پس از کاهش تعدیل ۱۲۰۰۰ کارمند در ۲۰ ژانویه، و، دادگستری ایالات متحده رسماً در این هفته یک شکایت ضد تراست علیه گوگل ارائه کرد.
با توجه به شایعات در مورد شکایت احتمالی برای مدت طول،، این حرکت از سوی و، دادگستری غیرمنتظره نیست.
این دادخواست ادعاهایی در مورد انحصار شرکت فناوری در ا،یستم تبلیغات دیجیتال فعلی دارد.
8 ایالت به دعوی جدید بپیوندند
هشت ایالت تاکنون در مورد این دعوی با و، دادگستری متحد شده اند. آنها عبارتند از:
- ویرجینیا
- کالیفرنیا
- ک،ادو
- کانکتیکات
- نیوجرسی
- نیویورک
- رود آیلند
- تنسی
به یاد داشته باشید که این دعوی جدا از دعوای اول از DOJ است در سال 2020 در برابر گوگل
در این سند 153 صفحه ای، و، دادگستری استدلال می کند که گوگل یک محیط تبلیغاتی ایجاد کرده است که به طور ناعادلانه از محصولات متعلق به آلفابت حمایت می کند.
و، دادگستری با پرداختن به جزئیات بیشتر می گوید:
گوگل، یک شرکت واحد با تضاد منافع فراگیر، اکنون کنترل می کند: (1) فناوری مورد استفاده تقریباً هر ناشر وب سایت بزرگ برای ارائه فضای تبلیغاتی برای فروش. (2) ابزارهای پیشرو که توسط تبلیغ کنندگان برای ،ید آن فضای تبلیغاتی استفاده می شود. و (3) بزرگترین تبادل آگهی که هر بار که فضای تبلیغاتی فروخته می شود، ناشران را با تبلیغ کنندگان مطابقت می دهد.
در ادامه این شکایت در رابطه با اتهام انحصار آمده است:
Google از قدرت انحصاری خود سوء استفاده میکند تا ناشران وبسایت و تبلیغکنندگ، را که جرأت میکنند از محصولات فناوری تبلیغاتی رقیب در جستجوی مسابقات با کیفیت بالاتر یا هزینه کمتر استفاده کنند، بیضرر کند. گوگل از تسلط خود بر فناوری تبلیغات دیجیتال استفاده می کند تا تراکنش های بیشتری را به محصولات فناوری تبلیغاتی خود منتقل کند، جایی که هزینه های زیادی را به جیب خود به هزینه تبلیغ کنندگان و ناشر، که ظاهراً به آنها خدمات می دهد، است،اج می کند.
واکنش گوگل به اتهامات
پس از انتشار این خبر، گوگل رسمی خود را منتشر کرد بی،ه در مورد این موضوع
نقطه مقابل اصلی آنها به دعوا بر موارد زیر متمرکز است:
- کنترل ،ت در یک صنعت رقابتی
- بازنویسی تاریخ و مع، ، نوآوری
دن تیلور، معاون تبلیغات جه، گوگل، اظهار داشت:
ما یکی از صدها شرکتی هستیم که امکان قرار دادن تبلیغات در سراسر اینترنت را فراهم می کنیم. و به خوبی گزارش شده است که رقابت در حال افزایش است زیرا شرکت های بیشتری وارد می شوند و برای ایجاد مشاغل تبلیغاتی خود سرمایه گذاری می کنند.
او نمونه هایی از افزایش رقابت در چند سال گذشته، مانند افزایش سرمایه گذاری اپل و آمازون در پلتفرم های تبلیغاتی خود و سایر شرکت های رسانه ای مانند Comcast و Disney را ارائه کرد.
این صنعت تبلیغات را کجا رها می کند؟
اگر گوگل در این دعوی مجرم شناخته شود، احتمالاً به م،ای لغو ،یدهای 15 ساله مانند AdMeld و DoubleClick خواهد بود.
اگر آنها بسته شوند، نمیتوان گفت که چه میزان مستقیماً بر فناوریهای تبلیغاتی در پلتفرم Google Ads تأثیر میگذارد، در میان سایر مواردی که بازاریابان استفاده میکنند.
گوگل همچنین بیان میکند که یک حکم علیه گوگل به بخش تبلیغات گستردهتر آسیب میرساند و «ارائه ابزارهای تبلیغاتی کارآمد را برای Google سختتر میکند که به نفع ناشران، تبلیغکنندگان و اقتصاد گستردهتر ایالات متحده است».
خلاصه
شکایت علیه گوگل هنوز در مراحل اولیه است. بعید به نظر می رسد که در آینده نزدیک تغییرات اساسی رخ دهد.
با ارائه اطلاعات بیشتر به به روز رس، ادامه خواهیم داد.
می تو،د سند کامل دادخواست را مطالعه کنید اینجا.
تصویر ویژه: سرگئی الاگین / شاتر استوک
منبع: https://www.searchenginejournal.com/states-vs-google-a-closer-look-at-the-dojs-an،rust-lawsuit/477212/