رابط مدیریت وردپرس “به سادگی بد” است


بنیانگذار افزونه Yoast SEO، Joost de Valk، ارزیابی انتقادی از رابط کاربری وردپرس (UI) منتشر کرد و گفت که استفاده از آن را «سخت‌تر» می‌کند و ممکن است دلیلی برای از دست دادن سهم بازار وردپرس به شرکت‌هایی مانند Wix و S،pify باشد. .

این فلسفه طراحی رسمی وردپرس بیان می کند که آنها می خواهند با هر نسخه جدید منتشر شده استفاده از وردپرس را آسان تر کنند.

آنها می نویسند که هدف آنها این است که کاربر “غیر فنی” شخصی باشد که برای آن طراحی می کنند تا بتوانند در عرض پنج دقیقه با یک وب سایت کاملاً کاربردی راه اندازی شوند.

با این حال، واقعیت استفاده از وردپرس بسیار آسان است و از بی،ه فلسفه آنها فاصله زیادی دارد.

حتی خود توسعه دهنده وردپرس، مت مولنوگ، گفت که طراحی در Wix سریعتر از انجام همان کار در وردپرس است.

طراحی رابط کاربری وردپرس

Joost انگشت خود را به سمت رابط کاربری فعلی مدیریت وردپرس به ،وان عاملی کمک می کند که چرا وردپرس برای استفاده گیج کننده است.

او توجه به این واقعیت را که وردپرس دارای سه رابط کاربری مختلف است، یادآور شد که کاربران را مجبور به یادگیری نحوه استفاده از هر رابط می کند و تجربه استفاده از وردپرس را پیچیده می کند.

بدتر از همه، تم ها و افزونه ها ،اصر رابط کاربری خود را معرفی می کنند، که دوباره کاربران را مجبور می کند تا روشی کاملاً متفاوت برای پیمایش و استفاده از نرم افزار را بیاموزند.

یک رابط کاربری ایده‌آل (UI) فضای کاری ثابتی را ارائه می‌دهد تا کاربر مجبور نباشد توقف کند و در جایی که همه دکمه‌ها و پیوندها هستند فکر کند.

تعامل با رابط باید در تمام صفحه‌ها مشابه باشد، صرف نظر از اینکه آن‌ها در تلاش هستند چه کاری انجام دهند.

جوست نوشت:

«وضعیت فعلی به سادگی بد است: هسته وردپرس اساساً اکنون 3 طرح دارد.

صفحه ویرایش پستی که من آن را در آن تایپ می کنم، هیچ شباهتی به صفحه نمای کلی پست ها ندارد، که هیچ شباهتی به صفحه سلامت سایت ندارد.

و سپس وارد پلاگین ها می شوید و هر کدام رابط کاربری خود را در آنجا نیز دارند. این کار استفاده از وردپرس را در کل سخت‌تر می‌کند.»

وردپرس قدیمی است و سهم بازار را از دست می دهد

جدا از ناسازگاری رابط کاربری، Joost همچنین اشاره کرد که رقبای مانند Wix دارای یک رابط کاربری ثابت در سراسر سیستم های مدیریت محتوای خود هستند.

بنابراین در حالی که بقیه جهان با بهترین شیوه‌ها پیش می‌روند، وردپرس با همان رابط کاربری ناسازگاری که برای سال‌ها داشت گیر کرده است.

Yoast اصرار داشت که رابط کاربری ضعیف به مهاجرت کاربران از وردپرس به رقبا کمک می کند.

اینگونه است که ما سهم بازار CMS را به شرکت هایی مانند Wix و S،pify از دست می دهیم (که هر کدام سیستم طراحی خود را دارند).

آیا استفاده از وردپرس سخت است؟

یکی از ویژگی های اصلی که یک CMS منبع بسته مانند Wix را جذاب می کند این است که استفاده از آن آسان است. یکی از دلایلی که استفاده از آن آسان است، یک سیستم طراحی سازگار است.

مجله پی سی به Wix جایزه بهترین سال انتخاب ویرایشگر داد در سال 2022، نوشتن:

“اگر می خواهید یک وب سایت آنلاین با حداقل تلاش و حدا،ر آزادی خلاقانه بسازید، به Wix نگاه نکنید.”

وردپرس چنین جایزه ای دریافت نکرد. با این حال، در بررسی اجمالی PC Magazine از وردپرس، نویسندگان خاطرنشان ،د که این “بخصوص دشوار” نیست.

اما نویسندگان مروری بر مجله PC نیز منحنی یادگیری استفاده از وردپرس را تایید ،د:

“…افرادی که با این فرآیند آشنایی ندارند ممکن است به راهنمایی نیاز داشته باشند.”

وب سایت قالب وردپرس ThemeIsle می نویسد:

«در حالی که وردپرس به دانش کدنویسی نیاز ندارد، سفارشی ، تم شما اغلب چندان ساده نیست.

به‌طور پیش‌فرض، تجربه ویرایش بصری مشابه با Square،e یا Wix را ندارید، اگرچه ویرایشگر Block جدید در این مسیر در حال تکامل است… برخی از تم‌های کدگذاری ضعیف نیز ممکن است برای تنظیم دردسرساز باشند، مگر اینکه فردی پیشرفته باشید. کاربر.”

یکی از اه، وردپرس این است که کاربران بتوانند با آن راحت بسازند.

بنابراین گیج کننده است که استفاده از وردپرس دشوار است، به ویژه در مقایسه با جایگزین های منبع بسته مانند Wix، S،pify و Duda.

Joost de Valk انگشت خود را روی رابط کاربری قدیمی مدیریت به ،وان یکی از دلایلی که وردپرس برای استفاده از آن بسیار سخت است، قرار می دهد.

او عملاً از رهبری وردپرس درخواست می کند که طراحی یک رابط کاربری ثابت را در اولویت قرار دهد.

“وردپرس به یک سیستم طراحی نیاز دارد و به سرعت به آن نیاز دارد…”

پاسخ از انجمن وردپرس توییتر

پاسخ به مقاله Joost بسیار مثبت بود و بسیاری از جامعه وردپرس از Joost برای جلب توجه به موضوع تشکر ،د.

@learnwithmattc توییت کرد:

“نوشتن، خلاصه، توصیه ها، نکات، منابع عالی. معمولاً این اطلاعات ارزشمند را در یک پست وبلاگ دریافت نمی کنید.

WP Product Devs، توجه کنید! تنظیمات رابط کاربری مهم هستند، چه مسیری را که Yoast طی کرده دوست داشته باشید یا نه، فکر می‌کنم ارزش توجه به آن را دارد.

@S،ck9699 توییت کرد از مقاله تشکر کرد، توجه را به منوهای ناهماهنگ در رابط مدیریت وردپرس جلب می کند.

“کاملا موافق. وردپرس اکنون شبیه یک CMS 10/15 ساله است. به خصوص با ظهور FSE جدید که در آن منوهای داخلی با داشبورد معمولی متفاوت است.

@mnowak_eth توافق توییتی با نظرات در مورد وضعیت رابط کاربری مدیریت وردپرس:

«…پنل وردپرس شروع به شبیه‌سازی نرم‌افزارهای سازم، باست، کرده است (نام‌ها را می‌د،د). با توجه به اینکه کل جنبش SaaS به طور مداوم به جامعه اینترنتی در مورد UX خوب و بد و ارگونومی آموزش می داد، پنل wp نادیده گرفته شد.

یک طراحی استاندارد که توسط پلاگین ها و تم ها به اشتراک گذاشته می شود، یک رابط مدیریت یکپارچه و منسجم ایجاد می کند. @wpsecurityuser درخواست تجدید نظر را توییت کرد برای یک سیستم طراحی استاندارد

“لطفاً پلاگین ها را از پیاده سازی سیستم های UI خود متوقف کنید، رابط کاربری مدیریت وردپرس را به روز کنید و همه چیز را استاندارد کنید، بیایید مدرن شویم.”

@bi،em جلب توجه کرد به ارزش وجود یک سیستم طراحی در جای خود به طوری که ا،یستم وردپرس بتواند از قبل بداند چه انتظاری دارد.

مشکل دیگر این است که وردپرس در مرحله انتقالی است، منظور من ویرایشگر مسدود ،، و ویرایش کامل سایت است، و تقریباً هر روز ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود، بنابراین اگر یک سیستم طراحی وجود داشته باشد، باید بد،م وردپرس در آینده نزدیک چه خواهد شد. ”

رابط کاربری مدیریت وردپرس نیاز به بهبود دارد

فرار از این نتیجه گیری که وردپرس دچار مشکل است، زم، که شخصی که آن را ایجاد کرده است می گوید که انجام کارها در یک رقیب منبع بسته سریعتر از وردپرس است، فرار می کند.

مقاله Joost بر وضعیت منسوخ شده رابط مدیریت وردپرس تمرکز دارد و توجه را به نیاز به یک بی،ه طراحی منسجم جلب می کند که توسعه دهندگان پلاگین و تم می توانند برای ایجاد یک محصول نهایی با کاربری آسان تر اتخاذ کنند.

پست وبلاگ Joost de Valk را بخو،د

رابط کاربری مدیریت وردپرس باید بهتر باشد




منبع: https://www.searchenginejournal.com/wordpress-admin-ui-is-bad/477612/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است