فریز استخدام موسسات متا، کاهش بودجه، تجدید ساختار شرکت


شرکت رسانه‌های اجتماعی متا در حال ایجاد توقف استخدام و هشدار به کارمندان در مورد تجدید ساختار و کوچک‌سازی بیشتر است. این اعلامیه از سوی مدیرعامل مارک زاکربرگ در یک تماس داخلی همه جانبه اعلام شد. بلومبرگ گزارش داد.

طبق گزارش ها، این شرکت که مالک فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ است، بودجه ا،ر تیم ها را کاهش خواهد داد.

این اطلاعیه تنها یک هفته پس از آن منتشر می شود وال استریت ژورنال گزارش داد به برخی از کارمندان متا گفته شده است که نقش‌های جدیدی در شرکت پیدا کنند یا با کوچک‌سازی مواجه شوند. بر اساس آن گزارش، کارگر، که در یک «لیست 30 روزه» بودند باید به سرعت نقش جدیدی در شرکت پیدا می‌،د یا در خطر خاتمه قرار می‌گرفتند.

این اولین کاهش بودجه بزرگ این شرکت از زمان تأسیس فیس بوک در سال 2004 است و ظاهراً پای، بر عصر رشد سریع رسانه های اجتماعی است.

زاکربرگ به عدم اطمینان اقتصادی به ،وان عامل محرک اشاره می کند

رهبری متا شرایط اقتصادی فعلی را عامل این کاهش ها دانست.

زاکربرگ در یک جلسه پرسش و پاسخ به کارمندان گفت: “امیدوار بودم اقتصاد تا به حال به وضوح تثبیت شده باشد، اما با توجه به آنچه که می بینیم، هنوز به نظر نمی رسد که چنین است، بنابراین ما می خواهیم تا حدودی محافظه کارانه برنامه ریزی کنیم.” بلومبرگ

در اوایل سال جاری، متا اولین کاهش درآمد تبلیغاتی خود را گزارش کرد. این امر عمدتاً به دلیل تغییر سیاست حفظ حریم خصوصی برای iOS خود توسط اپل انجام شد تا به کاربران آیفون اجازه دهد از ردیابی داده های خود در بین برنامه ها خودداری کنند.

علاوه بر این، رقابت با TikTok که کاربران را از اینستاگرام و فیس بوک دور می کند، مانع رشد این شرکت شده است.

متا ماه هاست که برای برش ها آماده شده است

متا در ماه ژوئیه شروع به کند ، استخدام کرد زیرا به نظر می رسید شرکت خود را برای کاهش کار آماده می کند. زاکربرگ پس از دست یافتن به هدف درآمد سه ماهه خود برای سه ماهه اول سال 2022، اعلام کرد که متا سرعت سرمایه گذاری های خود را کاهش خواهد داد.

او همچنین هشدار داد که برخی تیم های متا کوچک می شوند در پاسخ به کاهش درآمد و پیشنهاد کرد که شرکت در حال نزدیک شدن به رکود است.

این همچنین اولین سال در تاریخ 18 ساله فیس بوک بود که در آن شرکت رشد نکرد.

بسیاری از شرکت های تبلیغات محور که با چالش های اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند

علاوه بر چالش‌های داخلی، متا، مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری، پس از آن شاهد کاهش ارزش خود بوده است فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داد نرخ ها در 22 سپتامبر

توییتر در ماه مه گذشته از تعلیق استخدام خود خبر داد و ظاهراً از کارمندان خواسته بود تا جایی که ممکن است هزینه های خود را کاهش دهند. ماه گذشته اسنپ چت نیروی کار خود را 20 درصد کاهش داد.

حتی گوگل هم مصون نبوده است. آلفابت، شرکت مادر غول موتور جستجو، نرخ استخدام خود را کاهش داد در نیمه آ، سال 2022


تصویر ویژه: Shutterstock/askarim




منبع: https://www.searchenginejournal.com/meta-ins،utes-hiring-freeze-budget-cuts-corporate-restructuring/466522/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است