ساندار پیچای تأیید می کند که گوگل در حال کار بر روی ویژگی جستجوی هوش مصنوعی است که کاربران می توانند مستقیماً با آن ارتباط برقرار کنند.

مایکروسافت. در همین حال، مایکروسافت سرمایه گذاری زیادی روی OpenAI، خالق ChatGPT انجام داد. شایعه شده است که مایکروسافت در آینده ای نزدیک GPT-4 را به نوعی به جستجوی بینگ می آورد. بسیاری از شرکت ها، به ویژه آنهایی که در جستجو هستند، پس از انفجار OpenAI که با اولین ChatGPT ایجاد شد، این فناوری ها را بسیار جدی می گیرند.

هنگامی که یک سؤال وارد می شود، نتایج جستجو حباب خا،تری را مستقیماً در زیر نوار جستجو نشان می دهد که پاسخ های شبیه به انسان بیشتری نسبت به نتایج جستجوی معمولی ارائه می دهد. مستقیماً در زیر آن، صفحه چندین سؤال بعدی مرتبط با سؤال اول را پیشنهاد می کند. تحت آن، نتایج جستجوی معمولی، از جمله پیوندها و سرفصل ها را نشان می دهد.

گوگل پاسخ داد:

ساندار پیچای گفت که “اولین بار در مورد گوگل که اولین شرکت هوش مصنوعی است” بیش از “شش سال پیش” صحبت کرد. ما از اوایل سال گذشته برای این لحظه آماده شده‌ایم، و شما در چند ماه آینده چیزهای زیادی از ما در سه زمینه بزرگ خواهید دید. اول، مدل های بزرگ ما به طور گسترده در مورد LaMDA و PoN، بزرگترین و پیچیده ترین مدل صنعت به علاوه کارهای گسترده در DeepMind منتشر کردیم.» او ادامه داد.

ما مدت‌هاست که بر توسعه و استقرار هوش مصنوعی برای بهبود زندگی مردم تمرکز کرده‌ایم. ما معتقدیم که هوش مصنوعی یک فناوری بنیادی و تحول آفرین است که برای افراد، مشاغل و جوامع فوق العاده مفید است و همانطور که اصول هوش مصنوعی ما بیان می کند، باید تأثیرات اجتماعی گسترده تری را که این نوآوری ها می توانند داشته باشند در نظر بگیریم. ما همچنان به آزمایش داخلی فناوری هوش مصنوعی خود ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم که مفید و ایمن است و مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن تجربیات بیشتر در خارج هستیم.»

گوگل اعلام کرد چند ساعت پیش درآمد سه ماهه چهارم خود را به دست آورد، اما ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، در این گزارش اعلام کرد که برنامه های این شرکت جستجو برای ارائه ویژگی های جستجوی مشابه هوش مصنوعی است که «مردم می توانند مستقیماً با آن درگیر شوند».

“بنابراین من آن را به ،وان روزهای بسیار بسیار اولیه می بینم، اما ما متعهد هستیم که تجربیات خود را هم از نظر محصولات و هم از نظر تجربیات جدید ارائه دهیم، در واقع تجربیات مستقیم LLM را در جستجو بیاوریم، API ها را برای توسعه دهندگان و شرکت ها در دسترس قرار دهیم و از آنجا بیاموزیم. مثل همیشه تکرار کنید. بنابراین من مشتاقانه منتظر آن هستم.

ساندار پیچای گفت: «در هفته‌ها و ماه‌های آینده، این مدل‌های زبان را با LaMDA در دسترس قرار خواهیم داد تا مردم بتوانند مستقیماً با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. این به ما کمک می‌کند همچنان بازخورد دریافت کنیم، آزمایش کنیم و با خیال راحت آنها را بهبود دهیم. این مدل ها به ویژه برای آهنگسازی، ساختن و خلاصه ، شگفت انگیز هستند. آنها برای مردم مفیدتر خواهند شد زیرا اطلاعات واقعی به روزتری ارائه می دهند.”

گزارش های قبلی اوایل این هفته، ما گزارش دادیم که گوگل در نسخه خود به نام Apprentice Bard کار خود را آغاز کرده است. CNBC گزارش داد،

در طول دوره پرسش و پاسخ، Sundar اضافه کرد: «ما در موارد خاص محصولات آزمایشگاهی را راه‌اندازی خواهیم کرد، در موارد خاص ویژگی‌های بتا را عرضه خواهیم کرد و به آرامی از آنجا افزایش خواهیم یافت. بدیهی است، ما باید مطمئن شویم که در حال تکرار در عموم هستیم، این مدل‌ها بهتر می‌شوند، بنابراین زمینه به سرعت در حال تغییر است. هزینه های سرویس باید بهبود یابد.»

چرا ما اهمیت می دهیم. ما هنوز نمی د،م که گوگل یا بینگ چگونه این ویژگی های هوش مصنوعی سبک پرسش و پاسخ را در جستجو گنجانده اند. اما همه ما می د،م که این فضای مهمی است که باید مراقب آن باشیم تا ببینیم چگونه بازاریابان می توانند از آن برای برندهای خود استفاده کنند و چگونه از این ویژگی ها برای ارتباط بهتر با مشتریان و کاربران خود استفاده می کنند.


منبع: https://searchengineland.com/sundar-pichai-confirms-google-is-working-on-ai-search-feature-users-can-engage-directly-with-392628

Sundar در ادامه اضافه می‌کند: «از لحاظ جستجو نیز، اکنون که می‌تو،م تجربیات مستقیم LLM را در جستجو ادغام کنیم، فکر می‌کنم این به ما کمک می‌کند تا انواع جدیدی از موارد استفاده، موارد استفاده تولیدی را گسترش دهیم و ارائه کنیم. و بنابراین فکر می‌کنم این فرصتی است برای بازاندیشی و تصور مجدد و هدایت جستجو برای حل موارد استفاده بیشتر برای کاربرانمان. بنابراین دوباره، روزهای اول، خواهید دید که ما جسور هستیم، چیزها را کنار می گذاریم، بازخورد می گیریم و تکرار می کنیم و اوضاع را بهتر می کنیم.»

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است