راهنمای 4 مرحله ای برای بهبود سئو با خوشه های موضوعی قدرتمند


این پست توسط iQuanti حمایت شده است. نظرات بیان شده در این مقاله مربوط به خود اسپانسر است.

چه چیزی یک وب سایت را از یک کاتالوگ پست های وبلاگ به یک مرکز بسیار سازمان یافته از محتوای معتبر تبدیل می کند؟

چگونه می تو،د مطمئن شوید که وب سایت شما به منبع پربازدید صنعت شما تبدیل می شود؟

امروز، ما قصد داریم به پایین سفر کنیم سوراخ ،گوش محتوا، و اگر می خواهید از طریق جستجوگر سئو جستجو کنید.

خواهید فهمید که چگونه می تو،د به راحتی ایجاد محتوا و سئو را ادغام کنید تا به وب سایت شما کمک کند تا با استفاده از خوشه های موضوعی در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) قرار گیرد.

هدف شما: محتوایی ایجاد کنید که بتواند به سؤالات مخاطبان هدف شما با ارائه هر آنچه که آنها در مورد سؤالات جستجوی خود باید بدانند، پاسخ دهد.

ک،یک آلیس در سرزمین عجایب این سریال یک سوال شبه استعاری از قهرمان خود مطرح کرد: “چرا کلاغ مانند میز تحریر است؟”

سوال مطرح شده ربطی به طرح داستان ندارد، چیزی برای اطلاع از رشد یا نیات شخصیت ها باقی نمی گذارد، و به خوبی ممکن است به ،وان مز،ف محض، نشانه ای از فانتزی تعبیر شود.

در پایان داستان، آلیس از کلاهدوز می پرسد: “چرا کلاغ مانند میز تحریر است؟”

اگرچه هیچ پاسخی ارائه نشد – و از آن زمان پاسخ های زیادی تئوری شد – خوانندگان نه تنها از این واقعیت خارق العاده استقبال می کنند، بلکه از آن به ،وان بخشی از منطق ذاتی روایت حمایت می کنند.

ما به سرزمین عجایب آمده‌ایم تا احتمالات پوچ این واقعیت را باور کنیم، هرچند ممکن است بی‌م،ی به نظر برسند.

وقتی ،ت به استراتژی سئوی شما می‌رسد، در دنیای تخیلی یا ساختن شخصیت‌ها و موقعیت‌های عجیب و غریب غوطه‌ور نخواهید شد. با این حال، شما بر روایت خود و منطق ذاتی آن فرمان خواهید داشت.

شما نیاز خواهید داشت:

  • درک کنید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند یا سعی می کنند بفهمند، تا مبادا وقت کاربران فعال در صفحه خود را از دست بدهید – معیاری مهم در الگوریتم های موتورهای جستجو.
  • بد،د محتوای شما چگونه به هم مرتبط است، چگونه آن را اولویت بندی کنید و چگونه تاثیر آن را اندازه گیری کنید.
  • به خاطر داشته باشید که چرا ضروری است که مشتری خود را دنبال روایت در حفره ،گوش محتوا نگه دارید.

مرحله 1: درک و ردیابی هدف جستجو

تاریخچه جستجو و رفتار صفحه وب مخاطبان شما می تواند در مورد هدف و نیازهای جستجوی آنها صحبت کند، حتی اگر درک واقعی آنچه در ذهن یک شخص می گذرد غیرممکن باشد.

جنبه های تحلیلی SEO می تواند هدف جستجو را بر اساس پرس و جوهای کلمه کلیدی آشکار کند.

اگر تجزیه و تحلیل سئو را با کارشناسان موضوعی (SMEs) جفت کنید، می تو،د با ترسیم علایق موضوعی و پیش بینی موقعیت افراد در قیف بازاریابی خود، استراتژی خود را افزایش دهید.

تصویری که منظره و مضمون کلمه کلیدی را نشان می دهدتصویر ایجاد شده توسط iQuanti، ژانویه 2023

چگونه برای ساختن خوشه های موضوعی موفق، قصد جستجو را کشف کنیم

شما و شرکت‌های کوچک و متوسط ​​شما می‌تو،د به راحتی یک یا چند منظره کلیدواژه یا «خوشه‌های موضوعی» را با تحقیق در مورد ریشه سؤالات کلیدواژه یک فرد معمولی ایجاد کنید:

  1. تعريف كردن هدف پرس و جو در طول سفر مشتری شما آیا مشتریان شما بیشتر از عبارات جستجویی استفاده می کنند که نشان دهنده آگاهی، توجه، مقایسه یا قصد ،ید در بخش های مختلف قیف فروش و بازاریابی شما باشد؟
  2. حسابرسی ردپای کلمه کلیدی موجود، ردپای رقابتی شما، و شما عملکرد پرداخت به ازای کلیک (PPC).
  3. کاوش و مستندسازی کنید فرصت های کلیدی جدیدی که به طور منطقی از حسابرسی شما ناشی می شوند.
  4. گردآوری یک لیست اصلی کلمات کلیدی

فهرست کلیدواژه اصلی شما به شما و تیمتان کمک می‌کند تا به وضوح بفهمید که چگونه نقاط ورودی شما می‌توانند در سفر کاربر از طریق قیف فروش شما بهتر قرار بگیرند یا پشتیب، شوند.

مرحله 2: یک فهرست کلیدواژه اصلی ایجاد کنید تا شکاف های کلیدواژه و پایه های خوشه را کشف کنید

می‌خواهید با فهرست کلیدواژه اصلی که به شما کمک می‌کند، از مرحله اول دور شوید شکاف های محتوایی را کشف کنید که می تواند برای پل زدن تلاش های محتوای گذشته شما با تلاش های فعلی یا آینده شما استفاده شود.

این به شما کمک می کند تا به سرعت ببینید که آیا هدف جستجوی مخاطب هدف شما با هدف صفحه وب سایت شما مطابقت دارد یا خیر.

چرا فهرست کلیدواژه اصلی کار می کند؟

فهرست‌های کلیدواژه اصلی کار می‌کنند زیرا به شما کمک می‌کنند تا مطمئن شوید که همه نیازهای مخاطبان هدف خود را پوشش می‌دهید.

هنگامی که فهرست کلیدواژه اصلی خود را کامل کردید، به این نگاه کنید که لیست کلمات کلیدی هدفمند شما چقدر کامل و منطقی است.

از خود بپرسید که آیا یک خواننده وب سایت شما را پس از یک پرس و جو پیدا می کند:

  • آیا آنها باید یک گام به عقب بردارند تا بفهمند اطلاعاتی که به آنها ارائه می کنید چقدر قابل باور یا معتبر است؟
  • آیا بک لینک های ارائه شده در آن صفحه فرض را بر این می گذارند که این کاربر تمام آنچه را که باید بداند می داند، در حالی که سعی می کند آنها را به صفحه محصول هدایت کند بدون اینکه به آنها اطلاع دهد که چگونه نسبت به رقبای خود عملکرد بهتری دارید؟

هر یک از این مسیرها بدون جریان منطقی اطلاعات می توانند به سرعت از هم گسسته شوند.

اینجاست که آ،ین نکته سطح بالا از فهرست کلیدواژه اصلی شما می تواند سودمند باشد: چرخاندن شبکه ای از موضوعات اصلی، پشتیب، و مرتبط برای به دام انداختن و مجذوب ، کاربر شما.

این همان چیزی است که پایه و اساس خوشه های موضوعی را ایجاد می کند.

یک خوشه محتوا حول یک موضوع خاص ساخته شده است. شامل یک صفحه اکتساب اولیه است.  توسط چندین صفحه مرتبط پشتیب، می شود.  صفحات مرتبط به صورت داخلی به صفحه اصلی و همچنین سایر صفحات مرتبط پیوند می دهند.تصویر ایجاد شده توسط iQuanti، ژانویه 2023

مرحله 3: خوشه های محتوا و موضوع ایجاد کنید

همانطور که دیدید، هدف جستجو باید به هدف صفحه ترجمه شود.

بنابراین، توجه دقیق در مرحله انتخاب کلمه کلیدی برای ایجاد محتوا به دلیل موضوعات و موضوعات فرعی زیادی که ممکن است برند، محصولات و خدمات شما پوشش دهد، کلیدی است.

این موضوعات فرعی ستون های شما هستند استراتژی خوشه موضوعی. پیاده‌سازی خوشه‌های محتوا وسیله‌ای مؤثر برای پوشش موضوعات کامل در لقمه‌های سازمان‌یافته و قابل هضم است.

تصویری که نمونه‌ای از یک خوشه موضوعی را برای یک شرکت خدمات بانکی و مالی نشان می‌دهد تصویر ایجاد شده توسط iQuanti، ژانویه 2023

نحوه ایجاد ک،ترهای محتوا

هنگامی که مخاطبان شما به صفحه فرود شما برخورد می کنند، محتوا باید به اندازه کافی قانع کننده باشد تا توجه آنها را بیشتر جلب کند.

ادراکات را با آمار و نمودارها درگیر کنید، تصاویر و فهرست‌ها را ارائه دهید، اطلاعات را فشرده کنید و ذهن‌های کنجکاو را به چالش بکشید تا در صفحه بعدی بیشتر بیاموزند.

در اینجا به این صورت است:

  1. انتخاب کنید بالاترین اولویت ،ب شما – تبدیل – صفحات و تم ها و موضوعات فرعی مربوط به آن را با ایجاد آگاهی و مقالات مرتبط در اطراف آن خسته کنید.
  2. شناسایی کنید و سفر را به موضوعات و زیرمجموعه های مختلف با بک لینک متصل کنید. به ،وان مثال، فرض کنید در حال ساخت یک صفحه محصول برای وام های شخصی هستید. طبیعتاً برای اثبات پیشنهاد خود باید نرخ وام و امتیاز اعتبار را ذکر کنید.
  3. ايجاد كردن محتوای اسپین آف به ،وان مثال، آیا این می تواند به صفحات مقاله برای «امتیاز اعتباری خوب چیست؟» تبدیل شود؟ و “چگونه واجد شرایط برای نرخ های وام مقرون به صرفه شویم”؟ حتی می‌تو،د اطلاعاتی در مورد نرخ وام‌هایی که برای هر ردیف امتیاز اعتباری ارائه می‌دهید جمع‌آوری کنید، نرخ وام خود را با رقبای خود مقایسه کنید، نکاتی را برای بهبود امتیاز اعتباری خود ارائه دهید، و بسیاری از موضوعات دیگر در قالب‌ها.
  4. افزایش دهید محتوای شما با ویدیوها، اینفوگرافیک ها، یا قطعات صدا.

همانطور که خوانندگان در وب سایت شما می چرخند، با نام تجاری، سبک و صدای شما آشنا می شوند و حتی ممکن است سطحی از اعتماد را از بازدید خود ایجاد کنند – اگر اطلاعات مورد نظر خود را ارائه کرده باشید.

مرحله 4: معیارها و تحلیل های بازاریابی محتوا را مرور کنید

ردیابی جایی که خوانندگان شما سایت شما را به طور کامل کاوش می کنند، فقط به طرح بیشتر کمک می کند – با در نظر گرفتن تقاضای عمومی مصرف کننده و برخی KPI ها.

چه ارزش افزوده شده توسط یک روایت یا یک جریان وب سایت سازگارتر باشد، صفحات را می توان برای آنها شناسایی کرد:

  • نرخ تبدیل (CVR).
  • بازدید از صفحه
  • برداشت ها
  • زمان روی صفحه
  • و بسیاری از واجد شرایط مرتبط دیگر در مورد قصد آنها.

پس از شناسایی موفقیت‌ها، می‌تو،د این صفحات را تقلید کنید، که سپس می‌توانند در سفر مخاطبان شما ادغام شوند.

اگر معیارها برای برخی از صفحات راکد باشند، ممکن است نیاز به به‌روزرس، داشته باشند. کاوش در مناظر مختلف کلمات کلیدی و پر ، شکاف‌های خوشه‌ای می‌تواند به بهبود اعتبار سایت شما و تجربه کاربری (UX) به طور کلی کمک کند.

در بدترین حالت – پس از اینکه تصمیم گرفتید دیگر به بازدیدکنندگان سایت شما یا از نظر حجم کلمه کلیدی مرتبط نیست – می تو،د محتوایی را که دیگر کارایی ندارد به گونه ای که اه، برند شما را برآورده می کند، از کار انداخته و 301 تغییر مسیر دهید.

گرافیکی که نشان می دهد چه زم، محتوا از رده خارج می شودتصویر ایجاد شده توسط iQuanti، ژانویه 2023

اطمینان از اینکه ساختار سایت شما در مقایسه با رقبا یا گردآورنده‌های صنعت رتبه‌بندی خوبی دارد، می‌تواند بدون پشتیب، فنی پیچیده چالش برانگیز باشد – و تنها کارهای زیادی می‌توان انجام داد مگر اینکه بخواهید وب‌سایت خود را اصلاح کنید.

با این حال، گرفتن و قرار دادن مشتری در تصمیم ،ید باید شامل یک جریان بصری باشد که نیازی به مواجهه مشتری با مشکلات ناوبری نداشته باشد، مانند مجبور به عقب نشینی از صفحات.

یک دنیای موضوعی مبتنی بر خوشه از خود ایجاد کنید

آلیس در ابتدای سفر، تازه گم شده و قبل از گفتگو در مورد کلاغ و میز تحریر، از گربه چشایر می پرسد: «لطفاً به من بگویید از کجا باید از اینجا بروم؟»

گربه پاسخ می دهد: “این بستگی زیادی به جایی دارد که می خواهید به آن برسید.”

اگرچه همه ما قبلاً آلیس بوده ایم – در یک وب سایت، در یک جمعیت، در یک استعاره – شما باید سفر را با همان جدیت پوچ گربه Che،re پیشنهاد می کنید.

در داستان، آلیس باید قبل از اینکه بداند چه کاری می خواهد انجام دهد، خودش را پیدا کند.

مشتریان شما ممکن است با سؤالات، کنجکاوی ها و نیت به شما برخورد کنند – آیا محتوای خود را به روشی مرتبط قرار می دهید؟

iQuanti از ،یب فناوری اختصاصی خود و استراتژیست های UX آموزش دیده برای موارد زیر استفاده می کند:

  • کمبودهای شکاف را شناسایی و ببندید.
  • ردیابی تغییرات امتیاز الگوریتمی
  • بهبود عملکرد سایت از سطح صفحه به بالا.

اگر فکر می‌کنید می‌تو،د از کمکی برای شناسایی شکاف‌های محتوا استفاده کنید یا می‌خواهید به پیشرفت ،ب‌وکارتان کمک کنید، خدمات SEO iQuanti می تواند همان چیزی باشد که شما نیاز دارید




منبع: https://www.searchenginejournal.com/improve-seo-topic-c،ers-iquanti-spa/477082/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است