سازندگان محتوا نگران ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در بینگ و گوگل هستند

مثلا WIRED نوشت، «کاربران وب زمان بیشتری را با ربات‌ها می‌گذرانند و زمان کمتری را روی پیوندها می‌گذرانند، ناشران ممکن است از فروش اشتراک‌ها، تبلیغات و ارجاع‌ها محروم شوند.»

به طور خلاصه، ناشران و تولیدکنندگان محتوا نگران هستند. و اگر ناشران نگران هستند، احتمالاً گوگل و بینگ نیز باید نگران باشند.

در آن زمان، سینگال گفت که جستجو همچنان به محتوای ناشر نیاز دارد، زیرا سردبیر سابق در Search Engine Land و اکنون رابط جستجوی Google دنی سالیوان نشان داد که چگونه گوگل محتوای ناشر را حذف می کند و در نتایج جستجوی خود نمایش می دهد.

برخی از ناشران حتی هستند مطالبه گر حق امتیاز برای محتوایی که ربات‌های هوش مصنوعی مصرف می‌کنند و به کاربران خود باز می‌گردانند.

یوتیوبر مشهور، مارکز براونلی، در پاد،ت خود صحبت کرد در مورد نگر، در مورد کلیک های کمتر و بررسی کرد که اگر ناشران انگیزه خود را برای انتشار محتوا از دست بدهند چه اتفاقی می افتد – چگونه به ورودی های هوش مصنوعی که برای پاسخ به سؤالات در جستجو استفاده می شود آسیب می رساند؟ یکی از میزبان ها این را “مشکل بازگشتی” نامید.

اما در عین حال، این فرم جدید پاسخ‌های چت با هوش مصنوعی بسیار متفاوت از گوگل است که پاسخ‌های دو یا سه خطی را نشان می‌دهد. پاسخ‌های مبتنی بر چت طول، هستند، بینش‌های دقیقی را ارائه می‌کنند و تقریباً تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهند.

با گذشت زمان، ناشران ا،راً ترجیح می‌دادند که قطعه برجسته را به غیر آن داشته باشند. همیشه بحث های زیادی پیرامون این موضوع وجود داشته است.

نگر، ها چندین مقاله، پست ها و ویدئوهای وبلاگ در چند روز گذشته در مورد این نگر، ایجاد شده است.

آیا ناشران باید نگران باشند؟ شکی نیست که در شکل فعلی، فرم جدید پاسخ های هوش مصنوعی مبتنی بر چت منجر به کلیک های کمتری برای ناشران خواهد شد.

چرا ما اهمیت می دهیم. اگر محتوا تولید می‌کنید و برای ،ب درآمد از آن محتوا به جستجو تکیه می‌کنید، پس می‌خواهید در بالای این موضوع باقی بم،د. شکی نیست که موتورهای جستجو مانند بینگ و گوگل به سازگاری خود ادامه خواهند داد تا به ناشران در تولید محتوا کمک کنند. ظاهر آن، خارج از پیوندهای عمیقی که بینگ در دموهای خود به ما نشان داد، در طول زمان تغییر خواهد کرد.


منبع: https://searchengineland.com/content-creators-are-concerned-with-the-new-ai-features-in-bing-and-google-393052

گلن گیب، متخصص سئو، همچنین کنده شد این مسائل را به تفصیل بیان می‌کند و می‌گوید: «ما به سرعت متوجه می‌شویم که آیا و چگونه ناشران می‌توانند زنده بمانند یا خیر». از آنجایی که بازاریابان بسیار به داده ها متکی هستند، داده ها به سرعت به ما اطلاع خواهند داد.

آستانه نوشت“اما اگر از بینگ جدید بپرسم که 10 تلویزیون برتر بازی کدامند، و فقط یک لیست برای من ایجاد می کند، چرا من، کاربر، باید روی پیوند The Verge کلیک کنم، که لیست دیگری از 10 بهترین بازی را دارد. تلویزیون ها؟»

به دنبال پیش‌نمایش هفته گذشته Google Bard و هوش مصنوعی Bing مایکروسافت با ChatGPT، ناشران و سازندگان محتوا بیشتر نگران آینده خود هستند.

یک صفحه نتایج جستجو با پاسخ‌های طول،، دقیق و فوق‌العاده هوشمندانه به سؤالات شما در مقابل صفحه نتایج جستجو با توضیحات کوتاه و پیوندهایی به پاسخ‌های طول،‌تر، دو مورد هستند. خیلی صفحات مختلف نتایج جستجو مورد اول احتمالاً نسبت به دومی کلیک‌های کمتری را از جستجو به محتوای شما می‌آورد و در نتیجه ترافیک کمتر، نمایش‌های کمتر و ROI کمتری در محتوای شما ایجاد می‌کند.

سیستم های هوش مصنوعی باید مدل های خود را بر اساس محتوای وب آموزش دهند. اگر ناشران انگیزه تولید محتوا را از دست بدهند، این امر مستقیماً به چت هوش مصنوعی و موتورهای جستجو آسیب می رساند تا پاسخ های به موقع و مرتبط برای بسیاری از سؤالات را ارائه دهند.

اگر به آن فکر کنید، آیا این موتورهای جستجو یا ویژگی‌های چت هوش مصنوعی می‌توانند بدون محتوای ناشران کار کنند؟ نه به شکل فعلی.

بنابراین موتورهای جستجو باید اطمینان حاصل کنند که سازندگان محتوا و ناشران راضی هستند. اما درد رسیدن به آن نقطه ممکن است بسیار واقعی باشد. زمان مشخص خواهد کرد و تماشای آن جالب خواهد بود.

دغدغه های قدیمی به شکلی جدید. همانطور که من ذکر شده، همه اینها مرا به یاد نگر، هایی می اندازد که ناشران در هنگام راه اندازی قطعه های ویژه توسط Google داشتند. این یک موضوع بزرگ بود، به طوری که توسط رئیس سابق جستجوی گوگل، آمیت سینگال، در طول یک سخنر، کلیدی SMX در مورد آن صحبت شد.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است