بینش های کلیدی TikTok در گزارش روند 2023 آینده


در طول سال گذشته، جامعه جه، TikTok از بسیاری از کلیشه های Gen Z خود پیشی گرفته است.

ژانرهای جدیدی از سرگرمی ایجاد کرده است، داستان های معتبری را به اشتراک گذاشته است که جوامع را گرد هم آورده است، و حتی به افراد دیگر کمک کرده تا ایده های جدید را کشف کنند.

این امر باعث شده است که برندهای مختلف در سراسر جهان یا انواع جدیدی از محتوا را در TikTok ایجاد کنند تا با این جوامع درگیر شوند یا از TikTokers حمایت کنند که می توانند محتوای جذاب برای آنها ایجاد کنند.

این تغییرات در TikTok مستند شده است گزارش روند 2023 بعدی چیست، سومین پیش بینی روند سالانه پلتفرم ویدیوی اجتماعی.

این منبعی است که می‌تواند به تبلیغ‌کنندگان دیجیتال و بازاریابان رسانه‌های اجتماعی کمک کند تا درک کنند که چگونه خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کنندگان ممکن است در سال آینده تغییر کند.

و این باید استراتژی های بازاریابی دیجیتال آنها را چه در TikTok و چه خارج از آن تغییر دهد.

آ،ین گزارش نه تنها چندین نیروی فرهنگی بلندمدت TikTok اول، از سرگرم کننده گرفته تا کاربردی را باز می کند، بلکه سیگنال های زیربنایی را نیز نشان می دهد که نشان می دهد چگونه هر یک از اینها روندهایی را شکل داده اند که نقشه راهی برای برندها برای دنبال ، روی پلت فرم ارائه می دهد.

سوفیا هرناندز، رئیس جه، بازاریابی تجاری TikTok، گفت:

2022 سالی بود که مردم متوجه شدند که مجبور نیستند مانند همیشه زندگی کنند – با دیدگاه‌ها و ایده‌های مختلف فراتر از فرهنگ‌ها در TikTok.

او افزود،

«در پس زمینه افزایش هزینه زندگی و چالش‌های مرتبط با آن، گزارش What’s Next ما نشان می‌دهد که مردم به دنبال راه‌های جدیدی برای دستیابی به موفقیت، شادی و رفاه خواهند بود – و TikTok ابزاری برای کمک به آنها برای یافتن آن خواهد بود.»

موافقم، اما اضافه می‌کنم که مردم به دلایل مختلف و مشابه، سال آینده تعداد زیادی شورت یوتیوب و حلقه‌های اینستاگرام را تماشا خواهند کرد.

سه نیروی کلیدی در حال تغییر فرهنگ ما هستند

گزارش روند TikTok بر سه نیروی کلیدی تمرکز دارد که نشان می‌دهد چگونه TikTok در حال تغییر فرهنگ است.

پلتفرم ویدیوی اجتماعی بر اساس تحقیقات خود و رفتارهایی که در TikTok مشاهده کرده است، پیش‌بینی می‌کند که اینها سیگنال‌های مربوط به هر یک از این نیروها هستند که رفتارها و علایق در حال ظهور را در بخش‌های عمودی نشان می‌دهند:

  • ارائه سرگرمی عملی
  • فضاسازی برای شادی
  • ساختن آرمان های جامعه

ارائه سرگرمی عملی

چهار از پنج به گفته کاربران، TikTok بسیار یا بسیار سرگرم کننده است مطالعه آگهی‌های سرگرم‌کننده جه، علم بازاریابی TikTok 2022 انجام شده توسط Marketcast.

بنابراین، تعجب آور نیست که بد،م الگوریتم های پلتفرم ویدیوی اجتماعی محتوا را بر اساس آنچه که جوامع TikTok سرگرم کننده می دانند، تنظیم می کنند.

این همچنین به این م،ی است که برندها می توانند نتایج تجاری باورن،ی را ببینند – اگر و زم، که محتوا یا تبلیغات آنها پیام هایی را ارائه دهد که به اندازه سایر محتوای سرگرمی تماشا و دوست داشته شوند.

آیا این امکان وجود دارد؟ خب، طبق این گزارش، elf Cosmetics توانسته است این نوع سرگرمی را برای جلب توجه جامعه TikTok در ایالات متحده فراهم کند.

این برند این کار را با تبلیغات درون فید انجام داد که احساس سرگرمی، جذاب و بومی در جامعه TikTok داشتند.

با همکاری Tinuiti، آژانس و شریک بازاریابی TikTok، elf Cosmetics هزینه‌های خود را ماه به ماه دو برابر کرد، اما همچنان توانست هزینه‌های ،ید خود را برای استراتژی افزودن به سبد ،ید خود تا 56 درصد کاهش دهد.

برای برندهای دیگر، گزارش TikTok نشان می‌دهد که مؤثرترین پیام‌ها در پلتفرم ویدیوی اجتماعی آن‌ها به نظر نشاط‌آور، خنده‌دار و شخصی‌شده هستند.

و پلتفرم ویدیوی اجتماعی می‌گوید که برندها می‌توانند از تکنیک‌های ویرایش مانند افزودن هم‌پوش، متن یا همگام‌سازی صداها به انتقال‌ها برای جلب توجه بینندگان و ایجاد ارزش سرگرمی محتوای ویدیویی خود استفاده کنند.

ساخت فضا برای شادی

اکنون، بازاریابان رسانه‌های اجتماعی و تبلیغ‌کنندگان دیجیتال می‌دانند که در حال حاضر تعداد زیادی توصیه مراقبت از خود و ابتکارات مرتبط وجود دارد – اما مردم هنوز در حال سوختن هستند.

بنابراین، به نظر می رسد که جامعه TikTok در میان دریایی از مسائل بهداشت عمومی، استعفای بزرگ و فرسودگی شخصی به دنبال خودمراقبتی م،ادار است.

طبق گزارش این شرکت، TikTok “فرصت های بی پایان برای گسترش شادی” را ایجاد می کند.

این چیز خوبی است، درست است؟

و در میان کاربران TikTok که به دلیل آنچه در TikTok دیدند، اقدامی «خاموش» از پلتفرم ویدیوی اجتماعی انجام دادند، 90% طبق گفته‌ها، پلتفرم «من را خوشحال می‌کند» و «هرگز خسته‌کننده نمی‌شود». علم بازاریابی TikTok ایالات متحده، TikTok من را در تحقیقات 2022 “خالی” کرد، انجام شده توسط MarketCast.

این همچنین یک بینش کلیدی برای برندهایی است که به دنبال ایجاد ارتباطات م،ادارتر با مخاطبان خود در سال 2023 هستند.

آن‌ها می‌خواهند پیام‌های خود را با میل جامعه TikTok برای خوش‌گذر، هماهنگ کنند و به آن‌ها قدرت دهند تا کمی فضای شادی در زندگی‌شان باز کنند.

(در واقع، چند نظرسنجی دیگر روند مشابهی را در آوریل 2020 مشاهده ،د و من در مقاله ای با ،وان “مصرف کنندگان به دنبال ارتقاء محتوای YouTube در طول همه گیری COVID-19” در مورد آن نوشتم.)

اما چه این یک روند اخیر باشد یا یک روند بلندمدت، اکنون در حال حرکت است:

  • رشد فرهنگ میم، که راهی را برای مردم فراهم می کند تا با طنز پیوند برقرار کنند.
  • افزایش اشتراک‌گذاری هک‌های زندگی و استراتژی‌های رفاهی که افراد را قادر می‌سازد تا هر زمان که به آن نیاز داشتند، فضایی برای خود ایجاد کنند.
  • دلیل اصلی اینکه چرا جامعه TikTok فضا و زمان بیشتری را برای شادی به روش هایی که به بهترین وجه من، است اختصاص می دهد.

بر اساس گزارش TikTok،

“BMW با انگیزه خود برای خلاقیت در پلتفرم این موضوع را به طرز درخش، ثبت کرد.”

این برند جه، خودرو با هنری، نوازنده کی‌پاپ و خالق TikTok همکاری کرد تا آهنگی سفارشی بسازد که از صداهای معتبر BMW eDRIVE مانند ضربه زدن به کاپوت و حتی وصل ، شارژر برقی استفاده می‌کرد.

این به‌،وان چارچوبی خلاقانه برای تشویق کاربران TikTok به ،انه بودن و سرگرمی در ساختن محتوای خود با موسیقی‌ای که هنری ساخته بود، عمل کرد.

و جامعه TikTok با یک آهنگ جالب و یک صفحه خلاقانه خالی وحشی شد.

بیش از 3400 Tik،r برای چالش هشتگ BMW ویدیوهایی ساختند که بیش از 45 میلیون بازدید و نزدیک به 6.3 میلیون تعامل داشت.

بنابراین، برندها و آژانس‌های آنها ممکن است بخواهند در سال 2023 محتوای TikTok بیشتری را برای تقویم‌های سرمقاله خود اضافه کنند.

(البته گزینه جایگزین شناسایی سازندگان و تأثیرگذاران TikTok من، برای همکاری در سال آینده است.)

ساخت ایده آل های جامعه

این گزارش همچنین می‌گوید که انجمن‌های TikTok «یک برشی بالاتر از بقیه» پلت‌فرم‌های ویدیوی اجتماعی هستند، زیرا آنها فوق‌العاده هستند – و این همان چیزی است که به‌طور غیر شهودی به آنها کمک می‌کند تا در مقیاس رشد کنند.

به عبارت دیگر، اشتراک گذاری محتوای ویدیویی با منافع خاص به جای محتوای ویدیویی با منافع عمومی به افراد کمک می کند تا با یکدیگر پیوند برقرار کنند. از آنجا، آنها اغلب افق های یکدیگر را گسترش می دهند.

اکنون، مهم نیست که ،ی چه ادعایی دارد، TikTok یک جلسه تالار شهر نیست.

(من این را به درستی می دانم. در سال 1980، من به عضویت هیئت منتخب اکتون انتخاب شدم و مجبور شدم دسته ای از مقالات حکمی بحث برانگیز را در جلسات سالانه و ویژه شهر طی سه سال آینده ارائه کنم.)

بنابراین، اگر به‌دنبال استعاره‌ای من، هستید، TikTok را به‌،وان مجموعه‌ای از باشگاه‌های کوچک در نظر بگیرید، جایی که اعضا می‌توانند ایده‌های جدیدی در مورد چگونگی کشف علایق و زندگی خود بیابند.

بر اساس این گزارش،

TikTok نسبت به پلتفرم‌های اجتماعی سنتی ۱.۸ برابر بیشتر احتمال دارد افراد را با موضوعات جدیدی آشنا کند که نمی‌دانستند دوست دارند.

(ذهن‌های جوینده می‌خواهند بدانند که «پلت‌فرم‌های اجتماعی سنتی» واقعاً چه امتیازی ،ب کرده‌اند و آیا این مقایسه با YouTube S،rts و حلقه‌های اینستاگرام یا سایر اشکال محتوا بوده است.)

بر اساس این گزارش، مردم از TikTok برای شروع مکالمات در جامعه خود و کشف پاسخ های منحصر به فرد که کنجکاوی آنها را برآورده می کند، استفاده می کنند.

مردم همچنین ویدیوها را در TikTok تماشا می‌کنند، زیرا به افراد از سراسر جهان کمک می‌کند تا جامعه‌ای همفکر بسازند که بر اساس آرمان‌ها و علایق مش، و همچنین الهام‌بخشی که از دیدن دیگر، شبیه خودشان می‌آید، ایجاد کنند.

به ،وان مثال، این گزارش می گوید:

eBay با ایجاد طرفداران قوی با سر کفش‌های ورزشی به ،وان مقصد نهایی برای ،ید و فروش جالب‌ترین کفش‌ها، به این امر متمایل شد. اکنون، eBay از Voting Stickers استفاده کرد تا از جامعه TikTok بخواهد تا در #SneakerS،wdown سالانه خود نسبت به ضربات مورد علاقه خود کمی عشق نشان دهند.

این چطور شد؟ خوب، 1.2 میلیون کاربر در #SneakerS،wdown eBay شرکت ،د و این کمپین بیش از 54 درصد افزایش نرخ نظرات را به همراه داشت. بنابراین، من می خواهم بگویم که خوب شد.

اوه، و جامعه #SneakerTok – که طبق داده‌های داخلی TikTok بیش از 1.1 میلیارد بازدید در سراسر جهان ایجاد می‌کند – تنها یک نمونه از بسیاری از مواردی است که ارزش و مشارکت بازاریابی خاص را نشان می‌دهد.

البته، سازندگان محتوا و تأثیرگذاران نقش بزرگی در ایجاد جامعه و پیشرو در شکل‌های جدید محتوای جذاب دارند.

اما، پس از تماشای این محتوا، بیش از دو نفر از هر پنج نفر در TikTok موافقت ،د که این باعث می شود آنها احساس کنند بخشی از جامعه این برند هستند. خلاقان جه، علم بازاریابی TikTok مطالعه تجارت 2022 را هدایت می کنند انجام شده توسط Material.

بنابراین، برندها و آژانس‌های آن‌ها باید هدف قرار دادن جایگاه‌ها و توجه به علایق خاص خود را برای ارتباط با بینندگان TikTok در نظر بگیرند.

به عبارت دیگر، کلید موفقیت، ت،یم بازار است.

هنگامی که یک نام تجاری متوجه شد که یک بخش کلیدی چه می‌خواهد و چه نیازی دارد، می‌تواند محتوا ایجاد کند، تبلیغات بسازد یا با تأثیرگذاران من، شریک شود تا قلب، ذهن و اعمال را تغییر دهد.

با این حال، با توجه به اینکه کنگره به دلیل نگر،‌های امنیت ملی، تیک تاک را از تلفن‌های ،تی ایالات متحده ممنوع می‌کند، ممکن است برای تبلیغ‌کنندگان دیجیتال و بازاریابان رسانه‌های اجتماعی خوب باشد که «طرح B» داشته باشند.

گزینه های احتمالی YouTube S،rts و Instagram Reels هستند.

اما شایان ذکر است که هر دوی این پلتفرم‌های ویدیوی اجتماعی بزرگ‌تر، این جایگزین‌ها را پس از تماشای رشد انفجاری TikTok راه‌اندازی ،د.

بنابراین، همانطور که دیمون ر،ون یک بار گفت، “مسابقه همیشه برای سریع‌ها نیست، و نه جنگ با قوی‌ها، اما این راهی برای شرط‌بندی است.”

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: P،enix 1319/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/key-insights-from-tiktok-in-the-whats-next-2023-trend-report/474437/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است