جستجوی پیشرفته YouTube (راهنمای فیلترها و اپراتورها)


این راهنما جستجوی پیشرفته YouTube را توضیح می دهد.

در زیر، خواهید فهمید که جستجوی پیشرفته در YouTube چیست، چگونه کار می کند، و فهرستی از تمام فیلترها و اپراتورهای یوتیوب را که می تو،د استفاده کنید (به همراه مثال) برای دریافت نتایج ویدیویی بهتر بر اساس معیارها و کلمات کلیدی خاص، دریافت خواهید کرد.

این راهنمای نهایی خود را برای فیلترها و اپراتورهای جستجوی پیشرفته YouTube در نظر بگیرید تا به شما کمک کند تا به سرعت نوع دقیق محتوای ویدیویی مورد نظر خود را در پلتفرم پیدا کنید.

جستجوی پیشرفته YouTube

جستجوی پیشرفته YouTube چیست؟

جستجوی پیشرفته YouTube یک ویژگی جستجوی سفارشی است که شامل فیلترها و اپراتورهایی است که جستجوی شما را در YouTube اصلاح می‌کنند. فیلترها و اپراتورهای جستجوی پیشرفته به شما کمک می کنند تا نتایج جستجوی خود را برای یافتن انواع خاصی از ویدیوها بر اساس معیارهای خاص محدود کنید.

فیلترهای جستجوی پیشرفته YouTube

فیلترهای جستجوی پیشرفته YouTube مجموعه‌ای از فیلترها هستند که به شما کمک می‌کنند نتایج جستجو را بر اساس تاریخ آپلود، نوع، مدت زمان و ویژگی‌های ویدیو اصلاح کنید. فیلترهای پیشرفته همچنین به شما امکان می دهند نتایج را بر اساس عواملی مانند ارتباط، تعداد بازدید و رتبه بندی مرتب کنید.

دو راه برای استفاده از فیلترهای جستجوی پیشرفته در YouTube وجود دارد:

  • از طریق منوی فیلتر: پس از وارد ، عبارت جستجوی خود در کادر جستجو در هر صفحه YouTube و دریافت نتایج، می‌تو،د برای اصلاح بیشتر جستجو، روی نماد فیلتر کلیک کنید. (نمونه تصویر زیر را ببینید.)
  • استفاده از یک فرمان در نوار جستجو: تایپ یک فرمان فیلتر بعد از عبارت جستجوی خود در نوار جستجو (قبل از کاما) نتایج را بر اساس نوع فیلتر محدود می کند. (نمونه تصویر زیر را ببینید.)

تاریخ آپلود

  • ساعت آ، (ساعت آ،)
  • امروز (امروز)
  • این هفته (این هفته)
  • این ماه (این ماه)
  • امسال (امسال)

تایپ کنید

  • ویدئو (فیلم)
  • کانال (کانال)
  • لیست پخش (لیست پخش)
  • فیلم (فیلم)

مدت زمان

  • کمتر از 4 دقیقه (کوتاه)
  • 4 تا 20 دقیقه
  • بیش از 20 دقیقه (طول،)

امکانات

  • زنده (زنده)
  • 4k (4k)
  • HD (hd)
  • زیرنویس/CC (زیرنویس)
  • Creative Commons (باید از منوی فیلتر استفاده کرد)
  • 360 درجه (360)
  • VR180 (vr180)
  • سه بعدی
  • HDR (hdr)
  • مکان (باید از منوی فیلتر استفاده کرد و بر اساس مکان ترجیحی تنظیمات YouTube شما است)
  • ،یداری شده (باید از منوی فیلتر استفاده کنید)

مرتب سازی بر اساس

  • ارتباط (باید از منوی فیلتر استفاده کرد)
  • تاریخ آپلود (باید از منوی فیلتر استفاده کنید)
  • تعداد مشاهده (باید از منوی فیلتر استفاده کنید)
  • رتبه بندی (باید از منوی فیلتر استفاده کرد)

نمونه هایی از فیلترهای جستجوی پیشرفته

در اینجا تصاویر نمونه ای وجود دارد که به شما دو روش استفاده از فیلترهای جستجوی پیشرفته در YouTube را نشان می دهد:

منوی جستجوی پیشرفته یوتیوب
مثال دستور جستجوی پیشرفته: آهنگ های بچه ها، زنده

اپراتورهای جستجوی پیشرفته YouTube

اپراتورهای جستجوی پیشرفته YouTube دستورات خاصی هستند که جستجوها را با استفاده از پارامترهای اضافی برای محدود ، نتایج تغییر می‌دهند. اپراتورهای جستجوی پیشرفته به همراه عبارت جستجوی شما در کادر جستجو وارد می شوند تا قابلیت های جستجوی متنی معمولی را گسترش دهند.

در زیر لیستی از اپراتورهای جستجوی پیشرفته که می‌تو،د در YouTube از آنها استفاده کنید و نحوه کار آنها برای اصلاح جستجوهای شما آمده است.

” ” نقل قول ها

قرار دادن یک عبارت جستجو با علامت نقل قول به موتور جستجوی YouTube می‌گوید که فقط نتایجی را که حاوی عبارت تطبیق دقیق در ،وان یا توضیحات ویدیو هستند، بازگرداند. همه نتایج دیگر فیلتر خواهند شد.

جستجوی مثال
“سئو چگونه کار می کند”

مثال اپراتورهای جستجوی پیشرفته YouTube: علامت نقل قول

allin،le:

این اپراتور جستجوی پیشرفته برای یافتن ویدیوهای YouTube که حاوی عبارت جستجوی خاصی در ،وان ویدیو هستند مفید است. ،وان باید شامل همه کلمات باشد وگرنه در نتایج بازگردانده نمی شود.

جستجوی مثال
allin،le: بهینه سازی موتورهای جستجو در صفحه

،وان:

این پارامتر جستجوی YouTube نسبت به اپراتور قبلی برای گسترش نتایج سخت‌تر است. هر کلمه را جداگانه جستجو می کند و ویدیوهایی را نشان می دهد که حاوی هر یک از کلمات در ،وان ویدیو هستند.

جستجوی مثال
،وان: نکات بهینه سازی ویدیو مبتدیان پیشرفته

شرح:

این اپراتور جستجوی کلمه کلیدی شما را به ،مت توضیحات ویدیوهای YouTube محدود می کند. با استفاده از آن، فقط نتایجی دریافت خواهید کرد که شامل عبارت مشخص شده در توضیحات ویدیو هستند.

جستجوی مثال
توضیحات: بررسی عملی

+ علامت بعلاوه

افزودن علامت مثبت به جستجو به شما امکان می دهد فقط با یافتن ویدیوهایی که حاوی کلمه متصل به علامت + هستند، نتایج را اصلاح کنید. این پارامتر جستجوی پیشرفته به شما کمک می‌کند ویدیوهایی را که حاوی کلمه مشخص شده هستند و در عین حال بقیه را فیلتر می‌کنند، کشف کنید.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

جستجوی مثال
ریمی، + سویفت

مثال اپراتور جستجوی پیشرفته: remix +swift

– علامت منهای

علامت منهای به ،وان یک اپراتور جستجوی پیشرفته منفی با حذف نتایجی که حاوی کلمه متصل به نماد – هستند کار می کند. با این کار ویدیوهایی که شامل عبارت مشخص شده هستند حذف می شود.

جستجوی مثال
موسیقی کانتری – شانه

یا

پارامتر OR یک عملگر Boolean است که به شما امکان می دهد مجموعه نتایج جستجوی YouTube خود را گسترش دهید. این به شما کمک می کند ویدیوهایی را پیدا کنید که حاوی یک یا چند عبارت هستند که توسط اپراتور OR از هم جدا شده اند.

جستجوی مثال
تکنو یا ترنس یا داب استپ

| لوله

نماد لوله مانند عملگر OR عمل می کند. این جستجوی شما را برای یافتن ویدیوهایی که حاوی یک یا چند عبارت جدا شده با | هستند، گسترش می‌دهد پارامتر.

جستجوی مثال
تکنو | ترنس | دوب استپ

و

پارامتر AND یک عملگر Boolean است که به شما امکان می دهد مجموعه نتایج جستجوی YouTube خود را محدود کنید. این به شما کمک می کند ویدیوهایی را بیابید که فقط حاوی تمام اصطلاحاتی هستند که توسط اپراتور AND از هم جدا شده اند. ویدیوهایی که شامل هر عبارت نمی شوند از نتایج حذف می شوند.

جستجوی مثال
پالئو و دستور العمل ها و شکلات

( ) پرانتز

قرار دادن عبارت کلیدواژه خود در داخل پرانتز یک روش جستجوی پیشرفته برای YouTube است که سایر اپراتورها را با هم گروه بندی می کند تا ترتیب اجرای آنها را کنترل کنند. مانند یک عبارت ریاضی کار می کند. ابتدا کلمات کلیدی و عملگرهای بولی درون پرانتز جستجو می شوند و سپس کلمات کلیدی خارج از پرانتز جستجو می شوند.

جستجوی مثال
(نظرات هتل یا تورهای هتل) پاریس

علامت دلاری با اعداد

افزودن علامت دلار با یک عدد مرتبط به جستجوهای YouTube شما نتایجی را ارائه می دهد که شامل آن ارزش پولی است. این یک راه خوب برای یافتن ویدیوهایی است که بر روی یک دلار خاص متمرکز شده اند.

جستجوی مثال
سهام 10 دلار انتخاب می کند

#…# محدوده اعداد

این فیلتر جستجوی پیشرفته YouTube به شما امکان می دهد به دنبال ویدیوهایی باشید که دارای محدوده اعداد مشخصی هستند. برای مثال، ممکن است بخواهید ویدیوهایی را پیدا کنید که مربوط به یک سال خاص (مثلاً 2021-2022)، حاوی مقدار خاصی از نکات یا ترفندها (به ،وان مثال، 5-10)، یا محدوده قیمتی (مثلاً 100-1000 دلار) هستند. . برای استفاده از این عملگر، باید اولین عدد را در محدوده و به دنبال آن سه نقطه (…) و آ،ین عدد را وارد کنید.

جستجوهای نمونه
جوک 2021…2022
هک های پا،ازی 20-50
سهام 5-20 دلار انتخاب می کند

قبل از:[date]

اگر می خواهید ویدیوهایی را پیدا کنید که قبل از یک تاریخ خاص آپلود شده اند، این اپراتور به شما کمک می کند تا این نوع جستجوی پیشرفته را در YouTube انجام دهید. اگر نمی‌خواهید تاریخ دقیقی را مشخص کنید، می‌تو،د از آن فقط با پارامتر سال استفاده کنید.

جستجوهای نمونه
گری وی قبل از: 09-10-2022
Grant Cardone قبل از: 2018

درباره کتاب کلید واژه شتاب دهنده بیشتر بد،د

بعد از:[date]

این پارامتر جستجو شبیه به آ،ین اپراتور است اما فقط نتایج ویدیویی را در YouTube برمی‌گرداند که پس از تاریخ یا سال آپلود خاصی اضافه شده‌اند.

جستجوهای نمونه
گری وی پس از: 2017
Grant Cardone بعد از: 2015

* وایلدکارت

حروف عام یک روش جستجوی پیشرفته برای YouTube است که کلمه گمشده را در یک رشته جستجو پر می کند. با یک ستاره * نشان داده می شود و می تواند بین هر کلمه ای در عبارت جستجو قرار گیرد تا به یافتن نتایجی که محدود به یک عبارت خاص نیستند کمک کند.

جستجوهای نمونه
آسان * دستور العمل برای شام
بهترین * برای تازه مادران
نکات بازاریابی برای *

#هشتگ

اگر می‌خواهید ویدیوهای یوتیوب را پیدا کنید که با یک هشتگ مشخص بر،ب‌گذاری شده‌اند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نماد # را به کلمه جستجو اضافه کنید. توجه: جستجوهای هشتگ نمی توانند دارای فاصله بین کلمات عبارت باشند.

جستجوی مثال
#جام جه، 2022

کاما

کاما به شما امکان می دهد هر یک از اپراتورهای جستجوی پیشرفته را در YouTube ،یب کنید. به ،وان مثال، ممکن است بخواهید ویدیوهایی را در مورد یک موضوع خاص پیدا کنید که حاوی یک عبارت کلیدی دقیق در ،وان باشد در حالی که پس از یک تاریخ خاص نیز آپلود می شود. یا ممکن است بخواهید فیلتری را بدون نیاز به انتخاب آن از منوی Filter به جستجو اضافه کنید.

جستجوهای نمونه
allin،le: بهترین دوربین های یوتیوب، بعد از: 2021
نکات سئو، 50-100، 4k، این ماه
موسیقی انگیزشی و می،، طول،، HD

فیلترهای جستجوی پیشرفته و عملگرها مثال ،یبی

توجه: برای برخی از جستجوها با استفاده از عملگر کاما، YouTube نتایج را فیلتر می‌کند تا تنها ویدیوهایی که دقیقاً با پارامترها مطابقت دارند نمایش داده شوند. با این حال، سایر ،یبات اپراتورهای جستجوی پیشرفته ممکن است نتایج اضافی را نشان دهند که با معیارهای دقیق مطابقت ندارند. یک مثال رایج در این مورد زم، است که از فیلتر برای «این هفته» استفاده می‌کنید و هیچ ویدیوی جدیدی که مربوط به جستجوی شما باشد آپلود نشده است. در این صورت، YouTube ویدیوهایی را از ماه و سال قبل نشان می‌دهد تا به شما کمک کند ویدیوهای مرتبط را برای سایر پارامترهای جستجو پیدا کنید.

خلاصه جستجوی پیشرفته YouTube

امیدوارم از این راهنما در جستجوی پیشرفته YouTube لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، فیلترها و اپراتورهای مختلف جستجوی پیشرفته YouTube وجود دارد که می تو،د از آنها برای اصلاح نتایج ویدیوی خود استفاده کنید. با استفاده از پارامترهای مختلف فهرست شده در این صفحه، می تو،د کنترل بهتری بر نتایج جستجوی YouTube خود به دست آورید تا بهترین ویدیوها را در پلتفرم که نیازهای شما را برآورده می کند، بیابید.

استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتو،د ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.




منبع: https://seochatter.com/youtube-advanced-search-filters-operators/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است