انواع Anchor Text در SEO (7 نوع مختلف توضیح داده شده است)


این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) انواع مختلف انکر ت،ت در سئو را توضیح می دهد.

در زیر، فهرستی از انواع انکر ت،ت با اصطلاحات و تعاریف آن‌ها را می‌بینید تا بتو،د نحوه کاربرد آنها در سئو را درک کنید.

همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول انکر ت،ت بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی بهتر کمک کند.

انواع Anc،r Text در سئو

انواع Anc،r Text در سئو

1. Exact Match Anc،r Text

اولین نوع انکر ت،ت در سئو، انکرهای تطبیق دقیق هستند. این به متن لنگر پیوند اشاره دارد که دقیقاً با عبارت کلیدی هدفی که می‌خواهید در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ رتبه‌بندی کنید، مطابقت دارد.

متن لنگر تطبیق دقیق قوی‌ترین شکل لنگر برای سئو است، زیرا به الگوریتم‌های رتبه‌بندی قوی‌ترین سیگنال را برای جستارهایی که صفحه هدف باید در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه‌بندی کند، می‌دهد.

با این حال، مهم است که در کمپین ساخت لینک بیش از حد از متن لنگر تطبیق استفاده نکنید، زیرا اگر سیستم های رتبه بندی تشخیص دهند که شما در حال دستکاری متن لنگر برای رتبه بندی بالاتر موتورهای جستجو هستید، ممکن است منجر به جریمه دستی یا الگوریتمی شود.

مثال: «بهترین کتاب‌های سئو» یک متن لنگر منطبق کامل برای صفحه‌ای است که آن عبارت کلیدی خاص را هدف قرار می‌دهد.

2. عبارت Match Anc،r Text

نوع دیگری از متن لنگر، مجریان تطبیق عبارت است. این نوع شامل عبارت مطابقت دقیق و همچنین کلمات اضافی قبل یا بعد از متن است تا پیوند لنگر طبیعی‌تر به نظر برسد.

مثال: «لیست بهترین کتاب‌های سئو» یک عبارت تطبیق متن است زیرا حاوی عبارت کلیدی دقیق «بهترین کتاب‌های سئو» و همچنین کلمات اضافی «The» و «list» است.

3. متن لنگر مطابقت جزئی

کلمه کلیدی تطبیق جزئی نمونه‌ای از متن لنگر در بهینه‌سازی موتور جستجو است که تنها بخشی از عبارت کلیدواژه مورد نظر در پیوند استفاده می‌شود.

این متن لنگر پیوند برای افزودن تغییراتی به نمایه لینک وب سایت شما مفید است، زیرا می تواند تنوع پیوندهایی را که به یک صفحه وب خاص اشاره می کنند افزایش دهد تا بک لینک ها و لینک های داخلی شما فقط با تطابق دقیق و عبارت بسیار “هر،مه” به نظر نرسند. پیوندهای مطابقت

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

مثال: «کتاب‌های سئو» یک متن تطبیقی ​​جزئی برای صفحه‌ای است که «بهترین کتاب‌های سئو» را هدف قرار می‌دهد، زیرا فقط شامل بخشی از عبارت کلیدواژه اصلی است.

4. Title Anc،r Text

نوع متن لنگر بعدی یک لینک است که شامل ،وان نوشته شده صفحه هدف است. این پیوند بیشترین زمینه را برای کاربران فراهم می کند زیرا بیشترین جزئیات را در مورد انتظارات از کلمات قابل کلیک در اختیار آنها قرار می دهد.

علاوه بر این، داشتن ،یبی از متن های لنگر ،وان در نمایه بک لینک وب سایت شما برای بهینه سازی خارج از صفحه در طول کمپین لینک بیلدینگ خوب است. یک استراتژی خوب سئو این است که کلمات کلیدی هدف خود را در ،اوین صفحه خود بگنج،د، بنابراین دریافت بک لینک با ،وان به ،وان متن لنگر طبیعی تر به نظر می رسد و در عین حال برای موتورهای جستجو نیز به خوبی بهینه شده است.

مثال: “بک لینک های متنی چیست؟ (تعریف، مثال ها و نکات)». این پیوند متنی لنگر ،وان به کاربران می‌گوید که دقیقاً چه چیزی را با کلیک بر روی آن پیدا می‌کنند و به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا بدانند صفحه پیوند داده شده با عبارت کلیدی «بک لینک‌های متنی چیست» مرتبط است.

5. متن لنگر مارک دار

نام‌های تجاری نیز یک نمونه متن متداول در SEO هستند و برای ارجاع به یک شرکت یا سازمان خاص استفاده می‌شوند. این شکل از پیوند متنی لنگر معمولاً برای هدایت خوانندگان به یک وب سایت یا صفحه محصول خاص مرتبط با نام تجاری استفاده می شود.

متن لنگر مارک دار می تواند به شکل یک نام تطابق دقیق، مانند «Google» یا به ،وان بخشی از یک عبارت، مانند «موتور جستجوی Google» باشد.

مثال: “Dave’s Surf S،p” می تواند یک لنگر مارک دار با متن قابل کلیک باشد که خوانندگان را به صفحه اصلی شرکت در جمله زیر هدایت می کند: “Daves Surf S،p مفت، است که بهترین تخته های موج سواری را در اینترنت ارائه می دهد.”

6. متن لنگر طبیعی

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع انکر ت،ت شامل کلمات طبیعی و عبارات عمومی است که برای سئو مارک یا بهینه سازی نشده اند. متن لنگر طبیعی یا عمومی به خوانندگان کمک می کند تا بفهمند یک پیوند قابل کلیک برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع وجود دارد، اما ،وماً کاربران را در مورد موضوع دقیق صفحه مقصد مطلع نمی کند.

در حالی که لنگرهای طبیعی و عمومی ممکن است هیچ تقویت مستقیمی برای سئوی کلیدواژه هدف از سئوی خارج از صفحه ایجاد نکنند، اما همچنان برای متعادل ، متون لنگر کلیدواژه هدفمند در طول کمپین لینک بیلدینگ ضروری هستند. دلیل آن این است که این نوع از نام های پیوند، تغییرات متن لنگر خوبی را برای نمایه بک لینک فراهم می کند تا سیگنال های دستکاری لینک را کاهش دهد.

مثال ها: «اینجا کلیک کنید»، «این وب‌سایت»، و «بیشتر بخو،د»، اشکال متداول متن لنگر طبیعی هستند. اما همچنین می‌تواند متن پیوند عمومی طول،‌تری باشد، مانند «در این صفحه در اینجا بیشتر بد،د».

7. URL Anc،r Text

این نوع متن لنگر در بهینه سازی موتور جستجو شامل رشته URL به ،وان متن قابل مشاهده برای لینک است. معمولاً زم، که یک وب‌سایت به یک واقعیت، آمار یا نقل قول از یک سایت شخص ثالث ارجاع می‌دهد و می‌خواهد URL لینک را برای اعتبار بخشیدن به منبع بدون بهینه‌سازی متن قابل کلیک درج کند، به‌طور طبیعی استفاده می‌شود.

همانطور که برای کمپین های سئو، URL های برهنه نیز می توانند برای کاهش بهینه سازی بیش از حد انکر ت،ت برای لینک سازی خارج از سایت با کاهش درصد انکر ت،ت های غنی از کلمات کلیدی که به یک صفحه وب خاص اشاره می کنند، استفاده شوند.

مثال: ” یک متن لنگر URL است که کاربران را برای دریافت اطلاعات بیشتر به یک URL خاص در وب سایت ارجاع می دهد.

توجه: اگر لنگر URL برهنه شامل کلمات کلیدی توصیفی در رشته URL باشد، مانند مثال بالا (نکات سئو برای مبتدیان)، همچنان زمینه خوبی برای صفحه مقصد به خواننده می دهد. این استراتژی می تواند به تشویق کلیک های بیشتر کمک کند و در عین حال از استراتژی سئوی متن لنگر خارج از صفحه شما نیز سود می برد.

درباره Anc،r Text بیشتر بیاموزید

لینک های زیر بیشتر در مورد انکر ت،ت و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

خلاصه انواع متن لنگر برای SEO

امیدوارم از این راهنمای توضیح انواع انکر ت،ت در سئو لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، انواع مختلفی از متن لنگر در زمینه بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد. به همین دلیل مهم است که اصطلاحات و تعاریف خاص هر نوع انکر ت،ت را درک کنید تا بد،د که چگونه می توان آنها را به بهترین وجه در استراتژی سئوی خود به کار برد.

استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتو،د ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.




منبع: https://seochatter.com/types-of-anc،r-text-in-seo/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است