اگر جدا کردن یک مقاله طولانی می تواند منجر به محتوای نازک شود، گوگل پاسخ می دهد


لیزی ساسمن، کارمند گوگل، در ویدئویی از ساعت اداری جستجوی گوگل، به سوالی در مورد محتوای نازک پاسخ داد و یک تصور غلط رایج در مورد اینکه محتوای نازک واقعا چیست، روشن کرد.

محتوای نازک

کلمه نازک به م،ای فاقد ضخامت یا عرض است.

بنابراین وقتی اصطلاح “محتوای نازک” را می شنویم، غیر معمول نیست که محتوای نازک را به ،وان یک صفحه وب با محتوای کم در آن در نظر بگیریم.

تعریف واقعی محتوای نازک بیشتر در راستای محتوایی است که فاقد هرگونه ارزش افزوده است.

به ،وان مثال، یک صفحه برش کوکی که به سختی با سایر صفحات متفاوت است، و حتی یک صفحه وب که از یک ،ده فروش یا سازنده کپی شده است و هیچ چیز اضافی به آن اضافه نشده است.

Google’s Product Review Update، در میان سایر موارد، صفحات نازکی متشکل از صفحات بررسی که فقط خلاصه محصول هستند را حذف می کند.

ویژگی بارز صفحات نازک این است که فاقد اصالت هستند، به سختی با صفحات دیگر متفاوت هستند و/یا ارزش افزوده خاصی ارائه نمی دهند.

صفحات درگاهی شکلی از محتوای نازک هستند. اینها صفحات وب هستند که برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص طراحی شده اند. یک مثال می تواند صفحاتی باشد که برای رتبه بندی یک عبارت کلیدواژه و نام شهرهای مختلف ایجاد شده اند، که در آن همه صفحات به جز نام شهرها تقریباً ی،ان هستند.

آیا مقالات کوتاه محتوای نازکی دارند؟

شخصی که این سوال را می‌پرسد می‌خواست بداند که آیا ت،یم یک مقاله طول، به مقالات کوتاه‌تر منجر به محتوای نازکی می‌شود یا خیر.

این سوال پرسیده شده است:

«آیا اگر مقاله‌ای که موضوعی طول، را پوشش می‌دهد به مقالات کوچک‌تر ت،یم شود و به هم مرتبط شود، محتوای ناچیز تلقی می‌شود؟»

لیزی ساسمن پاسخ داد:

«خب، بدون نگاه ، به آن محتوا، دانستن آن سخت است.

اما تعداد کلمات به تنهایی نشان دهنده محتوای کم نیست.

اینها دو رویکرد کاملاً قانونی هستند: داشتن یک مقاله کامل که عمیقاً یک موضوع را بررسی می‌کند می‌تواند خوب باشد، و به همان اندازه می‌تواند به همان اندازه خوب باشد که آن را به موضوعاتی با درک آسان‌تر ت،یم کنیم.

این واقعاً به موضوع و محتوای آن صفحه بستگی دارد و شما مخاطبان خود را بهتر می شناسید.

بنابراین من بر روی آنچه برای کاربران شما مفیدتر است تمرکز می کنم و اینکه شما ارزش کافی را در هر صفحه برای هر موضوعی که ممکن است باشد ارائه دهید.

ت،یم یک مقاله طول، به چند صفحه

چیزی که ممکن است شخصی که سوال می پرسد این است که آیا اشکالی ندارد که یک موضوع طول، را در چندین صفحه که به هم پیوسته استکه به آن صفحه بندی می گویند.

با صفحه بندی، بازدیدکننده سایت به صفحه بعدی کلیک می کند تا به خواندن مطالب ادامه دهد.

کارمند Google فرض می‌کرد که شخصی که این سؤال را می‌پرسد، یک مقاله طول، را به مقالات کوتاه‌تری ت،یم می‌کند که به موضوعات متعددی اختصاص داده شده است که مقاله طول، پوشش داده است.

ماهیت غیر زنده نسخه جدید ساعت کاری سئو گوگل به کارمند گوگل اجازه نمی دهد که سوال بعدی بپرسد تا بررسی کند که آیا سوال را به درستی درک کرده است یا خیر.

در هر صورت، صفحه بندی روش خوبی برای ش،تن یک مقاله طول، است.

Google Search Central صفحه ای در مورد آن دارد بهترین شیوه های صفحه بندی.

نقل قول

در ساعت 12:05 دقیقه به ویدیوی Google SEO Office Hours گوش دهید




منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-answers-if-splitting-a-long-article-could-result-in-thin-content/472931/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است