الگوی استراتژی محتوا و نحوه استفاده از آن


محتوا ستون فقرات بازاریابی است.

خواه این یک پست وبلاگ پر از کلمات کلیدی باشد که برای کمک به شما در بالا رفتن رتبه موتورهای جستجو طراحی شده است، یا یک آگهی تبلیغاتی رادیویی که برای جذب مخاطبان جدید طراحی شده است، محتوا نقطه تماس بین مخاطبان و ،ب و کار شما است.

برای ساختن برند خود، ایجاد اعتماد و در نهایت ایجاد تبدیل، به وثیقه باکیفیت نیاز دارید که هدف خاصی را محقق کند.

اما گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است، به خصوص زم، که برند کلی خود و نیاز به حفظ ثبات در تمام مواد بازاریابی خود را در نظر بگیرید.

به حدا،ر رساندن تأثیر شما مست،م طرحی دقیق از محتوا است که در جهت دستیابی به اه، کوتاه مدت و بلند مدت شما کار می کند.

به عبارت دیگر، شما نیاز به یک استراتژی محتوا دارید.

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا یک برنامه ملموس است که نحوه استفاده از محتوا را برای دستیابی به اه، تجاری خود مشخص می کند. این باید شامل تاکتیک هایی برای هدف قرار دادن مخاطبان شما در هر مرحله از قیف بازاریابی، از آگاهی تا وفاداری باشد.

با حصول اطمینان از اینکه شما فقط به خاطر خودش محتوا را بی هدف ایجاد نمی کنید، به شما امکان می دهد کارهای موثرتری ایجاد کنید که باعث عمل می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تجزیه و تحلیل محتوای موجود خود و ایجاد یک استراتژی محتوای قوی، حتماً این وبینار استراتژی محتوا را از Copypress بررسی کنید.

بعد از اینکه با ،اصر یک استراتژی محتوای موفق آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده است که دست به کار شوید و استراتژی خود را ایجاد کنید.

شما می تو،د یکی از ابتدا ایجاد کنید، اما نیازی به این کار نیست.

برای صرفه جویی در وقت شما، ما یک را ایجاد کرده ایم قالب قابل دانلودی که می تو،د استفاده کنید. موجود به ،وان هر دو a صفحه گسترده و Word doc، همه چیزهایی را که برای ایجاد برنامه محتوای منحصر به فرد خود نیاز دارید، دارد.

اکنون آن را با فرمت انتخابی خود دانلود کنید و بیایید به کار پر ، آن بپردازیم.

نحوه سفارشی ، این استراتژی محتوا

1. استراتژی اصلی خود را تعریف کنید

بازاریابی شما باید داست، در مورد برند شما بگوید.

استراتژی محتوای شما نقشه راه طرح است. قبل از اینکه به دنبال ایجاد قطعات بازاریابی جدید باشید، مهم است که چند ویژگی کلیدی را تعریف کنید تا اطمینان حاصل شود که همه، چه در داخل و چه در خارج، درک ی،، از برند شما دارند.

با فهرست ، شهرت برند خود شروع کنید گزاره های ارزش منحصر به فرد.

شما همچنین باید در مورد رقابت خود تحقیق کنید و نوع محتوایی که آنها استفاده می کنند را بررسی کنید. اگر آنها با وایت پیپرها موفق می شوند، شانس خوبی وجود دارد که باید بخشی از استراتژی شما نیز باشد.

هنگامی که همه این کارها را انجام دادید، باید موضوعات اصلی را که محتوایتان به آن می‌پردازد، توضیح دهید. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • الهام بخش
  • نکات، ترفندها و روش ها.
  • رهبری فکری
  • فن آوری.

شما از این اطلاعات برای ساختن ،تی استفاده خواهید کرد که استراتژی شما حول آن شکل می گیرد.

2. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

محتوای شما نباید فقط محصولات و خدمات شما را تبلیغ کند، بلکه باید به نیاز مخاطبان شما پاسخ دهد. باید مشکلات آنها را در نظر بگیرد و توضیح دهد که چرا راه حل من، را ارائه می کنید.

اما قبل از اینکه بتو،د این کار را انجام دهید، باید بد،د که چه ،ی را هدف قرار می دهید. استراتژی محتوای خود را با افزودن اطلاعات در مورد مخاطبان اولیه و ثانویه خود سفارشی کنید.

شما باید شامل:

  • جمعیت شناسی – محدوده سنی، ،وان شغلی، پلتفرم های ترجیحی و غیره
  • روانشناسی – علایق، سرگرمی ها، ارزش ها و غیره
  • چالش ها – نقاط درد، ترس، و هر چیز دیگری که می تو،د به آنها کمک کنید.

ممکن است برای شما مفید باشد که پرسونای مشتری ایجاد کنید که کهن ال،ا را برای بخش های مختلف مخاطب هدف شما توصیف می کند.

3. اه، خاص را ترسیم کنید

گام بعدی در سفارشی ، این الگوی استراتژی محتوا، تعریف اه، صریح و چگونگی کمک محتوای شما به تحقق آنهاست.

اینها می توانند هم اه، SMART و هم اه، کششی را شامل شوند – که هر دو باید تا حد امکان دقیق باشند.

اه، SMART خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان هستند.

اینها می تواند شامل ارائه محتوای خاص در سایر نشریات، تولید تعداد معینی از سرنخ ها در مدت زمان تعیین شده یا تولید مجموعه ای از قطعات جدید محتوای شاخص باشد.

از سوی دیگر، اه، کششی جاه طلبانه تر هستند. آنها اغلب اه، سه ماهه یا سالانه هستند تا تیم شما را برای دستیابی به اه، بلندتر سوق دهند.

به طور کلی، اه، SMART شما به اه، بلند شما کمک می کند.

برای مثال، اگر هدف شما افزایش 150 درصدی بازدیدکنندگان وب در سال آینده باشد، می‌خواهید یک سری اه، هوشمند ایجاد کنید تا آن را به وظایف قابل مدیریت ت،یم کنید. شما ممکن است اه، خاصی را برای شناسایی فرصت‌های کلیدواژه جدید، به‌روزرس، صفحات موجود، ایجاد مقدار مشخصی از محتوای جدید، و آزمایش A/B اجتماعی و کپی تبلیغات، همه با استفاده از قالب SMART ایجاد کنید.

مطمئن شوید که قیف بازاریابی خود را در ذهن داشته باشید و برای هر مرحله اه، تعیین کنید.

4. موضوعاتی را برای پوشش شناسایی کنید

هر محتوایی که ایجاد می کنید و به اشتراک می گذارید باید برای مخاطب هدف شما ارزش داشته باشد. در این مرحله باید هر چیزی را که قصد پوشش آن را دارید فهرست کنید.

هر قطعه باید با یکی از مضامینی که در مرحله اول شناسایی کردید هماهنگ باشد.

این فهرست موضوعات می‌تواند به اندازه‌ای که دوست دارید سطح بالا یا جزئی باشد، فقط توجه داشته باشید که انجام کار از قبل می‌تواند شما را در ،مت آ، نجات دهد.

5. ،یب محتوای خود را مشخص کنید

و درست مثل هیچ دو ،ب و کاری که شبیه هم نیستند، هیچ دو سازم، هم از ،یب محتوای ی،، استفاده نمی کنند. بسته به نیازهای منحصر به فرد خود، می تو،د از قالب هایی مانند:

  • پست های وبلاگ
  • مطالعات موردی
  • فیلم های.
  • پاد،ت ها
  • اینفوگرافیک
  • رسانه های اجتماعی.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC).
  • رسانه های سنتی
  • ارسال کننده های مستقیم

این به دور از فهرست جامعی از انواع مختلف محتوا است که می تو،د برای کمک به شما در رسیدن به اه، بازاریابی خود استفاده کنید.

شما ممکن است انتخاب کنید که از فرمت های مختلف یا تعداد کمی استفاده کنید. این به شما بستگی دارد که تعیین کنید چه چیزی برای شما و نیازهای شما بهتر عمل می کند.

6. کانال های توزیع را شناسایی کنید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید از چه نوع محتوایی استفاده کنید، وقت آن است که بفهمید به کجا خواهد رسید.

از آنجایی که بهترین محتوای جهان اگر ،ی آن را نبیند، برای شما مفید نخواهد بود، استراتژی محتوای شما به شما کمک می‌کند با تعیین کانال‌های بازاریابی که از کدام کانال‌های بازاریابی استفاده می‌کنید – و نوع محتوا به کجا می‌رود، از این مشکل جلوگیری کنید.

این به هدف قرار دادن مخاطبان من، کمک می‌کند و با یافتن مهم‌ترین مکان‌هایی که مخاطبان شما با برند شما درگیر می‌شوند، می‌تو،د فرصت‌های جدیدی پیدا کنید.

محتوایی که در هر کانال منتشر می‌کنید باید با یکی از اه،ی که در بخش قبلی ذکر کردید مطابقت داشته باشد.

7. تعیین آهنگ ارسال

برای حفظ نام تجاری خود و به حدا،ر رساندن موقعیت خود در نتایج موتورهای جستجو، باید به طور منظم محتوای جدید منتشر کنید.

باز هم، هیچ پاسخ درستی برای این وجود ندارد.

بسته به صنعت شما و رقابت در آن، ممکن است انتشار یک پست وبلاگ در هفته کافی باشد. از سوی دیگر، ممکن است با ارسال سه بار در روز در شبکه های اجتماعی بهترین نتایج را دریافت کنید.

بسته به نیازها و خواسته های مخاطبانتان، ممکن است کانالی داشته باشید که به طور منظم در آن پست می گذارید و کانالی دیگر کمتر دیده می شود.

مهم است که مرز بین یادآوری به مشتریان وجودتان و آزار آنها با ارسال بیش از حد را طی کنید.

اگر خیلی کم پست کنید مخاطبان شما را فراموش خواهند کرد. اگر به طور مکرر محتوا را منتشر می کنید، در خطر تبدیل شدن به یک عامل تحریک کننده قرار می گیرید که منجر به لغو فالو در رسانه های اجتماعی و لغو اشتراک در لیست های ایمیل می شود.

8. جمع آوری بازخورد و تنظیم در صورت نیاز

هر،ی نقاط کور و سوگیری هایی دارد که این امر باعث می شود تا نظرات دیگران را در مورد استراتژی خود بسیار مهم بد،د.

پس از تکمیل پر ، این الگو، آن را برای بازخورد برای سهامداران کلیدی ارسال کنید. اگر با یک تیم فروش کار می کنید، حتما نظرات آنها را دریافت کنید.

از آنها بپرسید که آیا حوزه‌های کلیدی وجود دارد که از قلم انداخته‌اید یا ابتکاراتی از بخش‌های دیگر وجود دارد که می‌تو،د به آنها کمک کنید.

حتی اگر یک ،ب و کار تک نفره باشید، محتوای شما در خلاء وجود ندارد. نظر یک دوست قابل اعتماد که صنعت شما را می شناسد را بپرسید.

بدیهی است که نمی‌خواهید این موضوع را خیلی گسترده به اشتراک بگذارید – این به رقابت شما اجازه می‌دهد تا شما را از بین ببرد – اما داشتن نظر دوم ضرری ندارد.

9. محتوای خود را توزیع و اندازه گیری کنید

خوب، این مرحله در واقع بخشی از سفارشی ، استراتژی محتوای شما نیست، اما مهمترین بخش بازاریابی محتوا است.

هنگامی که محتوای خود را در کانال های مختلف منتشر کردید، می تو،د شروع به بررسی شاخص های عملکرد کلیدی (KPI) و معیارهای مختلف کنید تا ببینید عملکرد آن چگونه است.

چهار نوع اصلی معیارهای بازاریابی محتوا وجود دارد: مصرف، اشتراک گذاری، سرنخ ها و فروش.

معیارهایی که استفاده می کنید بستگی به کانالی دارد که یک محتوای خاص از کدام کانال استفاده می کند و دعوت به اقدام (CTA) چه بوده است.

به ،وان مثال، موفقیت یک نمایشگر در فضای باز با یک شماره تلفن برجسته را می توان با استفاده از ردیابی تماس ردیابی کرد، در حالی که یک تبلیغ نمایشی را می توان با کلیک ، تجزیه و تحلیل کرد.

برخی از رایج ترین KPI های مورد استفاده در بازاریابی محتوا عبارتند از:

  • ترافیک ارگ،ک
  • بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS).
  • سرنخ های واجد شرایط (QL).
  • هزینه هر سرنخ (CPL).
  • هزینه هر اکتساب (CPA).
  • بازگشت سرمایه در رسانه های اجتماعی (ROI).

از اطلاعاتی که از این معیارها جمع آوری می کنید استفاده کنید تا به شما کمک کند تعیین کنید استراتژی محتوای شما کجا موفق بوده و کجا کوتاه آمده است.

بسته بندی

در حال حاضر، شما باید یک استراتژی محتوای خوب و منسجم ایجاد کنید.

اما چند نکته دیگر وجود دارد که باید قبل از رفتن به راه خود به خاطر بسپارید، ی،ی:

بهینه سازی موتورهای جستجو را فراموش نکنید

دیجیتال به احتمال زیاد بخش کلیدی بسیاری از ابتکارات بازاریابی شما خواهد بود، به این م،ی که حفظ سئو در قلب برنامه محتوای شما مهم است.

بدیهی است که این مورد در مورد محتوای کاملا آفلاین صدق نمی کند، اما اگر محتوایی قرار است در اینترنت ظاهر شود، باید با استراتژی SEO شما کار کند.

شکاف های محتوا و کلمات کلیدی را پیدا کنید و محتوا را بر اساس آنها برنامه ریزی کنید. بهترین شیوه ها را در رابطه با پیوند، بر،ب ها و ساختار سایت دنبال کنید.

از برندگان خود دوباره استفاده کنید

اگر محتوایی دارید که عملکرد خوبی دارد، باید تا حد امکان از آن مسافت پیموده شده استفاده کنید.

به دنبال فرصت هایی برای تغییر قالب یک قطعه و انتشار مجدد آن در کانال دیگری باشید.

به ،وان مثال، می‌تو،د تعدادی گرافیک اضافه کنید و محبوب‌ترین پاد،ت خود را در YouTube منتشر کنید، یا پست وبلاگ خود را که بیشترین بازدید را داشته‌اید در پلتفرم‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. این به شما کمک می کند تا دسترسی آن را تقویت کنید.

به یاد داشته باشید که استراتژی محتوای شما در حال انجام است

کار یک بازاریاب محتوا هرگز انجام نمی شود، اما اشکالی ندارد.

آنچه امروز یاد می گیرید فردا برای شما مفید خواهد بود.

اگر موقعیت ایجاب می کند از خارج شدن از فیلمنامه نترسید.

با این گفته، باید تا حد امکان به استراتژی محتوای خود پایبند باشید.

استفاده از آنچه در اینجا ایجاد کرده اید در دراز مدت برای شما مفید خواهد بود.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: olesia_g/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/downloadable-content-strategy-template/475378/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است