تغییر چیدمان تجمعی (CLS) ممکن است وزن بیشتری در Google Core Web Vitals افزایش دهد یا شاید نه…

CWV مستقل از امتیازات Light،use هستند (ممکن است برخی از مؤلفه‌ها با هم همپوش، داشته باشند، اما امتیاز Light،use جدا است).

– johnmu یک عامل رتبه بندی است و شما هم همینطور 🐀 (@JohnMu) 10 فوریه 2023

جان مو، از گوگل تایید کرد که این تغییر بر رتبه بندی تاثیری ندارد، همانطور که در ابتدا گزارش دادیم:

جزئیات بیشتر. گوگل یک سند کمک برای این گزارش خاص

معیارهای وضعیت بر اساس مرزهای زیر ارزیابی می شوند:

خوب نیاز به بهبود دارد فقیر
LCP <=2.5 ث،ه <=4 ث،ه > 4 ث،ه
FID <=100 میلی‌ث،ه <=300 میلی‌ث،ه > 300 میلی‌ث،ه
CLS <=0.1 <=0.25 >0.25

مجموعه فعلی Core Web Vitals بر سه جنبه از تجربه کاربر – بارگیری، تعامل و ثبات بصری – تمرکز دارد و شامل معیارهای زیر (و آستانه مربوط به آنها) است:

Google Core Web Vitals 1590577793 800x232

فانوس دریایی 10 در حال تغییر. فقط ابزار Light،use در حال تغییر است. امتیازاتی که در Google Search Console می بینید به طور خاص به احتمال زیاد در ارتباط با حذف TTI تغییر نمی کند. اکنون Light،use 10 وزن ها را به صورت زیر تعیین می کند:

  • کل زمان مسدود شدن 30%
  • تغییر چیدمان تجمعی 25%
  • بزرگترین رنگ پر محتوا 25%
  • شاخص سرعت 10%
  • اولین رنگ پر محتوا 10%

“متریک محترم Time To Interactive (TTI) در Light،use 10 حذف می شود، و فرآیند منسوخ شدن آغاز شده در Light،use 8 به پایان می رسد. وزن امتیاز 10% TTI به تغییر چیدمان تجمعی (CLS) تغییر می کند، که اکنون 25٪ از امتیازات را تشکیل می دهد. نمره عملکرد کلی.”

– برندان کنی، چیزهای جدید در Light،use 10

زیرمجموعه Web Vitals که برای همه صفحات وب اعمال می شود، باید توسط همه صاحبان سایت اندازه گیری شود و در تمام ابزارهای Google ظاهر می شود. هر یک از Core Web Vitals نمایانگر جنبه‌ای از تجربه کاربر است، در میدان قابل اندازه‌گیری است و تجربه دنیای واقعی یک نتیجه حیاتی کاربر محور را منع، می‌کند.

بنابراین اگر این تغییرات را در Light،use مشاهده کردید، فقط اینها را در نظر داشته باشید.

گوگل وزن TTI را به تغییر چیدمان تجمعی (CLS) اختصاص خواهد داد که به CLS در مجموع 25 درصد از نمره عملکرد کلی را می دهد.

گوگل در حال به روز رس، ابزار Light،use 10 خود است تا یکی از معیارهای کلی Core Web Vitals، Time To Interactive (TTI) را حذف کند.

جان مو، از گوگل تایید کرد که این تغییر بر رتبه بندی تاثیری ندارد، همانطور که در ابتدا گزارش دادیم:

گوگل گفت که این گزارش بر اساس سه معیار است: LCP، FID، و CLS. اگر یک URL دارای حداقل مقدار داده گزارش برای هر یک از این معیارها نباشد، از گزارش حذف می شود. هنگامی که یک URL دارای آستانه مقدار داده برای هر معیار باشد، وضعیت صفحه وضعیت ضعیف ترین معیار آن است.

Core Web Vitals چیست؟ این مجموعه ای از معیارهایی است که گوگل معرفی کرده است در سال 2020. گوگل آن را اینگونه تعریف می کند:

CWV مستقل از امتیازات Light،use هستند (ممکن است برخی از مؤلفه‌ها با هم همپوش، داشته باشند، اما امتیاز Light،use جدا است).

– johnmu یک عامل رتبه بندی است و شما هم همینطور 🐀 (@JohnMu) 10 فوریه 2023




منبع: https://searchengineland.com/،ulative-layout-،ft-cls-may-،n-more-weight-in-overall-google-core-web-vitals-or-maybe-not-393000

آیا برای رتبه بندی مهم است؟ از نظر فنی، این ممکن است تاثیر صفر بر رتبه بندی کلی در جستجوی گوگل داشته باشد. Core Web Vitals یک فاکتور حداقل رتبه بندی به طور کلی است Core Web Vitals فعلی شامل بزرگترین رنگ پر محتوا (LCP)، تاخیر ورودی اول (FID) و تغییر طرح تجمعی (CLS). TTI گنجانده نشده است.

آنچه گوگل گفت گوگل در وبلاگ توسعه دهنده کروم خود پست کرد:

چرا ما اهمیت می دهیم. من از گوگل پرسیدم که آیا با این تغییر تغییراتی در رابطه با رتبه بندی ایجاد می شود اما بعید به نظر می رسد. شایان ذکر است که گوگل، به طور کلی توسعه وب، دیگر به TTI اهمیت نمی دهد، بلکه بیشتر به CLS اهمیت می دهد.

LCD، FID و CLS. در اینجا آستانه های بزرگ ترین رنگ پر محتوا، تاخیر ورودی اول و تغییر چیدمان تجمعی آمده است:

  • LCP: معیارهای بارگذاری کارایی. برای ارائه یک تجربه کاربری خوب، LCP باید در داخل رخ دهد 2.5 ث،ه زم، که صفحه برای اولین بار بارگذاری می شود.
  • FID: معیارهای تعامل. برای ارائه یک تجربه کاربری خوب، صفحات باید FID کمتر از 100 میلی ث،ه.
  • CLS: معیارهای ثبات بصری. برای ارائه یک تجربه کاربری خوب، صفحات باید CLS کمتر از آن داشته باشند 0.1.

TTI یک معیار Core Web Vitals نیست که در کنسول جستجو یا رتبه‌بندی استفاده می‌شود، اما در Light،use، ابزار توسعه‌دهنده Google استفاده شده است.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است