لینک های Nofollow در سئو (راهنمای کامل)

می تو،د هر یک از انواع پیوندهای nofollow را که در بالا توضیح داده شد ،یب کنید تا ارتباط بین محتوا و سایت شخص ثالثی که به آن پیوند داده شده است را با دقت بیشتری شناسایی کنید. داشتن چندین ویژگی بک لینک nofollow در یک هایپرلینک برای روشن شدن رابطه بین سایت ها کاملا معتبر است.

هدف اصلی لینک‌های nofollow این است که ،نده‌های موتورهای جستجو را از دنبال ، هایپرلینک‌ها در یک صفحه وب جلوگیری کنند تا ارزش پیوند را از وب‌سایت مبدأ به صفحه وب هدف منتقل نکنند.

ج، مقایسه زیر این تفاوت های کلیدی را گسترش می دهد، بنابراین شما می د،د که چگونه هر ،صر در SEO و تجربه کاربر اعمال می شود.

شاخص Dofollow Nofollow
هدف برای عبور از PageRank برای عبور از PageRank نیست
ارزش سئو بالا کم
،یده است همیشه ،یده ممکن است ،یده شود یا نباشد
نمایه سازی همیشه برای نمایه سازی استفاده می شود همیشه برای نمایه سازی استفاده نمی شود
ویژگی تگ لنگر هیچ مورد نیاز نیست rel=”nofollow”

ابزارهای بررسی بک لینک زیر برخی از بهترین گزینه هایی هستند که می تو،د برای تجزیه و تحلیل لینک های nofollow و لینک های dofollow برای SEO استفاده کنید:

  • SEO SpyGl،
  • رتبه بندی SE
  • Mangools LinkMiner
  • MonitorBacklinks
  • Ubersuggest
  • لینک گراف
  • سایت چکر
  • اهرفس
  • سمروش
  • Moz

Rel=پیوندهای حمایت شده

همانطور که متوجه شدید، بک لینک های nofollow، هایپرلینک هایی با ویژگی rel=”nofollow” هستند که به لنگر HTML اعمال می شود. و لینک‌های nofollow به ،کبوت‌های موتورهای جستجو اطلاع می‌دهند که در بک‌لینک‌ها ،یده یا اعتبار PageRank سایت مبدا را به سایت مقصد منتقل نکنند.

در زیر، یک نمای کلی از بک لینک های نوفالو، از جمله اینکه چه هستند، چگونه کار می کنند، اهمیت لینک های نوفالو و راه های بدست آوردن آنها برای بهینه سازی موتورهای جستجوی خارج از سایت (SEO) دریافت خواهید کرد.

لینک‌های Nofollow و Dofollow اغلب در مورد بهینه‌سازی موتورهای جستجو با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند، بنابراین خوب است تفاوت را درک کنید.

بررسی کمیت و کیفیت لینک‌های nofollow که به وب‌سایت شما و سایت‌های رقبای شما اشاره می‌کنند، راه خوبی برای بهبود کلی استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو است. با بررسی عواملی مانند نسبت لینک های nofollow در مقابل dofollow، بک لینک های جدید در مقابل از دست رفته، سرعت لینک، و امتیازات Domain Aut،rity و Page Aut،rity برای لینک های دریافتی، می تو،د متوجه شوید که معیارهای شما چگونه با آن سایت های دیگر مقایسه می شود.

مثال:

این ویژگی پیش‌فرض HTML است که باید برای پیوندهای nofollow استفاده شود، زم، که مقادیر دیگر اعمال نمی‌شوند.

هدف نهایی در اینجا کمک به شما برای درک هر جنبه ای از بک لینک های نوفالو و نحوه اعمال آنها در وب سایت ها و زمینه سئو در بازاریابی دیجیتال است.

لینک های Nofollow

لینک Nofollow چیست؟

پیوندهای Rel=UGC

این ویژگی HTML به گوگل و سایر موتورهای جستجو اطلاع می دهد که لینک به ،وان بخشی از یک آگهی تبلیغاتی، حمایت مالی یا سایر قراردادهای جبر، (ی،ی بک لینک های پولی) ایجاد شده است و نباید در مح،ات رتبه بندی صفحه لحاظ شود.

لینک های Nofollow برای سئو مهم هستند زیرا لینک های nofollow ترافیک بیشتری را به یک وب سایت ایجاد می کنند و پروفایل بک لینک را برای بهینه سازی موتور جستجوی خارج از سایت بهبود می بخشند. برخی از پیوندهای nofollow نیز ارزش PageRank را برای SEO ارائه می کنند که برای رتبه بندی وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) مهم است.

<a href=" rel="ugc" />

پیوند nofollow یک هایپرلینک با ویژگی rel=”nofollow” است که به لنگر HTML اعمال می شود. لینک‌های Nofollow به ،کبوت‌های موتورهای جستجو اطلاع می‌دهند که بک لینک‌ها را ،یده یا مرجع رتبه‌بندی صفحه سایت مبدا را به سایت مقصد منتقل نکنند.

هدف از لینک های Nofollow در سئو

<a href=" rel="nofollow" />

لینک‌های Nofollow برای سئو کار می‌کنند و به گوگل دستور می‌دهند که پیج رنک را به نش، اینترنتی مقصد منتقل نکند. فرآیند پیوند nofollow به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا لینک‌های ،وجی ایجاد کنند که از رای سرمقاله برای سایت هدف خودداری کنند، بنابراین وزن اضافی برای رتبه‌بندی موتورهای جستجو اضافه نمی‌کند.

مثال ها:

مثال:

دانستن اینکه لینک‌های nofollow چگونه کار می‌کنند و چرا هنوز برای سئو مهم هستند (همانطور که در این صفحه توضیح داده شد) می‌تواند به افزایش دید طول،‌مدت، رتبه‌بندی و ترافیک وب‌سایت شما در موتورهای جستجو مانند Google، Ya،o و Bing کمک کند.

<a href=" rel="ugc sponsored" />
<a href=" rel="nofollow ugc" />
<a href=" rel="sponsored nofollow" />

ابزارهایی برای بررسی لینک های Nofollow

تفاوت اصلی بین لینک‌های nofollow و لینک‌های dofollow این است که لینک‌های nofollow همیشه اعتبار را به وب‌سایت هدف منتقل نمی‌کنند در حالی که لینک‌های dofollow ارزش PageRank را برای SEO منتقل می‌کنند. لینک های Nofollow یک اشاره هستند و نه یک دستورالعمل برای ،نده های موتورهای جستجو.

برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد این مزایا، به این راهنمای مرتبط مراجعه کنید: چرا لینک های Nofollow برای SEO مهم هستند؟

چگونه لینک های Nofollow برای سئو کار می کنند

خلاصه ای از مزایای برتر لینک های nofollow عبارتند از:

  • امکان پاس ، مقدار PageRank برای سئو.
  • یک نمایه بک لینک طبیعی ایجاد می کند. لینک های nofollow بخشی طبیعی از وب هستند.
  • ترافیک بیشتری را از سایت های دیگر که شامل بک لینک های nofollow هستند به یک وب سایت هدایت می کند.
  • آگاهی از برند را ایجاد می کند که برای ایجاد سرنخ، مشتریان و فروش مهم است.
  • می تواند لینک های dofollow را از صاحبان وب سایت های دیگر ایجاد کند که بک لینک nofollow را در سایت های دیگر پیدا می کنند و انتخاب می کنند که از دامنه خود نیز به آن لینک دهند.

هدف ثانویه بک لینک های nofollow محافظت از سایت اصلی است که بک لینک را ایجاد می کند از مرتبط شدن با سایت مقصد. پیوندهای Nofollow راهی امن برای پیوند دادن به سایر صفحات وب در اینترنت بدون تضمین کیفیت، تخصص یا معتبر بودن محتوا هستند.

اهمیت لینک های Nofollow

چهار نوع لینک nofollow وجود دارد که می تو،د از آنها برای بر،ب گذاری بک لینک ها به گونه ای استفاده کنید که ،کبوت های موتورهای جستجو را هدایت کند که پیوند را دنبال نکنند:

استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتو،د ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.


منبع: https://seochatter.com/nofollow-links/

در 1 مارس 2020، گوگل شروع به برخورد با بر،ب های لینک nofollow به ،وان یک اشاره برای اه، ،یدن و فهرست ، محتوا در موتور جستجو کرد و نه به ،وان یک دستورالعمل. بنابراین، اگر الگوریتم تشخیص دهد که برای اه، رتبه‌بندی و نمایه‌سازی مفید است، پیوندهای nofollow ممکن است مقدار PageRank را پاس کنند.

می تو،د با مراجعه به صفحه بررسی عمیق در اینجا درباره نحوه عملکرد هر یک از این چک کننده های بک لینک اطلاعات بیشتری ،ب کنید: بهترین ابزارهای جستجوگر پیوند Dofollow برای سئو.

تفاوت بین لینک های Nofollow و لینک های Dofollow

امیدوارم از این راهنمای لینک های nofollow در سئو لذت برده باشید.

این ویژگی لینک nofollow باید در تگ های لنگر که بخشی از محتوای تولید شده توسط کاربر مانند نظرات وبلاگ و پست های انجمن هستند استفاده شود تا به موتورهای جستجو اطلاع دهد که بک لینک ها توسط مالک وب سایت ایجاد نشده اند.

استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل بک لینک برای اندازه گیری و مقایسه لینک های nofollow در پروفایل بک لینک می تواند بینش ارزشمندی را در مورد اینکه چه استراتژی های سئوی خارج از صفحه برای وب سایت شما و رقابت در رتبه های بالا در SERP ها کار می کنند، به شما بدهد.

پیوندهای Rel=Nofollow

یک تماس استراتژی با محتوای اصلاح شده رزرو کنید

توجه: مقایسه دقیق پیوندهای dofollow و nofollow را می تو،د در اینجا بیابید: Dofollow vs Nofollow Links در سئو.

لینک های Nofollow در خلاصه SEO

پیوندهای چندگانه با ارزش مرتبط:

این راهنما پیوندهای nofollow را توضیح می دهد.

فرآیند پیوندهای nofollow شامل افزودن ویژگی rel=”nofollow” است—یا یکی از ویژگی های پیوند دیگر برای شناسایی ماهیت پیوندهای خاص همانطور که در ،مت بعدی این راهنما توضیح داده شده است-به تگ لنگر HTML یک پیوند. این امر به موتورهای جستجو می‌گوید که آن پیوند را دنبال نکنند، بنابراین مزایای سئو محدودی برای صفحه پیوند داده شده فراهم می‌کند.

انواع و نمونه های لینک Nofollow

مثال:

<a href=" rel="sponsored" />

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است