از این الگوی پیش بینی سئو برای به دست آوردن بینش برای سال 2023 استفاده کنید

دو محدوده ایجاد کنید: یک محدوده محافظه کارانه برای سه ماه اول (برای ایجاد حرکت برای کلمات کلیدی جدید در فو،) و یک محدوده تهاجمی تر برای نه ماه بعد.

هنگامی که محدوده تهاجمی خود را به دست آوردید، انتهای پایین را به L7 در ورق و انتهای بالا را به M7 اضافه کنید. فرمول را ب،ب،د =round(E6*((RANDBETWEEN($L$7,$M$7)/100)+1),0) به ستون E، ردیف 18، و برای 9 ماه آینده به پایین بکشید تا پیش بینی سلول های قابل اجرا را دریافت کنید.

حتی در دوران رونق، بودجه بازاریابی بین طیف وسیعی از تیم ها، کانال ها و طرح ها ت،یم می شود.

به دلیل ماهیت سئو، این یک علم دقیق نیست. با به‌روزرس،‌های مکرر الگوریتم و SERP که می‌تواند ترافیک شما را به یک طریق تغییر دهد، این داده‌ها جهت‌دار خواهند بود.

ما واقعاً به چیزهای خوب می رسیم ستون E، که داده های سئوی شناخته شده و تاریخی شما را می گیرد (ردیف های 3 تا 14) و با توجه به منابع سئو که پیش بینی می شود در دسترس داشته باشید، طیفی از درصد رشد مورد انتظار را اعمال می کند.

با ورود به سال 2023، با اقتصاد متز،لی که احتمالاً بسیاری از بودجه‌ها و تعداد کارمندان را بسیار کمتر از حد بهینه می‌کند، برای بازاریابان مهم است که یک مورد قانع‌کننده برای اینکه چرا حوزه تخصص آنها باید سهم عادلانه‌ای از منابع داشته باشد، بیان کنند.

از ردیف 15 شروع کنید، ستون B ترافیک محک شما را می گیرد و به سادگی نرخ رشد متوسط ​​(بر حسب L5) را در سال آینده اعمال می کند تا یک خط پایه پیش بینی به دست آورد.

Adam Tanguay رئیس سئو و محتوا در بازاریابی دیجیتال جردنآدام که در فوریه 2019 به آن ملحق شد. آدام که قبلاً رئیس بازاریابی در Webflow و رئیس رشد ارگ،ک در Weebly بود، برنامه های رشد موفقی را با ،یبی از استراتژی محتوا، کپی رایتینگ، دانش فنی و زیرکی تجزیه و تحلیل در طیف وسیعی از موارد توسعه داده است. کانال های ارگ،ک


منبع: https://searchengineland.com/seo-forecasting-template-389686

همچنین عوامل خارجی مانند راه‌اندازی مجدد سایت برنامه‌ریزی‌شده، کاهش هزینه‌های تبلیغاتی بالا که ممکن است مانع رشد ارگ،ک کلمات کلیدی برند و غیره شود را در نظر نمی‌گیرد.

ستون D داده های سال قبل را می گیرد و اعمال می کند فرمول «پیش‌بینی» Google Sheets، که با وارد ، می تو،د آن را دریافت کنید =round(forecast(A15,C$3:C14,A$3:A14),0) به ستون D، ردیف 15 و کشیدن فرمول از طریق تمام سلول های قابل اجرا.

هنگامی که داده های معیار خود را انتخاب کردید، آن اعداد را بگیرید و میانگین نرخ رشد ماه به ماه را مح،ه کنید (و به سلول L5 اضافه کنید). این امر عواملی مانند فصلی را هموار می کند.


به عبارت دیگر: پیش بینی چگونگی ای، منابع حاصل خواهد شد Y رشد حیاتی خواهد بود

جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

آدام تانگوی

زیبایی و چالش منحصر به فرد سئو ،یبی از هنر و علم است. برخلاف کانال‌های عملکرد پولی، که در آن‌ها معیارهای CPC و CPM دارید که به شما می‌گویند برای مقدار مشخصی از ،ج ،، چند کلیک و نمایش دریافت خواهید کرد، سئو مسیر مشخص و قابل اندازه‌گیری برای علت/پیامد ندارد.

گفته شد، این یک نقطه مرجع برای آنچه در خطر است برای تیم هایی است که در ماه های آینده روی سئو سرمایه گذاری کنند یا خیر.

به همین دلیل، من اغلب سوالات زیر را از مشتریان (و مشتریان احتمالی) دریافت می کنم:

  • “چه مقدار ترافیک از SEO دریافت خواهیم کرد و چقدر طول می کشد؟”
  • سئو چه کاری می تواند برای درآمد ما انجام دهد؟
  • “چه نوع آسانسوری را از این کار خواهیم دید؟”

هنگامی که محدوده محافظه کارانه خود را به دست آوردید، انتهای پایین را به L6 در ورق و انتهای بالا را به M6 اضافه کنید. فرمول را ب،ب،د =round(D3*((RANDBETWEEN($L$6,$M$6)/100)+1),0) به ستون E، ردیف 15، و برای سه ماه اول به پایین بکشید تا پیش بینی سلول های قابل اجرا را دریافت کنید.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


پیش بینی رشد پایه (بدون منابع)

بیایید نحوه عملکرد ابزار را بررسی کنیم.

محک زدن داده های رشد شما

در این سند پیش‌بینی سئو، ردیف‌های 3 تا 14 تاریخچه ترافیک ماهانه یک سال را به شما می‌دهند. برای پیش‌بینی یک سال کامل آینده، باید بتو،د حداقل یک سال از داده‌های تاریخی را برای محک زدن ارجاع دهید.

ما یک الگوی پیش‌بینی ساخته‌ایم که خوشحال می‌شوم با شما به اشتراک بگذارم اینجا.

این به شما بستگی دارد که دو محدوده ای را که در زیر توضیح خواهیم داد (که فقط به ،وان نمونه و نه به ،وان توصیه در سند پیش بینی گنجانده شده اند) تنظیم کنید.

همه متخصصان خوب سئو می‌دانند که چگونه یک تصویر را با برخی ابهامات داده ترسیم کنند، بنابراین از این مهارت‌های داستان‌گویی و برخی فرمول‌های ا،ل برای حمایت از هدف خود استفاده کنید.


این فرمول نرخ رشد ثابتی را در ماه به ماه ایجاد نمی کند. همانطور که گوگل این فرمول را توصیف می کند، “مقدار y مورد انتظار را برای x مشخص بر اساس رگرسیون خطی یک مجموعه داده مح،ه می کند.”

توجه داشته باشید: من توصیه می کنم از ستون D، نه ستون B، برای مقاصد مقایسه استفاده کنید، زیرا احتمالاً ماهانه به تیم خود گزارش می دهید، نه بر اساس سال، و بنابراین باید به پیش بینی های ماهانه دقیق تر مراجعه کنید. عدد را از ستون D از عدد ستون E کم کنید و ،ن هایی برای رشد سئو خواهید داشت که می تو،د با سهامداران خود به اشتراک بگذارید.

استفاده از پیش بینی سئو برای به دست آوردن بینش جهت دار

گفت، تو می توان پیش بینی سئو را انجام دهید تا به این سوالات پاسخ های جهت دار بدهید و انتظارات ترافیکی را برای سال آینده (یا هر بازه زم، مشخصی) تعیین کنید. در این مقاله روش خود را توضیح خواهم داد.

قبل از شروع، توجه داشته باشید که:

  • این فقط برای مشاهده است، بنابراین باید نسخه خود را دانلود کنید. محدوده ها توصیه نیستند. شما باید خود را پر کنید
  • را randbetween() فرمول ها با هر تغییر در سند دوباره مح،ه می شوند، بنابراین اعداد ثابت نخواهند بود. توصیه می‌کنیم این ،ن‌ها را در برگه/محل دیگری برای آیندگان و مقایسه‌ها ذخیره کنید.

مقادیر ستون های B و D مدل های پیش بینی رشد شما هستند اگر اصلاً از منابع سئو استفاده نکردید و به سادگی اجازه دهید شتاب رشد شما به خودی خود ادامه یابد.

پیش بینی رشد با منابع

دوره زم، را انتخاب کنید که برای سابقه ترافیک برند شما منطقی باشد. اطمینان حاصل کنید که عواملی را در نظر می گیرید که به طور مصنوعی جستجوی هر ماه خاصی را افزایش داده یا کاهش داده اند:

  • یک کمپین تبلیغاتی یکباره
  • یک مهاجرت سایت
  • قطعی طول، مدت سایت
  • و غیره.

اکنون شما پیش بینی خود را برای ترافیک بدون منابع SEO (ستون D) و ترافیک با منابع SEO (ستون E) دارید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


سرزمین موتور جستجو را به فید Google News خود اضافه کنید. اخبار گوگل


12 ردیف بعدی شما پس از داده های معیار تاریخی، جایی است که پیش بینی شروع می شود.

توجه به این نکته مهم است که پیش‌بینی قابل اعتماد به داشتن داده‌های بالغ به ،وان معیار بستگی دارد. برون‌یابی نرخ‌های رشد مثلاً از 12 ماه اول ترافیک یک وب‌سایت، پیش‌بینی‌های بسیار ناهنجاری را به همراه خواهد داشت.

برای مح،ه دامنه رشد مورد انتظار:

  • با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی که می خواهید در سال آینده رتبه بندی کنید شروع کنید.
  • به حجم جستجوی ماهانه نگاه کنید.
  • سپس اگر در صفحه 1 برای آن شرایط به مدت تقریبی نه ماه رتبه بندی کرده اید (با توجه به اینکه چند ماه طول می کشد تا به رتبه بالاتری دست یابید)، یک CTR اولیه برای دریافت کل ترافیک اعمال کنید.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است