راهنمای محتوای طولانی


با سونیا آشنا شوید: یک بازاریاب محتوا که مشتاق تمام آ،ین مدها، مانند توییت‌های سریع و ویدیوهای هفت ث،ه‌ای TikTok است.

با این همه مصرف محتوای 7 ث،ه ای، جای تعجب نیست که سونیا در مورد استفاده از مقالات وبلاگ 2000 کلمه ای تردید دارد. او با خود فکر می کند، “آیا محتوای طول، مرده است؟”

سپس، او دقیقاً به این مقاله ای می رسد که شما در حال خواندن آن هستید، و درست مثل شما، او کنجکاو است.

از دیدگاه من، محتوای طول، کرکی و خسته کننده مرده است، بله.

اما، محتوای طول، با ارزشی که کار می‌کند – که واقعاً در آزمون گستره توجه رو به کاهش ما مقاومت می‌کند – همه چیز در مورد ایجاد تعامل است، نه طول.

بنابراین، چگونه می تو،د محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان خود را مانند یک ماراتن 10 ساعته نتفلی، درگیر کند؟

حالا بیایید نگاهی عمیق‌تر بیندازیم.

محتوای طول، چیست؟

وقتی به “محتوای طول،” فکر می کنید چه چیزی به ذهنتان می رسد؟

آیا این یک مقاله بلاگ بی پایان است؟ در مورد یک کتاب چطور؟

در واقع، محتوای طول، نیز عبارتند از:

  • ،مت های پاد،ت 40 دقیقه ای. (آیا من تنها ،ی هستم که اپیزودهای بازاریابی بی‌هوده را دنبال می‌کنم تا برای روزم به کار بیفتم؟!)
  • آموزش 20 دقیقه ای یوتیوب.
  • وبینارهای 60 دقیقه ای
  • پست های چرخ و فلک طول، تر در اینستاگرام یا لینکدین.

هرچه بیشتر در مورد آن فکر کنید، بیشتر متوجه می شوید که ما در واقع روزانه تعداد زیادی محتوای طول، مصرف می کنیم.

محتوای طول، در مقابل محتوای فرم کوتاه

بیایید به «آیا محتوای طول، مدت مرده است؟» بپردازیم. یک بار برای همیشه بحث کنید

مایکروسافت گزارش داد که 20 سال پیش، برای اینکه کمی زمینه را در مورد آنچه که با آن کار می کنیم به شما ارائه دهیم میانگین فاصله توجه 12 ث،ه بود.

امروز، ما در 8.25 ث،ه هستیم.

از سوی دیگر، ما به تماشای افراط می نشینیم چندین ،مت 60 دقیقه ای از برنامه های تلویزیونی در یک جلسه (از جمله خودم).

بنابراین وقتی در دوراهی در مورد مدت زمان ساخت محتوای طول، هستید، این عوامل را در نظر بگیرید:

  • بیشتر در مورد است چقدر خوب مخاطبان خود را درگیر می کنید و ارزشی که ارائه می دهید به جای ساختن محتوای طول،
  • کانالی که برای آن محتوا تولید می کنید، به شدت بر طول آن تأثیر می گذارد (به ،وان مثال، یک مقاله وبلاگ ممکن است طول ایده آلی در 1500 کلمه داشته باشد، زیرا این مقدار فضایی است که برای پوشش موضوع نیاز دارید، در حالی که یک کتاب ممکن است به 250 صفحه نیاز داشته باشد).
  • پس از تجزیه و تحلیل 11.8 میلیون نتیجه جستجوی گوگل، Backlinko متوجه شد که میانگین نتایج صفحه اول شامل 1447 کلمه است. با توجه به اینکه هدف گوگل ارائه مفیدترین نتایجی است که کاربران ترجیح می دهند، این موضوع را برجسته می کند کاربران از محتوای طول، تر لذت می برند.

برای محتوای کوتاه:

  • از نو، کانال بر طول تأثیر می گذارد. به ،وان مثال، به خصوص در بازاریابی ایمیلی، پیام باید فوراً منتشر شود، در غیر این صورت شانس جلب توجه را کاهش خواهید داد.
  • با کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر یا تیک‌تاک که با رعایت اختصار ساخته شده‌اند، محدودیت شخصیت شما را مجبور می کند که پیام خود را کوتاه و شیرین نگه دارید.
  • لازم نیست همه صفحات فرود کوتاه باشند، بلکه بیشتر در مورد آن است انتقال اطلاعات مهمی که مخاطبان شما نیاز دارند.

به گفته پیپ لاجا از CXL:

«نگران این هستید که نسخه شما خیلی طول، باشد؟ نکن. اگر ،ی پس از صرف یک بررسی کوتاه آماده ،ید باشد (تاکنون حدود 20٪ از نسخه را خوانده است)، می‌تواند به سادگی رد شده و روی «،ید» کلیک کند. مشکلی نیست

اما اگر ،ی تمام متن های سایت شما را خواند و همچنان سوالات و تردیدهایی داشت، پس مشکل دارید. به همین دلیل است که کپی طول، برای صفحات فروش خوب کار می کند.

بنابراین، در حالی که مطمئناً زمان‌ها و مکان‌هایی وجود دارند که محتوای کوتاه‌فرم ضروری است، محتوای طول، هنوز زنده و زنده است.

نحوه نوشتن محتوای طول،

سونیا را از قبل به یاد دارید؟

ما سونیا را وارد کرده‌ایم زیرا او احتمالاً بسیار شبیه شما است: یک بازاریاب محتوا که در تلاش است تا تعیین کند چگونه محتوای طول، را در استراتژی بازاریابی خود بگنجاند.

او داستان را در این مقاله ایجاد می کند زیرا قابل ربط است. به ،وان یک بازاریاب محتوا، من دائماً در مورد مدت زمان تولید محتوا بحث می کنم، بنابراین کاملاً معضل او را درک می کنم.

بنابراین وقتی ،ت به محتوای خودتان می‌رسد، چگونه می‌تو،د داست، بسازید که کل قطعه را زنده کند؟

و چگونه می تو،د محتوای طول، مدت را با موفقیت در استراتژی بازاریابی خود بگنج،د؟

بیایید اکنون به آن بپردازیم.

مرحله 1: هدف محتوای خود را پیدا کنید

چیزی وجود دارد که باید کاملاً روشن کنم: صرف نظر از طول، محتوا را فقط برای ایجاد محتوا ایجاد نکنید.

هر قطعه محتوایی برای مخاطب خاصی نیاز به هدف خاصی دارد.

بنابراین، قبل از ایجاد محتوا به این سوالات فکر کنید:

  • این محتوا به حل چه مشکلی به مخاطبان من کمک می کند؟
  • چه نوع فردی این مقاله را می خواند؟
  • چگونه این محتوا با بقیه استراتژی بازاریابی من هماهنگ است و از آن پشتیب، می کند؟
  • این محتوا را در کدام کانال تبلیغ می کنم؟

هنگامی که در آنجا وضوح پیدا کردید، آنچه در محتوا نیاز دارید بسیار واضح تر می شود.

مرحله 2: داست، ایجاد کنید که باعث ایجاد تعامل شود

متأسفانه محتوای طول، به ،ل کننده بودن شهرت دارد، اما وقتی مردم را سرگرم می کند، مشتاق مطالب بیشتری خواهند بود.

وقتی شک دارید، همیشه به یاد داشته باشید: اگر نتفلی، بتواند داست، مانند Squid Games بسازد، جایی که مش،ین آن را تماشا کرده اند. 2.1 میلیارد ساعت از زم، که منتشر شده است، می تو،د محتوای طول، مدتی ایجاد کنید که مخاطبان خود را نیز به صفحه نمایش نگه می دارد.

شما می تو،د این کار را با ایجاد محتوای مرتبط انجام دهید که افراد را با یک داستان درگیر می کند تا احساسات خود را جلب کنند و با عمیق ترین چالش های خود ارتباط برقرار کنند.

همین امر در مورد B2B نیز صدق می کند، زیرا در پایان روز – شما همچنان به مردم می فروشید.

در واقع، قلاب (قلاب جلب توجه) یکی از مهم ترین بخش های محتوا است. بنابراین وقتی می‌تو،د داست، را در سرتاسر داستان ببافید، مخاطبتان را تا پایان در حال حرکت نگه می‌دارد.

مرحله 3: به اندازه کافی برای انتقال پیام خود بنویسید

هدف با محتوای طول، هرگز نباید «موارد کلیدواژه» یا نوشتن فقط برای برآورده ، تعداد کلمات باشد.

هدف همیشه باید افزودن ارزش، درج ایده های تازه، شفاف سازی مفاهیم چالش برانگیز و در نهایت آسان ، زندگی مردم باشد.

به ،وان مثال، به پاد،ت بازاریابی مورد علاقه خود فکر کنید – حتی اگر 60 دقیقه طول بکشد، احتمالاً مشتاق هستید که به گوش دادن ادامه دهید و تا آ، کار متوقف نخواهید شد (حتی اگر چند روز طول بکشد).

اگر محتوا برای خوانندگان شما اهمیت دارد، آن‌ها تا پایان آن به آن پایبند خواهند بود.

مرحله 4: متن را با تصاویر بصری و یک صفحه خوب طراحی شده جدا کنید

اگر از نظر بصری به نیازهای آنها توجه نکنید، خوانندگان تقریباً بلافاصله علاقه خود را از دست خواهند داد.

انسان ها چیزهایی را دوست دارند که با نقاط گلوله، ایتالیک، جملات کوتاه و تصاویر بصری ش،ته شوند.

درست مانند زم، که در ک، اول بودید که خواندن را یاد می گرفتید، یک صفحه کامل متن بدون تصویر ،ره آور به نظر می رسید.

همین مفهوم امروز نیز صدق می کند. اغلب، مردم دوست دارند کل یک مقاله وبلاگ را مرور کنند تا قبل از مصرف کل مطالب، نکات اصلی را مشاهده کنند.

بنابراین، با ثابت نگه داشتن آن و طراحی خوب، شانس خود را برای خواندن کل وبلاگ از سوی آنها افزایش خواهید داد.

در اینجا یک مثال است:

ادی، صاحب VeryGoodCopy، کار استثنایی در نگه داشتن مطالب خود کوتاه، شیرین و دقیق انجام می دهد:

نمونه کپی رایتینگ خوباسکرین شات از VeryGoodCopy، اکتبر ۲۰۲۲

او با افزودن تصاویر، گفت،ای بزرگ و جملات کوتاه، فهرست مش،ین خود را برای بیش از 48000 بازاریاب ایجاد کرده است.

آ،ین اما مطمئنا نه کم اهمیت – در بهینه سازی نمای تلفن همراه کوتاهی نکنید.

به احتمال زیاد خوانندگان شما تلفن خود را تنظیم می‌کنند، و اگر ،اب باشد، فوراً از آن خارج می‌شوند.

مرحله 5: تبلیغ و تغییر هدف

اکنون بخش سرگرم کننده فرا می رسد – تبلیغ و تغییر کاربری.

تمام هدف تولید محتوا این است که مردم آن را بخوانند. بنابراین، آن را از پشت بام ها فریاد بزنید و مطمئن شوید که آن را چندین بار در چندین کانال تبلیغ کنید.

یک راه عالی برای انجام این کار این است که موضوعات داخل مقاله خود را به محتوای ،د ت،یم کنید.

به ،وان مثال، من می توانم ایجاد کنم:

  • یک پست چرخ فلکی که خلاصه ای از نکات مطرح شده در این مقاله وبلاگ است.
  • یک تاپیک توییتری
  • ویدیوی کوتاه در لینکدین.

3 نمونه محتوای طول، با کیفیت بالا

بیشتر آنها با مثال یاد می گیرند، بنابراین در اینجا چند مورد از موارد دلخواه من برای محتوای طول، مدت بسیار جذاب آورده شده است.

مثال 1: پاد،ت های آزمایشگاهی را اصلاح کنید

نمونه محتوای طول، پاد،تتصویری از پاد،ت Revenue Vitals، Refine Labs، اکتبر ۲۰۲۲

چرا اینقدر عالی است:

  • اپیزودهای بسیار جذاب، تا یک ساعت یا بیشتر.
  • دارای تفسیر زنده از مدیر عامل شرکت کریس واکر و سوالات مخاطبان است، که یک جامعه قوی می سازد.
  • بر فروش متمرکز نیست، بلکه آگاه ، مخاطبان برای بهبود واقعی نحوه عملکرد بازاریابی
  • به شدت در لینکدین تغییر کاربری داد.
  • به مخاطبان خود در مورد روش هایی برای بهبود واقعی استراتژی های بازاریابی خود آموزش می دهد، صرف نظر از اینکه آیا هرگز با Refine Labs کار می کنند یا خیر.

مثال 2: آمار وبلاگ نویسی 2022 Orbit Media

آمار جدید وبلاگ نویسی برای محتوای 2022 مدار رسانهاسکرین شات از Orbit Media، اکتبر 2022

چرا اینقدر عالی است:

  • داده های واقعی را بر اساس نظرسنجی ها جمع آوری می کند به جای خلاصه ، تحقیقات دیگران.
  • نظرسنجی ها از افراد واقعی است که روی مقالات وبلاگ کار می کنند، بنابراین داده ها قابل اعتماد هستند.
  • به صورت سالیانه به روز می شود، بنابراین اطلاعات همیشه به روز هستند.
  • تصاویر مفید با اینفوگرافیک خلاصه می شود مهم ترین اطلاعات به شیوه ای به راحتی قابل خواندن است.
  • را تفسیر کارشناس موضوع اعتبار می افزاید.
  • این است من، برای تولید بک لینک طبیعی.

مثال 3: مستند پاتاگونیا از “گرگ گرگ”

نمونه محتوای wolfpackWolfpack، پاتاگونیا، سپتامبر 2018

چرا اینقدر عالی است:

  • از تمرکز قوی روی احساسات استفاده می کند، مستقیماً از طریق افراد واقعی ساخته شده است.
  • داست، مرتبط با برند می سازد و مخاطب معمولی است، اما نمی فروشد.
  • به پاتاگونیا وفادار می ماند ماموریت برند کمک به محیط زیست.

با استراتژی من،، محتوای طول، می تواند برنده شود

پس از خواندن این مقاله، سونیا اکنون متقاعد شده است که در یک مقاله شاداب 1500 ضربه بزند – پس این شما را کجا رها می کند؟

اگر تصمیم به ایجاد محتوای طول، دارید، فقط به یاد داشته باشید:

  • مطمئن شوید که هدف خاصی را برای محتوای خود ایجاد کرده اید.
  • اطلاعات کافی برای انتقال واضح پیام خود جمع آوری کنید.
  • آن را ارزشمند و ارزش وقت خوانندگان خود کنید.
  • در یک داستان ببافید.

و فراموش نکنید که آن را تبلیغ و تغییر دهید!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: داخل خانه خلاق/شاتراستاک




منبع: https://www.searchenginejournal.com/long-form-content-guide/468653/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است