واقعیت جالب (یا فقط یک واقعیت) – ما قبلاً حمایت می کردیم current month
و current year
متغیرها در ،مت “،وان SEO” در ابزار پیش نمایش Yoast SEO. اما ما تصمیم گرفتیم آنها را بهکلی حذف کنیم، تا حدی به این دلیل که نمیخواهیم کاربرانمان از آنها برای بهروزرس، محتوای قدیمی «جعلی» بدون قرار دادن کار استفاده کنند!
آیا بهروزرس، محتوای موجود دوباره آن را تازه میکند؟
به ،وان مثال، ما اخیراً مقالهای را در مورد سرعت صفحه بهروزرس، کردهایم و اطلاعات بسیار بیشتری را اضافه کردهایم. رتبه بندی آن پست پس از به روز رس، به طور قابل توجهی بهبود یافت. این به این دلیل است که الگوریتم گوگل باید پست را مجدداً ارزیابی کند و آن را با مقالات دیگر در همین موضوع مقایسه کند.
در نتیجه
گوگل همچنین انواع جستارهایی را که اطلاعات «تازه» را می طلبند، تجزیه کرد راهنمای رتبه بندی کیفیت جستجوی گوگل:
- سؤالات «اخبار فوری»، مانند یک بلای طبیعی.
- درخواستهای تکراری رویداد، مانند یک رویداد ورزشی یا نمایش مد.
- جستجوهای اطلاعاتی فعلی، مانند جمعیت یک کشور یا نرخ تورم.
- درخواست های محصول، مانند آیفون جدید یا تلویزیون جدید.
در زمان نوشتن این پست، هنوز سال 2023 نیست. و حتی میتو،د تاریخ انتشار یک پیوند را دسامبر 2022 ببینید. به احتمال زیاد، این یک مقاله همیشه سبز است که تلویزیونهای خوب را در سال 2022 فهرست میکند و به طور مکرر در طول سال بهروزرس، میشود. اما از آنجایی که تلویزیونهای جدید در سال 2023 تا اوا، سال عرضه نمیشوند و مردم «بهترین تلویزیونهای سال 2023» را جستجو میکنند، این سایتها از این رویکرد برای جلوتر از رقبا استفاده میکنند.
بسیاری از وب سایت ها سعی می کنند الگوریتم را فریب دهند تا فکر کنند محتوای تازه ای دارند. یکی از راه هایی که آنها این کار را انجام می دهند، تغییر تاریخ در ،وان صفحه یا تاریخ انتشار است.
چرا گوگل از محتوای جدید حمایت می کند؟ به این دلیل است که ما به ،وان کاربر محتوای جدید را دوست داریم.
تازگی محتوا یک فاکتور رتبه بندی در الگوریتم گوگل است و سالهاست که همینطور بوده است. گوگل تمایل دارد محتوای منحصر به فرد، جدید و به موقع را در صفحه نتایج جستجو ترجیح دهد. با این حال، یک پیامد ناشی از این وجود دارد – بسیاری از وب سایت ها محتوای قدیمی خود را به ،وان جدید بر،ب گذاری می کنند تا سعی کنند الگوریتم را بازی کنند. این یک تمرین SEO خوب نیست، و ما در این پست بحث خواهیم کرد که چرا این به شما کمک نمی کند رتبه بهتری ،ب کنید!
گوگل محتوای تازه را دوست دارد و ما هم همینطور
گوگل در سال 2011 بهروزرس، Freshness را معرفی کرد. از آن زمان بهروزرس،های متعددی برای الگوریتم وجود داشته است. اما برخی چیزها ثابت می مانند – محتوای تازه برای رتبه بندی مطلوب تر است.
ادوین یک متخصص محتوای استراتژیک است. او قبل از پیوستن به Yoast، سالها مهارت خود را در مجله طراحی وب پیشرو هلند گذراند.