اتاق فرار اسکیپ روم اسکیپ اسکری-آل اسکیپ

۴ اتاق فرار متفاوت در این مجموعه وجود دارد که هرکدام داستان‌های متفاوتی دارند. برای رزرو یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس بگیرید یا به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید. اتاق جنون طبق یک نظریه شکل گرفته که ممکن است به حقیقت مبدل شود. در این مکان شما باید با هوش و سرعت عمل تیمتان را برنده کنید. مجمومه تونل اسکیپ با طراحی فوق‌العاده در محدوده پونک واقع شده است. امکانات این مجموعه برای افراد بالای ۱۶ سال استفاده می‌شود.

داستان از این قرار است که یک قاتل زنجیره‌ای در هر قسمت تعدادی از افراد را در محیطی زندانی می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد برای نجات جان خود دست به کارهای عجیبی بزنند. طراحی این اتاق فرار از فهرست اتاق فرار‌های تهران بسیار خلاقانه و هیجان‌انگیز بوده و حس بسیار متفاوتی را به مخاطبان خود منتقل می‌کند؛ به همین دلیل قیمت این مجموعه نسبت به سایر مجموعه‌های تهران به مقدار چشمگیری بیشتر است. البته به‌ازای این مبلغ بیشتر، زمان و امکانات بیشتری در طول بازی در اختیار شما قرار داده شده است. اگر بار اولتان است که می‌خواهید وارد یک اتاق فرار در تهران شوید، پیشنهاد می‌کنیم که با گزینه‌های آسان‌تری شروع کنید، اما اگر فکر می‌کنید به اندازه‌ای خلاق و باهوش هستید که می‌توانید از پس این بازی برآیید، پس تیمتان را یک جا جمع کنید. فضای اتاق فرار تابوت به‌صورت دلهره‌آور و خاص طراحی شده و یکی از دشوارترین بازی‌های این مجموعه است.

در آن بازی‌ها عده‌ای در یک اتاق زندانی می‌شدند و با حل کردن معماهای مختلف، می‌توانستند از اتاق خارج شوند. اما تفاوت اصلی آن‌ها با اتاق فرارهای امروزی در خط داستانی، تم و شکل بازی، قوانین و… بود که بیشتر می‌توان آن‌ها را الهام‌بخش اتاق‌ فرار‌های امروزی دانست. اتاق فرار یا همان Escape Room (اسکیپ روم) بازی بسیار هیجان انگیزی برگرفته از بازی های کامپیوتری است. این بار بازی های رایانه ای هستند که در دنیای واقعی نمود پیدا می کنند و ما وارد این بازی ها می شویم، در فضایی مختص به آنها قرار می گیریم و با حل معماها و رویارویی با اتفاقاتی که در آن فضا می افتند٬ به عمق یه ماجرای واقعی فرو خواهیم رفت.

اسکیپ روم های تهران

شب سیزدهم، کابوس، کمپ آلفا، آرماگدون، احضار، طاعون، طهران 1346، شام آخر و سرقت اتاق فرارهای فعلی ما در تهران هستند. علاوه بر اسکیپ‌رومهای فضای واقعی، دیگر محصولات ما مثل اسکیپ‌آنلاین یا همان اتاق فرار آنلاین، اسکیپ باکس یا همان بوردگیمی با تم اتاق فرار و همچنین بازیهای شهری محیطی و بازیهای شخصی‌سازی شده با نام پازل پارتی حاصل تلاش تیم ما تا به امروز بوده است. اتاق‌های فرار در ایران زیرنظر انجمن بازی‌های فکری فدراسیون ورزش‌های همگانی فعالیت می‌کنند و مجوز این فعالیت در قالب باشگاه بازیهای فکری و اتاق فرار توسط ادارات ورزش و جوانان استان‌ها برای متقاضیان صادر می‌شود. اتاق فرار، تفریح گروهیِ مهیج، فکری و جذابی است که در سال‌های اخیر نه‌تنها در ایران بلکه در دنیا تبدیل به یکی از پرطرف‌دارترین تفریحات بزرگسالان شده است. در این بازی‌ها، شما و هم تیمی‌هایتان، تماشاگر یک فیلم یا بازی کامپیوتری نیستید بلکه در فضایی واقعی، شخصیت اول یا قهرمان سناریویی از پیش تعیین شده هستید.

یک روز در هفته رو انتخاب کنید و رزرو اتاق فرار با تخفیف اسکیپ روم اقتباسی رو انجام بدید. بعد از اون وارد یک بازی واقعی خواهید شد که از تمام فیلم‌های ترسناک یا ماجراجویی که تا به حال تماشا کردید جذاب‌تره. اتاق فرار (جادوگر) ارائه شده توسط مجموعه ، این اتاق فرار در محله نارمک تهران واقع شده است.

  • با تیم خود وارد یک اتاق درب بسته می شوید و با یافتن سرنخ ها و حل معماهای طراحی شده و قابل دسترس در زمان مشخص (یک ساعت) و با کمک راهنمای اتاق خود را نجات می دهید و از اتاق خارج می شوید.
  • اما تا به حال کسی از بیماران وی اطلاعاتی نتوانسته بگیرد به گفته دکتر این درمان کاملا محرمانه هست و فقط خود بیمار باید اطلاع داشته باشد.
  • اگر به چالش، معما و هیجان علاقه دارید پیشنهاد می کنیم همراه خانواده، دوستان و همکارانتان به صورت گروهی این بازی را تجربه کنید.

مجموعه اسکیپ اسکری فعالیت خود را از تابستان سال ۱۳۹۸ شروع کرده است. این مجموعه چندین شعبه در سطح شهر تهران دارد که در هر شعبه یک یا چند بازی اتاق فرار با سناریو و ژانرهای متفاوت را شما و دوستانتان میتوانید تجربه کنید. اتاق فرار کوروش تهران به نام سکیپ می هم در مجتمع تحاری کوروش چند اتاق با درجه سختی‌های مختلف دارد. اتاق فرارهای به نام سرقت از بانک،پمعمای تسلا، فرار از زندان و…هرکدام از داستان‌های این اتاق‌های فرار در سایت اصلی مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و قبل از رفتن می‌توانید داستان‌هاش را بخوانید. عنوان بازی واقعی به این دلیل است شما اتاق فرار را در گوشی موبایل یا در رایانه‌ی خود انجام نمی‌دهید.

مایندراسکیپ روم افتتاح شد.

اتاق فرار اسکیپ روم اسکیپ اسکری-آل اسکیپ اولین اتاق فرار در سال 2007 در کیوتور توسط تاکاو کاتو افتتاح شد. سپس اتاق فرارهای بیشتری در کشورهای اروپایی و آمریکایی طراحی شد و به تدریج طرفداران خاص خود را پیدا کرد. از مهمترین این مهارت ها می توان به کار گروهی ، مدیریت زمان و همچنین حضور ذهن نیز اشاره کرد. دیگر مهارت ها و چالش هایی که اصولا در اتاق های فرار با آن روبرو می شوید ، بازی ریاضی ، اطلاعات عمومی ، بازی با نور و سایه و دیگر حس های پنج گانه ی شماست. در خیلی از موارد بخصوص در زمینه ی اطلاعات عمومی ، حتی اگر شما از آن اطلاع نداشته باشید ، در بازی با وجود روش های کمکی متنوع می توانید کماکان به بازی خود ادامه داده و در مسیر بازی پیش بروید.

متاسفانه آمار دقیقی برای محدودیت سنی در این بازی وجود ندارد، اما باتوجه‌به این موضوع که این بازی مانند فیلم‌های سینمایی ژانرهای مختلف دارد، برخی از این بازی‌ها می‌تواند به نوبه ‌خود تاثیرات منفی و مخربی را روی یک‌سری از سنین ایجاد کند. اگر هرگونه مشکل یا بیماری قلبی یا فوبیای تاریکی و فضاهای تنگ دارید، یا این که باردار هستید، اصلا بازی های ترسناک و هیجانی رو امتحان نکنید. کمدهای قفل‌دار داخل فضای سالن انتظار تعبیه شده تا وسایل گروه را در آن بگذارید. مانند فرار از زیرزمین خالی از سکنه، که دکور و صوت و وسایل الکتریکی اتاق با تِم هماهنگه اما هیچ داستان کلی وجود ندارد.

باید دقت داشت در یک اسکیپ روم همواره تلاش می شود مهارت های شما هرچه بیشتر و متنوع تر در عین حفظ سرگرمی به چالش کشیده شود و همچنین حتماً در طرح معماها ، داستان و یا پاسخ سؤالات ، جنبه ی آموزشی اتاق فرار نیز حفظ شود. پیشنهاد ما به دوستانی که تجربه اتاق فرار ندارید در ابتدا انتخاب بازیهایی با درجه سختی متوسط و همچنین ژانرهای غیر ترسناکه. اما سایرین با توجه به سناریو بازی اتاق فرار مورد نظرتون رو انتخاب کنید. با وجود اینکه اتاق‌ فرارها فضا و سبک‌های بسیار متنوعی دارند، قوانین آن‌ها تا حدود زیادی شبیه به یکدیگر است.

اتاق فرار سر به نیست

در ادامه این مقاله می‌خواهیم چند تا از اتاق فرارهای تهران را برای شما معرفی کنیم که اکثرا در ژانر ترسناک و معمایی است. اگر قبلا در این اتاق‌ها بازی کرده‌اید حتما تجربه‌تان را برای ما و بقیه خواننده‌ها تعریف کنید. قبل از اینکه تیمی برای بازی تشکیل دهید باید تصمیم بگیرید که دقیقا چه ژانری را می‌خواهید بازی کنید و کدام اتاق فرارهای تهران این ژانر را ارائه می‌دهد. این‌گونه هم می‌توانید بدانید که تیمتان باید چند نفر باشد و اینکه همه اعضای تیم با آگاهی کامل از شرایط بازی، یک جا جمع می‌شوند.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است