود.

قیمتهای اجرا کانال

جهت هوارسانی در سقف فضاهایی مانند لابی های ساختمانهای مسکونی، سالن های ساختمان های اداری، تجاری و هتلها از دریچه های اسلوت استفاده می گردد. از آنجائیکه خط اصلی کانال هوا از درون سقف کاذب عبور می کند، به منظور رساندن هوای کانال اصلی به دریچه ها از قطعه ای به نام پلنیوم باکس استفاده می گردد. این محصول دارای قابلیت ساخت با ورق آلومینیومی یا گالوانیزه را بنا به سفارش دارا می باشد. برای نصب بی عیب و نقص دریچه های خطی با طول زیاد بر روی پلنیوم باکس ها، به طور معمول از بست های خرچنگی استفاده می گردد. از جعبه‌های پلنیوم به‌منظور تجمع مناسب هوا در پشت این دریچه استفاده می‌شود و بدین ترتیب توزیع هوا در طول دریچه‌ها به‌صورت پیوسته و یکنواخت انجام می‌گیرد.

قیمت پلنیوم باکس با کیفیت

پلنیوم باکس جهت انتقال هوا به دریچه هایی با طول بلند کاربرد داشته و نوعی باکس ترکیب هوا بوده و با توجه به نوع طراحی ، هوا به آرامی و تدریجی در فضا منتشر می شود. از جنس ورق گالوانیزه به ضخامت 0.5 میل به بالا می باشد و با توجه به سقف کاذب وشرایط و عملکردی که دارد در طول و عرض های مختلفی تولید می گردد. همچنین برای نصب دریچه بر روی پلنیوم باکس، از تعدادی بست خرچنگی استفاده میشود و دیگر نیازی به سوراخ کردن قاب نبوده و تاثیر منفی در نمای کار ندارد. فن کویل با استفاده از آب سرد و گرم وظیفه مدیریت دمای محیط داخلی ساختمان را بر عهده دارد. هوای ارسالی از موتور فن کویل به سمت دریچه هوا در پلنیوم باکس تخلیه شده و با هوای بازگشتی از فضای داخلی ترکیب و مجددا به محیط داخلی و فن کویل بر خواهد گشت.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است