سئو در دوران رکود (آیا هنوز کار می کند؟)


پیش بینی اینکه بازارهای جه، به سمت رکود پیش می روند، نیازی به یک اقتصاددان حرفه ای نیست.

در سال گذشته، نرخ تورم در ایالات متحده است حدود 7 درصد معلق بود، با صندوق بین المللی پول پیش بینی بدترین ها هنوز در راه است. مردم در همه جا بحران قیمت بالای بنزین و افزایش هزینه های مواد غذایی را احساس می کنند.

و با افزایش هزینه ها، بسیاری از ،ب و کارها در حال آماده شدن برای بستن کمربندها، کاهش هزینه های غیرضروری و ،وج از طوفان هستند تا زم، که بازارهای جه، به عقب برگردند.

از آنجایی که شما به دنبال کاهش چربی در شرکت خود هستید، کاهش بودجه تبلیغات و بازاریابی می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد.

این یک اشتباه بزرگ است.

با حذف یا حتی کاهش تلاش های بازاریابی خود، به رشد و حفظ پایگاه مشتریان خود آسیب می زنید. دسترسی به مشتریان جدید سخت تر خواهد بود در حالی که مشتریان فعلی از محصولات، خدمات و معاملات جدید بی اطلاع خواهند بود.

به یاد داشته باشید، بازاریابی یک سرمایه گذاری است – نه هزینه. و در عصری که تحت سلطه اینترنت است، این امر به ویژه در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو صادق است.

بنابراین، اگر در نظر دارید بودجه سئوی خود را کاهش دهید، این کار را نکنید.

به طور جدی. اصلا بهش فکر نکن

سئو می تواند به حرکت دادن سوزن برای ،ب و کار شما ادامه دهد، حتی زم، که سایر ابتکارات رشد به پایان رسیده است.

در این مقاله، به چرایی این اتفاق می‌پردازیم و نشان می‌دهیم که چرا سئو باید بخش مهمی از برنامه بازاریابی شما باشد، بدون توجه به شرایط اقتصادی.

چرا سئو در شرایط رکود اقتصادی خوب عمل می کند؟

وقتی شرایط سخت است، باید ارزش بهتری برای دلار خود پیدا کنید. پول شما باید بیشتر کشیده شود و سخت تر کار کنید.

در بازاریابی، کانال های کمی سخت تر از جستجو برای ا،ر محصولات و خدمات کار می کنند.

چگونه این را بد،م؟ زیرا اقتصادها چرخه ای هستند و این اولین بازی رکود اقتصادی ما نیست.

در دوران سئو (ی،ی تقریباً از سال 1991)، ما داشته ایم سه رکود مهم. در طول این زمان ها، مشخص شده است که سئو هنوز هم کارایی دارد. این را می توان به چند دلیل نسبت داد که عبارتند از:

  • انعطاف پذیر است: حتی اگر ماهی کوچکی هستید که با یک رقیب مسلط در صنعت رقابت می کنید، سئو به شما انعطاف پذیری برای جذب مشتریان جدید می دهد. کلمات کلیدی طول، به شما کمک می کنند تا جستجوهای بسیار خاص را هدف قرار دهید. جستجوی محلی به افراد منطقه شما کمک می‌کند شما را پیدا کنند، و یک وب‌سایت که به طور منظم به روز می‌شود، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که بدانند علیرغم محیط اقتصادی بزرگ‌تر، در حال پیشرفت هستید (یا حداقل حفظ می‌کنید).
  • یکپارچه شده است: سئو با فیس بوک، اسنپ چت یا هر چیز دیگری مطابقت دارد تا به ،ب و کار شما در نتایج جستجو ظاهر شود. این تنها با اتخاذ رویکردی بهینه نسبت به کارهایی که احتمالاً قبلاً انجام می‌دهید، یک قیف بازاریابی ورودی ایجاد می‌کند.
  • بودجه من، است: جدا از هزینه های رایانه/اینترنت/برق – که همه آن ها را قبلاً پرداخت کرده اید – سئو در درجه اول یک سرمایه گذاری زم، است. حتی اگر بهینه سازی موتور جستجوی خود را برون سپاری می کنید، برای زمان متخصص خود پرداخت می کنید و نه هزینه های سختی مانند بیلبوردها، تبلیغات دیجیتال پولی، و تبلیغات تلویزیونی (همه اینها نیاز به سرمایه گذاری نیروی کار دارند).

برای بهره مندی از مزایای سئو، نیازی به ،ید چیزی ندارید. شما فقط باید تکالیف خود را انجام دهید، محتوای عالی ایجاد کنید و سایت خود را برای ،نده های وب بهینه کنید.

اکنون که ثابت کرده‌ایم سئو می‌تواند در مواقع عدم قطعیت اقتصادی کار کند، بیایید ببینیم که چه کاری باید انجام دهید تا برای شما کارساز باشد.

چگونه در یک اقتصاد بد برای سئو آماده شویم

چه یک فریلنسر، یک آژانس یا یک سئوی داخلی باشید، کارهایی وجود دارد که باید انجام دهید تا تصمیم گیرندگان خود را برای رکود اقتصادی آماده کنید.

اگر از این موضوع صرف نظر کنید، احتمال زیادی وجود دارد که با بقیه بودجه بازاریابی کاهش پیدا کنید.

زم، که اقتصاد رو به وخامت می‌رود، کلید حفظ تصمیم‌گیرندگان با تلاش‌های بازاریابی جستجو، به ردیابی و ارتباط مؤثر در مورد ارزشی که ارائه می‌کند خلاصه می‌شود.

اولین قدم این است که اطمینان حاصل کنید که شما و مشتریتان در مورد نحوه عملکرد کمپین به روز هستید.

اگر از قبل خود را نمی د،د ارزش طول عمر مشتری و هزینه های جذب مشتری، اکنون زمان آن است که آنها را کشف کنید. این به شما معیاری را ارائه می دهد که باید هنگام مح،ه ارزش کار سئوی خود در نظر داشته باشید.

اگر همچنان به معیارهای آ،ین کلیک برای جستجو نگاه می کنید، باید از مدل سازی اسناد استفاده کنید.

هدف شما این است که کار خود را غیر قابل تعویض کنید. این به این م،ی است که ارزش خود را زود و اغلب بیان کنید.

همچنین باید به تصمیم گیرندگان اجازه دهید تا بدانند که حتی اگر ،ی پیشنهاد انجام کار را ارزان‌تر بدهد (و آن‌ها این کار را انجام خواهند داد)، نتایج شما بیش از هزینه‌های اضافی استخدام شما خواهد بود.

اما برای انجام این کار، باید با تصمیم گیرنده همسو باشید.

برای حضور در همان صفحه، باید در مورد نتایج توافق کنید.

اه، کلیدی برای کاهش ریزش در زمان ،ابی هستند

هنگامی که در مورد نتایج به توافق رسیدید، می تو،د شروع به تعیین اه، هوشمندانه برای نتایجی کنید.

هدف را تعیین کنید و تصمیم گیرنده را وادار به موافقت با آن کنید. این به شما کمک می کند تا خود را برای موفقیت طول، مدت آماده کنید.

و در صورت امکان آن را به صورت کتبی (چه روی کاغذ یا دیجیتال) با امضای طرفین دریافت کنید.

این به هیچ وجه مشخص نمی کند که در صورت تحقق اه،، رابطه ادامه خواهد یافت.

اگر به اه،تان نرسیدید قطعاً یک ریسک است، بنابراین هدفی را تعیین نکنید که فکر نمی‌کنید می‌تو،د به آن برسید.

اگر تصمیم گیرنده می خواهد هدف غیرواقعی تعیین کند، باید عقب نشینی کنید.

پیشنهاد کنید که هدف غیرواقعی را یک “هدف کششی” قرار دهید و یک هدف واقعی واقعی تر تعیین کنید.

برای موافقت با چیزی که نمی تو،د انجام دهید تحت فشار قرار نگیرید.

و مطمئن شوید که برنامه های شما متن، با موقعیت خاص شماست، چه به ،وان یک فریلنسر، آژانس SEO یا بازاریاب B2B.

به ،وان یک فریلنسر: تنوع و تمرکز بر شایستگی های اصلی

برای افرادی که با فروش خدمات و تخصص خود به مشاغل امرار معاش می کنند، رکود می تواند ترسناک باشد.

و این فقط در مورد ناتو، در یافتن مشتریان جدید نیست – می تواند مشتریان فعلی باشند که تصمیم می گیرند با استفاده از سئو داخلی هزینه های خود را کاهش دهند یا حتی مشتریان قدیمی که به طور ناگه، پولی برای پرداخت به شما ندارند.

هیچ راه تضمینی برای حفظ مشتریان شما وجود ندارد، و متاسفانه، فرسایش بخشی از بازی است. با این حال، چند کار وجود دارد که می تو،د انجام دهید تا خود را برای موفقیت مداوم آماده کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که پایگاه مشتریان خود را متنوع کنید. برخی صنایع بیشتر از سایر صنایع تحت تاثیر رکود قرار خواهند گرفت.

در حالی که اگر مشتریان شما تا حد زیادی تحت تأثیر قرار نگیرند، می تواند عالی باشد، اگر در یک صنعت با مشکل مواجه شوند می تواند کاملاً فاجعه بار باشد. و پیش‌بینی اینکه کدام رشته‌ها با مشکل مواجه خواهند شد و کدام یک پیشرفت خواهند کرد، می‌تواند سخت باشد.

همچنین باید راه های قابل اندازه گیری برای اثبات ارزش خود و گسترش شایستگی های اصلی خود بیابید. این بدان م،است که اه، خود را به وضوح تعریف کنید (به بخش بالا مراجعه کنید). این همچنین به م،ای تغییر پرس و جوهایی است که هدف شماست تا منع، کننده تغییرات اقتصادی محور در رفتار مشتری باشد.

برای اطلاعات بیشتر، یک مقاله عالی از رکود COVID-19 داریم که در آن کارشناسان سئو نکات خود را برای حفظ مشتریان سئو در مواقعی که شرایط سخت است به ما ارائه ،د.

به ،وان یک آژانس: مدیریت روابط با مشتریان موجود

اگر در طول رکود در یک آژانس دیجیتال بوده‌اید، می‌د،د که بودجه بازاریابی معمولاً یکی از اولین چیزهایی است که کاهش می‌یابد. و این امر مدیریت خوب مشتری را کاملاً حیاتی می کند.

ارتباطات و تماس های شخصی می تواند تا حد زیادی تعهد شما را به مشتریان نشان دهد. البته به دست آوردن نتایج قابل اندازه گیری هم ضرری ندارد.

شما باید از رکود به ،وان فرصتی برای یافتن زمینه های فرصت جدید استفاده کنید. چه چیزی در رفتار مشتری هدف مشتری به دلیل فشار مالی تغییر کرده است؟ چگونه می تو،د به مشتری کمک کنید تا خود را به ،وان راه حل عالی قرار دهد؟

بر تقویت روابط خود تمرکز کنید، توصیه های به موقع ارائه دهید، و در صورت شک، بیش از حد ارتباط برقرار کنید. اینها راههای مطمئنی برای ماندن در لطف مشتریانتان هستند.

همچنین باید بد،د که آژانس شما در کجا در معرض خطر است. اگر می ترسید مشتریان خود را از دست بدهید، اقدامات خاصی را که می تو،د برای کاهش این خطر انجام دهید، شناسایی کنید.

اشتراک‌های نرم‌افزاری و سایر ابزارهای خود را بررسی کنید تا ببینید آیا می‌تو،د در صورت ،وم یک یا چند مورد را کاهش دهید.

از آنجایی که همه نگران تجارت خود هستند، می تواند زمان خوبی برای مذاکره مجدد با فروشندگان نیز باشد.

و تیم خود را فراموش نکنید. کارمندان شما هم مثل بقیه استرس دارند. یک برنامه ملموس برای حفظ انگیزه و بهره وری آنها داشته باشید.

برای ایده های بیشتر در مورد چگونگی حفظ آژانس سئوی خود در دوران رکود، حتما این ،مت را بخو،د.

به ،وان یک B2B: استراتژی و پلتفرم بازاریابی من، را اولویت بندی کنید

در یک اقتصاد متز،ل، بازاریابی تجارت به ،ب و کار (B2B) باید سخت‌تر کار کند و کارهای بیشتری انجام دهد. و بهینه سازی موتورهای جستجو یک حوزه کلیدی است که در آن می تو،د بدون افزایش بودجه از رقبای خود پیشی بگیرید.

در حالی که ممکن است وسوسه شوید که تمام منابع خود را به مناطقی که نتایج کوتاه مدت ارائه می دهند مانند تبلیغات فروش یا بازاریابی عملکرد تغییر دهید، کنار گذاشتن استراتژی سئو یک اشتباه بزرگ است.

برای یک چیز، شما تمام کارهای سختی که قبلا انجام داده اید را کنار می گذارید تا سایت خود را در رتبه بندی گوگل قرار دهید، که به رقبای شما اجازه می دهد تا آن کلیک ها را از زیر شما بدزدند.

ناگفته نماند که پس از پایان رکود، در خطر فراموشی قرار می گیرید.

به جای وحشت، استراتژی سئوی خود را دوباره ارزیابی کنید.

عملکرد شما قبل از رکود چگونه بود؟ در چه کلمات کلیدی قوی بودید و در کدام یک ضعیف بودید؟ آیا سؤالات مرتبطی وجود دارد که می‌تو،د شروع به هدف‌گیری کنید و بازدیدکنندگ، را به ارمغان بیاورد که دیگران در زمینه شما ممکن است نادیده گرفته شوند؟

به مشتریان بالقوه یا مشتریان بالقوه نسبت به پیشنهادات خود اعتماد کنید و نظرات، توصیفات و مطالعات موردی را در وب سایت خود به طور برجسته نشان دهید. اینها تمایل دارند از زبان بومی صنعت شما استفاده کنند که به رتبه بندی شما نیز کمک می کند.

همچنین باید فکر کنید که از چه پلتفرم هایی استفاده می کنید. بدیهی است که استراتژی سئوی شما در درجه اول بر روی گوگل متمرکز خواهد بود و از آ،ین بهترین شیوه ها برای افزایش رتبه موتور جستجوی خود پیروی می کند. با این حال، مهم است که از حضور خود در رسانه های اجتماعی غافل نشوید.

این‌ها روشی هستند که اغلب فراموش می‌شوند برای رتبه‌بندی در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خاص، اغلب بدون کار اضافی. این یکی از معدود استثناهایی است که در آن استفاده از محتوای تکراری برای اه، سئو اشکالی ندارد.

به ،وان مثال، می تو،د پست اخیر وبلاگ خود را در لینکدین، فیس بوک و توییتر به اشتراک بگذارید و ترافیک ایجاد کنید، همه فقط با یک قطعه محتوا.

حتماً به کمپین های یکپارچه خود و نحوه عملکرد آنها نگاهی دقیق بیندازید.

آیا شما در همان پلتفرمی هستید که مخاطبانتان از آن استفاده می کنند؟ و آیا روی هر کدام به درستی قرار گرفته اید؟

برای مثال، اگر به شرکت‌های صنعتی ضایعات می‌فروشید، ارسال ویدیویی از کارمندانتان در حال انجام یک رقص ویروسی برای TikTok احتمالاً برای شما مفید نیست.

برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد توسعه یک برنامه بازاریابی دیجیتال پایدار B2B، حتما این مقاله را بخو،د.

خط پایین خط پایین است

،ب و کار همه چیز در مورد درآمد – و امیدوارم سود است. اما در زمان‌های لاغر، نمی‌تو،د همان تاکتیک‌هایی را که در روزهای سالاد استفاده می‌کردید، اتخاذ کنید.

شما باید تصمیمات هوشمندانه تری بگیرید که به شما امکان می دهد بدون به خطر انداختن کیفیت، کارآمدتر عمل کنید. و این به ویژه در مورد استراتژی سئوی شما صادق است.

فقط به یاد داشته باشید، یک نور در انتهای تونل وجود دارد. هیچ رکودی برای همیشه ادامه نخواهد داشت و هیچ دوره رونقی نیز نخواهد بود.

به همین دلیل مهم است که به طور مداوم راه های جدیدی برای افزودن ارزش با بهینه سازی موتور جستجو پیدا کنید. اه، خود را تعیین کنید، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و دلتان را از دست ندهید.

اگر بتو،د این کارها را انجام دهید، حتی قوی‌تر از آن چیزی که وارد آن شده‌اید، از رکود پیش‌روی خارج خواهید شد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو




منبع: https://www.searchenginejournal.com/seo-during-a-recession/466106/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است