تمام آنچه نیاز است بدانید


از میان بسیاری از عملکردهای موجود در Google Ads، من تعدادی از آنها را دارم که مورد علاقه من هستند. و دارایی های لینک سایت – که قبلاً به ،وان افزونه های لینک سایت شناخته می شدند – در بالای لیست من قرار دارند.

چرا؟ زیرا آنها بسیار همه کاره هستند. اگر استراتژی خود را با دقت فکر کنید، تقریباً می تو،د هر کاری را با آنها انجام دهید.

به ،وان مثال، می تو،د از لینک سایت قدرتمند در تبلیغات خود برای موارد زیر استفاده کنید:

  • تم های کم حجم جستجو را تبلیغ کنید.
  • محصولات عقب افتاده را از در خارج کنید.
  • فروشندگان داغ را به حدا،ر برس،د.
  • دسته های خاص محصول را برجسته کنید.
  • به سوالات رایج پاسخ دهید.
  • مشکلات روابط عمومی را مدیریت کنید

و این فقط یک شروع است! دارایی های پیوند سایت تقریباً می توانند همه این کارها را انجام دهند.

بهترین روش ها برای استفاده از افزونه های دارایی لینک سایت

اگر واقعاً می‌خواهید از لینک‌های سایت خود بیشترین بهره را ببرید، باید به قصد خود فکر کنید.

برای کمک به شما در این زمینه، من قصد دارم چند دستورالعمل لینک سایت را ارائه کنم.

1. اه، خود را روشن کنید. قبل از شروع، باید به اه، خود فکر کنید. با این دارایی ها در صدد رسیدن به چه چیزی هستید؟ آیا محصولات یا خدماتی را تبلیغ می کنید؟ آیا دارایی با کلمات کلیدی مارک دار و غیر مارک به خوبی کار می کند؟ پاسخ شما به این سوالات به تعیین اینکه آیا لینک های سایت شما برای جستجوگر همه کاره و مفید هستند یا خیر کمک می کند.

2. از پیوندهای سایت به ،وان بخشی از استراتژی بزرگتر خود استفاده کنید. به لینک های سایت خود به تنهایی فکر نکنید. همچنین باید آگهی همراه، صفحه فرود و سایر دارایی ها را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که همه آنها با هم در خدمت به استراتژی کلی شما کار می کنند.

3. از ،یبی از لینک های سایت استفاده کنید. پیوندهای سایت می توانند اه، متعددی داشته باشند، بنابراین مطمئن شوید که از انواع مختلف استفاده می کنید. به ،وان مثال، شما نمی خواهید از هر لینک سایت در یک تبلیغ برای تبلیغ محصولات در حال فروش استفاده کنید. در عوض، از مخلوط استفاده کنید. یکی می تواند یک محصول در حال فروش را تبلیغ کند، یکی می تواند سرنخ ایجاد کند، یکی می تواند یک دسته محصول جدید را برجسته کند، و یکی می تواند مشتریان احتمالی را به سمت اطلاعات مفید هدایت کند.

4. صفحات فرود برای لینک های سایت خود ایجاد کنید. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید کاربران را به صفحات فرود بفرستید که به‌جای یک صفحه معمولی در وب‌سایت شما، با لینک سایت شما ارتباط تنگاتنگی دارند.

5. عملکرد لینک سایت را پیگیری و تنظیم کنید. تنظیم لینک های سایت کافی نیست. همچنین باید آنها را ردیابی کنید تا ببینید کدام پیوندها جذب می شوند و کدامیک نه. این به این م،ی نیست که همه لینک‌های سایت باید به یک اندازه عمل کنند (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح می‌دهیم)، اما به این م،ی است که با توجه به نوع و اه،شان باید عملکرد خوبی داشته باشند.

چرا بهتر است از ،یبی از دارایی های پیوند سایت استفاده کنید؟

بیایید با نگاه ، به یک مثال عمیق تر به این ایده استفاده از ،یبی از پیوندهای سایت بپردازیم.

در یک حساب مشتری جدید، ما چهار نوع مختلف پیوند سایت ایجاد کردیم:

  • دو لینک سایت بر روی محصول متمرکز هستند (به درخواست مشتری).
  • یک پیوند سایت، کاربران را با یک مهندس مرتبط می کند تا درباره محصول بیشتر بیاموزند (“با یک مهندس صحبت کنید”). بیشتر تمرکز فروش دارد.
  • یک پیوند سایت به کاربران امکان می دهد بدون صحبت با مهندس، درباره محصولات بیشتر بیاموزند (“چیست؟”).

“چیست؟” وقتی با CTR اندازه‌گیری می‌کنیم، سایت پیوند از پیوند سایت «با یک مهندس صحبت کن» بهتر است. در حالی که قبل از ایجاد هر گونه تغییری به داده‌های بیشتری نیاز داریم، من پیش‌بینی می‌کنم که در نهایت پیوند سایت فروش «با یک مهندس صحبت کن» را با چیز دیگری عوض کنیم.

این واقعیت که پیوند آموزشی (“چیست؟”) بهتر از پیوند فروش (“با یک مهندس صحبت کنید”) عملکرد بهتری دارد در این مورد چندان تعجب آور نیست. این محصول یک ربات جدید و پیشرفته است که هنوز افراد زیادی از آن مطلع نیستند. آنها قبل از صحبت با ،ی اطلاعات بیشتری می خواهند.

،دهای لینک سایت - مثال عملکرداسکرین شات توسط نویسنده، ژانویه 2023

با استفاده از ،یبی از پیوندهای سایت، و ارزیابی عملکرد هر کدام، اطلاعات ارزشمند زیادی به دست آوردیم که به هدایت استراتژی ما برای این حساب کمک می کند. بنابراین استفاده از ،یبی از پیوندهای سایت همیشه ایده خوبی است. شما هرگز نمی د،د چه چیزی را کشف خواهید کرد!

نمونه‌های دارایی پیوند سایت

اکنون، بیایید به چند نمونه خاص از دارایی های لینک سایت در تبلیغات گوگل نگاه کنیم.

مثال 1: کروماتوگرافی

،د پیوندهای سایت - نمونه کروماتوگرافیاسکرین شات از گوگل، ژانویه 2023

جستجوی برنامه: این تبلیغ برای یک محصول بسیار فنی است که می تواند در برنامه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. (کروماتوگرافی یک تکنیک آزمایشگاهی برای جداسازی مخلوط ها است.) بنابراین قرار دادن “جستجوی برنامه” در لینک سایت در اینجا ممکن است منطقی باشد. این به مشتریان بالقوه کمک می کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

ثبت نام کنید و ذخیره کنید: یک لینک سایت خوب برای تولید سرنخ و درآمد بالقوه.

پشتیب، فنی: من طرفدار زیادی از قرار دادن پشتیب، فنی در لینک های سایت نیستم. به نظر می رسد پشتیب، فنی بیشتر برای کاربران فعلی به جای کاربران بالقوه هدف گذاری شده است. اما چه ،ی می داند، شاید آنها واقعاً می خواهند به کاربران فعلی کمک کنند تا از طریق تبلیغات خود پشتیب، فنی دریافت کنند.

راهنما و پوستر: باز هم، این لینک سایت کمی غیر معمول است، اما ممکن است برای این محصول من، باشد. شاید مردم پوسترهای مارک دار را دانلود کرده و در محل کار خود پست می کنند. اگر چنین است، این یک راه عالی برای ایجاد آگاهی از برند است.

مثال 2: دوره های علوم اعصاب

برنامه های افزودنی پیوند سایت - نمونه دوره های علوم علوم تغذیهاسکرین شات از گوگل، ژانویه 2023

من همه چیز را در مورد این لینک های سایت دوست دارم! تبلیغات از آنها برای دسترسی به مردم در تمام مراحل سفر ،یدار استفاده می کند.

برای افرادی که آماده تعهد نیستند:

  • مطالعه علوم اعصاب: این لینک سایت گسترده و اطلاعاتی است. این برای افرادی که به تازگی شروع به کشف گزینه های خود برای مطالعه علوم اعصاب کرده اند مفید است.
  • دریافت بروشور دوره: این لینک سایت برای افرادی که در مرحله تحقیق هستند نیز عالی است. و در حالی که ما بیشتر در دنیای آنلاین زندگی می کنیم، برخی از مردم هنوز هم ترجیح می دهند از کتاب ها، بروشورها و غیره نسخه چاپی استفاده کنند. با این لینک سایت، مدرسه پایه های خود را پوشش می دهد.

برای افرادی که به تعهد نزدیک می شوند:

  • دوره کوتاه آنلاین: این دوره آموزشی است که مدرسه ارائه می دهد. این یک لینک سایت عالی برای ،، است که تقریباً آماده ثبت نام هستند.

برای افرادی که آماده ثبت نام هستند:

  • هم اکنون آنلاین ثبت نام کنید: این قوی ترین فراخوان برای اقدام برای ،، است که آماده تعهد هستند. افراد را مستقیماً به صفحه ثبت نام می برد.

مثال 3: مدارک علوم اعصاب

بیایید به مثال دیگری از دنیای آموزش علوم اعصاب نگاه کنیم: این بار برای برنامه درجه علوم اعصاب.

،دهای پیوند سایت - نمونه مدرک علوم اعصاباسکرین شات از گوگل، ژانویه 2023

برخلاف دو مثال قبلی، لینک‌های سایت در این آگهی آنقدر قوی نیستند.

بررسی اجمالی دانشگاهیان: به نظر می‌رسد این پیوند سایت برای جستجوی عریض‌تر، مانند جستجو در نام مدرسه، من،‌تر است. اگر جستجوگر به دنبال یک برنامه مدرک خاص است (که به نظر می رسد قصد بر اساس اصطلاح و تبلیغ است)، پیوندهای سایت باید چیزی خاص برای آن برنامه مدرک خاص باشد.

بورسیه های تحصیلی: همانطور که در مورد لینک سایت بالا، “بورس تحصیلی” نیز چندان مفید به نظر نمی رسد. موضوع بورسیه ها مهم است، اما احتمالاً تا زم، که فرد تشخیص ندهد که این مدرسه من، است، نیازی به پرداختن به آن نیست.

مثال 4: امنیت کد

در مرحله بعد، بیایید به دو آگهی جستجوی گوگل برای محصولات امنیتی کد نگاه کنیم.

،دهای پیوند سایت - مثال امنیتی کداسکرین شات از گوگل، ژانویه 2023

پیوندهای سایت در این دو آگهی شبیه دارایی های معمولی هستند که برای شرکت های SaaS، مبتنی بر ابر یا فناوری پیدا می کنید. آنها روی بسیاری از اطلاعات مفید مانند طرح های محصول و داستان های موفقیت کلیک می کنند.

من به خصوص دوست دارم رایج ترین خطرات لینک سایت در آگهی دوم این منجر به مقاله مفیدی می شود که برای درگیر ، سرنخ های برتر عالی است.

از طرف دیگر، من طرفدار زیادی از آن نیستم وبلاگ لینک سایت در اولین آگهی “وبلاگ” به سادگی خیلی توصیفی یا مفید نیست.

با این حال، هیچ لینک سایت درست یا نادرستی در اینجا وجود ندارد. و جالب است که نظریه من را آزمایش کنم که محتوای وبلاگ یک دارایی با عملکرد برتر نیست!

دارایی های لینک سایت بیش از یک فکر قبلی هستند

امیدوارم شما را در مورد سودمندی و تطبیق پذیری پیوندهای سایت متقاعد کرده باشم که با اه، خاصی که با استراتژی گسترده تر شما همسو هستند ایجاد شوند.

بنابراین دارایی های لینک سایت خود را به ،وان یک فکر بعدی ایجاد نکنید.

زیرا اگر به آنها توجه دقیقی را که شایسته آنهاست انجام دهید، به شما خدمات خوبی خواهند داد.

توجه داشته باشید: دارایی‌های لینک سایت گوگل قبلاً به ،وان افزونه‌های لینک سایت شناخته می‌شدند در سپتامبر 2022 تغییر نام داد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Thaspol Sangsee/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/sitelinks-dos-donts/326919/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است