محتوای قدیمی خود را دوباره به عنوان جدید برچسب نزنید. این یک تاکتیک زشت SEO است • Yoast

واقعیت جالب (یا فقط یک واقعیت) – ما قبلاً حمایت می کردیم current month و current year متغیرها در ،مت “،وان SEO” در ابزار پیش نمایش Yoast SEO. اما ما تصمیم گرفتیم آن‌ها را به‌کلی حذف کنیم، تا حدی به این دلیل که نمی‌خواهیم کاربرانمان از آن‌ها برای به‌روزرس، محتوای قدیمی «جعلی» بدون قرار دادن کار استفاده کنند!

آیا به‌روزرس، محتوای موجود دوباره آن را تازه می‌کند؟

به ،وان مثال، ما اخیراً مقاله‌ای را در مورد سرعت صفحه به‌روزرس، کرده‌ایم و اطلاعات بسیار بیشتری را اضافه کرده‌ایم. رتبه بندی آن پست پس از به روز رس، به طور قابل توجهی بهبود یافت. این به این دلیل است که الگوریتم گوگل باید پست را مجدداً ارزیابی کند و آن را با مقالات دیگر در همین موضوع مقایسه کند.

نمودار عملکرد جستجوی یکی از پست های ما که اخیراً به روز شده است

در نتیجه

گوگل همچنین انواع جستارهایی را که اطلاعات «تازه» را می طلبند، تجزیه کرد راهنمای رتبه بندی کیفیت جستجوی گوگل:

  • سؤالات «اخبار فوری»، مانند یک بلای طبیعی.
  • درخواست‌های تکراری رویداد، مانند یک رویداد ورزشی یا نمایش مد.
  • جستجوهای اطلاعاتی فعلی، مانند جمعیت یک کشور یا نرخ تورم.
  • درخواست های محصول، مانند آیفون جدید یا تلویزیون جدید.

در زمان نوشتن این پست، هنوز سال 2023 نیست. و حتی می‌تو،د تاریخ انتشار یک پیوند را دسامبر 2022 ببینید. به احتمال زیاد، این یک مقاله همیشه سبز است که تلویزیون‌های خوب را در سال 2022 فهرست می‌کند و به طور مکرر در طول سال به‌روزرس، می‌شود. اما از آنجایی که تلویزیون‌های جدید در سال 2023 تا اوا، سال عرضه نمی‌شوند و مردم «بهترین تلویزیون‌های سال 2023» را جستجو می‌کنند، این سایت‌ها از این رویکرد برای جلوتر از رقبا استفاده می‌کنند.

بسیاری از وب سایت ها سعی می کنند الگوریتم را فریب دهند تا فکر کنند محتوای تازه ای دارند. یکی از راه هایی که آنها این کار را انجام می دهند، تغییر تاریخ در ،وان صفحه یا تاریخ انتشار است.

چرا گوگل از محتوای جدید حمایت می کند؟ به این دلیل است که ما به ،وان کاربر محتوای جدید را دوست داریم.

تازگی محتوا یک فاکتور رتبه بندی در الگوریتم گوگل است و سالهاست که همینطور بوده است. گوگل تمایل دارد محتوای منحصر به فرد، جدید و به موقع را در صفحه نتایج جستجو ترجیح دهد. با این حال، یک پیامد ناشی از این وجود دارد – بسیاری از وب سایت ها محتوای قدیمی خود را به ،وان جدید بر،ب گذاری می کنند تا سعی کنند الگوریتم را بازی کنند. این یک تمرین SEO خوب نیست، و ما در این پست بحث خواهیم کرد که چرا این به شما کمک نمی کند رتبه بهتری ،ب کنید!

گوگل محتوای تازه را دوست دارد و ما هم همینطور

گوگل در سال 2011 به‌روزرس، Freshness را معرفی کرد. از آن زمان به‌روزرس،‌های متعددی برای الگوریتم وجود داشته است. اما برخی چیزها ثابت می مانند – محتوای تازه برای رتبه بندی مطلوب تر است.

ادوین یک متخصص محتوای استراتژیک است. او قبل از پیوستن به Yoast، سال‌ها مهارت خود را در مجله طراحی وب پیشرو هلند گذراند.

آواتار ادوین تونن




منبع: https://yoast.com/relabel-old-content-as-new/

در حال حاضر، شما نباید همیشه همه چیزهایی که گوگل می گوید را باور کنید، اما در این مورد، حق با آنهاست. محتوای تازه خود را «جعلی» نکنید. افزایش رتبه به این راحتی اتفاق نمی افتد. برای بهبود رتبه خود باید سخت کار کنید و محتوای تازه و ارزشمندی ایجاد کنید.

آیا محتوای جدید قابل توجهی وجود دارد؟ سپس تاریخ ها را به روز کنید. آیا محتوای جدید قابل توجهی وجود ندارد؟ سپس تاریخ ها را به روز نکنید. ما هر،مه‌ها و محتوای بی‌کیفیت زیادی را می‌بینیم که به‌طور خودسرانه تاریخ‌ها را به‌روزرس، می‌کنند (“بهترین دستگاه ف، برای سال 2023”)، این بسیار واضح و شرم‌آور است.

– جان مو، بیشتر اینجا نیست 🐀 (@JohnMu) 26 نوامبر 2022

اگر فقط چند اشتباه تایپی را برطرف کنید و چند جمله را اینجا و آنجا اضافه کنید، به‌،وان تازه‌سازی آن حساب نمی‌شود. از سوی دیگر، اگر به‌روزرس، قابل توجهی در صفحه‌ای انجام دهید یا به‌روزرس،‌های مکرر با اطلاعات جدید انجام دهید، مهم است.

سعی نکنید الگوریتم را فریب دهید و فکر کنید که محتوای تازه دارید در حالی که ندارید. با بر،ب گذاری مجدد محتوای همیشه سبز قدیمی خود به ،وان جدید، هیچ سودی برای سئو به دست نمی آورید. در عوض، زحمت بکشید و محتوای خود را با اطلاعات جدید و مفید به روز کنید. اگر محتوای شما عالی باشد، گوگل رتبه ای را که شایسته آن هستید به شما افزایش می دهد! می خواهید یاد بگیرید چگونه؟ مقاله ماریکه در مورد تازه و به روز نگه داشتن محتوای خود را بررسی کنید.

ادوین تونن

و این اولین باری نبود که به این سوال پاسخ داد:

و ما این را هم بی‌خود نمی‌گوییم. جان مو،، م،ع جستجوی گوگل را در نظر بگیرید که در یکی از توییت‌های خود اشاره کرد:

خوب است بد،د که همه پرس و جوها و موضوعات به جدیدترین به روز رس، نیاز ندارند. برای مثال، جستارهایی که هدفشان یادگیری تاریخ جنگ جه، دوم است، به جدیدترین مقالات نیاز ندارد. یک گزارش گسترده از سال‌ها پیش می‌تواند حاوی اطلاعات خوبی باشد.

آیا می تو،د تاریخ محتوای خود را تغییر دهید تا تازه شود؟

اما منظور گوگل از «تازه» چیست؟

گوگل تعریف کرد سه دسته از محتوای تازه در سال 2011، شامل:

  • رویدادهای اخیر یا موضوعات داغ، مانند اکتشافات علمی، ز،له، یا یک فیلم جدید.
  • رویدادهایی که به طور منظم تکرار می شوند، مانند مسابقات فوتبال یا انتخابات ،تی.
  • به‌روزرس،‌های مکرر، مانند تلفن جدید یا به‌روزرس،‌های جدید Google.

برای مثال، اگر «بهترین تلویزیون برای ،ید» را جستجو کنید، ممکن است نتیجه جستجویی مانند زیر دریافت کنید:

برخی از وب سایت ها حتی تا آنجا پیش می روند که تاریخ/سال ،وان صفحه یا محتوای خود را از قبل تغییر می دهند تا در زمان رسیدن به آن تاریخ از سایر رقبا جلوتر باشند.

بله، این کار را می کند! اما بستگی به این دارد که چقدر به آن محتوا اضافه کرده اید.

در بیشتر موارد، این هک کار نمی کند و ما به شما توصیه می کنیم که همین کار را نکنید! با انجام این کار افزایش رتبه نخواهید داشت. حتی اگر این کار را انجام دهید، در نهایت زم، که وب سایت های دیگر شروع به نوشتن محتوای بهتر در مورد یک موضوع می کنند، سقوط خواهید کرد.

ما همیشه جدیدترین و به روزترین اطلاعات را می خواهیم. چه در مورد آ،ین روند مد باشد، چه جدیدترین ماساژور صورت، یا آ،ین نکات سئو. تازگی برای برخی موضوعات مانند اطلاعات پزشکی یا اخبار فوری مهم تر است. البته گوگل می خواهد خواسته های کاربران خود را برآورده کند. به همین دلیل است که موتور جستجو به‌روزرس،‌های الگوریتم را برای کمک به رتبه‌بندی محتوای تازه و به‌موقع معرفی کرده است.

منظور گوگل از محتوای «تازه» چیست؟

وقتی چیزی جدید می نویسید یا چیزی موجود را به طور قابل توجهی تغییر می دهید، تاریخ را تغییر دهید. تغییر تاریخ بدون انجام کار دیگری فقط سر و صدا و بی فایده است.

– جان مو، بیشتر اینجا نیست 🐀 (@JohnMu) 5 فوریه 2022

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است