معیارهای سئو (25 معیار برای اندازه گیری عملکرد سئو)


در این مقاله، همه چیز در مورد معیارهای سئو را یاد خواهید گرفت.

هنگامی که آمارهای وب‌سایت خاصی را برای ارزیابی عملکرد سئو زیر نظر می‌گیرید، می‌تو،د شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را که می‌تواند به شما در ارزیابی اثربخشی کمپین‌های سئوی خود کمک کند، ردیابی و اندازه‌گیری کنید.

برای کمک به شما در انجام این کار، فهرستی از معیارهای معیار سئو برتر را که می‌تو،د ثبت کنید و همچنین ج، مقایسه با رایج‌ترین معیارها برای صنایع محبوب را پیدا خواهید کرد.

هدف نهایی در اینجا ارائه یک راهنمای بازاریابی دیجیتالی است که می‌تو،د هنگام توسعه مجموعه‌ای از KPIها برای ردیابی عملکرد بهینه‌سازی موتور جستجوی وب‌سایت خود به آن مراجعه کنید.

معیارهای سئو

معیارهای سئو چیست؟

معیارهای سئو KPI برای اندازه گیری عملکرد سئو یک وب سایت برای بازاریابی دیجیتال هستند. نمونه هایی از معیارهای سئو عبارتند از میانگین مدت جلسه، نرخ پرش، رتبه بندی کلمات کلیدی، نرخ تبدیل، زمان سرعت بارگذاری صفحه، تعداد بک لینک ها، اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و ترافیک جستجوی ارگ،ک.

چگونه عملکرد سئو را معیار قرار می دهید؟

شما با تجزیه و تحلیل معیارهای کلیدی وب سایت برای بهینه سازی موتور جستجو و تجربه کاربر برای تعیین خطوط پایه برای نقاط داده خود، عملکرد SEO را معیار قرار می دهید. سپس عملکرد سئو را در یک دوره زم، اندازه گیری می کنید تا دیدگاه قبل و بعد و بینش در مورد این معیارهای ردیابی شده را به دست آورید.

شما می تو،د با استفاده از داده های رایگان ارائه شده در گوگل آنالیتی، و کنسول جستجوی گوگل، عملکرد سئو خود را محک بزنید و بسته به اجزای کمپین سئوی خود، آن را به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه اندازه گیری کنید. در زیر لیستی از معیارهای برتر سئو را که باید برای وب سایت خود ردیابی کنید، پیدا خواهید کرد.

چرا معیار سئو مهم است؟

معیار سئو مهم است زیرا به ،ب و کارها کمک می کند تا عملکرد کمپین SEO خود را بهبود بخشند. با اندازه‌گیری و ردیابی معیارهای سئو، می‌تو،د درک کنید که هر بخش از استراتژی سئوی شما چقدر برای افزایش ترافیک جستجوی ارگ،ک وب‌سایت و سایر معیارهای کلیدی برای تجربه کاربر و تبدیل‌ها اهمیت دارد.

لیست عملکرد SEO خود را محک بزنید

فهرست معیارهای سئو

1. میانگین مدت زمان جلسه

این معیار معیار سئو، میانگین زمان صرف شده در هر جلسه در وب سایت شما را با ت،یم کل زمان صرف شده در تمام جلسات کاربر بر تعداد کل جلسات اندازه گیری می کند.

2. تعداد جلسات به ازای هر کاربر

این مقدار تعداد کل جلسات ت،یم بر تعداد کل کاربران را اندازه گیری می کند. عدد بالاتر نشان دهنده جلسات تکراری برای هر کاربر است.

3. نرخ پرش

این KPI درصد افرادی را نشان می دهد که در یک صفحه وب قرار می گیرند و بدون بازدید از صفحه دیگری از سایت خارج می شوند. نرخ پرش پایین نشان می دهد که کاربر معمولی برای بازدید از صفحات بیشتر به اطراف کلیک می کند و برای مدت زمان طول، تری در وب سایت شما می ماند.

4. بازدیدکنندگان منحصر به فرد

این نقطه داده تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد (ی،ی کاربران جدید) را که حداقل یک بار در یک دوره زم، خاص از وب سایت بازدید کرده اند، ردیابی می کند. این راهنمای دیگر در مورد نحوه افزودن کلمات کلیدی به یک وب سایت برای بهینه سازی صفحات وب خود برای به دست آوردن بازدیدکنندگان منحصر به فرد بیشتر را ببینید.

5. بازدیدکنندگان بازگشتی

این نقطه داده تعداد بازدیدکنندگان بازگشتی را که قبلاً در یک بازه زم، خاص به وب سایت شما رفته اند را ردیابی می کند.

6. بازدید از صفحه منحصر به فرد

این عدد سئو به شما می گوید که هر کاربر چند بار یک صفحه وب خاص را حداقل یک بار مشاهده کرده است. داده‌های منحصربه‌فرد بازدید از صفحه، همه بازدیدهایی را که توسط کاربر مشابه در طول یک جلسه ایجاد می‌شوند، جمع‌آوری می‌کند.

7. کل بازدید از صفحه

این عدد به شما می گوید که یک صفحه وب خاص در مجموع چند بار توسط همه کاربران مشاهده شده است. داده ها را برای هر جلسه کاربر جمع نمی کند.

8. ورودی ها

این معیار سئو تعداد جلساتی را که در یک صفحه وب خاص وارد شده (یا شروع شده اند) ارائه می دهد. به عبارت دیگر، تعداد دفعاتی که آن صفحه اولین صفحه‌ای بود که کاربر هنگام ورود به وب‌سایت شما وارد آن شد.

9. ،وج %

این معیار سئو به شما درصد ،وجی هایی را می دهد که صفحه هدف آ،ین صفحه مشاهده شده در طول یک جلسه بوده است. یک کاربر ممکن است قبل از انتخاب برای ،وج از سایت از آن صفحه، چندین صفحه را در وب سایت مشاهده کرده باشد، به همین دلیل است که نرخ % ،وج از آن با Bounce Rate متفاوت است.

10. ترافیک جستجوی ارگ،ک

این معیار عملکرد سئو، میزان ترافیک جستجوی ارگ،کی را که از طریق لیست های نتایج جستجوی بدون پرداخت در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ به وب سایت شما وارد می شود، نشان می دهد.

11. میانگین زمان بارگذاری صفحه

اندازه‌گیری میانگین زمان (بر حسب ث،ه) را برای بارگذاری یک صفحه از شروع نمایش صفحه تا تکمیل در مرورگر ارائه می‌کند.

12. کل برداشت

این معیار به شما می گوید که چند بار کاربران پیوندی به صفحه وب شما را در نتایج جستجوی گوگل دیده اند.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

13. کل کلیک ها

این نقطه داده تعداد کل کلیک‌هایی را نشان می‌دهد که کاربران را از جستجوی Google به یک صفحه وب می‌فرستد.

14. میانگین نرخ کلیک (CTR)

این KPI درصد نمایش هایی را نشان می دهد که منجر به کلیک روی یک صفحه وب شده است.

15. میانگین موقعیت کلمه کلیدی

این ارزش سئو به بالاترین جایگاه کلمه کلیدی اشاره دارد که به طور میانگین در همه نمایش ها برای هر کلمه کلیدی رتبه بندی شده است که صفحه وب در جستجوی گوگل رتبه بندی می کند. می‌تو،د با بررسی یک کلمه کلیدی خاص برای URL هدف، عملکرد سئو را حتی بیشتر محک بزنید تا میانگین موقعیت کلمه کلیدی را در جستجوی Google برای آن عبارت واحد در یک دوره زم، ببینید. این راهنمای دیگر را در مورد اینکه روی چند کلمه کلیدی در هر صفحه برای سئو باید تمرکز کنید، ببینید.

16. میانگین زمان در صفحه

این معیار تجربه کاربر میانگین زم، را که بازدیدکنندگان قبل از ،وج در یک صفحه وب می گذرانند را نشان می دهد.

17. ارزش صفحه

این مقدار نشان‌دهنده مقدار متوسط ​​صفحه‌ای است که کاربر قبل از تکمیل یک تبدیل یا تراکنش تجارت الکترونیک از آن بازدید کرده است. با تخصیص ارزش برای صفحات وب خاص، ایده بهتری در مورد اینکه کدام صفحه بیشترین درآمد را برای ،ب و کار شما دارد به دست می آورید.

18. تعداد صفحات نمایه شده

چه تعداد از URL های شما توسط ،نده های موتورهای جستجو پیدا شده و در موتورهای جستجو فهرست شده اند. برای دریافت تعداد تقریبی صفحات فهرست شده توسط گوگل، می تو،د از عملگر “site:” و به دنبال آن دامنه خود استفاده کنید. به ،وان مثال: site:seochatter.com.

19. تعداد پیوندهای ریشه دامنه

این معیار بک لینک به شما می گوید که چند دامنه منحصر به فرد ریشه به یک صفحه وب پیوند می دهند. دو یا چند پیوند از یک دامنه فقط به ،وان یک دامنه ریشه پیوند حساب می شوند. شما می تو،د با ردیابی تعداد کل دامنه های ریشه ای که وب سایت شما (یا یک صفحه خاص) انباشته می کند، تلاش های ایجاد لینک SEO خود را محک بزنید.

20. تعداد بک لینک ها

این معیار بک لینک تعداد کل لینک هایی را که به یک صفحه وب اشاره می کنند را به شما می گوید. داده ها را برای هر دامنه ریشه جمع نمی کند. اگر دامنه ای بیش از یک بار به صفحه وب شما پیوند داده شود، همه موارد تکرار لینک در تعداد کل بک لینک ها مح،ه می شود. این راهنماهای دیگر در مورد چگونگی دریافت بک لینک با کیفیت بالا و نحوه دریافت بک لینک های dofollow را ببینید.

21. Domain Aut،rity

این معیار معیار سئو یک امتیاز رتبه بندی موتور جستجو است که توسط Moz ایجاد شده است که احتمال رتبه یک وب سایت در SERP ها را پیش بینی می کند. نمرات بالاتر Domain Aut،rity نشان دهنده یک سایت قابل اعتمادتر و با کیفیت است که معمولاً در SERP برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بالاتری دارد.

Ezoic را امتحان کنید

22. اقتدار صفحه

این معیار عملکرد نیز توسط Moz توسعه یافته است و یک امتیاز رتبه‌بندی موتور جستجو است که پیش‌بینی می‌کند یک صفحه وب منفرد چقدر در SERP رتبه‌بندی می‌شود. امتیاز بالاتر Page Aut،rity نشان دهنده لینک های با کیفیت بیشتر به صفحه است که یک فاکتور رتبه بندی برای SEO است.

23. جریان استناد

Citation Flow معیاری برای سئو است که توسط Majestic توسعه یافته است که پیش بینی می کند یک URL بر اساس تعداد سایت هایی که به آن پیوند دارند چقدر تأثیرگذار است.

24. جریان اعتماد

Trust Flow معیار دیگری است که توسط Majestic ایجاد شده است که میزان قابل اعتماد بودن یک صفحه وب را بر اساس کیفیت پیوندهای اشاره شده به آن تجزیه و تحلیل می کند.

25. Core Web Vitals

Core Web Vitals مجموعه‌ای از عواملی هستند که الگوریتم گوگل آن‌ها را در تجربه کاربری کلی یک صفحه وب مهم می‌داند و بر امتیاز بهینه‌سازی درون صفحه شما تأثیر می‌گذارد.

این عوامل عبارتند از:

  • بزرگترین رنگ محتوایی (LCP): این سرعت بارگذاری صفحه را اندازه گیری می کند و نقطه ای را که ا،ر محتوای صفحه دانلود شده است، مشخص می کند.
  • تاخیر ورودی اول (FIP): این سرعت اولین تعامل اولیه یک کاربر با یک صفحه را تعیین می کند.
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS): این مقدار تغییر چیدمان در محتوای قابل مشاهده صفحه را اندازه گیری می کند (ی،ی ثبات بصری هنگام بارگیری صفحه و پیمایش در آن).
معیارهای سئو بر اساس صنعت

معیارهای سئو بر اساس صنعت (معیارهای کاربر)

صنعت میانگین مدت زمان جلسه میانگین نرخ پرش
پوشاک 4:12 44%
خودرو 4:52 45%
B2B 2:16 75%
زیبایی 4:07 48%
بیوتکنولوژی 2:56 31%
ساخت و ساز 3:18 47%
لوازم الکترونیکی مصرفی 4:34 44%
تجارت الکترونیک 2:03 35%
انرژی 4:08 38%
خدمات مالی 3:07 47%
خواربار 5:01 40%
آموزش عالی 3:34 51%
خدمات حقوقی 3:02 44%
لو، 3:38 46%
ساخت 3:37 36%
دارویی 3:47 29%
مشاور املاک 3:52 40%
فروش و بازاریابی 3:31 39%
مسافرت رفتن 4:46 43%
مخابرات 2:54 56%
منابع داده: مربع محتوا و FirstPageSage

معیارهای سئو بر اساس صنعت در ج، بالا دو معیار KPI را به شما ارائه می دهد که می تو،د برای وب سایت خود اندازه گیری کنید (متوسط ​​مدت زمان جلسه و میانگین نرخ پرش) بر اساس صنعتی که تحت آن قرار می گیرد. سایر نقاط داده مانند بازدیدکنندگان منحصر به فرد در مقابل بازدیدکنندگان بازگشتی، میانگین نرخ کلیک و تعداد صفحات نمایه شده را نمی توان بر اساس کل صنعت اندازه گیری کرد زیرا هر وب سایت و ،ب و کاری منحصر به فرد است.

بهترین استراتژی که می‌تو،د برای اندازه‌گیری تلاش‌های بازاریابی دیجیتال خود برای کمپین‌های سئو استفاده کنید، انتخاب معیارهای عملکرد وب‌سایت است که برای ،ب و کار شما مهم هستند. سپس، آن نقاط داده را در طول زمان ردیابی کنید تا ببینید آیا پیشرفت مثبتی حاصل شده است یا خیر. اگر نه، می تو،د کمپین سئوی خود را تنظیم کنید و به دنبال راه های جدیدی برای بهبود تجربه کاربری باشید.

خلاصه معیارهای سئو

امیدوارم از این راهنمای معیارهای سئو لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌تو،د سئوی خود را برای سنجش عملکرد یک وب‌سایت و اثربخشی یک کمپین سئو محک بزنید. با این حال، همه معیارها نباید برای یک ،ب و کار ثبت یا ردیابی شوند، و همه معیارها برای هر صنعتی ی،ان نیستند.

هنگامی که برنامه خود را برای ارزیابی وب سایت خود ارائه می کنید، مطمئن شوید که نقاط داده ای را انتخاب کنید که برای ،ب و کار اهمیت بیشتری دارد. ممکن است میانگین مدت جلسه، میانگین موقعیت های کلیدواژه، ترافیک جستجوی ارگ،ک ماهانه، تعداد بک لینک ها و غیره باشد. هر وب سایت و معیارهایی که برای موفقیت در نظر گرفته می شوند در نهایت به اولویت ها و اه، اصلی شما برای ،ب و کار بستگی دارد.

استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتو،د ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.




منبع: https://seochatter.com/،nchmarks/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است