تاریخچه مختصری از به روز رسانی الگوریتم گوگل • Yoast


این روزها، نحوه انجام سئو تا حدودی با نحوه انجام کارها متفاوت است. 10 سال پیش. یک دلیل مهم برای آن وجود دارد: موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم های خود را بهبود می بخشند تا بهترین نتایج ممکن را به جستجوگران ارائه دهند. در دهه گذشته، گوگل به ،وان موتور جستجوی پیشرو، چندین به روز رس، مهم را معرفی کرد و هر یک از آنها تاثیر زیادی بر بهترین شیوه ها برای سئو داشته اند. در اینجا لیستی – به هیچ وجه جامع – از به‌روزرس،‌های مهم الگوریتم Google تا کنون، و همچنین برخی از پیامدهای آنها برای جستجو و SEO وجود دارد.

2011 – پاندا

بدیهی است که گوگل مدت ها قبل از سال 2011 وجود داشت. ما با به روز رس، پاندا شروع می کنیم زیرا این اولین به روز رس، بزرگ در عصر “سئوی مدرن” بود. به روز رس، پاندا گوگل سعی کرد با وب سایت هایی که صرفا برای رتبه بندی در موتورهای جستجو ایجاد شده اند مق، کند. بیشتر بر روی عوامل درون صفحه تمرکز داشت. به عبارت دیگر، مشخص می‌کند که آیا یک وب‌سایت واقعاً اطلاعاتی در مورد عبارت جستجوی مورد استفاده بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد یا خیر.

دو نوع سایت تحت تأثیر به‌روزرس، پاندا قرار گرفتند:

  1. سایت های وابسته (سایت هایی که عمدتاً برای پیوند دادن به صفحات دیگر وجود دارند).
  2. سایت هایی با محتوای بسیار کم.

گوگل به طور دوره ای الگوریتم پاندا را پس از اولین انتشار آن مجددا اجرا کرد و در سال 2016 آن را در الگوریتم اصلی گنجاند. به روز رس، پاندا به طور دائم بر نحوه سئوی ما تأثیر گذاشته است، زیرا صاحبان سایت دیگر نمی توانند از ساخت یک سایت پر از محتوای کم استفاده کنند. صفحات با کیفیت

2012 – ونیز

به روز رس، الگوریتم گوگل ونیز یک به روز رس، قابل توجه بود، زیرا نشان داد که گوگل درک می کند که جستجوگران گاهی اوقات به دنبال نتایجی هستند که محلی برای آنها باشد. پس از ونیز، نتایج جستجوی Google شامل صفحاتی بر اساس مکان تعیین شده یا آدرس IP شما بود.

2012 – پنگوئن

به‌روزرس، پنگوئن گوگل به پیوندهایی که وب‌سایت‌ها از سایت‌های دیگر دریافت کرده‌اند نگاه کرد. این تجزیه و تحلیل کرد که آیا بک لینک ها به یک سایت واقعی هستند یا اینکه برای فریب دادن موتورهای جستجو ،یداری شده اند. در گذشته، افراد زیادی برای لینک ها به ،وان میانبری برای افزایش رتبه خود پرداخت می ،د. به‌روزرس، پنگوئن گوگل سعی کرد از ،ید، مبا، یا ایجاد مصنوعی پیوندها جلوگیری کند. اگر لینک های مصنوعی پیدا کند، گوگل به جای ارزش لینک مثبتی که قبلا دریافت کرده بود، یک مقدار منفی به سایت مربوطه اختصاص می داد. آپدیت پنگوئن از زم، که برای اولین بار ظاهر شد چندین بار اجرا شد و گوگل آن را در سال 2016 به الگوریتم اصلی اضافه کرد.

همانطور که می تو،د تصور کنید، بیشتر به وب سایت هایی با لینک های مصنوعی زیادی برخورد می کند. آنها از نتایج جستجو ناپدید شدند، زیرا پیوندهای با کیفیت پایین به طور ناگه، تأثیر منفی و نه مثبت بر رتبه بندی آنها گذاشتند. Penguin برای همیشه لینک بیلدینگ را تغییر داده است: دیگر برای دریافت بک لینک های کم هزینه و پولی کافی نیست. در عوض، شما باید روی ایجاد یک استراتژی لینک سازی موفق کار کنید تا لینک های مرتبط را از منابع ارزشمند دریافت کنید.

2012 – دزدان دریایی

به‌روزرس، Pirate با انتشار غیرقانونی محتوای دارای حق چاپ مبارزه کرد. (بسیاری از) درخواست‌های حذف DMCA (قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال) برای یک وب‌سایت را به ،وان یک عامل رتبه‌بندی منفی برای اولین بار در نظر گرفت.

2013 – مرغ مگس خوار

به روز رس، مرغ مگس خوار باعث شد که گوگل زمینه را برای جستجوی صوتی فراهم کند، که با استفاده از دستگاه های بیشتری (گوگل هوم، ال،ا) اهمیت بیشتری پیدا می کرد (و هنوز هم هست). مرغ مگس خوار به هر کلمه در یک پرس و جو توجه بیشتری می کند و اطمینان می دهد که کل عبارت جستجو به جای کلمات خاص در نظر گرفته می شود. چرا؟ برای درک بهتر پرس و جوی کاربر و اینکه بتو،د به جای فهرستی از نتایج، به آنها پاسخ دهید.

تأثیر آپدیت مرغ مگس خوار فوراً مشخص نبود، زیرا به طور مستقیم در نظر گرفته نشده بود که اعمال بد را مجازات کند. در پایان، بیشتر این دیدگاه را تحمیل کرد که کپی سئو باید خوانا باشد، از زبان طبیعی استفاده کند، و نباید برای همان چند کلمه بیش از حد بهینه شود، بلکه به جای آن از مترادف استفاده شود.

2014 – کبوتر

یکی دیگر از به‌روزرس،‌های Google مربوط به پرندگان در سال 2014 با Google Pigeon، که بر SEO محلی متمرکز بود، دنبال شد. به روز رس، کبوتر هم بر صفحات نتایج و هم بر نقشه های گوگل تأثیر گذاشت. این منجر به محلی سازی دقیق تر شد و به نتایج نزدیک به مکان کاربر ترجیح داد. همچنین با در نظر گرفتن فاکتورهای رتبه‌بندی ارگ،ک، نتایج محلی مرتبط‌تر و با کیفیت‌تر است.

2014 – HTTPS/SSL

برای تاکید بر اهمیت امنیت، گوگل تصمیم گرفت رتبه بندی کمی را به سایت هایی که HTTPS را به درستی پیاده سازی کرده اند افزایش دهد تا ارتباط بین وب سایت و کاربر ایمن شود. در آن زمان، HTTPS به ،وان یک سیگنال رتبه بندی سبک معرفی شد. اما گوگل قبلاً به امکان مهم‌تر ، رمزگذاری اشاره کرده بود، زم، که وب‌مسترها زمان لازم را برای پیاده‌سازی آن داشتند.

2015 – به روز رس، موبایل

صنعت سئو این به‌روزرس، گوگل را «Mobilegeddon» نامید زیرا فکر می‌،د نتایج جستجو را کاملاً متز،ل می‌کند. تا سال 2015 بیش از 50 درصد از جست‌وجوهای گوگل از دستگاه‌های تلفن همراه می‌آمد، که احتمالاً منجر به این به‌روزرس، شده است. به روز رس، موبایل به سایت های سازگار با موبایل در نتایج جستجوی تلفن همراه گوگل مزیت رتبه بندی می دهد. به‌رغم نام مستعار چشمگیر آن، به‌روزرس، موبایل فوراً رتبه‌بندی بسیاری از افراد را به هم نزد. با این وجود، این یک تغییر مهم بود که از اهمیت روزافزون موبایل خبر داد.

2015 – RankBrain

RankBrain یک الگوریتم پیشرفته گوگل است که از یادگیری ماشینی برای رسیدگی به پرس و جوها استفاده می کند. می تواند در مورد کلماتی که نمی داند حدس بزند، کلماتی با مع، مشابه پیدا کند و سپس نتایج مرتبط را ارائه دهد. الگوریتم RankBrain جستجوهای گذشته را تجزیه و تحلیل کرد و بهترین نتیجه را برای بهبود تعیین کرد.

انتشار آن یک گام بزرگ دیگر برای گوگل برای رمزگشایی بهتر م،ای پشت جستجوها و ارائه بهترین نتایج تطبیق است. در مارس 2016، گوگل فاش کرد که RankBrain یکی از سه سیگنال مهم رتبه بندی آن است. بر خلاف سایر فاکتورهای رتبه‌بندی، شما واقعاً نمی‌تو،د برای RankBrain به م،ای سنتی بهینه‌سازی کنید، جز با نوشتن محتوای با کیفیت. با این وجود، تأثیر آن بر صفحات نتایج غیرقابل انکار است.

2016 – Possum

در سپتامبر 2016 ،ت به روزرس، محلی دیگری رسید. به‌روزرس، الگوریتم Google ​به‌روزرس، Possum، چندین تغییر را در فیلتر رتبه‌بندی محلی Google اعمال کرد تا جستجوی محلی را بیشتر بهبود بخشد. پس از Possum، نتایج محلی متنوع‌تر شدند، که بیشتر به موقعیت فیزیکی جستجوگر و عبارت‌بندی پرس و جو بستگی داشت. برخی از ،ب‌وکارها که در جستجوی ارگ،ک عملکرد خوبی نداشتند، پس از این به‌روزرس، رتبه‌بندی محلی را آسان‌تر یافتند. این نشان می‌دهد که این به‌روزرس، جستجوی محلی را مستقل‌تر از نتایج ارگ،ک کرده است.

بیشتر بخو،د: جستجوهای نزدیک من: آیا آن پوسوم در نزدیکی من است؟ »

2018 – به روز رس، سرعت (موبایل).

گوگل با اذعان به نیاز کاربران به تحویل سریع اطلاعات، این به‌روزرس، را اجرا کرد که سرعت صفحه را به یک فاکتور رتبه‌بندی برای جستجوهای موبایل تبدیل کرد، همانطور که قبلاً برای جستجوهای دسک‌تاپ وجود داشت. این به‌روزرس، بیشتر سایت‌هایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که دارای نسخه مخصوص موبایل کند هستند.

2018 – پزشکی

این به‌روزرس، الگوریتم هسته گسترده، سر و صدای زیادی را برای افراد آسیب‌دیده ایجاد کرد و منجر به تغییراتی در رتبه‌بندی شد. در حالی که تعداد نسبتاً بالایی از سایت‌های پزشکی با رتبه‌های پایین‌تر ضربه خوردند، این به‌روزرس، صرفاً هدف آنها نبود و مشخص نیست که هدف دقیق آن چه بوده است. ممکن است ت، برای تطبیق بهتر نتایج با هدف جستجوگران بوده باشد، یا شاید هدف آن محافظت از رفاه کاربران در برابر (آنچه که گوگل تصمیم گرفته است) اطلاعات نامعتبر بوده باشد.

به خواندن ادامه دهید: به‌روزرس، Google Medic »

2019 – برت

به‌روزرس، BERT گوگل به‌،وان «بزرگ‌ترین تغییر در پنج سال گذشته» اعلام شد، تغییری که «یک مورد از هر ده جستجو را تحت تأثیر قرار می‌دهد».

این یک الگوریتم یادگیری ماشینی، یک تکنیک مبتنی بر شبکه عصبی برای پردازش زبان طبیعی (NLP) است. نام BERT کوتاه شده است: نمایش رمزگذار دو طرفه از ترانسفورماتورها.

BERT می تواند با نگاه ، به کلماتی که قبل و بعد از آن آمده اند، متن کامل یک کلمه را دریابد. به عبارت دیگر از زمینه و روابط استفاده می کند همه کلمات در یک جمله، به جای یک به یک به ترتیب. این به این م،ی است: یک پیشرفت بزرگ در تفسیر یک عبارت جستجو و هدف پشت آن.

بخو،د: Google BERT: درک بهتر پرس و جوهای پیچیده »

2021 – به روز رس، تجربه صفحه

با عرضه تدریجی تا سال 2021، به‌روزرس، تجربه صفحه سیگنال رتبه‌بندی جدیدی را معرفی می‌کند که شامل معیارهایی که تجربه کاربر در دنیای واقعی را برای بارگیری عملکرد، تعامل و ثبات بصری اندازه گیری می کند.

تجربه صفحه به ،وان یک سیگنال رتبه بندی کاملاً جدید نیست. در این به‌روزرس،، سیگنال‌های تجربه صفحه موجود با Core Web Vitals ،یب می‌شوند که اندازه‌گیری واقعی عوامل کلیدی تجربه کاربر است. به طور کلی، به‌روزرس، تجربه صفحه به این م،ی است که Google دیدگاه جامع‌تری از تجربه کاربر در صفحه را در نظر می‌گیرد.

گوگل بیان می‌کند که این عوامل جدید تجربه صفحه هنوز به اندازه «داشتن محتوای عالی و مرتبط» مهم نیستند. برای کمک به نظارت بر موارد حیاتی وب اصلی و تجربه صفحه و ایجاد بهبودهای عملی، Google ابزارهای اختصاصی را در کنسول جستجو اضافه کرده است.

به خواندن ادامه دهید: تجربه صفحه: یک فاکتور جدید رتبه بندی گوگل »

2021 – MUM (مدل چند وظیفه ای متحد)

به‌روزرس، MUM که توسط گوگل در I/O 2021 معرفی شد، تغییرات بزرگی را در جستجو ایجاد می‌کند.

MUM مخفف ‘Mul،ask United Model’ است، نامی که به قدرت این الگوریتم جدید اشاره می کند: می تواند چندین کار را به طور همزمان انجام دهد. این می تواند به بیش از 75 زبان با استفاده از منابع مختلف، از جمله ویدئو و صدا، بخواند، بفهمد و یاد بگیرد!

ایده این است که MUM اطلاعات بسیاری از منابع را برای ارائه پاسخ های چندلایه به جستارهای پیچیده ،یب می کند. قبلاً در عمل با آن دیده شده است جستجوی وا،ن کووید-۱۹، اما این هنوز تازه شروع است. هوش مصنوعی MUM گوگل در ماه‌ها و سال‌های آینده به آرامی معرفی می‌شود، بنابراین انتظار نداشته باشید که تغییرات بزرگ یک شبه اتفاق بیفتد.

بیشتر بخو،د: Google’s MUM آنچه شما نیاز دارید را می داند: 1000 برابر قدرتمندتر از BERT »

2022 – محتوای مفید

به‌روزرس، محتوای مفید، تمرکز بیشتری بر کیفیت محتوای ظاهر شده در نتایج جستجو ایجاد کرد. همه چیز در مورد پاداش دادن به محتوای «اول مردم» است – محتوایی که واقعاً به سؤالات کاربران پاسخ می دهد و تجربه رضایت بخشی را ارائه می دهد.

تأثیر اولیه بر نتایج جستجو نامحسوس بوده است، اما گوگل روشن کرده است که این یک مورد یکبار نیست. به روز رس، محتوای مفید نشان دهنده تلاش مداوم برای مرتب ، SERP ها، حذف نتایج با کیفیت پایین برای ایجاد صدای متنوع تر است. این به‌روزرس، به‌ویژه سایت‌هایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که محتوای بی‌کیفیت زیادی دارند، که ممکن است در نتیجه عملکرد کمتری در جستجو داشته باشند.

به خواندن ادامه دهید: Google به‌روزرس، محتوای مفید را برای متنوع ، نتایج جستجو راه‌اندازی می‌کند »

انتظارات برای به روز رس، الگوریتم گوگل در آینده

همانطور که می بینید، گوگل از اوایل دهه 2010 به طور فزاینده ای پیشرفته شده است. به‌روزرس،‌های اصلی اولیه آن در دهه بر مبارزه با نتایج هر،مه‌ها و سایت‌هایی که سعی در تقلب سیستم داشتند، متمرکز بود. اما با گذشت زمان، به‌روزرس،‌ها بیشتر و بیشتر به نتایج جستجو کمک می‌،د تا به جستجوگران دسکتاپ، تلفن همراه و محلی دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستند ارائه دهد. بدیهی است که فاکتور رتبه بندی تجربه صفحه به خوبی در آنجا جا می گیرد. در حالی که این الگوریتم در ابتدا پیشرفته بود، افزوده‌های سال‌ها، از جمله یادگیری ماشین و NLP، آن را کاملاً پیشرفته‌تر کرده است.

با تمرکز مداوم بر قصد، به نظر می‌رسد که جستجوی گوگل به تمرکز الگوریتم خود بر تکمیل تفسیر خود از عبارت‌های جستجو و سبک‌سازی صفحات نتایج مطابق با آن ادامه خواهد داد. به نظر می رسد تمرکز فعلی آنها در راستای مأموریت “سازماندهی اطلاعات جهان و قابل دسترس و مفید ساختن جه،” باشد. اما هر جهتی که باشد، بهترین نتیجه بودن و تلاش برای داشتن یک سایت عالی همیشه راهگشا خواهد بود!

در ادامه بخو،د: آیا باید هر تغییری را که گوگل ایجاد می کند دنبال کنم؟ »

آیا احساس می کنید کمی تحت تأثیر نام ها و سال های مختلف قرار گرفته اید؟ نگران نباش! ما یک اینفوگرافیک مفید ساخته‌ایم که نشان می‌دهد هر به‌روزرس، گوگل چه زم، اتفاق می‌افتد و به طور خلاصه هدف را توضیح می‌دهد.

اینفوگرافیک ج، زم، به روز رس، الگوریتم گوگل را نشان می دهد

ویلمین هالبک

ویلمین مدیر محتوای yoast.com است. او عاشق ایجاد محتوای کاربر پسند و آسان ، یافتن آن برای افراد و موتورهای جستجو است.

آواتار ویلمین هالبیک


منبع: https://yoast.com/google-algorithm-updates/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است