سئو ریاضی است

برای اه، این مقاله، من بر روی یک وب سایت تجارت الکترونیک یا یک وب سایت B2B/Lead Gen متمرکز خواهم بود.

ارزیابی فرصت های تجارت الکترونیک

همچنین باید به ،، که درگیر هستند هشدار دهید که سئو یک راه حل سریع نیست. ممکن است قبل از وقوع تغییرات بزرگ، ماه های اول تلاش را صرف تحقیقات عمیق کنید.

درباره نویسنده

کار حاصل از این ممیزی منجر به 130 ساعت ا،امات توسعه وب شد که این مشتری باید تا تکمیل آنها را ببیند تا سرمایه گذاری که با ما انجام داده است ثابت شود.

زم، که بودجه بازاریابی مشخص می شود، سئو اغلب جایگاه عادلانه ای را در ج، به دست نمی آورد.

از آنجایی که ما به زم، نزدیک می شویم که بسیاری از شرکت ها جلساتی را در اتاق کنفرانس خود برگزار می کنند تا تخصیص بودجه برای سال آینده را تعیین کنند، من می خواهم به ادامه این موضوع کمک کنم که چرا SEO باید در اتاق صدا داشته باشد (و بودجه در بازاریابی شما وجود دارد). طرح ها).

اگر خیلی جاه طلب هستید، این قدم بعدی است که می تو،د بردارید. لیست 20 رتبه برتر را در یک صفحه گسترده دانلود کنید.

صادرات 20 کلمه کلیدی برتر Semrus.

کار با این و داده های داخلی شما در مورد نرخ تبدیل از سرنخ به سرنخ واجد شرایط و سرنخ واجد شرایط به فروش، باید بتو،د بالقوه بازگشت سرمایه را مح،ه کنید.

میانگین ارزش خالص فروش ما چقدر است؟

برای مثال:

  • 10000 بازدید در ماه x 1.5% نرخ تبدیل به فروش = 150 فروش.
  • 150 فروش x 300 دلار متوسط ​​ارزش خالص فروش = 45000 دلار در ماه.

از آنجایی که ما حجم جستجوی ماهانه ،نی را برای هر کلمه کلیدی داریم، اکنون می‌تو،د آن اعداد را در نرخ کلیک احتمالی هر رتبه‌بندی بالقوه/آینده ضرب کنید.

با دانستن این موارد، می‌تو،د بر اساس درجات مختلف افزایش ترافیک، ،ن‌هایی مبنی بر میزان درآمدتان انجام دهید.

نحوه اندازه گیری این امر به تجارت الکترونیک یا B2B/General اصلی بستگی دارد. برای هر دو حالت عمودی، شما باید دو کار را انجام دهید:

  • کلمات کلیدی احتمالی را که می خواهید هدف قرار دهید، شناسایی کنید.
  • تعیین کنید چه چیزی ممکن است برای رقابت لازم باشد (به ،وان مثال، ساختار سایت / ،ب پیوند).

امروز، می‌خواهم فرض کنم که ما به این نتیجه رسیده‌ایم که فرصتی برای سئو وجود دارد که ارزشی برای ،ب‌وکار شما فراهم کند. بدون شک، اگر در اتاق کنفرانس هستید و سعی می کنید تعیین کنید که چه چیزی برای سئو بودجه در نظر گرفته شده است، بهتر است بد،د:

  • اندازه فرصت.
  • اندازه سرمایه گذاری مورد نیاز برای رسیدن شما به آنجا.

با استفاده از Semrush (اشتراک لازم است)، راه خود را به سمت زیر هدایت کنید تحقیقات ارگ،ک بخش. در اینجا، می‌تو،د دامنه‌ها/آدرس‌های وب‌سایت را برای رقبای مستقیمی که فکر می‌کنید با حضور ارگ،ک خود به خوبی عمل می‌کنند، وارد کنید.

به یاد داشته باشید، سرمایه گذاری در سئو فقط بر روی استخدام یک آژانس یا یک فرد داخلی برای نظارت و هدایت استراتژی نمی چرخد.

و همانطور که قبلاً ذکر شد، می‌تو،م «ارزش» ترافیک ارگ،ک غیر نام تجاری این رقبا را بر اساس «هزینه جایگزینی» («هزینه ترافیک») ببینیم:

هزینه ترافیک سمروش

در حالی که مطمئناً مواقعی وجود دارد که من شدیداً از سرمایه گذاری شرکتی در تلاش برای سئو توصیه می کنم، اغلب اوقات من را به ،وان قهرمان کانال می شناسید.


هر ،ب و کاری متفاوت است. ما مشتری داریم که میانگین ارزش خالص فروش او 400000 دلار است. این باعث می شود که استدلال ROI بسیار آسان باشد.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


اندازه فرصت

همانطور که در بالا ذکر شد، سایر هزینه‌های سخت (داخلی) مانند بازسازی وب‌سایت، افزودن محتوا، افزودن صفحه و آیتم‌های رهبری PR/Tought Leader،p می‌تواند دخیل باشد. تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به این موارد انجام دهید.

اگر شما یک وب سایت تجارت الکترونیک هستید، باید یک حس کلی از موارد زیر داشته باشید:

  • نرخ تبدیل به فروش
  • میانگین (خالص) ارزش فروش.

همانطور که برای Search Engine Land می بینیم، گاهی اوقات می تواند یک عدد بزرگ باشد. ممکن است متوجه شوید که بسیاری از رقبای شما به این نوع ارزش پی برده اند، اما شما متوجه این ارزش نیستید.

با در نظر گرفتن همان پتانسیل ترافیک بالای (10000)، این مح،ه ممکن است شبیه به این باشد:

  • 10000 بازدیدکننده x 5% نرخ تبدیل به سرنخ = 500 سرنخ.
  • بیایید بگوییم که ½ از آن سرنخ ها واجد شرایط هستند (500 x 0.5 = 250).
  • سپس، بیایید بگوییم که ما 40٪ از سرنخ های واجد شرایط خود را به فروش تبدیل می کنیم (250 x 0.4 = 100).
  • بنابراین، ما 100 فروش بالقوه از سرمایه گذاری SEO داریم.

بیایید با کاهش آن عدد به رتبه‌بندی‌هایی که «مهم هستند» م،ی‌دارتر/مفیدتر کنیم (این یک معیار ذهنی است). در این مورد، من فقط به 20 کلمه کلیدی رتبه بندی برتر توجه می کنم:

20 کلمه کلیدی ارگ،ک برتر Semrush

با دانستن این موضوع، می تو،د تعیین کنید که چقدر می تو،د به طور سودآور در تلاش سئو سرمایه گذاری کنید.

قرار دادن ریاضیات در سئو

جدید در زمین موتورهای جستجو

در مورد PPC به طور کلی موضوع زیر است:

  • کلمات کلیدی را انتخاب کنید.
  • تبلیغات بنویسید/ قرار دهید.
  • وقتی ،ی کلیک کرد پرداخت کنید.
  • آن کلیک را به صفحه فرود مورد نظر خود ارسال کنید.
  • گزارش نتایج (فروش/سرنخ).

درسته. سئو پیچیده تر از این است. و به دلیل پیچیدگی آن، من اغلب به مشتریان احتمالی دستور می دهم که به دقت در مورد آن فکر کنند و نه فقط چه زم، برای سرمایه گذاری در سئو، اما چه سئو حتی در وهله اول یک سرمایه گذاری واقعا قابل قبول است. اغلب، پاسخ به این سوالات این است که “بستگی دارد”.

نمونه موردی: آژانس من مشتری دارد که ما را برای کمک به ساختار مجدد وب سایت خود (از جمله ممیزی از حضور فعلی آنها در مقابل حضور یک رقیب) درگیر کرده است.

من به شدت توصیه می کنم که با یک دوست / شریک قابل اعتماد که در زمینه SEO تجربه دارد مشورت کنید تا به شما در تصمیم گیری کمک کند. بسیاری از سئوکارها (افراد خوب 😊) خوشحال خواهند شد که یک تجزیه و تحلیل/ارزیابی فرصت رایگان ارائه دهند. از مشاوره استفاده کنید.

اما فرض کنید که میانگین ارزش خالص فروش شما 400 دلار است. با 100 فروش در 400 دلار، این ارزش خالص 40000 دلار از سرمایه گذاری شما در سئو است.

اکنون لیست کاملی از کلمات کلیدی رقبای خود را مشاهده خواهید کرد. اما این شامل کلمات کلیدی “برند” رقبای شما (نام شرکت آنها و غیره) نیز می شود. شما باید این را فیلتر کنید:

فیلترهای پیشرفته کلمات کلیدی ارگ،ک Semrush.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


حتی اگر سئو بازاریابی باشد.

اگر از B2B/Lead Gen هستید، باید نسبت به نرخ تبدیل به سرنخ احساس داشته باشید (و امیدواریم فرم ارسالی، تماس‌های تلفنی، برنامه‌های چت/پیام‌رس، و سایر «سرنخ‌ها»/انواع تبدیل را دنبال کنید).

هنگامی که رقیبی را پیدا کردید که به نظر می رسد حضور ارگ،ک قابل توجهی دارد، روی آن کلیک کنید کلمات کلیدی ارگ،ک برتر بخش و کلیک کنید مشاهده تمام کلمات کلیدی ارگ،ک.

سمروش "مشاهده تمام کلمات کلیدی ارگ،ک"

هنگام تعیین “ارزش” تلاش سئو، دو روی سکه وجود دارد.

مارک ،ون رئیس و مدیر عامل شرکت است Vizion Interactive، آژانسی که در دا،، تگزاس در سال 2005 تأسیس شد و متخصص در خدمات SEO، خدمات رسانه ای پولی (جستجو/نمایش/اجتماعی/ویدئو/آمازون)، مدیریت فهرست محلی و بهینه سازی نرخ تبدیل است. مارک یکی از بنیانگذاران انجمن بازاریابی موتورهای جستجوی دا،-فورث و انجمن بازاریابی موتورهای جستجوی شهر کانزاس بود و در کنفرانس های موتورهای جستجو Watch، ClickZ، Pubcon و استراتژی های موتورهای جستجو مشارکت داشته است.


منبع: https://searchengineland.com/seo-is-math-388151

با دانستن این ارزش واقعی بالقوه، می تو،د ارزیابی کنید که آیا سرمایه گذاری که فکر می کنید در تلاش سئو مورد نیاز است ارزش آن را دارد یا خیر.

ارزیابی فرصت ژن B2B/Lead Gen

برخلاف PPC، ملاحظات دیگری نیز وجود دارد، از جمله:

  • طراحی و توسعه وب که ممکن است مورد نیاز باشد، مانند:
    • ایجاد یک ساختار معماری / ناوبری جدید.
    • ایجاد قالب های صفحه جدید برای پشتیب، بهتر از سئو.
    • ایجاد یک بخش وبلاگ/منبع در وب سایت خود (اگر قبلاً آن را ندارید).
  • مطالبی مانند:
    • محتوای صفحه
    • محتوای پرمحتوا
    • رهبری فکری، مقالات سفید یا وبینارها.
  • بررسی روابط عمومی و حقوقی:
    • اطمینان از اینکه محتوا با نیازهای شرکت مطابقت دارد (مخصوصاً برای صنایع پزشکی/داروسازی/حقوقی/بیمه و سایر صنایع بسیار تحت نظارت).

برای ایجاد برخی مفروضات (به ،وان مثال، رتبه 3، رتبه 4-7، رتبه 8-10، یا ممکن است بخواهید به اندازه ،ن هر 10 موقعیت برتر، جزئیات بیشتری ،ب کنید) در صفحه گسترده خود ایجاد کنید.

این ممکن است تا آنجا باشد که شما نیاز دارید تا به این هیئت رسیدگی کنید که سئو «ارزش سرمایه گذاری» را دارد. این یکی از راه های اندازه گیری آن است.

درک پتانسیل ترافیک تلاش های سئو

این به من نشان می دهد که:

  • 19029 کلمه کلیدی در بین 20 کلیدواژه برتر گوگل قرار دارند.
  • “برنامه راهنمای محلی” سهم زیادی از ترافیک را به سمت رقیب من هدایت می کند.
  • اگر بخواهم آن ترافیک را از طریق Google Ads ب،م، کلمه کلیدی “seo” برای هر کلیک تقریباً 6.20 دلار هزینه دارد.

این فرمول ها بسیار دور از ایده آل هستند. اما آنها فرصتی را فراهم می کنند تا ریاضیات را پشت سر آنچه که در یک سرمایه گذاری در تلاش برای سئو می خواهید قرار دهید.

سئو می تواند برای برخی از بخش های بازاریابی چالشی باشد تا سر خود را در اطراف خود قرار دهند. قطعات متحرک زیادی وجود دارد و وقتی دقیقاً بد،د که چگونه کار می کند، به آس، PPC نیست.

اکنون فهرستی کاربردی از کلمات کلیدی دارم که می‌دانم ترافیک جستجوی ارگ،ک قابل توجهی را به سمت رقبای من هدایت می‌کنند:

لیست کلمات کلیدی Semrush

با این حال، هنوز این داده ها عالی نیستند. هر کلمه کلیدی را که رقیب ما در 100 نتیجه برتر گوگل رتبه بندی کرده است به ما نشان می دهد.

سئو یک علم ناقص است. اما این حداقل به شما مقداری دید از پتانسیل ترافیکی که برای سرمایه گذاری وجود دارد می دهد. به اختصار، مقداری ریاضی را در پیش بینی ها قرار می دهد.

ارزیابی فرصت های سئو در تجارت الکترونیک و B2B/Lead Gen

یکی از معیارهای آسان، در نظر گرفتن «هزینه جایگزینی» ترافیک است. اگر بخواهید همین ترافیک را از طریق PPC ب،ید (که در نظر دارید از طریق SEO هدف گذاری کنید) چه هزینه ای دارد؟ Semrush این را از طریق معیار “هزینه ترافیک” خود در دسترس قرار می دهد:

متریک هزینه ترافیک Semrush

اکنون که حداقل ایده ای از پتانسیل ترافیک دارید، باید وظایفی را برای تعیین ارزش “واقعی” بالقوه از نظر چیزهایی که ملموس تر هستند (فروش/سرنخ ها و غیره) بررسی کنیم.

با تشکر از کار Backlinko در میانگین CTR در SERP گوگل، ما چند ،ن داریم:

Google Organic CTR تفکیک بر اساس موقعیت.

اما اگر یک بازاریاب بالغ هستید، سعی می‌کنید فراتر از «ارزش کلیک» به چیزی م،ادارتر بروید.

  • ارزش ملموس
  • حراجی.
  • منجر می شود.
  • دانلود مقالات سفید.
  • ثبت نام برای وبینارها

از آنجایی که من فرض می‌کنم شما یک مدیر بازاریابی هستید و شاید یک سئوکار نباشید، در اینجا به شما پیشنهاد می‌کنم که این نوع ارزیابی را انجام دهید.

اما ابتدا اجازه دهید کمی بیشتر به این موضوع بپردازم که چرا احساس می‌کنم سئو ،زش عادلانه خود را نمی‌گیرد.

اثبات ارزش سئو پیچیده است

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است