بهبود تجربه ویرایش کامل سایت • Yoast

امی یک مدیر محتوا در Yoast است. او از نوشتن در مورد سئو و بازاریابی دیجیتال لذت می برد و به خصوص علاقه مند است که محتوا چگونه می تواند اعتماد ایجاد کند.

آواتار امی لیز


منبع: https://yoast.com/wordpress-6-1/

خوب است توجه داشته باشید که ویژگی سبک جه، فقط در تم های بلوکی موجود است، بنابراین اگر از تمی استفاده می کنید که از ویرایش کامل سایت پشتیب، نمی کند، این گزینه را مشاهده نخواهید کرد.

رابط سبک جه، در وردپرس 6.1

تم پیش‌فرض بیست و بیست و سه: تغییرات سبک قدرتمند

این نسخه همچنین پشتیب، مرزی را برای بلوک‌های بیشتر اضافه می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد حاشیه‌های بالا، پایین، چپ و راست را جداگانه تنظیم کنند. به ،وان مثال، هنگام استفاده از بلوک گا،ی، می تو،د مرز و شعاع آن را برای هر تصویر در گا،ی تعیین کنید. و می تو،د حاشیه های واقعی را به تصاویر اضافه کنید که قبلاً در دسترس نبودند.

تصویر برجسته در بلوک جلد

به ،وان مثال، فرض کنید می خواهید یک ورودی را در لیست خود به بالا یا پایین ببرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی آن ورودی کلیک کنید، که نوار ابزار ظاهر می شود، و روی فلش کلیک کنید تا آن را در لیست به بالا یا پایین ببرید. راه دیگر استفاده از نمای لیست است. ورودی‌های یک بلوک فهرست نیز به‌جای جمع‌آوری در یک ،صر، به‌،وان ،اصر جداگانه در نمای فهرست نمایش داده می‌شوند.

ویرایش بلوک فقط محتوا

رابط کاربری ویرایشگر پست در این نسخه به‌روزرس، کوچکی دریافت می‌کند. تغییرات و اضافات زیر تأثیر زیادی بر گردش کار شما نخواهد داشت، اما ممکن است کمی زمان ببرد تا به آنها عادت کنید:

بلوک ، قطعات برای استفاده در تم ک،یک

رابط کاربری سبک جه، اولین بار در وردپرس 5.9 معرفی شد و مورد توجه و تحسین بسیاری قرار گرفت. این به شما امکان می دهد به راحتی ظاهر و ظاهر وب سایت خود را تغییر دهید. تنها با چند کلیک، می تو،د پالت رنگ کل سایت خود را تغییر دهید یا فونت، اندازه و رنگ پیش فرض متن و لینک های خود را تغییر دهید. وردپرس 6.1 سفارشی سازی بیشتری را برای رابط سبک جه، به ارمغان می آورد. اکنون می تو،د از پیش تنظیمات برای:

زمان آن است که وردپرس خود را به روز کنید تا آ،ین ویژگی ها، پیشرفت ها و به روز رس، های امنیتی را دریافت کنید! برای اطمینان از کارکرد به‌روزرس، همانطور که در نظر گرفته شده است، حتماً آن را در سایت استیجینگ خود آزمایش کنید تا ببینید آیا تضادی با مضامین یا افزونه‌های شما وجود دارد یا خیر. به روز رس، مبارک!

امی لیس

ابزارهای طراحی در ویرایشگر پست در حال دریافت پیشرفت‌ها و پیشرفت‌های زیادی هستند که به شما امکان می‌دهند کنترل دقیق‌تری بر طراحی و طرح‌بندی صفحه خود داشته باشید. وردپرس 6.1 همچنین در دسترس بودن ابزارهای طراحی برای بلوک های مختلف سازگاری دارد. و خوب است بد،د که می‌تو،د با تنظیماتی که در ابزارهای طراحی در ویرایشگر پست انجام می‌شود، تنظیمات کلی را لغو کنید.

کنترل ابعاد در بلوک های بیشتر

ویرایشگر پست وردپرس 6.1 بخش جدیدی به نام “قطعات قالب” دریافت می کند. اساساً می‌تو،د برای بخش‌هایی از صفحه قالب‌هایی ایجاد کنید، آن قالب‌ها را صادر کنید و از آنها در یک تم ک،یک استفاده کنید. وردپرس 6.1 به شما امکان می‌دهد بخش‌های قالب را برای بخش نظرات، سرصفحه، پاورقی، متای پست و قالب‌های کلی ایجاد کنید که به هیچ ناحیه‌ای مرتبط نیستند.

یکی دیگر از بهبودهای طراحی که در این نسخه ارائه می شود، تایپوگرافی سیال است. این ویژگی به سازندگان تم اجازه می‌دهد تا متن را به‌گونه‌ای پیکربندی کنند که بسته به صفحه‌ای که در آن مشاهده می‌شود، به‌طور خودکار مقیاس شوند. البته امروزه وب‌سایت‌ها واکنش‌گرا هستند، بنابراین متن با توجه به اندازه‌های صفحه نمایش، مقیاس و اندازه را تغییر می‌دهد. اما مشکل این است که فقط به اندازه های خاص صفحه نمایش مقیاس می شود، بنابراین متن در هر چیزی خارج از آن اندازه های از پیش تعیین شده به درستی مقیاس نمی شود.

پیش از این، مضامین پیش‌فرض وردپرس هنگام صحبت در مورد ظاهرشان کمی ضعیف بودند. بسیاری از مردم تم شخص ثالث را انتخاب می کنند زیرا ظاهر بهتری دارند و امکانات سفارشی سازی بیشتری را ارائه می دهند. TT3 ممکن است آن را تغییر دهد. 10 تغییر سبک جدید ممکن است نیازهای بسیاری، به ویژه وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایت های کوچک را برآورده کند. ناگفته نماند، این تم ممکن است نمونه ای برای تم های دیگر باشد و راه را برای تغییرات سبک بیشتر در تم های غیر پیش فرض هموار کند و آن را به استانداردی برای داشتن تنوع های متعدد تبدیل کند.

تصویر از WordPress.org

وردپرس 6.1 بیش از 2000 به روز رس، را از زمان انتشار وردپرس 6.0 در ماه مه 2022 معرفی می کند. تمام دستاوردها، پیشرفت ها و پیشرفت ها از نسخه 13.1 تا 14.1 افزونه گوتنبرگ به هسته متعهد شده است. از آنجایی که نمی‌تو،م همه به‌روزرس،‌ها را در یک مقاله پوشش دهیم، در عوض بر روی چندین تغییر قابل توجه تمرکز خواهیم کرد.

کنترل بیشتر روی از پیش تنظیم سبک جه، شما

یک تجسم‌کننده بی‌درنگ برای کمک به کاربران در تنظیم ابعاد وجود دارد. این به راحتی به شما نشان می دهد که چگونه تغییرات بر طرح بندی صفحه شما تأثیر می گذارد، همانطور که در حال ایجاد تغییر هستید. بسیار مفید برای حفظ هماهنگی چیدمان و طراحی.

تایپوگرافی سیال

همه اینها برای هماهنگی طراحی عالی هستند. و این تمام نیست. حتی می‌تو،د ظاهر پیش‌فرض را برای بلوک‌های خاص پیکربندی کنید، که به خلاقیت بیشتر در طراحی وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد. فرض کنید می خواهید متن های موجود در بلوک “لیست” همیشه به رنگ سبز باشند، اکنون می تو،د به راحتی این کار را انجام دهید.

اکنون می تو،د به راحتی تصویر برجسته خود را به بلوک جلد اضافه کنید و به شما این امکان را می دهد که به راحتی از تصویر برجسته در هر نقطه از صفحه استفاده کنید. وقتی یک بلوک جلد اضافه می‌کنید، گزینه‌ای در نوار ابزار وجود خواهد داشت که به شما امکان می‌دهد تصویر برجسته را بگیرید.

ویژوالایزر برای بالشتک و فاصله

با ویرایش کامل سایت، به جای کار با ابزار سفارشی ساز تم، تجربه ویرایش جدیدی با “ویرایشگر سایت” به دست می آورید. در ویرایشگر سایت، می تو،د برای صفحات مختلف، از جمله صفحه اصلی، تک پست، صفحه 404 و صفحه نتایج جستجو، ال،ایی ایجاد کنید. تجربه ایجاد قالب در وردپرس 6.1 گسترش یافته است و به شما امکان می دهد قالب های سفارشی ایجاد کنید تا در هر نوع پست یا صفحه از آن استفاده کنید. علاوه بر آن، کنترل دقیق‌تری بر برخی از قالب‌هایی که می‌تو،د ایجاد کنید، از جمله:

  • پست: می تو،د انتخاب کنید که یک الگو برای همه پست ها یا برای یک الگوی خاص ایجاد کنید.
  • صفحه: اکنون می تو،د یک الگو برای صفحات ایجاد کنید و تعیین کنید که کدام صفحه از این الگو استفاده می کند.
  • نویسنده: می تو،د یک الگو برای استفاده برای همه نویسندگان یا برای یک نویسنده خاص ایجاد کنید.
  • دسته: مشابه قالب پست، می تو،د یک الگو برای همه دسته ها یا برای یک دسته ایجاد کنید.
تجربه ایجاد قالب در ویرایشگر سایت گسترش یافته است

قابلیت ویرایش بلوک داخلی

وردپرس مصمم است تا کنترل‌های طراحی بیشتری را به کاربران ارائه دهد، که در تم بلوک پیش‌فرض بیست و سه (TT3) منع، شده است. تم جدید برای استفاده از تمام ابزارهای طراحی جدید معرفی شده در 6.1 طراحی شده است. وقتی برای اولین بار این تم را نصب می‌کنید، ممکن است با سبک پیش‌فرض کمی ضعیف به نظر برسد، اما خیلی بیشتر از چیزی که به نظر می‌رسد وجود دارد.

در زمان انتشار، ویرایش فقط محتوا از رابط ویرایشگر ویژوال قابل دسترسی نیست. برای فعال ، آن باید از رابط ویرایشگر کد استفاده کنید. می تو،د این کار را با رفتن به منوی 3 نقطه در سمت راست بالای ویرایشگر پست خود و انتخاب «ویرایشگر کد» انجام دهید. مرحله بعدی تنظیم templateLock نسبت به contentOnly مانند مثال ما در زیر.

می تو،د ویژگی ویرایش فقط محتوا را در رابط ویرایشگر کد فعال کنید

اگرچه این ویژگی جدید مفید به نظر می رسد، اما در عمل بسیار دست و پا گیر است. برای اینکه ،مت های قالب روی یک تم ک،یک کار کنند، باید کارهای زیادی انجام دهید. اگر می‌خواهید این ویژگی را آزمایش کنید، می‌تو،د دستورالعمل‌ها و منابعی را در آن پیدا کنید نخ.

در نوار کناری ویرایشگر پست، می‌تو،د تنظیمات برگزیده را برای اینکه ویرایشگر شما هنگام کار در این محیط چگونه به نظر برسد، انتخاب کنید. به ،وان مثال، برخی از افراد دوست دارند روی بلوکی که با آن کار می‌کنند تمرکز کنند، بنابراین «حالت نورافکن» را در تنظیمات نمایش انتخاب می‌کنند. متأسفانه، این تنظیمات ترجیحی فقط به صورت محلی در نسخه های قبلی وردپرس ذخیره می شوند. اگر از ما بپرسید برای ،، که از چندین دستگاه استفاده می کنند کمی ناخوشایند است. وردپرس 6.1 تنظیمات برگزیده بین دستگاهی را فعال می‌کند تا تنظیمات شما ذخیره شود و شما همان تجربه ویرایش را در دستگاه‌های دیگر داشته باشید.

تغییرات و اضافات کوچک به ویرایشگر پست

ویرایش بلوک داخلی یک ویژگی جدید است که به بلوک نقل قول و لیست می آید. همانطور که از نام آن پیداست، اکنون ویرایش جداگانه ،اصر در بلوک نقل قول و لیست بسیار ساده تر است. این یک بهبود کیفیت زندگی است، به ویژه برای ،، که اغلب با بلوک لیست کار می کنند.

وردپرس 6.1 کنترل ابعاد را به بلوک هایی مانند پاراگراف، لیست، ج، و موارد دیگر می آورد. در نوار کناری ویرایشگر پست، بخشی به نام “ابعاد” را خواهید یافت که در آن می تو،د از این پیشرفت جدید استفاده کنید. فراموش نکنید که منوی 3 نقطه را بررسی کنید تا ببینید آیا تنظیماتی مخفی هستند یا خیر. به ،وان مثال، اکنون می تو،د padding پاراگراف و بلوک گروه را کنترل کنید. برای بلوک ستون و گا،ی، امکان کنترل فاصله بین ،اصر در این بلوک ها وجود دارد.

بهبود کنترل مرزی

از سوی دیگر، تایپوگرافی روان به شما امکان می دهد اندازه متن را به آرامی تغییر دهید تا با عرض هر دستگاه مطابقت داشته باشد. با این حال، این ویژگی انتخابی است، بنابراین تنها در صورتی کار می‌کند که سازندگان تم تصمیم بگیرند این ویژگی را پیاده‌سازی کنند. همچنین روی بلوک‌هایی کار می‌کند که از کنترل تایپوگرافی پشتیب، می‌کنند، که فهرست آن‌ها را می‌تو،د پیدا کنید اینجا.

قالب های جدید در ویرایشگر سایت

متوجه خواهید شد که وقتی ویرایش فقط محتوا در گروهی از بلوک ها فعال است، نوار کناری نیز تغییر می کند. کنترل‌های معمولی را نمی‌بینید، بلکه فهرستی از بلوک‌های موجود در گروه را می‌بینید. شما می تو،د هر یک از آن بلوک ها را با کلیک بر روی بلوک در ویرایشگر یا روی مورد مربوطه در نوار کناری انتخاب کنید. اگر نمای لیست را باز دارید، با کلیک بر روی این گروه از بلوک ها در نمای لیست، نوار ابزار ظاهر می شود. با کلیک بر روی دکمه “تغییر” ویرایش فقط محتوا به طور موقت غیرفعال می شود و همه ابزارهای طراحی برمی گردند.

سایر پیشرفت ها و پیشرفت های کوچک

اولویت بین دستگاهی در ویرایشگر پست

این نسخه گامی در مسیر درست برای ویرایش کامل سایت است. مضامین ویرایش و مسدود ، کامل سایت با این وعده به وردپرس رسیدند که کنترل بیشتری را در دست کاربران قرار می دهند و به آنها امکان می دهد با ایجاد و طراحی وب سایت کارهای بیشتری انجام دهند. نسخه 6.1 در مسیر تحقق این وعده قرار دارد. ما شاهد انتشاری هستیم که به شدت بر روی ارائه گزینه های سفارشی سازی و بهبود تجربه ویرایش سایت تمرکز دارد.

با رفتن به سفارشی‌سازی TT3، متوجه می‌شوید که در واقع با 10 نوع سبک ارائه می‌شود که می‌تو،د با آن بازی کنید. این تغییرات از طیف وسیعی از ورودی‌های جامعه انتخاب شده‌اند. آنچه قابل توجه است این است که هر یک از این تغییرات کاملاً از یکدیگر متمایز هستند. هر تنوع دارای پالت رنگ، تایپوگرافی، چیدمان و … است. و همه آنها شگفت انگیز به نظر می رسند.

آیا این خبر را شنیده اید؟ وردپرس 6.1 منتشر شد! به سومین و آ،ین نسخه اصلی وردپرس در سال 2022 خوش آمدید. این نسخه به ساخت، تکرار و اصلاح تجربه ویرایش کامل سایت که در اوایل سال جاری در وردپرس 5.9 معرفی شد، ادامه می‌دهد. این امکانات جدید را برای ما به ارمغان می آورد تا به راحتی سبک وب سایت خود را تغییر دهیم، طراحی صفحه خود را ادویه کنیم و سایر پیشرفت ها را در پلت فرم منبع باز مورد علاقه خود ایجاد کنیم. بیایید نگاهی دقیق‌تر به آنچه 6.1 به ج، می‌آورد بیندازیم!

وردپرس 6.1 یک ویژگی آزمایشی به نام ویرایش فقط محتوا برای بلوک ها، ال،ا و قالب ها معرفی می کند. وقتی این ویژگی فعال باشد، کاربران فقط می‌توانند محتوای درون گروهی از بلوک‌ها، ال،ا یا ال،ا را تغییر دهند. ایده این است که از ش،ت تصادفی طرح‌بندی صفحه یا تغییر سبک توسط کاربران جلوگیری شود.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است