تفاوت بین دامنه های ارجاع دهنده در مقابل بک لینک ها (توضیح داده شده)


بر ،ی پوشیده نیست که بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و لینک سازی دست به دست هم می دهند.

شما نمی تو،د یکی را بدون دیگری داشته باشید. یک پروفایل پیوند قوی شانس شما را برای رتبه بندی برای عبارت کلیدی مورد نظرتان افزایش می دهد، که به افزایش ترافیک جستجوی ارگ،ک به وب سایت شما کمک می کند.

دو جزء از یک پروفایل لینک سالم، بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده هستند. اما تفاوت بین ارجاع دامنه در مقابل بک لینک چیست؟

همانطور که در زیر متوجه خواهید شد، بک لینک ها بازدیدکنندگان را از یک وب سایت به وب سایت دیگر هدایت می کنند، در حالی که دامنه های ارجاع دهنده، وب سایت هایی هستند که بک لینک ها از آنها می آیند. بک لینک توسط موتورهای جستجو برای تعیین محبوبیت محتوای یک وب سایت استفاده می شود در حالی که دامنه های ارجاع توسط موتورهای جستجو برای تعیین اینکه کدام سایت ها به سایت دیگری پیوند داده می شوند استفاده می شود.

اغلب برای مبتدیان درک تفاوت بین دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها سخت است، اما هر دو برای سئو مهم هستند. و دانستن اینکه موتورهای جستجو چگونه آنها را تفسیر می کنند می تواند به شما در افزایش رتبه، ترافیک و نرخ تبدیل کمک کند.

بیایید به جزئیات زیر بپردازیم!

دامنه های ارجاع در مقابل بک لینک ها

ارائه بهترین نکات سئو …

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

ارجاع دامنه ها در مقابل بک لینک ها

تفاوت اصلی بین دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها در این است که دامنه های ارجاع دهنده وب سایت هایی هستند که بک لینک های شما از آنها می آیند در حالی که بک لینک ها لینک های واقعی در سایت هایی هستند که به صفحات وب شما لینک می دهند. یک دامنه ارجاع دهنده می تواند یک یا چند بک لینک به یک وب سایت داشته باشد.

بک لینک چیست؟

بک لینک که به ،وان لینک ورودی نیز شناخته می شود، یک لینک است که از یک وب سایت خارجی به یک صفحه خاص در وب سایت شما اشاره می کند. شما می تو،د بیش از یک بک لینک از همان صفحه یا سایت ،ب کنید. (برای جزئیات بیشتر در مورد شباهت های این دو اصطلاح، به این صفحه در مورد بک لینک ها در مقابل لینک های ورودی مراجعه کنید.)

پیوندها را می توان در ،اصر مختلفی مانند متن، دکمه ها، تصاویر و موارد دیگر جاسازی کرد. وقتی گوگل صفحه جدیدی را در سایت شما ایند، می کند، پیوندهای موجود در آن صفحه را می ،د تا بفهمد آیا صفحات دیگری وجود دارد که ارزش دنبال ، را داشته باشند یا خیر.

هنگامی که بک لینک ها در متن جاسازی می شوند، کلمات قابل کلیک در هایپرلینک به ،وان متن لنگر پیوند شناخته می شوند. Anc،r text وزن رتبه بندی در گوگل را دارد. این به کاربرد زمینه برای اینکه پیوند کاربر را به کجا هدایت می کند و محتوا در مورد آن چه خواهد بود، کمک می کند.

بک لینک ها یک تاکتیک پرکاربرد سئو برای افزایش رتبه جستجو، افزایش قدرت در یک موضوع و ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف شما هستند.

آنها به ،وان یکی از آنها در نظر گرفته می شوند مهمترین فاکتورهای رتبه بندی در گوگل، با توجه به Ahrefs برای بهینه سازی کلمات کلیدی.

چگونه بک لینک ها روی سئو تاثیر می گذارند؟

بک لینک ها با عمل به ،وان یک رای اعتماد برای وب سایت شما بر سئو تاثیر می گذارند. هر چه تعداد آرا بیشتر باشد بهتر است، اما تعداد پیوندها تنها معیاری نیست که اهمیت دارد.

کیفیت هم همینطوره

هرچه آرای بیشتری از سایت‌های معتبر (دامنه‌های ارجاع‌کننده) ،ب شود، موقعیت شما در SERP بهتر می‌شود.

همه بک لینک ها ی،ان ایجاد نمی شوند

بک لینک ها نان و کره سئو هستند. آنها به موتورهای جستجو می گویند که سایر وب سایت ها در مورد وب سایت شما چه فکر می کنند. هنگامی که یک بک لینک به دست می آید، به این م،ی است که وب سایت فکر می کند محتوای شما برای بازدیدکنندگانش ارزشمند است.

به نظر می رسد دلیل خوبی برای ایجاد شبکه ای از بک لینک ها باشد، درست است؟

اگر به درستی انجام شود، لینک دادن می تواند بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی محتوای شما باشد – و راهی عالی برای بهبود ترافیک سئو سایت شما.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

یک بک لینک خوب از سایتی می آید که دارای اعتبار یا اعتماد است. هر چه اعتبار یا اعتبار بیشتر با آن سایت مرتبط باشد، بک لینک شما بهتر خواهد بود.

به ،وان مثال، لینک های ،ب درآمد (به ،وان مثال.، از طریق گسترش رو،مه نگاری) از وب سایت های دیگر در همان جایگاه یا مرتبط با سایت شما می تواند به گسترش آگاهی از وب سایت شما و ایجاد ترافیک ارجاع بیشتر کمک کند.

اما وقتی بک لینک ها از یک منبع مرتبط جمع آوری نمی شوند، به همان اندازه که به وب سایت کمک می کنند، می توانند به آن آسیب بزنند. موتورهای جستجو می توانند یک وب سایت را به دلیل داشتن لینک های زیاد از منابع نامربوط، به طور کلی لینک های کافی و موارد دیگر جریمه کنند.

فقط در صورتی که چیزی ارزشمند، مرتبط و منحصر به فرد برای مشارکت در گفتگو دارید، از خشم Google جلوگیری کنید.

در اینجا می تو،د در مورد بهینه سازی سئو خارج از صفحه اطلاعات بیشتری ،ب کنید که شامل بک لینک ها می شود.

دامنه ارجاع چیست؟

دامنه ارجاع دهنده وب سایتی است که نشان می دهد منبع ترافیک ارجاع شما از کجا آمده است. اگر یک وب سایت دارید، می خواهید سایر وب سایت ها به محتوای شما لینک دهند.

به ،وان مثال، فرض کنید وبلاگی را اداره می کنید که محتوایی در مورد بازاریابی منتشر می کند. جان اسمیت به دنبال «نکات بازاریابی» و انواعی است که در گوگل پرس و جو می کند. جان مقاله ای در “XYZ.com” پیدا می کند که در آن سایت شما به ،وان بهترین وبلاگ برای دنبال ، نکات بازاریابی فهرست شده است، بنابراین جان روی پیوند کلیک می کند و او را به وب سایت شما می برد. “XYZ.com” دامنه ارجاع دهنده است.

داشتن بک لینک از دامنه های مختلف ارجاع دهنده چیز خوبی است. پس چرا فقط از هر چه بیشتر سایت ها لینک دریافت نمی کنید؟ به آن سادگی نیست.

با توجه به ژورنال موتور جستجو، گوگل به کیفیت لینک های شما نگاه می کند و از کجا می آیند، نه فقط کمیت. لینک از یک سایت با کیفیت پایین با لینک یک سایت معتبر ی،ان نیست.

چه چیزی یک دامنه ارجاع را معتبر می کند؟

اعتبار دامنه ارجاع دهنده بر اساس ارتباط موضوع/صنعت و کیفیت نمایه بک لینک خودشان است.

بر ،ب بک لینک های با کیفیت بالا از منابع مرتبط در صنعت خود یا در مجاورت آن تمرکز کنید. اگر تعداد زیادی دامنه ارجاع دهنده از سایت هایی دارید که رتبه خوبی دارند، گوگل احتمالاً آن پیوندها را به ،وان سیگنال های قوی کیفیت در نظر می گیرد و به وب سایت شما رونق می بخشد.

نحوه بررسی بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده برای وب سایت شما

اکنون که همه چیز را در مورد بک لینک ها در مقابل دامنه های ارجاع می د،د، زمان آن رسیده است که دامنه های خود را ارزیابی کنید.

در این مرحله ممکن است چند سوال در ذهن شما خطور کند:

  • کدام سایت ها به شما لینک می دهند؟
  • بک لینک ها از چه صفحاتی می آیند؟
  • چه انکر ت،ت در پیوندها استفاده می شود؟
  • چه صفحاتی در سایت شما بیشتر به چه صفحاتی لینک می شوند؟

کنسول جستجوی گوگل و AHREF هر دو ابزار ضروری برای تجزیه و تحلیل و درک اینکه کدام وب سایت ها به شما پیوند دارند هستند.

نحوه استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای یافتن بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده

لینک ها گزارش می دهند کنسول جستجوی گوگل یک نمای کلی از بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده را نشان می دهد.

هنگامی که یک حساب رایگان راه اندازی کردید و وب سایت خود را پیوند دادید، کنسول جستجوی Google به یک صفحه نمای کلی باز می شود. برای یافتن گزارش پیوندها در نوار کناری سمت چپ به پایین اسکرول کنید.

بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده در کنسول جستجوی گوگل

پس از باز شدن گزارش پیوندها، شش معیار مربوط به دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها را خواهید یافت.

  • تعداد کل پیوندهای خارجی: تعداد کل بک لینک هایی که از سایت های دیگر دارید را نشان می دهد که به سایت شما لینک داده اند.
  • صفحات لینک شده برتر (خارجی): صفحات خاصی را در وب سایت شما نشان می دهد که بیشترین پیوند را از سایت های دیگر به آنها دارند.
  • تعداد کل پیوندهای داخلی: تعداد کل پیوندهای وب سایت شما به سایر صفحات وب سایت شما را نشان می دهد.
  • صفحات لینک شده برتر (داخلی): صفحات خاصی را در وب سایت شما نشان می دهد که بیشترین پیوند را از سایر صفحات وب سایت شما به آنها دارند.
  • سایت های لینک دهنده برتر: دامنه های ارجاعی برتر را که به وب سایت شما پیوند دارند را نشان می دهد.
  • متن پیوند دهنده برتر: لنگر متنی را که سایت های دیگر در بک لینک به وب سایت شما استفاده می کنند را نشان می دهد.

نحوه استفاده از AHREF برای یافتن بک لینک ها و دامنه های ارجاع

AHREFs یک ابزار قدرتمند برای داشتن در زرادخانه SEO شما است. این ابزار به شما امکان می دهد تعداد خاص و کل بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده یک سایت را بررسی کنید.

در اینجا گام به گام نحوه یافتن گزارش آمده است:

  1. وارد حساب کاربری خود شوید
  2. به سایت ا،پلورر بروید و URL هر وب سایت را تایپ کنید
  3. انتخاب کنید بک لینک ها یا دامنه های ارجاع دهنده در منوی کناری
  4. صفحه جدیدی ظاهر می شود که تمام نتایج شما را برای سایت نشان می دهد

از نظر گرافیکی، مراحل زیر وجود دارد:

ارجاع دامنه ها و بک لینک ها در Ahrefs

در اینجا نمونه ای از گزارش دامنه های ارجاع داده شده است:

گزارش دامنه های ارجاع دهنده در Ahrefs

درباره بک لینک ها بیشتر بد،د

لینک های زیر بیشتر در مورد بک لینک ها و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

تفاوت بین بک لینک ها و خلاصه دامنه های ارجاع دهنده

خلاصه تفاوت بین بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده

اگر رشد وب سایت هدف نهایی است، دانستن تفاوت بین بک لینک و دامنه های ارجاع دهنده برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو مانند گوگل ضروری است.

مطمئن شوید که دامنه های ارجاع دهنده خود را در مقابل بک لینک ها به طور منظم بررسی کنید. می تو،د هر دو را با استفاده از کنسول جستجوی رایگان Google یا AHREF های پولی پیگیری کنید.

این فقط چند دقیقه طول می کشد، اما برای موفقیت شما در جستجوی ارگ،ک بسیار مهم است.

تفاوت بین دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها
مشفق س

مشفق یک سرمایه گذار پرکار است که به ،ید، رشد و فروش ،ب و کارهای آنلاین و متخصص در وب سایت های محتوا می پردازد. او از استراتژی های سئو برای رشد تمام ،ب و کارهایی که به دست می آورد استفاده می کند. او تا به امروز 180 ورق وب سایت انجام داده است و چندین مورد منجر به ،وج 6 رقمی شده است. او یک خبرنامه رایگان دارد، تلنگر وب سایت، جایی که او در مورد مطالعات موردی رشد بحث می کند، راهنمایی می کند و سایت هایی را برای فروش به اشتراک می گذارد که هر،ی می تواند ،یداری کند.




منبع: https://seochatter.com/referring-domains-vs-backlinks-difference/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است