روشی جدید برای ارتباط با سایر متخصصان سئو

یا به ،وان یک ،صر پیوند در سر HTML:

  • <link href="your-profile-url" rel="me" />

هنگامی که وارد سرور مورد نظر خود می شوید، به طور پیش فرض رابطی مشابه سایر پلتفرم های میکروبلاگینگ خواهید داشت.

نه. چیزهای بیشتری در مورد Mastodon وجود دارد و این مقاله فقط سطح را ،اش می دهد.

اگر هنوز این کار را نکرده اند و شما می خواهید، آنها را پینگ کنید و از آنها بخواهید که این کار را انجام دهند. اغلب آنها فقط به کمی فشار نیاز دارند.

URL نمایه Mastodon شما به شکل زیر خواهد بود:

فرصت را از دست ندهید و امروز بپیوندید.


SEOcommunity.social

به بیان ساده، به جای داشتن یک نهاد (مثلاً فیس بوک یا توییتر) که همه سرورها را اجرا می کند و همه داده ها را کنترل می کند، هر ،ی می تواند سروری را برای میزب، Mastodon برای خود، منحصراً برای سازمان های خود یا برای سایرین راه اندازی کند.

با این کار پیوند نمایه شما با یک تیک سبز رنگ می شود تا تأیید شود که هویت خود را تأیید کرده اید.

در Mastodon، مانند سایر پلتفرم‌های بحث، سئوکارها گرد هم می‌آیند و موضوعات مرتبط با بازاریابی جستجو را مورد بحث قرار می‌دهند. شما نیازی به شرکت ندارید، اما می تو،د آزاد باشید.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


چیز دیگری در مورد ماستودون باید بدانم؟

توجه داشته باشید که با توجه به وضعیت فعلی، بسیاری از ارائه دهندگان هاست مدیریت شده Mastodon در حال حاضر هیچ مشتری جدیدی را نمی پذیرند زیرا در حال پردازش بک لاگ و بهبود زیرساخت خود هستند.

بسیاری از سئوکاران در حال حاضر وجود دارند، از جمله Googlers مانند جان مو،، دنی سالیوان، لیزی ساسمن، گری ایلیز، و مارتین اسپلیت. به عبارت دیگر، احتمالاً در آینده بیشتر در مورد چیزهایی که در Mastodon گفته شده است خواهید شنید.

چگونه عضو شوم؟

به دلیل این ماهیت غیرمتمرکز، بر خلاف داشتن یک دسته شبیه به توییتر (ی،ی @username)، دسته Mastodon شما باید شامل نام میزبان سرور (به ،وان مثال، نام دامنه) باشد و به شکل زیر باشد:

اغلب، وقتی روی پیوندهای نمایه کلیک می کنید، ممکن است به جای دسته، در نمایه کاربر قرار بگیرید.

برخلاف توییتر، شما این کار را می کنید نه برای تایید نیاز به پرداخت در واقع، شما خود تأیید می کنید.

آیا این همه است؟

Mastodon برای یک کاربر معمولی رایگان است، اما مانند همیشه همه چیز کمی پیچیده تر است که در زیر توضیح خواهم داد.

(یا در مورد من: https://seo.chat/@fili)

یک گزینه جالب ،یب جستجوهای متعدد در یک ستون است.

م،تور ، هشتگ ها

Mastodon شاهد هجوم عظیم کاربران جدید است، بنابراین ممکن است پیدا ، یک سرور خوب برای پیوستن چالش برانگیز باشد. تعداد کمی از سرورهای جامعه سئو که به سرعت در حال رشد، اختصاصی و محبوب هستند در حال حاضر راه اندازی شده اند.

شما می تو،د انتخاب کنید سرور خود را میزب، کنید در دامنه خود، بنابراین دسته شما شامل نام تجاری شما می شود. برای یافتن میزبان مدیریت شده ای که دوست دارید، “مستودون میزب،” را جستجو کنید.

پس از پیوستن به Mastodon، چند واقعیت سریع وجود دارد که باید بد،د. اینجا چندتایی هستند:

Mastodon از نظر بحث با توییتر کمی متفاوت است. اگر آن را هش نکنید، ا،ر مردم آن را نخواهند دید.

آیا جایگزین همه چیز در توییتر خواهد شد؟ احتمالا نه.

seommunity.com (اسپ،ایی زبان متمرکز)

ی،ی اتلاف وقت است؟ احتمالاً نه، زیرا برخی از افراد (و مکالمات آنها) فقط در Mastodon و/یا در درجه اول خواهند بود.

دارای ویژگی های میکروبلاگینگ مانند توییتر است اما در زیرساخت غیرمتمرکز به نام fediverse (یا جهان فدرال) است. اگرچه بسیار شبیه به Web3 است، اما فقط شبیه است و دقیقاً ی،ان نیست.

Mastodon.social - فید را کاوش کنید
فید کاوش Mastodon

گفتنی است، در تنظیمات حساب کاربری گزینه ای برای نمایش آن دارید رابط وب پیشرفته. برای بازاریابان و کاربران قدرتمند، این یک رابط ایده‌آل است زیرا به ،وان یک PWA در مرورگر شما بارگذاری می‌شود و بسیار شبیه به Tweetdeck است.

به ،وان یک بازاریاب دیجیتال، فرصت آزمایش با یک کانال ارتباطی جدید و یادگیری در مورد پلتفرم های غیرمتمرکز را در آغوش بگیرید.

ممکن است در فید اصلی افرادی که شما را دنبال می‌کنند ظاهر شود، اما بسیاری دیگر از «چشمه‌ها» نیز ظاهر می‌شوند. اگر می‌خواهید قابل مشاهده باشید و در بحث‌ها شرکت کنید، هر چیزی را که در ماستودون پست می‌کنید هش کنید!

سئوکاران دیگر را دنبال کنید

در صورت دسته بندی، در منوی انتخاب ایموجی نیز موجود هستند.

نمونه ای از ایموجی های مرتبط با سئو / فناوری در SEO.chat
نمونه ای از ایموجی های مرتبط با سئو / فناوری در SEO.chat

اگرچه می تو،د از Mastodon به ،وان جایگزینی برای توییتر استفاده کنید، اما چنین ا،امی وجود ندارد.

می تو،د دسته ای را که در زیر نام کاربری در نمایه نمایش داده شده است، مشاهده کنید.

اگر در همان سرور Mastodon نیستید، می تو،د از دسته ها برای دنبال ، کاربران استفاده کنید. فقط دسته را کپی کرده و آن را در کادر جستجو در برنامه های Mastodon قرار دهید.

کجا ملحق شوم؟

در رابط پیشرفته، می تو،د ستون هایی ایجاد کنید – از جمله جستجوها.

با تحولات اخیر در توییتر، ممکن است درباره Mastodon در اخبار شنیده باشید. شاید قبلاً به آن ملحق شده اید اعتراض یا جایگزینی پیدا کنید.

در حین عادت ، به پلتفرم و ارسال پیام، مراقب پست‌هایی با این پلتفرم باشید #فدیتیپس هشتگ.

یک اصل مهم ماستودون این است که شما مسئول داده های شما هستند. محتوای شما برای موتورهای جستجو در وب سایت عمومی سروری که انتخاب می کنید قابل فهرست بندی خواهد بود.

Mastodon خود را به ،وان یک پلت فرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز رایگان و منبع باز توصیف می کند.

صفحه اصلی Mastodon
صفحه اصلی Mastodon

اگر می‌خواهید مشکل راه‌اندازی سرور Mastodon خود را کنار بگذارید (حتی اگر فقط فعلاً باشد)، می‌تو،د به یکی از سرورهای انجمن SEO زیر (رایگان) بپیوندید:

اگر به سرور Mastodon موجود می‌پیوندید، حتما قو،ن انجمن را بخو،د (این مهم است!).

من توصیه می کنم نام سروری را انتخاب کنید که کوتاه و به یاد ماندنی باشد، چیزی که بتو،د با آن شناسایی کنید. همانطور که گفته شد، بخشی از هویت آنلاین Mastodon شما می شود.

چرا که نه؟

این پست‌ها به شما کمک می‌کنند تا در استفاده از Mastodon در تمام پتانسیل‌اش بهتر شوید.

برنامه های مدیریت

این مقاله در مورد چگونگی پیوستن بازاریابان دیجیتال به Mastodon، انتظارات و نحوه استفاده از آن بحث خواهد کرد. من همچنین چند نکته را برای سهولت در جذب جریان اطلاعات در Mastodon برجسته می کنم.

ماستودون چیست؟

در این بین، برای گیک های بین ما، یک وجود دارد API می تو،د از آن استفاده کنید و کتابخانه های زیادی به زبان های برنامه نویسی مختلف مانند پایتون که می تو،د برای برنامه ریزی و زمان بندی پست های خود از آن استفاده کنید.

تایید هویت

در پایان باید دوباره تاکید کنم:

چند نکته (فدی) دیگر

تبدیل شدن به یک استاد ماستودون

اما با افزایش پذیرش، من گمان می‌کنم که تعدادی از ابزارهای محبوب مدیریت رسانه‌های اجتماعی خدمات خود را به Mastodon گسترش دهند.

درباره نویسنده

فیلی ویزه

فیلی یک متخصص فنی سئوی مشهور، مهندس سابق گوگل و یک رهبر فنی ارشد در تیم کیفیت جستجوی گوگل بود. در جستجو برادران او خدمات مشاوره سئو را با ممیزی سئو، کارگاه های سئو ارائه می دهد و وب سایت ها را با موفقیت از جریمه های گوگل بازیابی می کند. فیلی همچنین یک سخنران مکرر در SMX و سایر رویدادهای بازاریابی آنلاین است.


منبع: https://searchengineland.com/mastodon-seo-community-389558

برای مقایسه:

من را به یاد توییتر و میکروبلاگینگ در روزهای اول می اندازد.

بنابراین، من باید بپیوندم؟

قبل از شروع، مهم است که بد،د میکروبلاگینگ غیرمتمرکز چگونه کار می کند.

از نو، [server-name] نام میزبان سرور Mastodon است که به آن ملحق شده اید.

اگر شما (یا شرکت شما) قبلاً در توییتر یا سایر انجمن‌های مرتبط با سئو در Reddit، Slack، Facebook، LinkedIn و Google Search Central Help Community حضور دارید، پس چرا به Mastodon ملحق نمی‌شوید و در آنجا حضور پیدا نمی‌کنید؟

در صورت امکان، به سرپرست سرور خود کمک مالی کنید زیرا آنها برای تمام ترافیک و خدمات مرتبط با دسته و فعالیت Mastodon شما، اغلب از جیب خود، پرداخت می کنند.


برای انجام این کار، باید وب سایت های خود را به حساب Mastodon خود اضافه کنید و a rel="me" لینک بازگشت به نمایه خود از وب سایت (شرکت) خود، به ،وان یک پیوند:

  • <a href=" rel="me" >Mastodon</a>

جدید در زمین موتورهای جستجو

بسته به سروری که به آن ملحق می شوید، می تو،د از ایموجی های سفارشی مختلف استفاده کنید. این کدها به ،وان کدهای کوتاه بارگذاری می شوند:

به دلیل فقدان هدف تجاری (به ،وان مثال، تبلیغ محتوا در ازای پرداخت هزینه و/یا تبلیغات) و اجرای قو،ن اعتدال در جامعه که کاربران باید به آن پایبند باشند (برای جلوگیری از ممنوعیت از سرورهای مربوطه خود)، تجربه کلی بسیاری از بازاریابان دیجیتال در ماستودون بوده است:

من به تازگی عضو شدم، پس چگونه می توانم در بحث های سئو شرکت کنم؟

هشتگ ها همه چیز هستند

SEO.chat

اگرچه تعدادی مختلف (موبایل) وجود دارد برنامه ها، برنامه های پیشرفته زیادی برای مدیریت بسیاری از حساب ها با قابلیت زمان بندی و برنامه ریزی داخلی موجود نیست.

می تو،د ملحق شوید هر سرور دیگر Mastodon و همچنان در بحث های سئو شرکت کنید.

نام سرور بخشی از هویت شما می شود. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که می تو،د آزادانه تغییر دهید بین سرورها در حالی که دسته های قدیمی را به دسته جدید در سرور جدید هدایت می کنید.

توجه داشته باشید: برای بحث در مورد سئو نیازی به انتخاب محبوب ترین سرور Mastodon ندارید. فرقی نمی کند که از کدام سرور برای دسترسی و فعال بودن در شبکه Mastodon استفاده می کنید. فقط یک سرور با نامی انتخاب کنید که بتو،د به راحتی تایپ کنید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


سرزمین موتور جستجو را به فید Google News خود اضافه کنید. اخبار گوگل


پاسخ به موقعیت شخصی شما بستگی دارد – اما در مورد آن فکر کنید.

در مرحله بعد، با دنبال ، کارشناسان سئو که در پلتفرم هستند، شروع کنید. می تو،د دانلود کنید لیست سئوکاران در Mastodon توسط جان هنشاو نگهداری می شود. دستورالعمل ها را برای وارد ، لیست به حساب Mastodon خود دنبال کنید.

رابط کاربری را سفارشی کنید

از طرف دیگر، می تو،د به یک سرور موجود بپیوندید. اغلب، ممکن است لازم باشد برای عضویت درخواست دهید. این برای کاهش هر،مه و جلوگیری از بارگیری غیرمنتظره سرورها به دلیل افزایش تقاضا است.

علاوه بر این، جان مو، دو خط خطی عالی نوشت:

ایموجی های سفارشی

نکته: اگر تصمیم دارید توییتر را به مقصد Mastodon ، کنید (به هر دلیلی)، حساب خود را حذف نکنید. به جای آن، حساب توییتر خود را نگه دارید و آن را خصوصی تنظیم کنید، تا از اینکه بازیگران بد ادعای مدیریت قدیمی توییتر شما و تظاهر به شما بودن، جلوگیری کنید.

آیا ارزش پیوستن را دارد؟

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است