ساخت برند موثر در متاورس


آگاهی روزافزونی وجود دارد که برندسازی در متاورس می‌تواند بازاریابی شما را به یک میدان بازی جدید سوق دهد.

یا چندجه، است؟

با تمام هیاهوهای پیرامون متاورس – به ویژه در صنعت بازاریابی – مقدار نسبتاً زیادی عدم اطمینان و سردرگمی وجود دارد.

و این قابل درک است، زیرا همه ما همچنان در حال کشف مسائل هستیم.

اما چه دوست داشته باشید چه نخواهید، باید خود را در خود نگه دارید.

به گفته گارتنر، طولی نمی کشد که یک چهارم جهان ،ج می کند هر روز یک ساعت یا بیشتر در متاورژن

چکار می کنی، گریه می کنی؟

خب، طبق گفته هایشان هر کاری را که معمولاً در دنیای واقعی انجام می دهند، انجام می دهند کریپتو اسلات: شغل آنها، ،یدن چیزها، یادگیری چیزها، جمع آوری چیزها و بازی ،. بازی زیاد

و به طور بالقوه پول بزرگی برای مشاغل است. تحلیلگران بلومبرگ اطلاعاتی پیش‌بینی می‌کنند که دامنه فرصت‌های بازار تقریباً نزدیک است 800 میلیارد دلار علامت گذاری.

بنابراین، اکنون که توجه شما را جلب کرده ام، در اینجا نحوه تنظیم نام تجاری خود برای بازی طول، که متاورس است، آمده است.

“Metaverse” حتی به چه م،است؟

من تو را می شنوم؛ این چیزهای زیادی برای پذیرش است. بنابراین، به قول ماریا فون تراپ، “بیایید از همان ابتدا شروع کنیم.”

بیایید آن را به «متا» و «آیه» ت،یم کنیم. متا تعاریف متعددی دارد، که همه آنها کاملاً در اینجا من، هستند.

اول، می‌تواند به چیزی ارجاع‌دهنده یا خودآگاه، مانند داده‌های مربوط به داده‌ها (فکر کنید: فراداده) اشاره کند.

سپس، تعریف یون، متا «فراتر» یا «بعد» است، مانند چیز بعدی، که دلالت بر پیشرفت دارد.

آیه، در این مورد، کوتاه شدن «جهان» است.

بنابراین، در اصل، متاورز یک جهان پیشرو است که در آن شما به ،وان یک آواتار بسیار خودآگاه وجود دارید که به شما امکان می دهد دنیای سه بعدی را فراتر از آنچه در «دنیای واقعی» کنونی قادر به انجام آن هستید، درگیر کرده و تجربه کنید.

به هر حال این تعریف من از آن است.

اگرچه ممکن است کمی شبیه زندگی دومی به نظر برسد، خوب، باد دومی داشته است، اینطور نیست.

این کاملاً «بازیکن یک آماده» نیست. این در واقع مجموعه ای از جهان های سه بعدی مختلف است که بر روی پلتفرم های مختلف جهان سازی میزب، می شوند.

ما این را چندجه، می نامیم.

چطور کار میکند؟

به لطف وب 3.0 غیرمتمرکز تر – تکامل بعدی از وب 2.0 – می تو،د محتوا ایجاد کنید.

چه تفاوتی با وب 2.0 دارد؟

با وب 2.0، نهادهای متمرکز قدرت دسترسی به سرویس را دارند.

از طرف دیگر، وب 3.0 به شما امکان می دهد از طریق بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده در متاورس مالکیت، کنترل و ،ب درآمد از این محتوا را داشته باشید.

برندها می توانند انتخاب کنند که کجا می خواهند در متاورس وجود داشته باشند.

آنها می توانند سبک ها و فرم های مختلفی را به طور همزمان در بسیاری از این سرزمین های مجازی فعال داشته باشند، بسته به اینکه می خواهند به چه ،ی برسند، چگونه می خواهند به آنها برسند و با چه محصولی.

اما چگونه می‌تو،م با این همه آزادی از تبدیل متاورس به یک آشفتگی غیرقانونی جلوگیری کنیم؟

با راه اندازی و رشد سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز متاورس (DAO) – ما شاهد ،یب بلاک چین و متاورس هستیم که انقلابی در نحوه اعمال کریپتو، حکومت مستقل و مشارکت جامعه ایجاد کرده است.

چرا باید به برندسازی در متاورس اهمیت بدهم؟

جدای از پتانسیل ،ب درآمدهای کلان، این یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با مشتریانتان است.

قدرت برند فوق العاده ای در داشتن تجربه همه جانبه با مشتری شما وجود دارد.

مانند همه چیزهای پس از 2020، اصالت و شخصی سازی کلیدی هستند، بنابراین این فرصتی عالی برای رشد هر دو است.

این یک راه جدید و مؤثرتر برای ایجاد روابط نزدیک تر بین برند و مشتری می گشاید.

به علاوه، برندها می توانند در این فضا کمی خلاق تر، تجربی و شخصی تر از پلتفرم های سنتی تر عمل کنند. و تجارب و تعاملات غوطه‌ورانه در فراجهان بی‌نظیر است.

چگونه در متاورس برند بسازیم

من قرار نیست دروغ بگویم؛ برندسازی در متاورس چالش های خود را دارد. اما، اگر آن را به درستی انجام دهید، از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

ارز انتخابی در متاورس، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) هستند.

فناوری بلاک چین هرگز جذاب تر به نظر نمی رسید. NFTها دارایی‌های دیجیتالی هستند – فکر کنید هنر، پول یا حتی شراب خوب – که در بلاک چین ذخیره می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را تکرار یا بازنویسی کرد.

همانند دارایی های دنیای واقعی، یک نسخه اصلی نیز وجود دارد. ممکن است بازتولید وجود داشته باشد، اما فقط یک نسخه اصلی وجود دارد.

در متاورژن، NFT توسط ابرداده ها و مهرهای زم، تایید می شود – کد ذخیره شده در بلاک چین

به این ترتیب، NFT چیزی است که می‌توان آن را در اختیار داشت، معامله کرد، ،ید و فروخت، جمع‌آوری کرد، به اشتراک گذاشت، خواست و تحسین کرد – همه اینها در دنیای مجازی که شما در آن حضور دارید.

از طریق این مسیر NFT ها، برندها می توانند درآمد را افزایش دهند و بسازند.

و این فقط برندهای معمولی با فناوری سنگین نیستند که این کار را انجام می دهند. گوچی، لویی ویتون و کوکاکولا قبلاً فروشگاهی را در متاورس راه اندازی کرده اند و محصولاتی را با موفقیت زیادی در این پایگاه مصرف کننده وصل شده تبلیغ می کنند.

بنابراین، چگونه آن را انجام می دهید؟

سر خود را وارد بازی کنید

اگر برندسازی در Roblox را در نظر بگیرید، همانطور که گوچی انجام داد، می تو،د این را به م،ای واقعی کلمه در نظر بگیرید.

با این حال، اجازه دهید بگویم که این چیزی نیست که فقط بودجه برندهای بزرگ می توانند از عهده آن برآیند.

سازندگان محتوا برای برندها در هر اندازه این فرصت را دارند تا آگاهی خود را در متاورس ایجاد کنند.

شما فقط باید سر خود را در اطراف آنچه در واقعیت مجازی به نظر می رسد بپیچید. من حتی نمی توانم شما را در اینجا راهنمایی کنم، زیرا گزینه ها نامحدود هستند.

شروع به فکر ، در مورد تجربیات همهجانبه کنید – کارهایی که در دنیای واقعی انجام می دهید و دوست دارید در دنیای مجازی تکرار کنید.

مخاطب هدف شما در این فضا چه کاری می خواهد انجام دهد؟

با دوستان فیلم تماشا کنید، به کنسرت بروید، در یک خیابان شلوغ قدم بزنید؟ مشکلی نیست شما حتی می تو،د یک ارائه شرکتی در یک فضای مجازی ارائه دهید، یا تبلیغات و هدایای برند را انجام دهید.

با این حال، قبل از اینکه بیش از حد گم شوید، این کلمه احتیاط را ارائه می کنم: پاهای خود را روی زمین نگه دارید و افکار خود را جمع آوری کنید.

تمام بازاریابی – در متاورس یا زمین – باید با اه، اصلی برندسازی شما هماهنگ باشد.

تحقیق کن مخاطبان شما چه ،، هستند؟ چه مشکلی برای آنها حل می کنید؟

آیا مخاطبان هدف شما زم، را در متاورس می گذرانند؟

آیا برند شما از دیجیتالی شدن بازاریابی ریشه ای سود می برد؟ سرت را از دست نده به اه، برند خود وفادار بم،د.

گیمیفیکیشن برند را کاوش کنید

زیبایی NFT ها این است که می توانند با ا،ر بازی ها ادغام شوند.

این آنها را راهی عالی برای پاداش دادن به مشتریان وفادار با دارایی های دیجیتالی مطلوب و یکباره تبدیل می کند.

هرگز قدرت مطلوبیت و کمبود را دست کم نگیرید – حتی در دنیای دیجیتال! برندها می توانند از این ویژگی ذاتی در همه ما برای افزایش آگاهی، هماهنگ ، پیام ها، ،یب ارزش های برند و جلب توجه مشتری استفاده کنند.

تجربه های همهجانبه ایجاد کنید

می دانم که اولین ،ی نیستم که این طبل را می زند. اما این یکی از راه هایی است که می تو،د در متاورس برند بسازید.

چگونه این کار را انجام می دهید؟ شما در مورد فرآیند فروش در دنیای واقعی فکر می کنید و سپس تجربیات خارج از این جهان را ایجاد می کنید که از آن سفر در دنیای مجازی پشتیب، می کند.

تیم‌های فروش شما می‌توانند ارائه‌ها و دموهای زنده را به مشتریان احتمالی در مک، سفارشی از شما ارائه دهند.

آواتارها می توانند محصولات شما را به صورت مجازی امتحان کنند و با لباس های مارک سفارشی خود بازی کنند.

نه تنها جالب است، بلکه یک راه غیرفعال برای رشد نام تجاری شما با سایر بازیکنان است.

آنها می توانند نسخه های مجازی محصولات شما را در دنیای خود با NFT بفروشند، معامله کنند و ب،ند. آنها می توانند خود را به نمایش بگذارند هنر NFT در گا،ی های سه بعدی از طرح خودشون

حتی می تو،د از متاورس برای تاکتیک های داخلی برندسازی استفاده کنید.

آموزش، حضور کارکنان، و جلسات را می توان در یک فضای سه بعدی برای غوطه وری بهینه میزب، کرد. جوایز و شناسایی را می توان از طریق NFT ها و ارزهای رمزپایه اعطا کرد.

به کمبود فکر کنید، به چیزهای کل،یونی فکر کنید، به احساسات واقعی فکر کنید.

تجربیاتی ایجاد کنید که بسیار غوطه ور هستند و از آنجا بسازید.

Hunker Down و منتظر آن باشید

مانند تمام روندهای نوظهور فناوری، دشوار است که بد،م این روند به چه سمتی خواهد رفت. در این مرحله، هنوز هم می تو،د کمی نفس بکشید و مشاهده کنید.

بررسی کنید که رقابت چه می کند. ببینید چه چیزی کار می کند، اتخاذ کنید، تطبیق دهید، و بهبود دهید.

با این حال، زیاد منتظر نم،د، زیرا نمی خواهید این قطار از کنار شما عبور کند.

تهدید گم شدن در میان جمعیت متاورس می تواند به اندازه حضور در صفحه دو گوگل در چند سال آینده چالش برانگیز باشد!

افکار نهایی

متاورس یک پلت فرم منحصر به فرد، تازه و بسیار فراگیر را برای برندها ارائه می دهد تا با مشتریان خود به روشی کاملاً جدید ارتباط برقرار کنند.

قرار است به نیروگاه جدید بازاریابی دیجیتالی تبدیل شود، از فروش دارایی های دیجیتال و کالا تا جلسات تیمی همهجانبه.

مانند همه چیزهای بازاریابی، در مورد اینکه چگونه نام تجاری شما می تواند در این فضا ظاهر شود بدون از دست دادن صدای برند معتبر خود، شفافیت ،ب کنید. بدون از دست دادن اه، بازاریابی فعلی، چشم خود را به آینده ساختن برند همه جانبه نگاه دارید.

بنابراین، چه موضع شما برنامه ریزی، بازی ،، یا مشاهده منفعلانه باشد، متاورس نادیده گرفته نخواهد شد.

خوشبختانه برای برندهای بزرگ و کوچک باز است. پس شروع کن!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: thinkhubstudio/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/metaverse-،nd-building/463990/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است