توییتر دسترسی به برنامه های شخص ثالث را قطع می کند


در اقدامی که باعث بحث و جدل در میان جوامع فناوری و توسعه‌دهندگان شد، به نظر می‌رسد توییتر دسترسی به برنامه‌های شخص ثالث مانند Twitterrific و Tweetbot را قطع کرده است.

توییتر با قطع دسترسی به API خود، توانایی توسعه دهندگان را برای ارائه راه های جایگزین برای دسترسی به پلت فرم محدود می کند.

این تغییر می تواند بر افرادی که برای محتوای روزانه توییتر خود به برنامه های شخص ثالث وابسته هستند تأثیر بگذارد.

در حالی که مشخص نیست چرا توییتر چنین تغییرات شدیدی را در خط مشی دسترسی API خود ایجاد می کند، گزارشی از اطلاعات نشان می دهد که تصادفی نیست

ارین وو، خبرنگار The Information، می نویسد:

«در یک روز و نیم از زم، که کاربران شروع به گزارش مشکلات با برنامه‌ها ،د، نه حساب رسمی توییتر و نه حساب پشتیب، توییتر توضیحی نداده‌اند که چه چیزی باعث این قطعی شده است، از جمله اینکه آیا این قطعی عمدی یا تصادفی بوده است. ماسک همچنین در حساب توییتر خود اظهار نظری نکرده است.

اما یک مهندس نرم‌افزار ارشد پنجشنبه شب نوشت که «تعلیق برنامه‌های شخص ثالث عمدی است»، در یک کانال داخلی Slack مرکز فرماندهی توییتر، که توسط کارمندان برای رسیدگی به قطع‌ها و وقفه‌ها در خدمات توییتر استفاده می‌شود. بعدازظهر شنبه هنگامی که The Information با آن تماس گرفت، مهندس از اظهار نظر خودداری کرد.

در حالی که هیچ ارتباط رسمی برای توسعه دهندگان یا کاربران ارائه نشده است، بسیاری گمانه زنی می کنند که تصمیم برای محدود ، دسترسی API به دلیل تمایل به افزایش درآمد است.

برنامه های شخص ثالث درآمد کمتری از تبلیغات را برای توییتر ایجاد می کنند. اجبار افراد به استفاده از اپلیکیشن رسمی توییتر می‌تواند تعداد تبلیغات را افزایش دهد و آن را به پلتفرمی جذاب‌تر برای تبلیغ‌کنندگان تبدیل کند.

علاوه بر این، انتقال کاربران بیشتر به برنامه رسمی می‌تواند اشتراک‌های بیشتری را در Twitter Blue ایجاد کند، که برای ،ید در برنامه‌های شخص ثالث در دسترس نیست.

صرف نظر از دلیل این تصمیم، توییتر به روابط با توسعه دهندگان و کاربران آسیب می رساند.

دادن دسترسی توسعه دهندگان شخص ثالث به API توییتر برای کاربران مفید است زیرا آنها اغلب می توانند ابزارهای کارآمدتر و کاربر پسندتری نسبت به ابزارهایی که از طریق خود توییتر در دسترس هستند ایجاد کنند.

علاوه بر این، اجازه دسترسی به API می تواند به تحریک نوآوری و خلاقیت در صنعت کمک کند و منجر به فناوری های پیشرفته تر و خدمات بهتر شود.

این واقعیت که این تغییر بدون اخطار انجام شده است، روابط با توسعه دهندگان را تیره کرده است، به طوری که برخی قول داده اند در صورت بازیابی دسترسی API، به کار بر روی برنامه خود ادامه ندهند.

کریگ هاکنبری، توسعه دهنده توییتر فوق العاده، در خود می نویسد وبلاگ:

چیزی که من را در مورد آ،ین روز Twitterrific آزار می دهد این است که با وقار نبود. هیچ اطلاعیه قبلی برای سازندگان آن وجود نداشت، مشتریان فقط یک خطای عجیب دریافت ،د و هیچ ، توضیح نمی دهد که چه اتفاقی می افتد. ما فرصتی برای تشکر از مشتری، که بیش از یک دهه با ما بوده اند را نداشتیم…

من شخصاً تمام کردم. و با انتقام.»

متئو ویلا، توسعه دهنده Fenix ​​برای iOS، می گوید که در نظر دارد برنامه خود را از اپ استور خارج کند

و من صادقانه به این فکر می کنم که Fenix ​​را برای iOS نیز از فروشگاه برنامه بیرون بکشم.
مردم هنوز در حال دانلود آن هستند، و چه ،ی می داند که آیا یا چه زم، از کار می افتد.

– ماتئو ویلا (@mttvll) 15 ژانویه 2023

پل حداد، یکی از خالقان Tweetbot، می نویسد در الف پست در مورد ماستودون که او به «مراتع کوچکتر اما سبزتر» می رود.

اگر منتظر هستید تا برنامه شخص ثالث مورد علاقه خود در توییتر دوباره آنلاین شود، نمی توان گفت که آیا این اتفاق می افتد یا خیر.

از آنجایی که توییتر تیم روابط عمومی و ارتباطات خود را ا،اج کرد، نمی توان با نماینده شرکت برای اظهار نظر تماس گرفت.


تصویر ویژه: استودیو پست مدرن / شاتر استوک




منبع: https://www.searchenginejournal.com/twitter-cuts-off-access-to-third-party-apps/476532/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است