پروفایل روانشناختی برای ایجاد محتوا: یک شیرجه عمیق

درک مشتریان فعلی خود و اینکه آنها در طیف طبقه بندی قرار می گیرند به شما کمک می کند:

  • برای مشتریان خود محتوا بنویسید.
  • درک کنید که آیا محتوای بازاریابی شما فقط گروه رفتاری خاصی را جذب می کند یا خیر.

درک مخاطبان هدف برای ایجاد محتوای موثر ضروری است. و یک راه کلیدی برای انجام این کار استفاده از طبقه بندی های روانشناختی است.

جدید در زمین موتورهای جستجو

با استفاده از طبقه‌بندی‌هایی که در مقاله قبلی‌ام قرمز، آبی، زرد و سبز استفاده کردم، این شخصیت‌ها همگی یک چیز را می‌خواهند، اما شما باید با هر یک از آنها به طور متفاوتی ارتباط برقرار کنید. به ،وان مثال، این Dominant Red Fred است.

رد فرد غالب

با درک انواع مختلف روان‌شناختی افراد، می‌تو،د پیام‌های مؤثرتری برای مخاطبان من، ایجاد کنید که یا قیف بالایی یا پایینی را تبدیل می‌کنند.

به ،وان مثال، اگر می خواهید به بخش VIP وب سایت ما بپیوندید، لطفاً این فرم را پر کنید (که شامل سؤالات ارزیابی شخصیت است).

اگر محتوای خود را با دقت بر اساس شخصیت فرد بسازیم، منجر به این خواهد شد که فردهای همفکر بیشتری به ،وان مشتریان جدید وارد شوند. این رویکرد نمایه شخصیت «روان‌شناختی» که به ارزش‌ها، سبک زندگی و ویژگی‌های شخصیتی افراد می‌پردازد، به ما امکان می‌دهد تبلیغات ایجاد کنیم یا محتوایی بنویسیم که برای احساس خود یا سیستم ارزشی افراد جذاب باشد.


Michael Bonfils در ارائه خدمات بازاریابی جستجوی چندملیتی برای آژانس ها و متخصصان بازاریابی جستجوی داخلی تخصص دارد. از سال 1996، مایکل به پیشگامی بهترین شیوه ها در بازاریابی موتورهای جستجوی جه، و نوآوری در تبلیغات فناوری کمک کرده است.


منبع: https://searchengineland.com/psyc،logical-profiling-for-content-creation-a-deep-dive-388896

برای انجام این گروه بندی، ترجیح من این است که “شخصیت های” موجود شما را ایجاد یا گسترش دهم. وقتی نیازها و خواسته‌های هر شخص را درک کردید، می‌تو،د کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد کنید که به احتمال زیاد منجر به تبدیل‌های بسیار بهبود یافته می‌شوند.

به ،وان مثال، از این نمونه، می تو،د ببینید که ما مجموعه خوبی از تیپ های شخصیتی تأثیرگذار و سازگار را هدایت می کنیم. اما صفات غالب و ثابت در حال سقوط هستند.

نمونه تیپ های شخصیتی - مشتریان

فرد، که یک مدیر عملیات تاسیسات و مشتری هدف مشتری X است، بینش جالبی از شخصیت خود تحت ،وان “اه، و چالش ها” به ما ارائه می دهد. (این بینش با استفاده از یک سری نظرسنجی و تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان موجود مورد تحقیق قرار گرفت.)

این مهم است تا بتو،د حوزه‌های رفتاری را ببینید که ما در ترویج آن ضعیف هستیم.

ما اغلب ارتباط برقرار می کنیم تا مورد پسند و درک قرار بگیریم. بیشتر اوقات، ما در است، خود یا قبیله ای از افراد همفکر خود قرار می گیریم.

در این مقاله، برای ایجاد محتوای بهتر به نمایه سازی روانشناختی می پردازیم، از جمله:

چرا رویکرد روانشناختی برای تولید محتوا اهمیت دارد؟

ت،یم بندی مخاطبان خود به دسته های مختلف به شما کمک می کند تا پیام هایی را ایجاد کنید که به طور مؤثر در هر گروه طنین انداز شود.

با درک اینکه یک فرد در کدام یک از این دوگانگی ها قرار می گیرد، می تو،د نیازها و خواسته های او را درک کنید.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


سایر سیستم های طبقه بندی

در ایجاد محتوا: یک رویکرد روان‌شناختی، من نمونه‌ای از طبقه‌بندی‌های روان‌شناختی را ارائه دادم که از آنها استفاده، آزمایش و آزمایش کرده‌ایم.

در خارج از سیستم، من از آن استفاده کرده‌ام، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های طبقه‌بندی روان‌شناختی نشانگر نوع مایرز-بریگز (MBTI) است. MBTI افراد را به 16 تیپ شخصیتی مختلف بر اساس چهار دوگانگی مختلف طبقه بندی می کند. اینها هستند:

پس از تحقیقات عمیق، چیزی کاملاً غیرمنتظره پیدا کردیم.

مشتری برای مخاطبان زیادی که از قضا این را دارند جذب کرده است ی،ان طبقه بندی پروفایل روانشناختی به ،وان تیم بازاریابی دیجیتال اینجا تیم تولید محتوا است.

نمونه تیپ های شخصیتی - تیم بازاریابی

استفاده از پروفایل روانشناختی ممکن است ترسناک به نظر برسد. اما در نهایت انسان ها ذاتا قبیله ای هستند.

ما مشتریان خود مشتریان خود را به دو صورت ترسیم می کنیم. اول با استفاده از SurveyMonkey برای نظرسنجی از همه مشتریان خود با تعداد زیادی سؤال ارزیابی شخصیت.

در نمودار رنگی زیر که در آ،ین مقاله من ارائه شده است، می تو،د کشورهایی را ببینید که در هر مشخصه قرار می گیرند.

رفتارهای روانشناختی کشورها و فرهنگ ها

یافتن و برون یابی داده های رفتاری

مشابه نحوه طبقه بندی ما، رفتار یا شخصیت های مربوط به کشور ما نیز می تواند به خوبی در این سطل ها قرار گیرد.

بنابراین از تیم محتوای مشتری خود خواستیم که محتوا را بر اساس آن بازنویسی کنند هر یک طبقه بندی و تست آن محتوا.

من همه را تشویق می‌کنم تا همان‌طور که من انجام داده‌ام، آزمایش کنند تا بفهمند چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی نه.

همانطور که همه اینها را بررسی می کنید و شروع به ایجاد شخصیت های ،د از شخصیت های خود می کنید، به یاد داشته باشید که اگر بازاریابی گسترده تر، چند زبانه یا چند فرهنگی انجام دهید، در واقع می تو،د ویژگی های فرضی کل فرهنگ ها را ایجاد کنید.

فقط برای سرگرمی، ویدیوی انواع مختلف مادر، که ملاقات می کنید را تماشا کنید و در مورد طبقه بندی شخصیتی هر فرد فکر کنید.

رفتارهای روانشناختی کشورها و فرهنگ ها

یکی دیگر از منابع فوق العاده، و یکی از موارد مورد علاقه من، استفاده از کریستال است، یک افزونه کروم برای لینکدین. در اینجا یک نمونه از ارزیابی تصادفی یک شخص (خودم) از افزونه آورده شده است.

افزونه کریستال کروم - ارزیابی شخصیت

تجزیه و تحلیل مشتریان و فرصت های موفقیت

این گواه دیگری است که نشان می دهد آنچه که یک گروه به ،وان محتوای جذاب می یابد، ممکن است گروه دیگر نتواند. ما باید مراقب باشیم که بخش بازاریابی ما با آن صحبت می کند همه دسته بندی تیپ های شخصیتی، نه فقط آنهایی که در آن قرار دارند.

در ازای پر ، نظرسنجی، ممکن است یک کد تخفیف یکباره، یک کارت هدیه یا ارتقاء به نسخه برتر سایت مشتری خود را به پاسخ دهندگان ارائه دهیم. ما همچنین از سوالات به ،وان بخشی از یک برنامه وفاداری پیشرفته تر استفاده می کنیم.

به ،وان مثال، شخصی که به سادگی به ،وان شخصیت «تیپ A» طبقه بندی می شود، احتمالاً به محتوایی که به شدت رقابتی و نتیجه گرا است پاسخ خوبی می دهد.

به ،وان مثال، فردی که به ،وان یک نوع “حسگر برونگرا” طبقه بندی می شود، احتمالاً بسیار فعال و برونگرا است و ممکن است از بودن در لحظه و تجربه زندگی به طور کامل لذت ببرد.

با کمال تعجب، با تمرکز بر کمپین های محتوایی که برای هر تیپ شخصیتی هدف گذاری شده اند، توسعه مشتری جدید ما از سقف عبور کرد.

محتوای بازاریابی ایجاد کنید که طنین انداز باشد

از سوی دیگر، شخصیت «تیپ B» احتمالاً به محتوایی که آرام‌تر و با لحن آرام‌تر است، واکنش نشان می‌دهد. محتوای شما می تواند بین گروه ها بسیار تغییر کند.

بخش بندی شخصیت های خود

درباره نویسنده

شروع به ایجاد رابطه با مشتریان خود کنید به جای اینکه آنها را کنار بگذارید تا مانند یک عدد دیگر در پایگاه داده احساس کنند.


هر نوع از افراد نیازها و خواسته های متفاوتی دارند، بنابراین توسعه محتوای دیجیتالی که با یک نوع از افراد طنین انداز می شود ممکن است برای دیگری کارساز نباشد.

هنگامی که ما پرسوناها و سیستمی برای هدف قرار دادن مخاطبان شما از طریق شخصیت آنها ایجاد کردیم، گام بعدی تجزیه و تحلیل ساختار پایگاه داده موجود شما است.

هر تیپ شخصیتی نیازهای متفاوتی دارد، بنابراین محتوایی که با یک نوع از افراد طنین انداز می شود، ممکن است برای نوع دیگر کارایی نداشته باشد.

ی،ی با نوشتن برای همه انواع طبقه‌بندی‌ها، به جای یک طبقه‌بندی واحد، ممکن است طلای پنهان را در تبدیل‌های بهبودیافته، افزایش مخاطبان و طرفداران بیشتر برند خود پیدا کنید.

از سوی دیگر، فردی که به ،وان یک نوع “شهودی درونگرا” طبقه بندی می شود، ممکن است بیشتر درونگرا باشد و بر افکار و احساسات درونی خود متمرکز باشد.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.