تست فنی سئو: Googlebot چگونه iframe ها را مدیریت می کند


در اوایل سال جاری در SMX Advanced، من نتایج آزمایشگاه تست Peak Ace را ارائه کردم. این آزمایش‌ها برخی از نکات اجرایی فنی و نحوه برخورد Googlebot با آنها را روشن می‌کند.

یکی از تست های مورد علاقه من نمایه سازی URL های iFramed توسط گوگل و محتوای آنها را بررسی کرد. در ارائه SMX Advanced خود، سناریوهای مختلفی را لمس کردم که ممکن است گوگل را به فهرست بندی محتوای داخل یک iFrame سوق دهد، در حالی که آن محتوا را به URL اصلی آن “تخصیص” می کند.

محتوای iFrame پس از ارائه به URL اصلی آن نسبت داده می شود.

URL والد در برخی موارد می تواند برای محتوایی که فقط در URL iFramed وجود دارد و در URL اصلی وجود ندارد رتبه بندی کند.

پس از رندر، اکنون می توان صفحه اصلی را برای محتوای داخل iFrame پیدا کرد.

به طور طبیعی، این مردم هیجان زده شدند – و انواع سؤالات بعدی مطرح شد. در اینجا تعدادی از آنها با پاسخ های من آورده شده است.

در تست آی فریم، آیا محتوای آی فریم از همان دامنه می آمد یا دامنه دیگری؟

مثال من دو URL را نشان می دهد که در یک دامنه زندگی می کنند: domain.com/test.html آیا iFrame domain.com/tobeframedA.html، به طوری که test.html می تواند برای محتوایی که فقط در آن وجود دارد رتبه بندی کند tobeframedA.html.

همین کار برای externaldomain.com/tobeframedB.html – که هنوز هم می تواند باعث شود test.html برای رتبه بندی فقط برای محتوای موجود در tobeframedB.html، و همچنین برای iFrames ،ن در زیر دامنه. ما هر ،یبی را که فکرش را می‌کردیم آزمایش کردیم و به این نتیجه رسیدیم که فرقی نمی‌کند محتوای iFrame در کجا میزب، شود.

اگر می خواهید از بارگذاری (و رتبه بندی) شخصی محتوای شما در iFrame جلوگیری کنید، ایده خوبی است که به سربرگ X-Frame-Options نگاهی بیندازید. این نشان می دهد که آیا یک مرورگر باید اجازه داشته باشد یک صفحه را در iFrame ارائه دهد یا خیر.

اگر بخواهیم از iFrames با یک صفحه محتوای بدون فهرست بندی استفاده کنیم، آیا صفحه اصلی همچنان برای محتوای فهرست شده با هدف بهبود سرعت صفحه رتبه بندی می کند؟

به محض اینکه URL iFramed حاوی یک دستورالعمل متا روبات noindex باشد، URL والد نمی تواند برای محتوا از URL iFramed رتبه بندی کند.

URL iFramed حاوی دستورالعمل متا روبات های noindex.

این امر در صورتی صادق است که نش، اینترنتی را که با دستور هدر X-Robots noindex ارائه می‌شود یا با استفاده از robots.txt مسدود شده است، iFrame کنید.

تا آنجا که به سرعت صفحه مربوط می شود، iFrames از آن پشتیب، می کند loading="lazy" ویژگی، که بارگذاری iFrames خارج از صفحه را تا زم، که کاربر در نزدیکی آنها حرکت کند به تعویق می‌اندازد. این یک راه حل زیبا برای افزایش سرعت بارگذاری URL هایی است که به محتوای iFramed بستگی دارد.

آیا گوگل به محتوای نیمه پنهان (محتوای که معمولاً بعد از «ادامه مطلب» آمده است) ارزش کامل قائل است؟

به نظر می رسد علاقه زیادی به استفاده از قابلیت «بیشتر بخو،د» در رتبه های گوگل وجود ندارد. جان مو، چند بار اینجا و اینجا ضبط کرد و استفاده از عملکرد را به طور کامل زیر سوال برد. مو، اضافه کرد: «فکر نمی‌کنم تغییر مستقیم و محسوسی در سئو مشاهده کنید. […]”.

وقتی ما آن را آزمایش کردیم، هدف از آزمایش این بود که بفهمیم پیاده‌سازی فنی به طور بالقوه چه تفاوتی می‌تواند ایجاد کند – و آیا به طور کلی، محتوای پشت «بیشتر بخو،د» ایند، می‌شود (در صورت تنظیم صحیح).

پاسخ کوتاه: چه قابل مشاهده باشد یا نه، محتوا نمایه می شود، پیدا می شود و برگردانده می شود.

با این حال، محتوایی که در حین بارگیری نامرئی بود، در قطعه برجسته نشد. پیاده سازی فنی تفاوتی ایجاد نکرد (تا زم، که محتوا در زمان بارگیری بخشی از HTML DOM بود)، شما را برای استفاده آزاد گذاشت. display:none، opacity:0، visibility:hidden، و غیره.

به نظر من، به دلیل عوامل مختلف خارج از کنترل ما، ایجاد یک تنظیم آزمایشی که (از جمله نتایج) بتواند پاسخ دقیقی در مورد بخش “ارزش کامل” سوال ارائه دهد غیرممکن است.

آیا اشاره کردید که تکرار در ،مت های خاصی از محتوا با اجرای CSS قابل رفع است زیرا ایند، نشده است؟

من رفتاری را ارائه کردم که به نظرم در مورد انتخابگرهای CSS نسبتاً جالب بود. اتفاقی که از نظر فنی می افتد این است که انتخاب کنندگ، مانند ::before یک ،صر شبه ایجاد کنید که فرزند اول ،صر انتخاب شده است. در عمل، این اغلب برای افزودن محتوای آرایشی به یک ،صر HTML استفاده می شود.

این می تواند از نقطه نظر SEO نیز مفید باشد، زیرا به نظر می رسد Googlebot با این موضوع همانطور رفتار می کند که با کروم روی دسکتاپ/تلفن های هوشمند رفتار می کند. DOM رندر شده بدون تغییر باقی می ماند (که قابل انتظار است زیرا یک ک، شبه است). در نتیجه، محتوای درون انتخابگرهای مذکور ایند، نخواهد شد.

بنابراین، در نهایت می تو،د از این برای جلوگیری از ایند، شدن محتوای خاص بدون جلوگیری از نمایش آن در وب سایت استفاده کنید. شاید مجبور باشید محتوای خاصی را نمایش دهید که به‌،وان «پلیت بخار» طبقه‌بندی می‌شود (مثلاً اطلاعات حمل‌ونقل یا اطلاعات قانونی) یا می‌خواهید ردپای محتوای خاصی ایجاد کنید. این فرصت های زیادی را برای کاوش بیشتر باز می کند.

تماشا کنید: تست فنی سئو در سال 2022: جدا ، واقعیت از داستان

در زیر ویدیوی کامل ارائه SMX Advanced من است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

باستین گریم مدیر عامل شرکت است اوج آس و یک متخصص مشهور در سئوی بین المللی در مقیاس بزرگ، مدیریت سایت های تقریباً در هر اندازه و در صنایع بسیار رقابتی. باستین با بیش از 20 سال تجربه در بازاریابی آنلاین، سئوی فنی و جه،، به ،وان “شخصیت جستجوگر سال” در جوایز جستجوی اروپا 2019 انتخاب شد: قدرد، از مشارکت او در یک صنعت به سرعت در حال توسعه. Bastian’s معتقد است که درک بازار هدف نه تنها به م،ای دستیابی به زبان، بلکه فرهنگ نیز است. این به او دیدگاه منحصر به فردی در مورد چگونگی دستیابی به مخاطبان جه، داده است. باستیان تیمی پررونق از سخنرانان بومی خبره را رهبری می‌کند که مجهز به خدمات رس، به مشتریان به بیش از 25 زبان هستند، و نتایج برای خود صحبت می‌کنند. Peak Ace با رویکردی مبتنی بر فناوری، فروشگاهی یک‌جا برای راه‌حل‌های بسیار انعطاف‌پذیر و مبتنی بر داده برای همه کانال‌های بازاریابی دیجیتال مرتبط است. Peak Ace با همکاری نزدیک با مارک های مشهور جه، مانند Airbnb، TUI، Sage و McKinsey & Company، در صنعت بازاریابی نیز مورد تجلیل قرار می گیرد. در سال 2022، Peak Ace چندین بار به دلیل استاندارد استثنایی خود به ،وان یک آژانس شناخته شد و توسط چندین نهاد جوایز صنعت به ،وان بهترین آژانس یکپارچه بزرگ معرفی شد. باستیان مفت، است که چنین شرکتی نوآور و در حال گسترش را رهبری می کند. راز او؟ فرآیندهای پویا، تعیین کننده، یک تیم فوق العاده و همیشه با «صفر صندوق ورودی» به رختخواب می روید.


منبع: https://searchengineland.com/،w-googlebot-handles-iframes-388243

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است