مایکروسافت و OpenAI مدل های هوش مصنوعی را برای توسعه دهندگان در سراسر جهان ارائه می کنند


مایکروسافت در حال در دسترس بودن عمومی سرویس Azure OpenAI خود را اعلام کرده است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه هایی با استفاده از فناوری مانند ChatGPT ایجاد کنند.

Azure Open AI یادگیری ماشینی منبع باز و مبتنی بر ابر را ،یب می کند تا به توسعه دهندگان کمک کند مدل های هوش مصنوعی را در زیرساخت های موجود خود ادغام کنند.

بله، این شامل مدل ChatGPT نیز می شود، مایکروسافت در یک پست وبلاگ تایید می کند (تاکید از من است):

با استفاده از سرویس OpenAI Azure که اکنون به طور کلی در دسترس است، ،ب و کارهای بیشتری می توانند برای دسترسی به پیشرفته ترین مدل های هوش مصنوعی در جهان – از جمله GPT-3.5، Codex، و DALL•E 2 – با پشتیب، از قابلیت های مورد اعتماد درجه سازم، و بهینه سازی هوش مصنوعی درخواست دهند. زیرساخت Microsoft Azure، برای ایجاد برنامه های کاربردی پیشرفته. مشتریان همچنین می توانند به ChatGPT دسترسی داشته باشند—نسخه ای تنظیم شده از GPT-3.5 که به زودی از طریق سرویس OpenAI Azure آموزش دیده و استنتاجی را در زیرساخت هوش مصنوعی Azure اجرا می کند.

OpenAI می‌گوید آنچه را که از پیش‌نمایش تحقیقاتی کنونی ChatGPT می‌آموزد دریافت می‌کند و قبل از آوردن آن به Azure به‌روزرس،‌ها را انجام می‌دهد.

OpenAI در توییتی تأیید کرد که اضافه شدن ChatGPT به Microsoft Azure به زودی ارائه می شود:

ما چیزهای زیادی از پیش‌نمایش پژوهش ChatGPT آموخته‌ایم و به‌روزرس،‌های مهمی را بر اساس بازخورد کاربران انجام داده‌ایم. ChatGPT به زودی به API ما و سرویس OpenAI Azure مایکروسافت می آید.

برای به روز رس، در اینجا ثبت نام کنید:

– OpenAI (@OpenAI) 17 ژانویه 2023

این حرکت بر اساس شراکت موجود بین دو شرکت است و مایکروسافت امکان افزایش سرمایه گذاری خود در OpenAI به میزان 10 میلیارد دلار را در نظر گرفته است.

اگرچه مایکروسافت جزئیات خاصی در مورد نحوه استفاده توسعه دهندگان از مدل های هوش مصنوعی مانند ChatGPT ارائه نکرده است، ما می تو،م بر اساس آنچه در مورد این دو پلتفرم می د،م، احتمالات را حدس بزنیم.

Microsoft Azure چیست؟

Microsoft Azure یک پلت فرم رایانش ابری برای ساخت برنامه ها و خدمات از طریق شبکه جه، مراکز داده تحت مدیریت مایکروسافت است.

خدمات ارائه شده توسط Microsoft Azure شامل ماشین های مجازی، ذخیره سازی، شبکه و ابزارهای مختلف برای توسعه و استقرار نرم افزار است.

توسعه دهندگان با سرویس OpenAI Azure چه کاری می توانند انجام دهند؟

همکاری بین OpenAI و مایکروسافت به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از مدل های هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای ایجاد رابط های مکالمه هوشمندتر و شبیه انسان استفاده کنند.

علاوه بر این، با شبکه و زیرساخت جه، Azure، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را برای دسترسی به کاربران در سراسر جهان گسترش دهند و مقیاس‌بندی کنند.

به عبارت دیگر، توسعه‌دهندگان می‌توانند از قدرت مدل‌های زبان OpenAI برای ساخت برنامه‌هایی استفاده کنند که بر روی همان سرویسی که مایکروسافت برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند، اجرا شود.

این برای بازاریابان چه م،ایی دارد؟

م،ای این حرکت برای بازاریابان تا حد زیادی به این بستگی دارد که توسعه دهندگان تصمیم دارند با مدل های زبان OpenAI چه کاری انجام دهند.

یک مقاله اخیر در ژورنال موتور جستجو راه های مختلفی را فهرست می کند که متخصصان و بازاریابان سئو قبلاً از مدل ChatGPT OpenAI استفاده می کنند. این به شما ایده می دهد که با این فناوری چه چیزی ممکن است.

دسترسی گسترده به سرویس Azure OpenAI مایکروسافت گام بزرگی در زمینه پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی محاوره ای است.

مایکروسافت با در دسترس قرار دادن این سرویس به طور گسترده امیدوار است که شرکت‌ها به نوآوری و توسعه راه‌حل‌هایی برای ،ب‌وکارها ادامه دهند که تاکنون امکان‌پذیر نبود.

این راه اندازی گواهی بر تعهد مایکروسافت به ایجاد راه حل های مح،اتی هوشمندتر است.

ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت، طی پانلی در مجمع جه، اقتصاد این هفته گفت که قابلیت‌های OpenAI به زودی در تمام محصولات این شرکت ادغام خواهد شد.

علاوه بر این، مایکروسافت متعهد به استفاده «مسئولانه» از هوش مصنوعی است و می‌گوید که انتظار می‌رود توسعه‌دهندگان در حین استفاده از این سرویس از مجموعه‌ای از اصول پیروی کنند.


منابع: مایکروسافت، رو،مه وال استریت




منبع: https://www.searchenginejournal.com/microsoft-openai-bring-ai-models-to-developers-worldwide/476633/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است