بزرگترین چالش های پیش روی سئو در سال 2023


هنگامی که استراتژی خود را برای سال آینده آماده می کنید، بسیار مهم است که برای ناراحتی ها و چالش های احتمالی پیش رو برنامه ریزی کنید.

امسال، متخصصان سئو بر چالش‌های ناشی از کمبود منابع، مشکلات استراتژی و توانایی مقیاس‌پذیری فرآیندها غلبه ،د.

با نگاهی به آینده به سال 2023 و پس از آن، گزارش وضعیت سئو ما نشان می‌دهد که متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، به‌روزرس،‌های Google و از بین رفتن کوکی‌های شخص ثالث به ،وان بزرگ‌ترین تغییرات در سئو پیش‌بینی می‌شوند.

در این مقاله، ما نکات کلیدی داده‌های گزارش خود را خلاصه می‌کنیم، به طور خاص سه چالش اصلی را برجسته می‌کنیم و به روندهای مرتبط SEO که می‌توانند به توسعه استراتژی شما کمک کنند، نگاه می‌کنیم.

در نهایت، در مورد پیامدهای پیشرفت در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در بازاریابی جستجو بحث خواهیم کرد. آیا این فناوری جستجوی جدید چالشی برای شما و ،ب و کارتان ایجاد خواهد کرد؟ برای اطلاع از آنچه کارشناسان ما می گویند به خواندن ادامه دهید.

همه بینش‌های اینجا بر اساس داده‌های نظرسنجی شخص اول ما در گزارش سالانه وضعیت SEO ارائه می‌شوند.

خلاصه یافته های گزارش

هنگامی که از پاسخ دهندگان پرسیده شد که بزرگترین چالش های سئو در 12 ماه گذشته چه بوده است، پاسخ دهندگان اظهار داشتند:

  1. کمبود منابع (14.9%).
  2. مسائل استراتژی (12.3%).
  3. فرآیندهای مقیاس بندی (11.9%).
  4. مسائل مربوط به همه گیری (11.2%).
  5. همسویی با سایر بخش ها (10.7%).

کاهش بودجه از چالش شماره یک متخصصان سئو در سال 2021 به رتبه ششم امسال کاهش یافت.

با این حال، این واقعیت که کمبود منابع و فرآیندهای مقیاس‌بندی چالش‌های اصلی در سال 2022 بودند، نشان می‌دهد که کاهش بودجه سال 2021 تأثیری پایدار داشته است.

با نگاهی به تهدیدات بالقوه در سال 2023، از پاسخ دهندگان خواستیم تا حدا،ر سه “بزرگترین تغییر” و تغییرات صنعت در سئو را انتخاب کنند. در اینجا بهترین پاسخ های آنها آمده است:

  • یادگیری ماشین و هوش مصنوعی (18.7%).
  • به روز رس، های گوگل (18.0%).
  • منسوخ شدن کوکی های شخص ثالث (13.9٪).
  • صفحات بدون کلیک گوگل (12.9%).
  • رقابت برای استعدادیابی (11.5٪).

عواملی که متخصصان سئو به ،وان عوامل اضطراری به آن توجه می کنند عبارتند از:

  • یادگیری ماشین و هوش مصنوعی (11.3%).
  • Core Web Vitals (10.8%).
  • EAT و منابع قابل اعتماد (10.2%).
  • سئوی موبایل (9.8%).
  • ویژگی های SERP (8.3٪).

طرفداران سئو اغلب با منابع محدود کار می کنند

کمبود منابع به ،وان بزرگترین چالش پیش روی سئوکاران در سال 2022 مطرح شد.

شکی وجود ندارد که صنعت اثرات کاهش بودجه در سال 2021 را احساس می کند، اگرچه دلیل دیگر برای محدودیت منابع این است که بسیاری از سئوکاران با تیم های بزرگ کار نمی کنند.

بیش از 40 درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که با یک تیم 10 نفره یا کمتر کار می کنند، در حالی که تقریباً 5 درصد گفتند که خودشان کار می کنند.

اضافه ، اعضای تیم جدید ممکن است در یکی دو سال آینده دشوار باشد.

گزارش وضعیت سئو به جزئیات عمیق تری در مورد چالش های پیش روی متخصصان سئو و آنچه آنها در سال آینده نگران آن هستند می پردازد.

رشد اخیر و ادامه دار ممکن است چالش برانگیز باشد

برخی از تغییرات سئو پیش بینی شده برای سال 2023 و پس از آن، موانع بالقوه رشد هستند.

رشد اخیر و مستمر ممکن است بدون توانایی در مقیاس تیمی چالش برانگیز باشد و انتظار می‌رود رقابت برای استعدادها در دو سال آینده دلیل اصلی نگر، باشد.

منسوخ شدن کوکی‌های شخص ثالث، حفظ رشد اخیر را برای متخصصان سئو و بازاریابان دشوار می‌کند، زیرا انتظار می‌رود با داده‌های کمتر، نتایج مشابه یا بهتری را ارائه دهند.

استراتژی برای بسیاری از متخصصان سئو یک نگر، است

سئوکاران مسائل استراتژی را به ،وان یکی از بزرگترین چالش های خود در 12 ماه گذشته ذکر ،د.

مسائل استراتژی ممکن است نشان دهنده این باشد که متخصصان سئو در تلاش برای اثبات ROI (بازده سرمایه) خود هستند.

در حالی که بیش از نیمی از متخصصان سئو (58.0٪) که مورد بررسی قرار گرفتیم، افزایش بازگشت سرمایه را برای کار خود گزارش ،د، بسیاری از آنها برای اثبات بازگشت سرمایه تلاش ،د، و 29٪ از متخصصان سئو اظهار داشتند که در مورد بازگشت سرمایه خود دچار دوگانگی هستند.

در فصل خود در مورد استراتژی‌های برنده و اندازه‌گیری موفقیت سئو، به این موضوع می‌پردازیم که چگونه مشکلات ROI اغلب نتیجه قطع ارتباط بین اه، هدف برند و داده‌هایی است که ردیابی می‌شوند.

متخصصان سئو انتظار دارند یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی تاثیر زیادی داشته باشد

در صدر فهرست بزرگترین تغییرات طی دو سال آینده، همانطور که توسط متخصصان سئو پیش بینی می شود، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است.

علاوه بر این، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی زم، که از متخصصان سئو خواسته شد تا آنچه را که فکر می‌کنند مهم‌ترین فاکتورهای اضطراری در سال 2023 خواهد بود، رتبه‌بندی کنند، پاسخ‌های برتر بودند.

برای درک بهتر اینکه چرا یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در راس ذهن همه هستند، ما به متخصصان داخلی خود مراجعه کردیم تا زمینه بیشتری را بدست آوریم.

شلی والش، استراتژیست محتوای SEO در SEJ، نمی بیند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بتوانند به این زودی جایگزین تصمیم گیری انس، شوند. علاوه بر این، او توصیه نمی کند که برای ایجاد محتوا به شدت به ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی اعتماد کنید:

“به ،وان یک اخلالگر، من هنوز نمی توانم هوش مصنوعی را ببینم که بتواند تصمیمات و انتخاب های حیاتی را در جایی که چندین مسیر وجود دارد جایگزین کند و شما باید براساس تخصص انتخاب کنید. ابزار فقط به خوبی ،ی است که آن را رانندگی می کند. در حال حاضر، سیل ابزارهایی وجود دارد که از GPT-3 پشتیب، می کنند.

اینها برای محتوای کم حجم، مانند توضیحات محصول، عالی هستند، اما شکاف را گسترده تر می کنند و محتوای با کیفیت رهبری فکری که به خوبی تحقیق شده است را ارتقا می دهند. از آنجایی که جایگاه‌های آنلاین توسط محتوایی که توسط هوش مصنوعی چرخش شده اشباع می‌شوند، کیفیت تنها راه برجسته شدن خواهد بود. در نهایت، استفاده بیش از حد فقط اثر مضری خواهد داشت.»

برای مشاهده همه داده‌های نظرسنجی شخص اول و خواندن اطلاعات بیشتر، گزارش وضعیت SEO را دانلود کنید.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو




منبع: https://www.searchenginejournal.com/biggest-challenges-facing-seo-in-2023/467689/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است