نحوه ردیابی عملکرد SEO ویدیو با استفاده از کنسول جستجوی گوگل • Yoast

دانستن اینکه کدام ویدیوها عملکرد خوبی دارند و ترافیک زیادی را به همراه دارند واقعا مفید است. زیرا به شما می گوید که مردم چه چیزی را می خواهند ببینند. بنابراین اگر هنگام ایجاد برنامه ریزی محتوای خود از این اطلاعات استفاده کنید، می تو،د ویدیوهای بیشتری بسازید که مخاطبان شما را دوست داشته باشند. بنابراین وارد کنترل جستجوی گوگل شوید و به آن اعداد نگاه کنید! و اگر در مورد استفاده از ویدیو برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت خود جدی هستید، با استفاده از افزونه Yoast Video SEO بهترین شانس را برای رتبه بندی به ویدیوهای خود می دهید!

فیل ناتینگهام

با انتخاب «نوع جستجو: ویدیو»، می‌تو،د به برگه «صفحات» در ج، بروید. لیستی از صفحاتی را که بیشترین ترافیک را از جستجوی ویدیو می گیرند، نمایش می دهد.

فهرستی از صفحاتی که از جستجوی ویدیوی گوگل ترافیک ایجاد می کنند

کنسول جستجوی گوگل بهترین منبع داده برای ردیابی ترافیکی است که از طریق جستجوی Google به محتوای ویدیویی در وب سایت خود دریافت می کنید، زیرا داده هایی را مستقیماً از Google در مورد جستارهایی که واقعاً باعث ایجاد ترافیک می شوند ارائه می دهد و می تواند به طور خاص با جستجوی ویدیویی ت،یم شود.

یکی از مزایای بزرگ این گزارش، افزودن تجزیه و تحلیل نرخ کلیک به پرس و جو و داده های سطح صفحه در جستجوهای ویدیویی است. نرخ کلیک به شما می گوید که ،وان و تصویر کوچک ویدیوی شما برای هر درخواستی چقدر جذاب است. بنابراین نرخ کلیک پایین به چه م،است؟ اول، مهم است که نرخ را با صفحات یا پرس و جوهای دیگر مقایسه کنید. اگر هنوز کمترین مقدار باشد، معمولاً نشان می‌دهد که تصویر کوچک شما می‌تواند بهبود یابد. سپس می تو،د از صفحاتی با نرخ کلیک بالاتر به ،وان الهام بخش برای درک انواع ،اوین و تصاویر کوچک استفاده کنید. هستند کار ،.

عملکرد سئوی ویدیوی خود را پیگیری کنید

سپس می تو،د محدوده تاریخ را برای مقایسه دوره های زم، مختلف تنظیم کنید. می‌تو،د ببینید که چگونه ترافیک و برداشت‌ها در طول زمان تغییر کرده‌اند.

به نتایج جستجو در منوی عملکرد بروید. این گزارشی است که داده‌هایی را که می‌تو،د برای اندازه‌گیری عملکرد ویدیوهای خود در جستجو از آن استفاده کنید، نگهداری می‌کند. می تو،د آن را در نوار کناری کنسول جستجوی گوگل پیدا کنید.

نتایج جستجو در عملکرد در GSC گزارش می دهد

در این لیست، شما باید “ویدیوها” را ببینید. این به قطعه های ویدیویی غنی اشاره دارد که به صورت جداگانه یا به ،وان بخشی از یک بسته ویدیویی در جستجوی جه، وب نشان داده می شود. اگر روی «ویدیوها» کلیک کنید، نمودار در بالا نمای دقیقی را ارائه می دهد.

نموداری که ترافیک حاصل از تکه‌های ویدئویی در جستجوی جه، وب را نشان می‌دهد
در حالی که داده‌های داخل رابط Google Data Studio برای به دست آوردن یک ع، فوری از عملکرد سئوی ویدیوی شما واقعاً مفید است، زم، که آن‌ها را به محیطی منتقل می‌کنید که می‌توان داده‌ها را با جزئیات بیشتری بخش‌بندی کرد، بسیار ارزشمند می‌شود. Looker Studio (به طور رسمی Google Data Studio) برای این کار عالی است. و برای سهولت در کار شما، یک را ایجاد کرده ایم الگوی گزارش عملکرد سئو ویدیویی. به سادگی از این الگو یک کپی تهیه کنید، سپس داده های خود را وصل کنید و بازی کنید.

مقایسه کلیک‌ها و نرخ‌های کلیک برای درخواست‌ها در جستجوی ویدیو

قبل از اینکه بتو،د عملکرد را ردیابی کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که ویدیوهای شما ایند، شده و توسط کنسول جستجوی Google شناسایی شده است. اگر می خواهید بد،د که چگونه این کار را انجام دهید، راهنمای ما در مورد نحوه استفاده از گزارش نمایه سازی ویدیو را بررسی کنید.

پس از بارگیری گزارش، به ج، زیر بروید. تنظیمات پیش‌فرض آن عبارت است از پرس‌و‌جوها، بنابراین برگه «جستجوی ظاهر» را انتخاب کنید. لیستی را خواهید دید که انواع نتایج ارائه شده در جستجوی جه، وب را نشان می دهد.

فهرستی از انواع نتایج ارائه شده در جستجوی وب گوگل

این به ویژه در صورتی مفید است که ویدیوی مشابهی را در چندین صفحه جاسازی کرده باشید و بخواهید ببینید کدام URL ها بیشترین رتبه بندی را دارند.

برای یافتن عباراتی که بیشترین ترافیک را از جستجوی ویدیویی ایجاد می کنند، فهرست پرس و جوها را به پایین اسکرول کنید. این در Google Analytics 4 به‌،وان «ویدیوی ارگ،ک» گزارش می‌شود. این عبارات را می‌توان در یک صفحه‌گسترده یا پایگاه داده صادر و سازمان‌دهی کرد، بنابراین می‌تو،د عملکرد محتوای ویدیویی در سطح کلمه کلیدی را دنبال کنید.

توجه داشته باشید که در حال حاضر فقط می‌تو،د یک معیار جمع‌آوری‌شده دریافت کنید که ترافیک را از تمام جستجوها و صفحات ویدیو ،یب می‌کند. اگرچه این گزارش برای محک زدن مفید است، اما برای تحلیل دقیق‌تر عملکرد نتایج ویدیویی شما عالی نیست.

در این پست، خلاصه‌ای سریع از نحوه استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای ردیابی سئوی ویدیو ارائه می‌کنیم. ما همچنین پیوندی به قالب داشبورد Looker Studio ارسال می کنیم که می تو،د داده های کنسول جستجوی خود را مستقیماً به آن وصل کنید.

در بالای کنترل‌های نمودار، کادرهایی را می‌بینید که به شما امکان می‌دهند داده‌ها را بخش‌بندی و اصلاح کنید. بر روی “Search Type: Web” کلیک کنید و “Video” را انتخاب کنید. نمودار و ج، اکنون به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که فقط جستارهایی را نشان دهند که ترافیک را از جستجوی ویدیو هدایت می‌کنند، بنابراین تب ویدیو در Google.

نموداری که ترافیک حاصل از جستجوی ویژه ویدیو را نشان می دهد

فیل ناتینگهام یک استراتژیست بازاریابی است که در سئو ویدیو و استراتژی برند و بهینه سازی موتور جستجو تخصص دارد.

آواتار فیل ناتینگهام


منبع: https://yoast.com/،w-to-track-video-seo-performance-using-google-search-console/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است