نمونه های الهام بخش شخصی سازی محتوا برای B2B


مصرف‌کنندگان امروزی فقط از شخصی‌سازی محتوا لذت نمی‌برند، بلکه از آن انتظار دارند.

با این حال، اغلب اوقات، ما فکر می‌کنیم که افزودن به ،اوین ایمیل ما برای شخصی‌سازی خوب کافی است.

در این مقاله، به این می‌پردازیم که چرا شخصی‌سازی اهمیت دارد و چگونه می‌توان شخصی‌سازی را در سفر مشتری خود شروع کرد.

چرا شخصی سازی؟

شخصی سازی همه چیز در مورد کاهش سر و صدا و ارائه دقیقا همان چیزی است که مشتری یا مشتری شما باید بشنود.

این راهی برای ایجاد ارتباط عمیق تر و م،ادارتر با افرادی است که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید.

از منظر تجاری، شخصی‌سازی بازگشت سرمایه (ROI) زیادی دارد.

تحقیقات اپسیلون نشان داد که وقتی شرکت ها از شخصی سازی در محتوای خود استفاده می کنند، 80% مشتریان احتمال بیشتری برای ،ید دارند.

و طبق تحقیقات گوگل، یک تجربه ،ید بسیار شخصی سازی شده باعث ایجاد مشتریان می شود 40% بیشتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی کرده بودند ،ج کنند.

اگر می‌خواهید محتوایی با عملکرد بالا ایجاد کنید که مشتریان شما را به وجد می‌آورد و درگیر می‌کند، شخصی‌سازی کلیدی است.

ابرداده کلید شخصی سازی است

ستون فقرات هر استراتژی شخصی سازی داده است.

فراداده صرفاً اطلاعاتی در مورد داده های شماست. چرا این مهم است؟

خوب، برای شخصی‌سازی محتوا، باید مشتریان خود را به محتوای صحیح متصل کنید، به این م،ی که به داده‌هایی در مورد مشتریان و محتوا نیاز دارید.

پس از جمع آوری داده های مشتری، می تو،د از این اطلاعات برای ایجاد محتوای سفارشی استفاده کنید.

بر،ب گذاری محتوا

هرچه اطلاعات بیشتری در مورد محتوای ما داشته باشید، هدایت آن به مخاطب من، آسان‌تر خواهد بود.

یکی از راه‌های انجام این کار، بر،ب‌گذاری محتوای خود با اطلاعاتی مانند مخاطب، پرسونا، مرحله قیف و کمپین است.

شما می تو،د محتوا را در بسیاری از CMS (سیستم های مدیریت محتوا) مانند HubS، بر،ب گذاری کنید.

شخصی سازی ایمیل

ایمیل منطقه فوق‌العاده‌ای برای شروع به کارگیری برخی از شخصی‌سازی محتوا است.

افزودن نام به موضوعات ایمیل یک مکان معمولی برای شروع است، اما کارهای بسیار بیشتری وجود دارد که می تو،د انجام دهید.

بیایید به چند نمونه نگاه کنیم.

اگر یک شرکت فناوری یک ایمیل بازاریابی به کل لیست ایمیل خود برای تبلیغ فروش ارسال کند، بسیار خوب است.

اما آنچه بهتر است ارسال یک ایمیل تبلیغاتی به گروه های مختلف بر اساس شخصیت آنها است. به این ترتیب می تو،د محتوا را بر اساس علاقه شخصی سازی کنید.

به‌جای ارسال یک ایمیل کلی «متش،» پس از اینکه ،ی منبعی را دانلود کرد، به او ایمیلی بفرستید که محتوای بیشتری را در رابطه با آنچه دانلود کرده است پیشنهاد دهید.

ما این ایمیل را برای مشتریان احتمالی ارسال کردیم که ممکن است بر اساس شخصیت خود به این کاغذ سفید علاقه مند باشند.

مثال شخصی سازیتصویر از نویسنده، نوامبر 2022

تاریخچه وب سایت

با برخی از تجزیه و تحلیل های اولیه، می تو،د کشف کنید که مشتریان بالقوه شما بیشترین زمان را در کدام صفحات وب سایت می گذارند.

و اگر آنها یک آدرس ایمیل برای خبرنامه یا دانلود ارسال کنند، می تو،د مسیر دقیق آنها را در وب سایت خود دنبال کنید.

با استفاده از این داده‌ها می‌تو،د ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای ایجاد کنید که به‌طور خاص اطلاعاتی را که با آن‌ها در حال تعامل هستند هدف قرار می‌دهند.

اکنون، این استراتژی مقیاس‌پذیر نیست و ردیابی تک تک مشتری‌ها زمان زیادی می‌برد.

اما برای ،ب و کارهای B2B، ارزش آن را دارد که سفرهای بالقوه خود را تجزیه و تحلیل کنید و مشتریان بزرگ و درون هدف خود را یادداشت کنید.

چند ایمیل با موقعیت من، به یک مشتری بالقوه علاقه مند می تواند دنیای متفاوتی را ایجاد کند.

محل

اگر تجارت شما بین المللی است، می تو،د ایمیل های بازاریابی ایجاد کنید که منع، کننده فصول و تعطیلات محلی مشتریان شما باشد.

مهم‌تر از تلاش برای تشخیص هر تعطیلات در این سیاره، این است که به سادگی متوجه مشتریان خود شوید نکن همه در یک منطقه زندگی می کنند

من پیشنهاد می کنم که ارسال ن، ایمیل “Welcome Summer” به مشتریان استرالیایی خود در ابتدای ژوئن در واقع نوعی شخصی سازی است.

درعوض، مطمئن شوید که هر ارجاعی به تعطیلات، ورزش و آب و هوا مربوط به مک، است که ایمیل را ارسال می‌کنید.

این یک راه عالی برای نشان دادن این است که ماهیت جه، ،ب و کار خود را درک می کنید.

علاقه

به جای ارائه همه محصولات یا خدمات خود به مشتریان، به آنها کمک کنید محتوای متمرکز بر آنچه قبلاً به آن علاقه دارند کشف کنند.

این می تواند به همین سادگی باشد که بپرسید درباره کدام موضوعات می خواهند در فرم ثبت نام ایمیل بیشتر بیاموزند.

همچنین می‌تو،د از داده‌های مربوط به آنچه مشتریانتان قبلاً ،یده‌اند، صفحاتی که مشاهده کرده‌اند و ویدیوهایی که تماشا کرده‌اند برای تنظیم یک گردش کار مبتنی بر علاقه استفاده کنید.

در اینجا نمونه ای از ایمیل بازاریابی است که ما پس از یک کنفرانس ارسال کردیم. بر اساس پیوندی که گیرنده روی آن کلیک کرد، آنها در یک گردش کار سفارشی شده با علایق آنها قرار گرفتند.

مثال شخصی سازی ایمیلتصویر از نویسنده، نوامبر 2022

پرسونا

شخصی سازی محتوا بر اساس شخصیت به ویژه برای سازمان های B2B مهم است.

پیام هایی که ما برای برقراری ارتباط با متخصصان C-suite استفاده می کنیم با نحوه ارائه پیام خود به نویسندگان فنی متفاوت است.

مخاطبان هدف مختلف شما چالش ها و نقاط دردسر متفاوتی خواهند داشت.

امیدواریم این موضوع را در هنگام ایجاد محتوای خود و بر،ب گذاری بر اساس آن در نظر داشته باشید.

هنگامی که این کار را انجام دادید، می تو،د به راحتی محتوا را برای هر شخصیت جمع آوری کنید و یک دنباله ایمیل ایجاد کنید که مستقیماً با آنها صحبت می کند.

شخصی سازی محتوای وب سایت

سفر ،یداران

آیا می د،د مشتریان بالقوه شما در سفر ،یدار کجا هستند؟

،ی که برای اولین بار است که در مورد محصول شما می شنود، اطلاعات متفاوتی نسبت به ،ی که در وسط بررسی گزینه های بالقوه است می خواهد.

باید مطمئن شوید که محتوای متنوعی ایجاد می کنید که به بالای مشتریان احتمالی قیف تا انتهای قیف می رسد.

پس از ایجاد این محتوا، می تو،د آن را با مخاطبان من، به اشتراک بگذارید. یکی از راه‌های انجام این کار، پیشنهاد مقالات بیشتری برای خواندن است که برای مکان مشابهی در قیف هستند.

سفارشی سازی CTA

فراخوان‌ها برای اقدام (CTA) به مشتریان بالقوه شما راهی واضح برای پاسخگویی به محتوای شما ارائه می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا به سمت پایین قیف حرکت کنند.

شما باید CTA های مختلف را آزمایش کنید و توجه داشته باشید که کدام یک بهتر عمل می کنند.

شما می تو،د از CTA های سفارشی شده برای ارائه یک مرحله اقدام بسیار شخصی استفاده کنید.

این اولین مثال یک CTA اساسی است. خوبه ولی خیلی کلیه

نمونه شخصی سازی تبلیغاتتصویر ایجاد شده توسط نویسنده از طریق Canva، نوامبر 2022

این CTA شخصی سازی شده است. می د،م که جیم به طور خاص به لپ تاپ ها علاقه دارد، بنابراین پیام را برای او شخصی سازی می کنیم.

نمونه شخصی سازی تبلیغات جایگزینتصویر ایجاد شده توسط نویسنده از طریق Canva، نوامبر 2022

ابزارهای شخصی سازی

ایجاد محتوای سفارشی در ابتدا ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، بنابراین بهتر است یک زمینه را انتخاب کنید و آن را آزمایش کنید تا زم، که بد،د چه چیزی برای سازمان شما خوب است.

و ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا در محتوای خود شخصی سازی کنید، مانند کیستون، Recombee، و الگوليا.

تحریریه نیز توصیه می کند تجزیه و تحلیل پیانو + فعال سازی.

نتیجه

با تثبیت شخصیت های ،یدار و ایجاد لیست تماس بر اساس آنها شروع کنید. از آنجا، شما به راحتی می تو،د یک کمپین ایمیل ت،یم شده ایجاد کنید.

به زودی در راه پرورش تجربیات بهتر مشتری خواهید بود.

و هنگامی که قدرت شخصی سازی را در محتوای خود مشاهده کردید، هرگز به عقب باز نخواهید گشت.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: استودیو/شاتراستاک را می، و مطابقت دهید




منبع: https://www.searchenginejournal.com/b2b-content-personalization-examples/471103/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است