تکامل دیجیتال و سرعت محتوا


سیستم مدیریت محتوای سنتی (CMS) اکنون اغلب با سیستم‌های CMS بدون هد مقایسه می‌شود، زیرا به بازاریابان سازم، آزادی بیشتری برای ارائه سریع‌تر محتوا از طریق هر کانال یا دستگاه دیجیتالی می‌دهد.

CMS بدون سر یک سیستم مدیریت محتوا است که زیرساخت backend را از لایه ارائه frontend جدا می کند.

این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا تجربیات دیجیتالی را ایجاد کنند که با قابلیت های CMS محدود نمی شود.

سیستم مدیریت محتوا بدون هد در سال گذشته قدرت زیادی پیدا کرده است. بسیاری از شرکت های فورچون 500 قبلاً این فناوری را پذیرفته اند.

انتخاب سیستم من، می تواند بر اساس عوامل بسیاری مانند بودجه، نوع ،ب و کار، نیازها و موارد استقرار باشد.

در این مقاله، بینش هایی را در مورد مزایا و معایب CMS سنتی و بدون هد به اشتراک خواهم گذاشت.

ابتدا، اجازه دهید یک قدم به عقب برگردیم و دلایل اصلی اهمیت CMS را بررسی کنیم.

سیستم های مدیریت محتوا (CMS)

در باینری ترین شکل خود، CMS نرم افزاری است که برای مدیریت ایجاد و اصلاح محتوای دیجیتال استفاده می شود.

یک CMS اغلب برای مدیریت محتوای سازم، (ECM) و مدیریت محتوای وب (WCM) استفاده می شود. معمولاً دارای سه جزء اصلی است: م،ن محتوا، لایه ارائه و گردش کار انتشار.

سیستم های مدیریت محتوا برای عملکرد هر وب سایت حیاتی هستند. آنها ساختار واضحی را برای تمام محتوای شما فراهم می کنند، و این کار را برای بازدیدکنندگ، که ممکن است از طریق دسته بندی های منطقی به دنبال محتوا باشند، آسان می کند.

به بیان ساده تر، یک CMS معمولاً دو ویژگی کلیدی را ارائه می دهد: یک رابط کاربری برای ایجاد و ویرایش محتوا و مجموعه ای از ابزارها برای مدیریت محتوا.

  • به ،وان مثال، یک CMS ممکن است به کاربران اجازه دهد صفحات جدیدی را به یک وب سایت اضافه کنند یا صفحات موجود را ویرایش کنند. علاوه بر این، CMS ممکن است ویژگی هایی مانند ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را برای کمک به بهبود دید محتوای وب سایت ارائه دهد.
  • انواع بسیاری از نرم افزارهای CMS در دسترس هستند، از سیستم های ساده نصب شده روی یک سرور واحد گرفته تا سیستم های پیچیده در سطح سازم، که از چندین کاربر و سایت پشتیب، می کنند.

هنگام ایجاد یک وب سایت، بسیاری از ،ب و کارها خود را در موقعیت 22 قرار می دهند.

از یک طرف، آن‌ها می‌خواهند یک سایت پیچیده و با ویژگی‌های غنی بسازند که مشتریان بالقوه را شگفت‌زده کند و به آنها کمک کند از رقبا متمایز شوند.

اما، از سوی دیگر، آنها ممکن است منابع توسعه را در کارکنان برای ایجاد چنین سایتی از ابتدا نداشته باشند.

CMS سنتی: سهولت استفاده اما عدم انعطاف پذیری

هنگامی که ،ت به انتخاب یک CMS می رسد، سهولت استفاده اغلب اولویت اصلی شرکت هایی است که منابع توسعه اختصاصی ندارند.

سیستم عامل های CMS سنتی مانند دروپال یک تجربه ساده و مبتنی بر وب سایت را ارائه دهید که برای ایجاد وب سایت های اساسی عالی است. وردپرس تجربه مشابهی را ارائه می دهد، اگرچه فراتر از یک CMS سنتی است. می توان با وردپرس بدون سر رفت.

یک CMS سنتی می تواند یک وب سایت ساده و کاربرپسند برای بسیاری از سازمان ها بدون سرمایه گذاری در منابع توسعه پرهزینه ایجاد کند.

علاوه بر این، پلتفرم‌های سنتی CMS اغلب کاملاً بصری و آسان برای استفاده هستند، حتی برای ،، که تخصص فنی محدودی دارند. در نتیجه، آنها یک راه حل ایده آل برای مشاغلی ارائه می دهند که می خواهند یک وب سایت اساسی بدون ش،تن بانک ایجاد کنند.

CMS سنتی یک انتخاب برای بسیاری از انواع استقرار است، مانند:

  • اگر به دنبال ساخت وب سایت شخصی خود هستید.
  • راه اندازی یک ،ب و کار کوچک.
  • شما نیازی به هیچ نوع مشارکتی فراتر از خدمات تعمیر و نگهداری اولیه ندارید.

یک CMS سنتی همه چیز را به سرعت تنظیم می کند و به شما امکان می دهد سایت ها را از طریق یک رابط منبع واحد مدیریت کنید. این می تواند تمام اطلاعات لازم را در مورد آنچه در هر صفحه می رود ارائه دهد در حالی که افزونه های ضروری SEO را نیز ارائه می دهد.

همچنین دارای مزایای زیر است:

  • یکپارچه بودن برای سهولت استفاده
  • مجموعه گسترده ای از قالب ها و افزونه ها و ابزارهای مدیریت محتوا.
  • جامعه بزرگی از کاربران

در SEJ بیشتر بخو،د

تکامل دیجیتال و سرعت محتوا

شرکت های امروزی از تحول دیجیتال پیشی گرفته اند – یک کلمه قدیمی.

این تحول در تمام صنایع رخ داده است.

اکنون بازاریابان دیجیتال و محتوا در رقابتی برای تکامل و جلوتر ماندن از رقبا هستند. برای انجام این کار، آنها باید کارایی هایی را پیدا کنند تا به آنها کمک کند تا از منابع برای کار سریعتر و هوشمندانه تر استفاده کنند.

در دنیای تجاری پرشتاب امروزی، مقیاس پذیری برای موفقیت ضروری است. سازمان ها باید به سرعت با جریان های کاری و فرآیندهای چابک وفق دهند که به صورت دیجیتالی تکامل می یابند.

آنها باید این کار را انجام دهند تا خواسته های مشتریان خود را برآورده کنند و از رقبای خود جلوتر بمانند.

با این حال، اگر برای ایجاد تغییرات در سیستم خود به توسعه دهندگان متکی باشید، این رشد به طور قابل توجهی با مانع مواجه خواهد شد. علاوه بر این، با گسترش شرکت شما، خطر نقض امنیت و از دست دادن داده ها نیز افزایش می یابد.

اینجاست که یک CMS سنتی می‌تواند زیرساختی برای همگام شدن با چشم‌انداز دیجیتالی در حال تغییر و سرعت محتوایی که تقریباً بلافاصله باید تولید شود، نداشته باشد.

ال،ای از پیش ساخته شده ممکن است فضای کمی برای خلاقیت ایجاد کنند. برای متخصصان سئو و تولیدکنندگان محتوا به طور ی،ان، این می تواند مانع از توانایی شما برای رتبه بندی محتوا در موتورهای جستجو و هدایت ترافیک به وب سایت شما شود.

با این حال، CMS یک عامل رتبه بندی نیست.

از بسیاری جهات، ماهیت یکپارچه یک CMS سنتی، سهولت استفاده را با عدم انعطاف پذیری به خطر می اندازد.

به این دلایل و همه دلایل فوق، بسیاری از سازمان‌های بزرگ سازم، به سمت سیستم‌های مدیریت محتوای مدرن روی می‌آورند که مقیاس‌پذیری، امنیت و سرعت بهتری را ارائه می‌دهند.

در SEJ بیشتر بخو،د

CMS Headless: مدیریت کانال های محتوای متعدد

یک CMS بدون هد همان سهولت استفاده از یک CMS سنتی را فراهم می کند، اما با انعطاف پذیری بیشتر معماری مبتنی بر API مدرن.

این نوع معماری ادغام CMS خود را با سایر برنامه‌ها و خدمات نرم‌افزاری آسان می‌کند و به شما قدرت ارائه محتوای با ساختار بهتر و ایجاد تجربیات دیجیتالی پیچیده را می‌دهد.

Headless CMS زیرساخت backend را از لایه ارائه frontend جدا می کند. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا تجربیات دیجیتالی را ایجاد کنند که با قابلیت های CMS محدود نمی شود.

یکی از مزایای کلیدی CMS بدون هد این است که سازمان ها را قادر می سازد محتوا را به هر کانال یا دستگاهی تحویل دهند. به ،وان مثال، یک CMS بدون هد می‌تواند برای تقویت یک وب‌سایت، یک برنامه تلفن همراه و حتی یک برنامه ساعت هوشمند استفاده شود.

این به سازمان ها انعطاف پذیری می دهد تا نیازهای مشتریان خود را در طیف گسترده ای از کانال ها برآورده سازند.

یکی دیگر از مزایای CMS بدون هد این است که مدیریت و به روز رس، محتوا را آسان تر می کند. با یک CMS سنتی، هر بار که چیزی در باطن تغییر می کند، باید در ،مت جلویی نیز به روز شود.

که می تواند برای کاربران وقت گیر و خسته کننده باشد. با این حال، با یک CMS بدون هد، می‌توان به‌روزرس،‌ها را مستقیماً در باطن انجام داد بدون اینکه تأثیری بر تجربه ظاهری داشته باشد.

به ،وان مثال، ،مت جلویی شما وب سایت شما است و ،مت پشتی آن م،ن محتوای شما است.

اگر در حال ایجاد یک مقاله در پشته محتوای خود با یک CMS سنتی هستید، باید منتظر بم،د تا توسعه دهندگان قبل از انتشار ظاهر وب سایت را به روز کنند.

با یک CMS بدون هد، محتوا از پشته فناوری شما جدا می‌شود و به ویرایشگران اجازه می‌دهد تا در انتشار سریع‌تر و سریع‌تر همکاری کنند.

یک مورد عالی برای استفاده از یک CMS بدون هد، برای بازاریابان تجارت الکترونیک و Omnichannel است که باید به سرعت تجربیات لحظه ای (مرتبط) ایجاد کنند و محتوا را برای چندین نقطه تماس مصرف کننده تولید کنند – این امر باعث می شود سازمان ها بتوانند محتوای خود را به روز نگه دارند. به روز.

یک CMS بدون سر برای استقرار در موارد زیر من، است:

  • سرعت اهمیت دارد و در توسعه با بازاریابی تنگناهایی در حال رخ دادن است.
  • یک انبار محتوای بزرگ مورد نیاز است.
  • محتوای Omni-channel برای ایجاد و ارائه با بسیاری از انواع CMS مورد نیاز است.
  • تجربیات وب سایت باید سریع، بلادرنگ و پاسخگو باشد.
  • امنیت سازم، یک اولویت کلیدی است.
  • سایت های بزرگ (تجارت الکترونیک) با محتوای زیاد باید مدیریت شوند.
مزایای CMS بدون سرتصویر از نویسنده، سپتامبر 2022

نتیجه

سازمان های بزرگ سازم، تیم های زیادی دارند که باید آنها را راضی نگه دارند. علاوه بر این، آنها ابزارهای زیادی دارند که در پشته فناوری خود به خوبی کار می کنند.

اغلب، یک CMS سنتی می‌تواند ویژگی‌هایی را که به یکدیگر نیازی ندارند، اما به برنامه‌ای که می‌تواند برای توسعه‌دهندگان دشوار باشد، اضافه می‌کند، در کنار هم قرار دهد. این امر به ویژه هنگام ایجاد یا به روز رس، CMS صادق است.

در مقابل، سیستم های مدیریت محتوای هدلس سرعت و انعطاف بیشتری را برای ارائه محتوا در تمام کانال های دیجیتال و دستگاه های جدید امروزی ارائه می دهند.

انتخاب CMS یک تصمیم تجاری است که نیاز به بازاریابی، توسعه و ورودی فناوری اطلاعات دارد.

راه حلی که انتخاب می کنید به نوع ،ب و کار، مشتریان و مخاطب، که می خواهید محتوا را به آنها ارائه دهید بستگی دارد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: بازیگران هزاران نفر/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/traditional-vs-headless-cms/464252/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است