نحوه نوشتن مقاله چک لیست: چک لیست 5 مرحله ای


چک لیست ها یکی از ساده ترین (و در عین حال ارزشمندترین) انواع محتوا برای ایجاد هستند.

شما احتمالاً همیشه بدون اینکه بد،د چک لیست تهیه می کنید.

لیست های ،ید لیست های مواد غذایی لیست کارهای روزمره لیست کارهای انجام شده برای تکمیل پروژه ها

بنابراین منطقی است که آن قالب بسیار آشنا را انتخاب کنید، آن را برای مشکل یا وظیفه رایجی که مخاطبان با آن روبرو هستند اعمال کنید و آن را در وبلاگ خود منتشر کنید.

این محتوایی است که خوانندگان شما می توانند بلافاصله از آن استفاده کنند. بنابراین اگر به دنبال ایده های بیشتری برای محتوای مفید برای افزودن به وب سایت خود هستید، دیگر به دنبال آن نباشید و یک مقاله چک لیست بنویسید.

چگونه یک پست وبلاگ چک لیست برای سئو مفید است؟

وقتی در نظر می گیرید که چگونه یک پست وبلاگ چک لیست می تواند به سئو شما کمک کند، به کلمات کلیدی فکر کنید.

مهم نیست صنعت شما، مخاطبان شما مشکلات و سوالات مرتبط با آنچه می فروشید دارند و در موتورهای جستجو تحقیق می کنند.

مشکلاتی مانند «نحوه برنامه ریزی برای شام شکرگزاری»، «نحوه بارگذاری فیلم در دوربین 35 میلی متری» یا «نحوه نوشتن توضیحات متا».

اگر بتو،د چنین مشکلی را پیدا کنید، مشکلی که به چیزی که می‌فروشید مرتبط است و می‌توان با یک چک لیست به آن کمک کرد یا آن را حل کرد، و آن مشکل را به کلمه کلیدی مرتبط کنید که می‌تو،د در نتایج جستجو برنده شوید…

این دستور العملی برای سرنخ های هدفمند است که در راه شما قرار می گیرند.

در اینجا یک مثال آورده شده است: این وب سایت عکاسی عکاسان مبتدی فیلم را با چک لیست مقدماتی از اولین گام ها برای سرگرمی جدید خود هدف قرار می دهد.

نمونه چک لیست عکاسی فیلم

شما می تو،د همین کار را انجام دهید، به جز اینکه آن را برای صنعت و مخاطب خود قرار دهید.

در اینجا نحوه نوشتن یک مقاله چک لیست برای وبلاگ خود (یا وبلاگ مشتری) آمده است که برای مخاطبان خاص شما بسیار ارزشمند و مفید باشد – زیرا این نوع محتوا است که باعث افزایش اعتماد می شود.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


چک لیست 5 مرحله ای شما برای نوشتن مقاله چک لیست

چک لیستی برای نوشتن چک لیست؟ چرا که نه.

در اینجا نحوه نوشتن مقاله چک لیست جدید خود، گام به گام، از جمله نحوه پیوند مقاله خود با یک کلمه کلیدی برای سئو، آورده شده است.

1. یک موضوع قابل اجرا بر اساس یک هدف یا مشکل خاص مخاطب انتخاب کنید

از نظر فنی، هر موضوعی که به خواننده کمک می کند به هدفی دست یابد یا مشکلی را حل کند، می تواند به یک چک لیست تبدیل شود.

فقط مطمئن شوید موضوع این است:

  • قابل اقدام، با مراحل روشنی که برای تکمیل عمل لازم است.
  • مربوط به مخاطبی،ی هدف یا مشکلی است که آنها واقعاً نگران آن هستند.

بسیاری از موضوعات چگونه می توانند به چک لیست تبدیل شوند زیرا برای رسیدن به یک نتیجه خاص باید مراحل خاصی را دنبال کنید یا کارهای خاصی را انجام دهید. خواننده می تواند آنها را در حین رفتن “چک” کند. مثلا:

موضوع هدف نهایی
طرز پخت نان یک نان خوشمزه بپزید
نحوه تعادل یک دسته چک مدیریت مالی هوشمندانه
چگونه برای یک مهم، آماده شویم یک گردهمایی فراموش نشدنی برگزار کنید

در نهایت، شما یک چک لیست ایجاد می کنید زیرا خواننده شما باید کاری انجام دهد، اما آنها ،وماً مراحل یا اقدامات من، برای انجام وظیفه خود را نمی دانند. می تو،د با چک لیست خود به آنها کمک کنید تا این کار را انجام دهند.

2. آن را به یک کلمه کلیدی گره بزنید

اگر می‌خواهید ترافیک و سرنخ بیشتری را به وب‌سایت خود بیاورید، باید پست وبلاگ چک لیست خود را با کلمه کلیدی که با موضوع شما مطابقت دارد بهینه کنید.

به ،وان مثال، فرض کنید که شما لوازم مهم، را می فروشید و موضوع شما “چک لیست برنامه ریزی مهم،” است. آیا این نیز می تواند کلمه کلیدی شما برای هدف گذاری در پست وبلاگ باشد؟

برای یافتن این موضوع، باید از یک ابزار سئو (مانند Mangools KWFinder، Semrush یا Ahrefs) برای تحقیق در مورد آن موضوع/کلمه کلیدی و پیدا ، آن استفاده کنید. دشواری کلمه کلیدی (یا KD، معیاری برای سنجش میزان سختی رتبه برای آن کلمه کلیدی) و حجم جستجو (متوسط ​​تعداد جستجوگر، که آن کلمه کلیدی را در مدت زمان مشخصی جستجو می کنند).

اگر رتبه‌بندی کلمه کلیدی واقعاً دشوار است، می‌تو،د به جای آن به دنبال انواع یا مترادف‌هایی برای هدف قرار دهید.

به ،وان مثال، اگر “چک لیست برنامه ریزی مهم،” را در Semrush جستجو کنید، خواهید دید که KD آن 69 است (سخت است).

با این حال، با نگاهی به لیست اصطلاحات مرتبط، خواهید دید که “چک لیست برنامه ریزی مهم، کارشناسی” دارای KD 29 (آسان) است.

تحقیق کلمات کلیدی برای پست چک لیست

برای هدف قرار دادن کلمه کلیدی دوم، تنها کاری که باید انجام دهید این است که موضوع خود را کمی محدود کنید. یک مقاله خوب بنویسید و می تو،د در صفحه اول برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کنید و مخاطبان هدف خود را جذب کنید.

3. یک طرح کلی از وظایف ایجاد کنید

در مرحله بعد، یک طرح کلی از وظایف اصلی که خواننده برای رسیدن به هدف خود به آن نیاز دارد، ایجاد کنید. این استخوان های ، چک لیست شماست، بنابراین تصور کنید که آنها را در یک لیست بنویسید، به گونه ای که گویی می خواهید آنها را یکی یکی علامت بزنید. (این همچنین به ،وان طرح کلی مقاله شما عمل می کند.)

در این مرحله، فقط مهم ترین یا با ارزش ترین کارها را یادداشت کنید و آنها را از مهم ترین به کم اهمیت ترین آنها سفارش دهید.

چرا؟ به ،وان یک قاعده کلی، شما می خواهید پست های وبلاگ را با بیشترین مقدار بارگذاری کنید اطلاعات ارزشمند بنابراین خوانندگان شما درگیر می شوند – یا حداقل به این ترتیب می توانند به سرعت اطلاعاتی را که برایشان مهم است پیدا کنند و بنابراین تجربه محتوای رضایت بخشی داشته باشند.

گفته می‌شود، اگر برای ایجاد منطق منطقی باید کارها ترتیب داده شوند، آنها را به این ترتیب ترتیب دهید. به ،وان مثال، یک چک لیست برای آماده‌سازی مهم، احتمالاً باید با برنامه‌ریزی منوی غذا و جمع‌آوری لوازم قبل از کارهای دیگر مانند تزئین یا درست ، پیش غذا شروع شود.

و این چک لیست از جداول اجتماعی دقیقاً به همین ترتیب است.

حزب-برنامه ریزی-چک لیست-مثال

از سوی دیگر، این چک لیست پاییز نگهداری خانه از Better Homes & Gardens به ترتیب اهمیت وظایف را دنبال می کند:

نمونه چک لیست نگهداری از خانه پاییزی

هنگامی که مقاله شما مشخص شد، می تو،د هدرهای خود را تغییر دهید تا نه تنها به پایین کشیدن خواننده از صفحه کمک کنید، بلکه بر اقداماتی که باید انجام دهند نیز تأکید کنید. و البته، برای سئو باید کلمه کلیدی خود را حداقل در یک هدر (در حالت ایده آل بیش از یک) درج کنید.

در اینجا چند نکته برای بهتر ، هدرها وجود دارد.

از فرمول «فعل + عبارت اسمی» استفاده کنید

اگر این مقاله را بالا و پایین کنید، خواهید دید که من از فرمول فعل + اسم اسم در تمام H3 های موجود در لیست وظایفم استفاده کرده ام (مثلاً ایجاد [verb] طرح کلی از وظایف [noun phrase].

استفاده از این فرمول تمرکز را روی هر اقدام مورد نیاز برای تکمیل چک لیست حفظ می کند. این کار فهرست شما را قابل اسکن و خواندن آسان می کند. به علاوه، انگیزه‌بخش است – شما به م،ای واقعی کلمه به خواننده دستور می‌دهید که کاری را انجام دهد.

افعال خود را تغییر دهید

برای اینکه هر هدر منحصر به فردتر و جذاب تر شود، سعی کنید افعال خود را تغییر دهید. به ،وان مثال، در هر H3 در لیست من، می توانستم فعل “نوشتن” را چندین بار تکرار کنم (“نوشتن یک طرح کلی”، “نوشتن هدرهای جذاب”). در عوض، افعال را تغییر می‌دهم تا تنوع و علاقه به آن اضافه شود.

اگر در تلاش برای یافتن افعال منحصر به فرد هستید، از گرفتن اصطلاحنامه خود نترسید – به هر حال، فقط دایره لغات خود را افزایش می دهید، که نوشتن شما را بهبود می بخشد.

این چک لیست مالی پایان سال توسط Bankrate نمونه خوبی از فرمول “فعل + عبارت اسم” در عمل است. آنها همچنین از تنوع خوبی از افعال استفاده می کنند.

Financial_checklist_2022 مثال

توجه داشته باشید که “بازبینی” چند بار تکرار می شود. تصور کنید که کل این چک لیست و همه موارد اقدام “بازبینی” را داشته باشند، مانند:

  • “پیشرفت خود را مرور کنید.”
  • “هزینه های خود را مرور کنید.”
  • “ذینفعان خود را بررسی کنید.”
  • و غیره.

این امر بسیار خسته کننده خواهد بود، درست است؟ به علاوه، تمایز بین وظایف را دشوارتر می کند.

خط آ،: دایره لغات خود را تقویت کنید و موارد عمل خود را جذاب‌تر و خواناتر کنید.

5. نکات و نکات داخلی را در چک لیست خود بگنج،د

به یاد داشته باشید، برند شما (یا برند مشتری شما) قرار است در این موضوع و نحوه تکمیل این چک لیست متخصص باشد.

با این فرض:

  • چه اطلاعاتی را می‌تو،د اضافه کنید که بیشتر مردم درباره آن نمی‌دانند یا در نظر نمی‌گیرند؟
  • توصیه داخلی شما برای تکمیل سریعتر یا بهتر یک آیتم اقدام چیست؟
  • دانستن اینکه آیا شما فردی هستید که از چک لیست استفاده می کند چه مفید است؟

فقط آنچه را که دیگران قبل از شما گفته اند تکرار نکنید. از منظر تخصصی برند، طعمی به آن اضافه کنید، گویی با مخاطبان خود نشسته اید و شخصاً در مورد موضوع به آنها مشاوره می دهید.

این نه تنها مقاله چک لیست شما را منحصر به فردتر می کند، بلکه آن را بسیار مفیدتر و مفیدتر می کند.

به ،وان مثال، چک لیست مالی Bankrate شامل توصیه هایی برای هر مورد اقدام مستقیماً از تحلیلگر ارشد مالی شرکت است و شامل نقل قول هایی از او است که مستقیماً مخاطب را مخاطب قرار می دهد.

این یک توصیه ساده نیست، بلکه اطلاعات مفیدی از یک متخصص واقعی است که برای پست وبلاگ مصاحبه شده است.

چک لیست مالی شامل مشاوره تخصصی

امتیاز: ایجاد یک چک لیست اینفوگرافیک یا PDF برای دانلود را در نظر بگیرید

چک لیست یک محتوای عالی است که می‌توان آن را در قالب‌های مختلف تغییر داد و ارائه کرد.

اول، اگر مقاله چک لیست خود را با دقت ایجاد کنید، بی نهایت مفید است، به طوری که ممکن است مخاطبان شما بخواهند آن را برای ذخیره، ارجاع یا چاپ بعدا دانلود کنند – مانند یک سند PDF مفید و از نظر بصری جذاب.

به هر حال، ارائه یک چک لیست قابل دانلود در داخل مقاله چک لیست خود، یک راه اثبات شده برای تبدیل خوانندگان است. به سادگی چند فراخوان برای اقدام (CTA) وارد کنید که به صفحه فرود پیوند می خورد که در آن خواننده می تواند آدرس ایمیل خود را برای دانلود چک لیست وارد کند. انجام شده.

یک مثال خوب: Updater شامل یک دکمه با CTA برای دانلود نسخه PDF چک لیست خود برای اولین آپارتمان است.

نمونه چک لیست pdf قابل دانلود

دوم، اگر یک مقاله چک لیست را به لیستی از موارد عمل فشرده کنید – مانند یک اینفوگرافیک خوب طراحی شده، به طور بی پایان قابل اشتراک گذاری است. اینفوگرافیک را در پست وبلاگ چک لیست خود برای جذابیت بصری قرار دهید و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

به ،وان مثال، Venngage یک اینفوگرافی تمیز برای چک لیست بهینه سازی تصویر خود ایجاد کرد.

تصویر-سئو-چک لیست-قالب

به این دلایل، به این فکر کنید که محتوای اصلی چک لیست خود را در چند قالب مختلف طراحی کنید، یا یک قالب چک لیست اضافی را برای ایجاد بسته به اه، خود انتخاب کنید.

یک مقاله چک لیست بنویسید تا به اه، سئو و بازاریابی خود نزدیکتر شوید

یک پست وبلاگ چک لیست فقط محتوای مفیدی است که موتورهای جستجو می خواهند به کاربران خود ارائه دهند.

اگر هدف خود را حول مشکل مرتبطی ایجاد کنید که مخاطبان شما دارند یا هدفی را که می‌خواهند به آن برسند، آن را به کلمه کلیدی من، گره بزنید و یک لیست منحصر به فرد و مفید بنویسید که تخصص برند را نشان دهد، قطعاً نتایج را خواهید دید.

به علاوه، مقاله چک لیست فروتن همیشه سبز است، به این م،ی که تا زم، که در جستجوی سئو خود تحقیق کرده باشید، احتمالاً پس از انتشار برای مدت طول، شاهد جذب ترافیک و پیشروی آن خواهید بود.

چه به دنبال افزایش آگاهی از برند، رتبه بندی سئو یا اعتمادی که در بین خوانندگان خود ایجاد شده است، افزودن قالب مقاله چک لیست به فهرست محتوای خود ایده خوبی است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

جولیا مک کوی

جولیا مک کوی بنیانگذار Content Hacker، نویسنده 7x، و یک استراتژیست پیشرو در زمینه ایجاد محتوای استثنایی و حضور برند است که به صورت آنلاین ماندگار است. در 19 سالگی، او آ،ین 75 دلار خود را برای ساخت یک آژانس نویسندگی 7 رقمی استفاده کرد که ده سال بعد فروخت. در دهه 2020، او به بنیان‌گذاران و بازاریابان استراتژی، مهارت‌ها و سیستم‌هایی را که برای ایجاد یک ،ب‌وکار از طریق محتوای ورودی نیاز دارند آموزش می‌دهد تا بتوانند تأثیر ماندگارتری در جهان ایجاد کنند.


منبع: https://searchengineland.com/checklist-content-391921

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است