هفت نکته برای بهینه سازی سرعت صفحه در سال 2023

گوگل معیار جدیدی را به نام اعلام کرده است تعامل با Next Paint. این متریک سرعت پاسخ‌دهی سایت شما به ورودی کاربر را اندازه‌گیری می‌کند و احتمالاً در آینده به یکی از Core Web Vitals تبدیل خواهد شد.

بارگذاری تنبل تصویر به م،ای بارگیری تصاویر تنها زم، است که برای کاربر قابل مشاهده باشند. این یک راه عالی برای کمک به مرورگر است که ابتدا روی مهمترین محتوا تمرکز کند.

داده های واقعی کاربر گوگل به شما می گوید که سرعت وب سایت شما چقدر است، اما تحلیلی ارائه نمی کند که توضیح دهد چرا وب سایت شما کند است.

امروزه مرورگرها پشتیب، می کنند بارگذاری تنبل بومی با ویژگی loading=”lazy” برای تصاویر. به این ترتیب می‌تو،د از مزایای بارگذاری تنبل بدون متحمل شدن هزینه‌ای که لازم است ابتدا یک کتابخانه جاوا اسکریپت را دانلود کنید، بهره‌مند شوید.

منابع مسدودکننده رندر را حذف و بهینه کنید


منبع: https://www.searchenginewatch.com/2023/02/09/seven-tips-to-optimize-page-s،d-in-2023/

نکاتی برای بهینه سازی-صفحه-سرعت-در-2023

خلاصه 30 ث،ه ای:

  • تاثیر گوگل در زمان بارگذاری صفحه بر رتبه بندی وب سایت به تدریج افزایش یافته است
  • گوگل سه معیار Core Web Vitals را به ،وان فاکتورهای رتبه بندی برای سنجش تجربه کاربر معرفی کرده است
  • مراحل زیر می تواند به شما کمک کند تا از طریق آزمایش های متعدد، ایده بهتری از عملکرد وب سایت خود داشته باشید

با این حال، بارگذاری تنبل تصویر همچنین می تواند باعث کند بارگذاری تصاویر طول، تر شود، به خصوص هنگام استفاده از کتابخانه بارگذاری تنبل جاوا اسکریپت. در این صورت، مرورگر ابتدا باید کتابخانه جاوا اسکریپت را قبل از شروع بارگذاری تصاویر بارگیری کند. این زنجیره درخواست طول، به این م،ی است که مدتی طول می کشد تا مرورگر تصویر را بارگذاری کند.

DebugBear را با یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه امتحان کنید.

می‌تو،د از قبل با استفاده از ابزارهایی مانند عملکرد وب‌سایت خود را در این معیار مشاهده کنید PageS،d ​​Insights.

تست سرعت وب سایت برای بهینه سازی را اجرا کنید

از نکات اولویت برای بهینه سازی بزرگترین رنگ محتوایی استفاده کنید

به طور پیش‌فرض، مرورگرها فرض می‌کنند که همه تصاویر دارای اولویت پایین هستند تا زم، که صفحه شروع به رندر کند و مرورگر بداند کدام تصاویر برای کاربر قابل مشاهده است. به این ترتیب پهنای باند روی تصاویر با اولویت پایین در نزدیکی پایین صفحه یا در فوتر تلف نمی شود. اما سرعت تصاویر مهم در بالای صفحه را نیز کاهش می دهد.

منابع مسدودکننده رندر درخواست های شبکه ای هستند که مرورگر قبل از اینکه بتواند محتوای صفحه را به کاربر نشان دهد باید انجام دهد. آنها شامل سند HTML، شیوه نامه های CSS، و همچنین برخی از فایل های جاوا اسکریپت هستند.

Optimize-with-new-Interaction-to-Next-Paint-metric

به طور مداوم بر عملکرد سایت خود نظارت کنید

نکات اولویت دار یک ویژگی جدید مرورگر است که در سال 2022 ارائه شد. این ویژگی به صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا میزان اهمیت یک تصویر یا منابع دیگر را در صفحه نشان دهند.

بهینه سازی برای شروع در Google-Search-Console

تست سرعت وب سایت را اجرا کنید

اگر منبعی باید رندر را مسدود کند، بررسی کنید که آیا می‌تو،د درخواست برای بارگیری سریع‌تر منبع را بهینه کنید، مثلاً با بهبود فشرده‌سازی یا بارگیری فایل از وب سرور اصلی خود به جای درخواست از شخص ثالث.

افزودن ویژگی fetchpriority=”high” به ،صر img که مسئول بزرگترین رنگ محتوایی است، دانلود سریع آن را تضمین می کند.

برای بهینه سازی از بارگذاری تنبل تصویر بومی استفاده کنید

کنسول جستجو داده‌هایی را نشان می‌دهد که Google از کاربران واقعی در کروم جمع‌آوری می‌کند، و این نیز داده‌هایی است که به ،وان سیگنال رتبه‌بندی استفاده می‌شود. شما می تو،د دقیقا ببینید که چه URL های صفحه ای باید بهینه شوند.

یک وب سایت سریع نه تنها تجربه بهتری را ارائه می دهد، بلکه می تواند نرخ تبدیل را نیز افزایش دهد و رتبه بندی موتور جستجوی شما را بهبود بخشد. گوگل این سه مورد را معرفی کرده است Core Web Vitals معیارهایی برای اندازه گیری تجربه کاربر و است استفاده از آنها به ،وان یک عامل رتبه بندی.

این امر به ویژه در هنگام بهینه سازی بسیار مهم است بزرگترین رنگ محتوایی، یکی از سه معیار Core Web Vitals. این اندازه گیری می کند که چقدر طول می کشد تا محتوای صفحه اصلی پس از باز ، صفحه ظاهر شود.

از-image-native-lazy-loading-for-optimization استفاده کنید

به طور مداوم بر عملکرد سایت خود نظارت کنید

بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که می تو،د برای آزمایش و بهینه سازی عملکرد وب سایت خود انجام دهید.

در Google Search Console شروع کنید

آیا می خواهید بد،د که آیا بهینه سازی Core Web Vitals چیزی است که باید به آن فکر کنید؟ از گزارش تجربه صفحه در استفاده کنید کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید که آیا هر یک از صفحات وب سایت شما خیلی کند بارگذاری می شود.

تست سرعت وب سایت رایگان را اجرا کنید برای پیدا ،. به سادگی آدرس صفحه ای را که می خواهید آزمایش کنید وارد کنید. شما یک گزارش عملکرد دقیق برای وب سایت خود دریافت خواهید کرد، از جمله توصیه هایی در مورد نحوه بهینه سازی آن.

Remove-and-optimize-render-blocking-sources

با تعامل جدید با متریک Next Paint بهینه سازی کنید

تست‌های یکباره سرعت سایت می‌توانند مشکلات عملکردی را در وب‌سایت شما شناسایی کنند، اما پیگیری نتایج آزمایش شما و تأیید بهینه‌سازی‌های شما را آسان نمی‌کنند.

DebugBear به طور مداوم وب سایت شما را بررسی می کند و در صورت بروز مشکل به شما هشدار می دهد. این ابزار همچنین نشان دادن تأثیر کار خود را به مشتریان و به اشتراک گذاشتن نتایج آزمایش با تیم خود آسان می کند.

از آنجایی که این منابع تأثیر زیادی بر زمان بارگذاری صفحه دارند، باید هر کدام را بررسی کنید تا ببینید آیا واقعاً ضروری است یا خیر. کلمه کلیدی async در تگ اسکریپت HTML به شما امکان می دهد کد جاوا اسکریپت را بدون مسدود ، رندر بارگیری کنید.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است