بک لینک در سئو (راهنمای کامل)


این راهنما بک لینک ها را توضیح می دهد.

در زیر، یک نمای کلی از بک لینک ها، از جمله اینکه چه هستند، چگونه کار می کنند، اهمیت بک لینک ها، و راه های بدست آوردن آنها برای بهینه سازی موتورهای جستجوی خارج از سایت (SEO) دریافت خواهید کرد.

هدف نهایی در اینجا کمک به شما در درک هر جنبه ای از بک لینک ها و نحوه اعمال آنها در وب سایت ها و زمینه سئو در بازاریابی دیجیتال است.

بک لینک ها

ارائه بهترین نکات سئو …

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

بک لینک چیست؟

بک لینک ها لینک هایی در یک وب سایت هستند که به یک صفحه وب در یک سایت دیگر اشاره می کنند. بک لینک ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا با ،یدن لینک های ،وجی که به وب سایت های دیگر منتهی می شوند، محتوا را در وب پیدا کرده و فهرست بندی کنند.

به بک لینک ها “لینک های ورودی” یا “لینک های ورودی” نیز گفته می شود زیرا لینک ها از وب سایت های خارجی می آیند. هر یک از این اصطلاحات می توانند به جای یکدیگر در زمینه های بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده شوند.

هدف از بک لینک در سئو

هدف اصلی بک لینک در سئو افزایش اعتبار و اعتماد دامنه هدف و صفحات وب آن است. الگوریتم PageRank گوگل کیفیت و کمیت بک لینک ها را هنگام فهرست بندی و رتبه بندی محتوا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای کلمات کلیدی خاص (یا پرس و جو) در نظر می گیرد.

یک دلیل ثانویه برای بک لینک ها هدایت ترافیک ارجاع به یک وب سایت از سایر سایت ها برای کمک به افزایش قرار گرفتن در معرض محتوا است. بک لینک هایی که ترافیک با کیفیتی را به یک صفحه وب ارسال می کنند می توانند به تقویت سیگنال های تجربه کاربر که بخشی از سیستم های الگوریتم رتبه بندی هستند کمک کنند.

اهمیت بک لینک ها

بک لینک ها برای سئو مهم هستند زیرا بک لینک ها نشان دهنده رای اعتماد از یک وب سایت به وب سایت دیگر است که یک سیگنال سئوی خارج از سایت برای رتبه بندی محتوا در SERP ها است.

خلاصه ای از مزایای برتر بک لینک عبارتند از:

  • بهبود فاکتورهای سئوی خارج از صفحه
  • افزایش معیارهای اعتبار صفحه و Domain Aut،rity
  • افزایش رتبه کلمات کلیدی در SERP
  • افزایش دید کلی موتور جستجو برای وب سایت
  • ایجاد ترافیک ارجاعی
  • بهبود اعتبار وب سایت
  • عمل به ،وان ارتقاء مداوم وب سایت
  • ایجاد درآمد بیشتر برای یک ،ب و کار

برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد این مزایا، به این راهنمای مرتبط مراجعه کنید: چرا بک لینک ها برای سئو مهم هستند؟

چگونه بک لینک ها برای سئو کار می کنند

بک لینک ها با ارسال لینک (یا رای) از وب سایت های دیگر به یک سایت هدف، برای سئو کار می کنند. بک لینک ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا صفحات وب را بر اساس محبوبیت و اعتماد برای عبارات جستجوی مرتبط پیدا، فهرست بندی و رتبه بندی کنند.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

فرآیند بک لینک شامل این است که صاحبان وب سایت هاپرلینک هایی را با استفاده از متن لنگر به سایت های دیگر اضافه می کنند، که متن قابل مشاهده و قابل کلیک برای بک لینک است که توضیح می دهد که لینک به کجا اشاره دارد.

لنگر متن بک لینک ها برای تعیین ارتباط یک صفحه وب برای کلمات کلیدی خاص استفاده می شود. با نگاه ، به متن لنگر، الگوریتم‌های موتور جستجو می‌توانند تعیین کنند که یک صفحه وب درباره چه چیزی است (ی،ی موضوع) و اینکه محتوا چقدر برای جستجوهای خاص (ی،ی کلمات کلیدی) مرتبط است.

بک لینک ها بخش مهمی از فرآیند SEO هستند زیرا یکی از مهم ترین سیگنال های خارج از سایت برای الگوریتم های موتورهای جستجو برای فهرست بندی و رتبه بندی محتوا در SERP ها هستند. هر URL در اینترنت دارای امتیاز PageRank است، و هر بار که آن URL به صفحه دیگری در وب لینک می شود، بخشی از آن ارزش صفحه را برای SEO منتقل می کند.

بنابراین، هرچه بک لینک های با کیفیت بیشتری به دامنه خود و صفحات وب مرتبط با آن اشاره کنید، اعتماد، اعتبار و اعتبار وب سایت شما بالاتر می رود که منجر به رتبه بندی بالاتر و ترافیک جستجوی ارگ،ک می شود.

توضیح عمیق تری از فرآیند بک لینک را می توان در این صفحه یافت: چگونه بک لینک ها برای سئو کار می کنند؟

انواع بک لینک

25 نوع بک لینک وجود دارد که یک وب سایت می تواند از سایت های دیگر دریافت کند:

  • بک لینک های Dofollow: رتبه صفحه یا ارزش لینک برای سئو را پاس می کند.
  • بک لینک های Nofollow: ممکن است پیج رنک را پاس کند یا ندهد. این یک اشاره است، نه یک دستورالعمل.
  • بک لینک های متنی: پیوندهایی که داخل محتوای بدن هستند.
  • بک لینک های هدر: پیوندهای پیوست شده به سرفصل هایی مانند H1، H2، و H3.
  • بک لینک های مارک دار: پیوندهایی که شامل نام تجاری می شوند.
  • لینک های برگشتی URL برهنه: پیوندهایی که از URL به ،وان متن لنگر استفاده می کنند.
  • بک لینک طبیعی: پیوندهایی بدون متن بهینه شده برای سئو، مانند «اینجا را کلیک کنید».
  • بک لینک های تحریریه: پیوندهایی که یک وب سایت دریافت می کند که برای آنها پولی، درخواستی یا معامله نشده است، اما به طور طبیعی با انتشار محتوای با کیفیت بالا دریافت می شود.
  • بک لینک های پولی: پیوندهایی از هر نوعی که برای دریافت لینک ورودی با آنها مبا، می شود.
  • بک لینک های حمایت شده: پیوندهایی که شامل ویژگی HTML rel=”sponsored” هستند که آن را به ،وان یک بک لینک پولی علامت گذاری می کنند.
  • بک لینک های نویسنده: پیوندهایی که در جعبه بیوگرافی نویسنده در داخل یک مقاله قرار می گیرند.
  • بک لینک های صفحه اصلی: پیوندهایی که از صفحه اصلی یک وب سایت خارجی می آیند.
  • بک لینک های ناوبری: نوعی پیوند در سراسر سایت که در منوی پیمایش یک سایت دیگر نمایش داده می شود.
  • بک لینک نوار کناری: پیوندی در سراسر سایت که در بخش نوار کناری یک سایت قرار می گیرد.
  • بک لینک های پاورقی: پیوندی در سراسر سایت که در ،مت پاورقی یک سایت قرار می گیرد.
  • بک لینک تصویر: پیوندهایی که از تصاویر گرافیکی و ع،‌هایی که در یک صفحه وب نمایش داده می‌شوند و با یک URL ،وجی پیوند داده می‌شوند.
  • بک لینک جاوا اسکریپت: پیوندهایی که در کد جاوا اسکریپت تعبیه شده و به وب سایت دیگری اشاره می کنند.
  • بک لینک شبکه های اجتماعی: پیوندهایی که از یک پلت فرم رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، Reddit، TikTok و غیره می آیند.
  • بک لینک نظرات وبلاگ: پیوندهایی که با گذاشتن نظرات در پست های وبلاگ ایجاد می شوند.
  • بک لینک های انجمن: لینک هایی که در پست های انجمن ایجاد می شوند.
  • بک لینک پروفایل: پیوندهایی که در صفحه نمایه یک سایت شخص ثالث ایجاد می شوند که به کاربران اجازه می دهد پروفایل های شخصی خود را ایجاد کنند.
  • بک لینک بوک مارکینگ اجتماعی: پیوندهایی که در سایت های نشانه گذاری اجتماعی با بر،ب گذاری URL ایجاد می شوند.
  • بک لینک های استنادی: پیوندهایی که در دایرکتوری‌های محلی و سایت‌های انجمن ،ب‌وکار ساخته شده‌اند، به نام تجاری، آدرس و شماره تلفن قانونی نیاز دارند تا شرکت را به‌،وان یک نهاد واقعی آنلاین معرفی کنید.
  • بک لینک های بی،ه مطبوعاتی: پیوندهایی از بی،ه های رسمی منتشر شده توسط یک شرکت برای اعلام عمومی و در سایت های خبری و انتشارات رسانه ای توزیع می شود.
  • 301 ریدایرکت بک لینک ها: پیوندهایی که از کد پاسخ HTTP 301 برای سیگنال تغییر مسیر دائمی از یک URL به URL دیگر استفاده می کنند.

نمونه هایی از هر نوع را می توان در راهنمای توسعه یافته در اینجا یافت: انواع بک لینک در سئو.

بهترین روش ها برای بک لینک ها

برای به دست آوردن بیشترین ارزش از بک لینک برای سئو، می تو،د بهترین روش ها را دنبال کنید:

  • ایجاد دارایی های قابل پیوند: محتوای اضافی مانند دانلود کتاب های الکترونیکی، کاغذهای سفید، اینفوگرافیک ها، نمودارها، جداول، لیست حقایق و آمار و ویدیوهایی را در صفحه قرار دهید که سایر صاحبان وب سایت ها بخواهند به جای اینکه خودشان آن دارایی ها را ایجاد کنند، از مقالات خود به آنها پیوند دهند.
  • برای بک لینک مصاحبه کنید: شرکت در مصاحبه ها تمرین خوبی برای دریافت بک لینک از پست های وبلاگ، صفحات پاد،ت و کانال های یوتیوب و در عین حال افزایش دسترسی مخاطبان شما است.
  • ساخت بک لینک با توصیه ها: نوشتن گواهینامه برای محصولات و خدماتی که از آنها لذت می برید می تواند منجر به بک لینک های با کیفیت از صفحه اصلی شرکت یا صفحه محصول/خدمت شود.
  • ایجاد بک لینک با محتوای Skys،er: ایجاد مقاله ای که برای خوانندگان جامع تر و مفیدتر از محتوای با رتبه برتر برای یک کلمه کلیدی هدف باشد، محتوای آسمان ،اش نامیده می شود. پس از تکمیل، به وب‌سایت‌هایی که به URLهای برتر پیوند می‌دهند دسترسی پیدا می‌کنید و به آن‌ها اطلاع می‌دهید که مقاله شما بسیار عمیق‌تر است و از آنها می‌پرسید که آیا آنها می‌خواهند بک لینک را به صفحه وب شما تعویض کنند.
  • از روش ساخت لینک ش،ته استفاده کنید: این استراتژی بک لینک شامل یافتن لینک های ش،ته در وب سایت های دیگر و اطلاع رس، به مالکان در مورد صفحات ش،ته است. در طول کمپین تبلیغاتی خود، شما همچنین یک پیوند جایگزین خوب را به ،وان جایگزینی پیشنهاد می کنید که شامل URL های وب سایت شما باشد.
  • دریافت بک لینک با کیفیت بالا از HARO: ثبت نام در HARO (Help a Reporter Out) و تبدیل شدن به یک منبع خبره برای رو،مه نگاران می تواند منجر به بک لینک از نشریات معتبر با امتیازات Domain Aut،rity بالا شود.
  • پیوندهای انجمن تجاری ایجاد کنید: اینها بک لینک های رایگ، هستند که می تو،د در سایت های پروفایل تجاری مانند Crunchbase، Google Business، Bing Places، Yelp، MerchantCircle، Better Business Bureau، Hotfrog و Local.com ایجاد کنید.
  • ایجاد بک لینک با رسانه های اجتماعی: ارسال لینک‌های روزانه به وب‌سایت شما از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین، ردیت و فیس‌بوک، بک لینک‌های آس، هستند که می‌تو،د برای سئوی خارج از صفحه دریافت کنید.
  • از لینک های ،وجی برای دریافت بک لینک استفاده کنید: اینفلوئنسرها را در جایگاه خود انتخاب کنید که دارای وب سایت هایی با امتیازات Domain Aut،rity بالا هستند و به دنبال راه هایی برای استناد به مقالات آنها با پیوندهای ،وجی در پست های وبلاگ خود باشید. سپس به آنها در مورد استناد بگویید با این امید که آنها یک بک لینک به سایت شما به ،وان سپاسگزاری ایجاد کنند.
  • یک پست وبلاگ مهمان بنویسید: اگرچه گوگل ارسال پست مهمان برای بک لینک ها را تایید نمی کند، اما همچنان رایج ترین روش برای ایجاد بک لینک برای سئو توسط لینک سازان حرفه ای و صاحبان وب سایت است.
  • تجزیه و تحلیل شکاف پیوند را انجام دهید: از یک ابزار بررسی لینک مانند Ahrefs، Semrush یا SE Ranking برای ایجاد یک گزارش بک لینک برای وب سایت خود و سایت های رقبای خود استفاده کنید تا بالقوه پیوندی که در نمایه بک لینک وب سایت شما وجود ندارد را شناسایی کنید.
  • ایجاد یک ابزار رایگان برای ایجاد بک لینک: ایجاد یک ابزار ارزشمند لینک که افراد در صنعت شما می توانند به صورت رایگان در وب سایت شما از آن استفاده کنند، می تواند لینک های ورودی با کیفیت و ترافیک ارجاعی را به ارمغان بیاورد.
  • ساخت ویژگی های وب سایت برند: راه اندازی یک پروفایل تجاری برند در سایت هایی مانند Medium، Quora و LinkedIn و ارسال محتوای روزانه که به وب سایت شما لینک می دهد، یک استراتژی آسان برای سئوی خارج از سایت است. گوگل همچنین دارای ویژگی های خاص خود است که می تو،د از آنها برای گسترش حضور آنلاین برند خود و ایجاد بک لینک های با کیفیت به صفحات وب خود از جمله بلاگر، سایت های گوگل و نمایه ،ب و کار گوگل استفاده کنید.
  • رفع بک لینک های ش،ته: بک لینک های ش،ته می توانند با افشای پیج رنک ارزشمندی که باید رتبه شما را در SERPS افزایش دهد، بر سئوی وب سایت شما تأثیر بگذارد. بنابراین، این یک تمرین خوب است که لینک های ش،ته را که به سایت شما اشاره می کنند را جستجو کرده و آنها را تعمیر کنید تا ارزش لینک به صفحات وب من، منتقل شود.
  • لینک های داخلی را فراموش نکنید: این لینک ها در مورد ساخت بک لینک برای سئو به همان اندازه مهم هستند. شما می تو،د از استراتژی به نام پیوند پیوند برای کنترل جریان صفحه رنک داخلی وب سایت خود با ایجاد متن لنگر بهینه شده با کلمات کلیدی از صفحاتی با بالاترین امتیاز Page Aut،rity و/یا ترافیک به URL هایی که نیاز به تقویت SERP برای کلمات کلیدی هدف خود دارند، استفاده کنید.

اگر می خواهید در مورد این نکات بک لینک سازی بیشتر بد،د، راهنمای کامل نحوه دریافت بک لینک برای سئو را ببینید.

ابزارهایی برای بررسی بک لینک ها

بررسی داده های بک لینک برای وب سایت و رقبای برتر شما یک راه خوب برای بهبود کلی استراتژی بهینه سازی موتور جستجو است. با بررسی عواملی مانند نسبت‌های متن لنگر، اعتبار دامنه، اعتبار صفحه، و درصد dofollow در مقابل nofollow، می‌تو،د متوجه شوید که معیارهای شما در مقایسه با سایر سایت‌ها چگونه است.

ابزارهای تجزیه و تحلیل بک لینک به شما بینش ارزشمندی در مورد اینکه چه استراتژی های سئوی خارج از صفحه برای رقابت بهترین کار می کنند، می دهد، بنابراین می تو،د از روش های مشابه برای افزایش رتبه وب سایت خود در SERP استفاده کنید.

بررسی های بک لینک زیر برخی از بهترین گزینه ها برای کمک به شما در انجام این نوع تجزیه و تحلیل هستند:

  • رتبه بندی SE
  • اهرفس
  • Mangools LinkMiner
  • SEO SpyGl،
  • کنسول جستجوی گوگل
  • Moz Link Explorer
  • تجزیه و تحلیل بک لینک Semrush
  • Ubersuggest Backlink Analyzer
  • با شکوه
  • نظارت بر بک لینک ها

می تو،د با مراجعه به صفحه بررسی عمیق در اینجا درباره نحوه عملکرد هر یک از این ابزارهای بک لینک اطلاعات بیشتری ،ب کنید: بهترین ابزار جستجوگر بک لینک برای سئو.

بک لینک در خلاصه سئو

امیدوارم از این راهنمای بک لینک در سئو لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، بک لینک ها لینک هایی در یک وب سایت هستند که به یک صفحه وب در یک سایت دیگر اشاره می کنند. و بک لینک ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا با ،یدن لینک های ،وجی که به وب سایت های دیگر منتهی می شوند، محتوا را در وب پیدا کرده و فهرست بندی کنند.

دانستن نحوه عملکرد بک لینک ها و راه های بهبود کیفیت آنها برای سئو (همانطور که در این صفحه توضیح داده شد) می تواند به افزایش رتبه و ترافیک محتوای شما در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کمک کند.

استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتو،د ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.




منبع: https://seochatter.com/backlinks/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است