نحوه ردیابی تبدیل‌های آفلاین از تبلیغات گوگل


برای بسیاری از ،ب‌وکارها، اگر فقط تبدیل‌هایی را که مستقیماً در وب‌سایت شما اتفاق می‌افتد ردیابی می‌کنید، احتمالاً تصویر کاملی از تأثیر تبلیغات بر فروش را از دست خواهید داد.

ممکن است یک مشتری بالقوه روی تبلیغ شما کلیک کند تا به جای پر ، فرم، تلفن را برای صحبت با یک نماینده فروش بردارد.

اگر ،ب و کار شما دارای شعبه های فیزیکی است، ممکن است یک ،یدار پس از اینکه در ابتدا شما را از طریق یک آگهی کشف کرد، شخصاً برای ،ید به شما مراجعه کند.

علاوه بر این، مقررات حفظ حریم خصوصی و چالش‌های بعدی ردیابی، گاهی اوقات توانایی ردیابی مبتنی بر پی،ل و کوکی را برای ارتباط صحیح تبدیل‌ها به پلتفرم‌های تبلیغاتی محدود می‌کند.

در حالی که هیچ تنظیم ردیابی هرگز داده های 100٪ تمیز نخواهد داشت، ردیابی تبدیل آفلاین می تواند به رسیدگی به هر سناریو کمک کند.

چه یک راه‌اندازی قوی CRM داشته باشید یا سرنخ‌ها را در صفحه‌گسترده‌ها ذخیره کنید، به‌روزرس، تنظیمات تبدیل Google Ads برای ،یب داده‌های آفلاین با بهینه‌سازی درست در فرآیند شما امکان‌پذیر است.

در این مقاله، من سه راه را پوشش می‌دهم که می‌تو،د تبدیل‌های آفلاین را در حساب Google Ads خود وارد کنید:

  • واردات تبدیل
  • ردیابی تماس.
  • ردیابی بازدید در فروشگاه

وارد ، داده های تبدیل

Google Ads به شما امکان می‌دهد تا زم، که می‌تو،د GCLID کاربر اصلی (شناسه کلیک Google) را بگیرید تا با هر اقدام تبدیلی که کاربر انجام داده است، داده‌های تبدیل آفلاین را وارد کنید و اعتبار را با کمپین‌های خود مرتبط کنید.

این تنظیم قابل رسیدگی است از طریق کار توسعه سفارشی یا گزینه ای که CRM یا پلت فرم اتوماسیون شما می تواند به طور خودکار از آن مراقبت کند.

به ،وان مثال، ممکن است بخواهید داده هایی را برای معاملات فروش بسته وارد کنید که در ابتدا CRM شما را از طریق تبلیغات جستجوی Google وارد ،د. یا اگر یک ،ید برای تکمیل نیاز به پشت و رو دستی دارد، می‌تو،د داده‌های فروش را بعد از این واقعیت با درج مبلغ درآمد بارگذاری کنید.

راه اندازی تبدیل

برای شروع، یک تبدیل جدید ایجاد کنید و انتخاب کنید وارد كردن از لیست انواع تبدیل.

تبدیل وارداتاسکرین شات از Google Ads، سپتامبر ۲۰۲۲

در مرحله بعد، منبعی را انتخاب می کنید که از آن تبدیل ها را وارد کنید.

اگر از Salesforce استفاده می کنید، آنها یک ادغام مستقیم در تبلیغات گوگل که اجازه می دهد تا داده ها را بر اساس نقاط عطف در پلت فرم وارد کنید. همچنین می‌تو،د برای استفاده از صفحه‌گسترده یا اتصال شخص ثالث، از «سایر منابع داده یا CRM» وارد کنید.

پس از انتخاب گزینه دوم، می تو،د داده های مبتنی بر تماس یا داده های مبتنی بر کلیک را وارد کنید. در حال حاضر، من روی داده های کلیک ها و آدرس تماس ها با جزئیات بیشتر تمرکز خواهم کرد.

در صفحه بعدی، تبدیل خود را نام ببرید و دسته را انتخاب کنید. فرض کنید می‌خواهید سرنخ‌ها را با مراحل قیف فروش مرتبط کنید. در این صورت می تو،د گزینه هایی مانند سرب واجد شرایط یا سرب تبدیل شده، یا اگر می توان فروش مستقیم با درآمد قابل اندازه گیری را به کاربر نسبت داد، انتخاب کنید ،ید.

در صورت وجود، می‌تو،د یک مقدار خاص را مرتبط کنید یا اگر درآمد به ازای هر تبدیل متفاوت باشد، یک معامله پویا انتخاب کنید.

گزینه های تبدیلاسکرین شات از Google Ads، سپتامبر ۲۰۲۲

هنگامی که گزینه های مورد نظر خود را انتخاب کردید، تبدیل را ذخیره کنید. اکنون برای شروع وارد ، داده ها آماده هستید.

آماده سازی الگوی وارداتی شما

برای وارد ، داده ها، با قالبی در قالب فایل مورد نظر خود (Excel، CSV، یا Google Sheets) شروع کنید. قالب ها موجود است اینجا.

ابتدا، فیلد منطقه زم، را تغییر دهید تا زمان من، برای منطقه شما منع، شود (به ،وان مثال، پارامترها: TimeZone=-0500 برای IS).

در مرحله بعد، باید داده های من، را با استفاده از یک ردیف جداگانه برای هر تبدیل، از جمله ستون های زیر، به برگه اضافه کنید:

  • شناسه کلیک گوگل: GCLID مرتبط با تبدیل.
  • نام تبدیل: این باید با نام تبدیل در حساب Google Ads شما مطابقت داشته باشد.
  • زمان تبدیل: تاریخ و زمان تبدیل. در اینجا فرمت های قابل قبول وجود دارد با حسن نیت از صفحه پشتیب، گوگل.
فرمت های زماناسکرین شات توسط نویسنده، سپتامبر 2022

وارد ، داده ها

برای وارد ، سندی که آماده کرده اید، به تبدیل ها بخش اکانت خود را انتخاب کنید آپلودها از نوار کناری سمت چپ

برای شروع آپلود روی علامت مثبت کلیک کنید.

سپس می‌تو،د آپلود فایل، همگام‌سازی با سند Google Sheets یا اتصال به فایل HTTPS یا SFTP را انتخاب کنید.

آپلودهااسکرین شات از Google Ads، سپتامبر ۲۰۲۲

هنگامی که فایل خود را آپلود کردید، کلیک کنید پیش نمایش برای اطمینان از اینکه داده ها به درستی با تبدیل های موجود در حساب مطابقت دارند.

صفحه نتایج هر گونه خطا را در سند شما علامت گذاری می کند.

اگر از نتایج راضی هستید، انتخاب کنید درخواست دادن برای همگام سازی تبدیل ها با حساب خود.

توجه داشته باشید که باید چند ساعت صبر کنید تا تبدیل ها در رابط ظاهر شوند.

زمان بندی آپلودها

علاوه بر آپلودهای دستی، می‌تو،د آپلودهای منظم داده‌ها را از یک سند Google Sheets، HTTPS یا SFTP زمان‌بندی کنید.

اگر بتو،د یک صفحه گسترده یا فایل پایگاه داده را به طور خودکار همگام سازی کنید تا داده های تبدیل را از CRM خود خارج کنید، این می تواند به صرفه جویی در زمان و خودکار ، فرآیند کمک کند.

برنامهاسکرین شات از Google Ads، سپتامبر ۲۰۲۲

انتخاب کنید برنامه، برای ایجاد آپلود جدید روی علامت مثبت کلیک کنید و منبع را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، می تو،د فرکانس را انتخاب کنید، که می تواند روزانه یا هفتگی برای هر روز هفته و ساعت باشد.

تماس های تلفنی

برای برخی از مشاغل (به ویژه آنهایی که در صنایع خدماتی هستند)، تماس های تلفنی منبع اصلی پرس و جو هستند.

به ،وان مثال، یک مشتری پشتیب، فنی گذشته حدود 80٪ از سرنخ های PPC را از طریق تلفن دریافت کرد.

اگر تمایل دارید از تماس‌ها درخواست‌های ،ب‌وکار جدیدی دریافت کنید، باید ردیابی تلفن را برای نسبت دادن صحیح این سرنخ‌ها اجرا کنید.

برنامه های افزودنی تماس

ابتدا، مطمئن شوید که برنامه‌های افزودنی تماس را در Google Ads تنظیم کرده‌اید، تا یک شماره تلفن همراه با تبلیغات در نتایج جستجو نمایش داده شود.

هدایت به Ads & Extensions > Extensions برای شروع راه اندازی اینها یک ،د جدید اضافه کنید و انتخاب کنید تمدید تماس.

تمدید تماساسکرین شات از Google Ads، سپتامبر ۲۰۲۲

کاربران تلفن همراه می توانند برای تماس مستقیم با ،ب و کار روی شماره کلیک کنند.

حتی می‌تو،د تبلیغات فقط تماس را امتحان کنید تا به مردم این امکان را بدهید که هنگام مرور از طریق تلفن تماس بگیرند.

Google همچنین گزینه‌ای برای روشن ، گزارش تماس ارائه می‌کند و امکان استفاده از یک شماره ارسال منحصر به فرد را فراهم می‌کند. این تاکتیک به شما امکان می‌دهد تماس‌ها را به سطح تبلیغات و کلمه کلیدی در حساب مرتبط کنید.

همچنین می‌تو،د انتخاب کنید که فقط تماس‌هایی با حداقل مدت شمارش شوند، بنابراین می‌تو،د تماس‌های کوتاهی را که احتمالاً منجر به ،ب‌وکار نشده‌اند حذف کنید.

به ،وان مثال، مشتری من متوجه شد که تماس‌هایی که بیشتر از 3 دقیقه و 30 ث،ه طول می‌کشند معمولاً واجد شرایط هستند، بنابراین ما تبدیل تماس را طوری تنظیم کردیم که فقط تماس‌هایی را با حداقل 210 ث،ه ردیابی کند.

گزارش تماس وب سایت

در مرحله بعد، همچنین باید مطمئن شوید که تماس‌هایی را که از وب‌سایت شما پس از کلیک روی آگهی ایجاد می‌شود، ردیابی کنید.

علاوه بر افزونه‌های تبلیغاتی، Google گزینه‌ای را برای استفاده از تنظیم شماره بازارسال خود برای سایت شما ارائه می‌کند، که در آن کاربران به جای شماره معمولی شما، یک شماره قابل ردیابی منحصر به فرد را مشاهده می‌کنند.

پس از تماس کاربران، داده‌هایی را در حساب Google Ads خود مشاهده خواهید کرد.

در ،مت Conversions حساب خود، یک تبدیل ایجاد کنید و انتخاب کنید تماس های تلفنی.

تبدیل تماس تلفنیاسکرین شات از Google Ads، سپتامبر ۲۰۲۲

شما می تو،د بین:

  • با یک شماره تلفن در وب سایت شما تماس می گیرد (که نیاز به استفاده از شماره فوروارد دارد).
  • روی شماره شما در وب سایت تلفن همراه شما کلیک می کند (که از شماره حمل و نقل استفاده نمی کند اما همچنان نیاز به اضافه ، یک بر،ب به سایت شما دارد).

برای این مثال، ما با با یک شماره تلفن در وب سایت شما تماس می گیرد برای اطمینان از ردیابی همه تماس ها و داده های گزارش تماس به Google Ads.

همانطور که قبلاً توضیح داده شد، می تو،د جزئیات تبدیل تماس، از جمله طول تماس را تعریف کنید. هنگامی که تبدیل را پیکربندی کردید، دستورالعمل‌هایی را برای افزودن یک بر،ب به سایت خود مشاهده خواهید کرد تا هنگام بازدید کاربران از سایت شما، شماره ارسال را فعال کند.

هنگامی که تبدیل فعال شد و بر،ب سایت برای ردیابی تماس‌های تلفنی پیکربندی شد، باید تبدیل‌های تماس را که در حساب خود منع، می‌شوند مشاهده کنید.

بازدید از فروشگاه

اگر فروش را در یک مکان فیزیکی تبلیغ می‌کنید، تبدیل بازدید از فروشگاه می‌تواند ردیابی کند که آیا افراد پس از کلیک ، روی تبلیغات، شخصاً از آن بازدید می‌کنند.

Google از داده‌های موقعیت مک، دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کند تا مشخص کند آیا افرادی که قبلاً با تبلیغات درگیر شده‌اند یا مشاهده کرده‌اند به فروشگاه شما آمده‌اند یا خیر.

تبدیل‌های بازدید از فروشگاه فقط برای تبلیغ‌کنندگ، در کشورهای واجد شرایط در دسترس است که مکان‌های فیزیکی متعددی دارند و حجم کلیک و تعداد بازدید بالایی را دریافت می‌کنند، همچنین داده‌های بازدید از فروشگاه کافی برای رسیدن به آستانه حریم خصوصی.

متأسفانه، اسناد Google در مورد آستانه های دقیقی که باید رعایت شود مبهم است. همچنین، توجه داشته باشید که برخی از دسته‌های محصولات حساس ممکن است واجد شرایط ردیابی بازدید از فروشگاه نباشند.

باید مطمئن شوید که مکان‌های فروشگاه خود را در نمایه ،ب‌وکار خود ادعا و تأیید کرده‌اید.

همچنین باید افزونه های موقعیت مک، را در حساب خود فعال کنید.

هنگامی که این مراحل را کامل کردید و ا،امات Google را برآورده کردید، حساب شما باید شروع به گزارش بازدید از فروشگاه کند.

وقتی شروع به دیدن داده‌های بازدید از فروشگاه در حساب خود کردید، تبدیل‌ها هم در ستون‌های «همه تبدیل‌ها» و «تبدیل‌های بازدید از طریق» نشان داده می‌شوند و یک اقدام تبدیل جدید به نام «بازدید از فروشگاه» به گزارش‌ها اضافه می‌شود.

توجه داشته باشید که داده ها ناشناس و انباشته هستند، بنابراین اعداد دقیق نیستند.

اسناد Google نشان می‌دهد که گزارش‌ها با مجموعه داده‌های بزرگ‌تر دقیق‌تر می‌شوند، و توصیه می‌کند در دوره‌هایی با حداقل 100 بازدید از فروشگاه گزارش دهید.

زمان تنظیم تبدیل های آفلاین

اگر قبلاً از این ویژگی استفاده نمی‌کنید، به این فکر کنید که چگونه ردیابی تبدیل آفلاین می‌تواند به بهبود تلاش‌های PPC شما کمک کند.

آیا چندین مرحله در فرآیند پرورش سرنخ دارید که در حال حاضر آنها را به تبدیل‌ها در Google Ads نسبت نمی‌دهید؟

آیا مشتریان جدید اغلب به ،وان اولین نقطه تماس با ،ب و کار شما تماس می گیرند؟

آیا ،ب و کار شما فروش مکرر را در مکان های فیزیکی مشاهده می کند؟

در حالی که کار مقدماتی برای آماده شدن برای وارد ، داده های تبدیل آفلاین می تواند تا حدودی دخیل باشد، بازده این فرآیند را ارزشمند می کند.

در نهایت، می‌تو،د داده‌های دقیق‌تری را به پلتفرم وارد کنید تا آن را بهتر در مورد تبدیل‌های دقیق بهینه کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: fizkes/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/track-offline-conversions-google-ads/332469/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است