اخبار SEO که می توانید از آن استفاده کنید: آیا Mastodon به توییتر برای پول خود عمل می کند؟


در میان ،ید پر سر و صدا توییتر، بسیاری از یک اپلیکیشن جدید آرامش خود را پیدا کرده اند که در حوزه شبکه های اجتماعی موج ایجاد می کند. Mastodon، یک پلتفرم شبکه اجتماعی رایگان و غیرمتمرکز که در آن کاربران می‌توانند محتوا را پست کنند، لایک کنند و به اشتراک بگذارند و همچنین پروفایل‌های دیگر را دنبال کنند، توییتر را برای پول خود آماده کرده است.

تفاوت اصلی بین دو پلتفرم شبکه اجتماعی این است که بر خلاف توییتر، ماستودون یک پلتفرم واحد نیست بلکه یک فدراسیون مبتنی بر نرم‌افزار سرویس باز است. سرورها – معروف به “فدیورس” – به هم متصل هستند و به طور مستقل کار می کنند.

اگرچه نسبتا جدید است، یوگن روچکو، مدیر عامل و بنیانگذار ماستودون، اعلام کرد در 7 نوامبر 2022، که به 1,028,362 کاربر فعال ماهانه رسید.

این آ،ین پست SERountableبا این حال، t گزارش داد که پس از تجزیه و تحلیل پیوندهای به اشتراک گذاشته شده در Mastodon از طریق Google Analytics، آنها دریافتند که Mastodon از یک rel noferrer در پیوندهای ،وجی استفاده می کند. این بدان م،ی است که کاربر، که با کلیک بر روی پیوند ماستودون به وب سایت oa پایان می دهند به ،وان ترافیک مستقیم منع، می شوند. متأسفانه، این امر تعیین ارجاعات Mastodon در گزارش های Google Analytics را کمی دشوار می کند.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا Mastodon واقعاً توییتر را برای پول خود به ارمغان خواهد آورد یا خیر.

اخبار سئو بیشتر که می تو،د استفاده کنید

به‌روزرس، ابعاد سفارشی GoogleAnalytics 4: گوگل اعلام کرد که در حال به روز رس، گزارش ساز سفارشی Google Analytics 4 (GA4) خود است. این به کاربران این امکان را می‌دهد که معیارها و ابعاد را متن، یا سفارشی با نیازهای ،ب و کار شما اضافه کنند. این قبلا فقط برای کاربران Universal Analytics در دسترس بود. افزودن ابعاد و معیارهای سفارشی را می توان به راحتی با کلیک ، روی دکمه سفارشی ، گزارش یا کتابخانه، پیمایش به پایین به گزارش‌ها، کلیک ، روی افزودن «ایجاد گزارش جدید» و انتخاب «ایجاد گزارش جزئیات» انجام داد. می تو،د با استفاده از منوی کشویی این گزارش را ویرایش یا کپی کنید. برای تنظیم ابعاد و معیارهای ج، گزارش، باید به بخش گزارش داده ها دسترسی داشته باشید. برای راهنمایی بیشتر در مورد نحوه ایجاد یک گزارش GA4 سفارشی، به مجله موتور جستجو مراجعه کنید.

گوگل توصیه می کند در صورت مواجهه با حملات منفی سئو چه باید کرد: جان مو،، م،ع جستجوی گوگل، توصیه های خوبی در مورد نحوه مدیریت حملات منفی سئو به اشتراک گذاشته است. حملات منفی سئو، به ،وان مثال، پیوندهای اسپم به سایت یا دامنه شما، ممکن است ایجاد شود. مو، به یک پرسش Reddit در انجمن SEO در مورد این موضوع پاسخ داد و گفت که بهترین راه برای مق، با آن صرفاً نادیده گرفتن آن است. او می گوید که این به صلاحیت رقیب شما اشاره می کند. از این گذشته، یک رقیب شایسته نیازی به ارسال لینک های اسپم به سایت شما ندارد یا وقت خود را تلف نمی کند. گوگل به احتمال زیاد این لینک های با کیفیت پایین را انتخاب می کند و بنابراین بر فاکتورهای رتبه بندی شما تاثیری نخواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر، از اینجا به مجله موتور جستجو مراجعه کنید.

گوگل پیش بینی می کند که ضریب رتبه بندی بک لینک ها کاهش می یابد: جان مو،، م،ع جستجوی گوگل، اخیراً در مورد بک لینک ها و آینده آنها به ،وان یک عامل رتبه بندی صحبت کرده است. در یک جلسه زنده پاد،ت Search Off The Record در برایتون سئو، مو، پیش بینی کرد که اهمیت بک لینک ها به ،وان یک عامل رتبه بندی ممکن است در طول زمان کاهش یابد. لیزی ساسمن، یکی از حامیان گوگل، و میریام جسیر، استراتژیست دیجیتال و متخصص سئو، به مو، پیوستند تا در مورد این موضوع، به ویژه در مورد معیارهای جریمه گوگل برای بک لینک، بحث کنند. او پیشنهاد می کند که ممکن است ارزش نگر، در مورد آن را نداشته باشد زیرا بک لینک ها به جای ارائه صرف اطلاعات بیشتر در مورد محتوا، اطلاعاتی پیرامون اعتبار و قابل اعتماد بودن آن ارائه می دهند. برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید مجله موتور جستجو یا پاد،ت جستجوی مرکزی گوگل.

آیا تغییر URL برای اه، سئو مشکلی ندارد؟: اینکه آیا URL ها باید به دلایل مرتبط با سئو تغییر یابند یا خیر، مدتی است که بحث بین بسیاری از متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) بوده است. با این حال، هفته گذشته، جان مو،، م،ع جستجوی گوگل، در پاسخ به یک توییت به این موضوع پرداخت – بری سوارتز از میزگرد موتور جستجو گزارش داد – این خطر بسیار بیشتر از پاداش پیشنهادی تغییر URL ها در تلاش برای رتبه بندی بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. در واقع، تغییر یک URL به ندرت به بهبود رتبه بندی کمک می کند. با این حال، این خطر وجود دارد که ممکن است تا زم، که پردازش نشود، تأثیر منفی داشته باشد. سرزمین موتورهای جستجو به عمق می رود در مورد اینکه چه زم، برای تغییر URL ها من، است، چه برای SEO یا اه، دیگری مانند قابلیت استفاده، اشتراک گذاری، قابل مشاهده بودن یا قابل کشف بودن.

اشکال گزارش عملکرد کشف کنسول جستجوی گوگل: در 10 نوامبر، گوگل یک مشکل داده مربوط به گزارش کنسول جستجو، به ویژه گزارش عملکرد Discover را اعلام کرد. گوگل تصریح کرد که این فقط یک مشکل ثبت اطلاعات است و بر نتایج ترافیک Google Discover تأثیری ندارد. با این حال، این خطا در 23 اکتبر 2022 رخ داده است، که ممکن است دلیل کاهش قابل توجهی در معیارها باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این منطقه درختکاری، از اینجا به سرزمین موتورهای جستجو مراجعه کنید.

یادداشت سردبیر: “اخبار SEO که می تو،د استفاده کنید” یک پست وبلاگ هفتگی است که هر دوشنبه صبح فقط در روز پست می شود SEOblog.com، گردآوری تمام اخبار برتر SEO از سراسر جهان. هدف ما ساختن است SEOblog.com فروشگاهی تک مرحله ای برای همه افرادی که به دنبال اخبار سئو، آموزش و استخدام کارشناس سئو با جامع ما هستند دایرکتوری آژانس سئو.




منبع: https://www.seoblog.com/seo-news-you-can-use-is-mastodon-giving-twitter-a-run-for-its-money/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است