آیا Authority یک عامل رتبه بندی گوگل است؟


تصور کنید که یک مشکل پزشکی جزئی دارید. شاید هر بار که غذا می خورید، فک شما به طور شنیدنی پشت دندان های آسیاب شما کلیک می کند. دردناک نیست، اما ناخوشایند است.

برای یافتن راه حلی برای این مشکل آزاردهنده، به بانک همه منظوره دانش ی،ی اینترنت مراجعه می کنید.

همانطور که نتایج موتورهای جستجو را بررسی می کنید، به نظر شما کدام منبع قابل اعتمادتر است: صفحه ای که توسط یک پزشک گوش، حلق و بینی با ده سال تجربه پزشکی نوشته شده است یا صفحه ای که توسط شخصی که وبلاگ Minecraft را اداره می کند؟

این یک انتخاب واضح است. این بدان م،ا نیست که صفحه وبلاگ نویس Minecraft اطلاعات صحیحی ندارد. با این حال، بعید است که او بیشتر از یک متخصص مراقبت های بهداشتی با مدرک پزشکی، پنج سال آموزش رزیدنتی و یک دهه تجربه مید، در مورد آنچه که شما را ناراحت می کند بداند.

این فقط یک واقعیت است: اعتبار مهم است. و این هرگز به اندازه امروز که اطلاعات غلط در اینترنت بیداد می کند صادق نبوده است.

و در حالی که بیشتر نویسندگان واقعاً سعی می کنند مفید باشند، اطلاعات زیادی در وب وجود دارد که می تواند کاملاً مضر باشد. فرقی نمی‌کند که این اطلاعات نادرست ناشی از بدخواهی باشد یا ناآگاهی – محتوای نادرست یا نادرست می‌تواند آسیب زیادی وارد کند.

به همین دلیل است که در فرآیند بهینه سازی موتور جستجو، مرجعیت نویسنده یا رتبه نویسنده در نظر گرفته می شود. بیایید نگاهی به چگونگی آن بیندازیم.

[Recommended Read:] عوامل رتبه بندی گوگل: واقعیت یا تخیل

ادعا: مرجع معتبر بر رتبه بندی صفحات تأثیر می گذارد

گوگل هنگام تعیین کیفیت کلی یک صفحه وب و اینکه چقدر به یک پرس و جوی جستجو پاسخ می دهد، بر EAT تاکید می کند. این همان تخصص، اقتدار و امانت است.

اما آیا این شامل EAT نویسنده می شود؟ آیا مهم است که این قطعه توسط یک متخصص واقعی نوشته شده باشد تا یک فارغ التحصیل اخیر رو،مه نگاری؟

اقتدار نویسنده مفهومی است که سالهاست وجود داشته است. و نقشی که در رتبه بندی سایت ایفا می کند مدت هاست که بحث بین کارشناسان سئو و بازاریابان دیجیتال بوده است.

بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

شواهد: مرجع معتبر و رتبه بندی SERP

گوگل هرگز نشان نداده است که نویسنده مقاله به طور مستقیم بر رتبه بندی تاثیر می گذارد. اما این بدان م،ا نیست که می تو،د آن را نادیده بگیرید.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد غول موتور جستجو به شناسایی نویسندگان علاقه مند است.

در سال 2005، که از نظر سئو یک قرن است، گوگل یک پتنت ثبت کرد برای رتبه عامل طراحی شده برای کمک به حذف محتوای با کیفیت پایین، به موتور جستجو اجازه می دهد تا از امضای دیجیتال برای رتبه بندی مقالات بر اساس شهرت استفاده کند.

در سال 2011، گوگل پشتیب، از نشانه گذاری نویسندگی را با استفاده از rel=” aut،r تایید کرد. با این حال، پذیرش این بر،ب کند بود. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که تنها 30 درصد از نویسندگان از این بر،ب استفاده می ،د و گوگل در همان سال به طور رسمی آن را حذف کرد.

در یک کنفرانس SMX در سال 2016، گری ایلیز، تحلیلگر Google Webmaster Trends گفت که این شرکت از نویسندگی استفاده نمی کند، اما سیستم هایی برای تشخیص اینکه چه ،ی یک قطعه محتوا را ایجاد کرده است، دارد. به نظر می رسد این به نقشی که نویسندگان در نمودار دانش گوگل ایفا می کنند اشاره دارد.

اگر با نمودار دانش آشنایی ندارید، این یک پایگاه داده عظیم از حقایق و موجودیت ها است (ی،ی چیزها یا مفاهیمی که منحصر به فرد، منحصر به فرد، به خوبی تعریف شده و قابل تشخیص هستند). نویسندگان به طور رسمی توسط گوگل به رسمیت شناخته شده اند، اگرچه موتور جستجو هر سازنده محتوا را نمی شناسد.

شهرت نویسنده مهم است، اما مراقب باشید که “شهرت” را با “تخصص” و “اقتدار” قاطی نکنید.

Google از تخصص و اعتبار برای ارزیابی قابلیت اطمینان در یک موضوع خاص استفاده می کند. از سوی دیگر، شهرت یک ارزیابی ذهنی تر بر اساس دیدگاه خوانندگان از نویسنده است.

شهرت بر اساس تعیین می شود دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو: مجموعه‌ای از اصول راهنما که برای آموزش ارزیابی‌کنندگان انس، که کیفیت موتور جستجو را ارزیابی می‌کنند و گاهی اوقات تغییرات پیشنهادی در الگوریتم‌های جستجو را آزمایش می‌کنند، استفاده می‌شود.

یکی از این دستورالعمل‌ها بیان می‌کند که امتیاز پایین تولیدکننده محتوا برای دادن امتیاز با کیفیت پایین کافی است. با این حال، گوگل شفاف بوده است که این رتبه‌بندی‌های تولید شده توسط انسان هرگز برای تأثیرگذاری بر نتایج جستجو استفاده نمی‌شوند.

در مارس 2020، گوگل یک پتنت ثبت کرد برای Aut،r Vectors، که به آن کمک می‌کند شناسایی کند که چه ،ی محتوای بدون بر،ب ایجاد کرده است. این کار را با ارزیابی سبک های نوشتاری و سطوح تخصص و علاقه به موضوعات مختلف انجام می دهد.

در حالی که غول موتورهای جستجو در مورد چگونگی و چرایی استفاده از این برنامه برای تعیین رتبه بندی جستجو اظهار نظر نکرده است، در توصیه به اضافه ، URL های نویسنده در طرح مقاله مشهود است.

مشخص نمی کند که این URL باید به چه چیزی هدایت شود، اما بیشتر برای ارسال خوانندگان به نمایه رسانه های اجتماعی یا صفحه بیو استفاده می شود.

[Learn More:] راهنمای کامل فاکتورهای رتبه بندی گوگل

حکم: تأثیر مقام نویسنده بر رتبه بندی نامشخص است

آیا Aut،rity یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

در مورد نقش نویسنده در نتایج جستجوی گوگل، مطالب زیادی وجود دارد. متاسفانه، هیچ پاسخ روشنی وجود ندارد.

با این حال، حتی اگر مستقیماً بر رتبه‌بندی ارگ،ک شما تأثیری نداشته باشد، همچنان هوشمندانه است که از دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google پیروی کنید.

کاربران به شهرت و ارتباط نویسنده یک قطعه اهمیت می دهند. و این به تنهایی دلیل کافی برای جستجوی بهترین نویسندگان ممکن و شناسایی آنها در هر مقاله است.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو

عوامل رتبه بندی: واقعیت یا داستان؟  بیایید برخی از افسانه ها را از بین ببریم! [Ebook]




منبع: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/aut،r-aut،rity-ranking-factor/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است