آیا سیگنال ها و اشتراک های اجتماعی یک عامل رتبه بندی گوگل هستند؟


آیا سیگنال های اجتماعی بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد؟

در دنیایی از شبکه‌ها و پلتفرم‌های اجتماعی که همیشه در حال تکامل هستند، آیا تعامل در یک شبکه اجتماعی بر شبکه‌های اجتماعی دیگر می‌تواند به شما کمک کند تا در نتایج موتور جستجوی گوگل بهتر دیده شوید؟

بیایید سیگنال های اجتماعی را به ،وان یک عامل رتبه بندی گوگل بررسی کنیم تا تأثیر آنها را بر رتبه بندی جستجو تعیین کنیم.

در مورد فاکتورهای رتبه بندی در کتاب الکترونیکی SEJ’s Google Ranking Factors: Fact or Fiction بیشتر بخو،د.

ادعا: سیگنال های اجتماعی یک عامل رتبه بندی هستند

سیگنال های اجتماعی درگیر شدن کاربران رسانه های اجتماعی با محتوایی است که از وب سایت خود به اشتراک گذاشته اید.

در اینجا چند نمونه از سیگنال های اجتماعی آورده شده است.

  • شخصی پیوندی به صفحه ای در وب سایت شما را در یک پست عمومی در فیس بوک به اشتراک می گذارد. پست لایک، نظر و اشتراک‌گذاری اضافی دریافت می‌کند.
  • شخصی پیوندی به صفحه ای در وب سایت شما را در یک توییت عمومی در توییتر به اشتراک می گذارد. توییت پاسخ ها، لایک ها و ریتوییت ها را دریافت می کند.

شواهد برای سیگنال های اجتماعی به ،وان یک عامل رتبه بندی

به نظر می رسد گوگل به رسانه های اجتماعی اهمیت می دهد. در راهنمای شروع بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO).، گوگل تصدیق می کند که محتوای قانع کننده به اشتراک گذاشته می شود، و buzz ارگ،ک باعث شهرت وب سایت شما می شود.

«ایجاد محتوای جذاب و مفید احتمالاً بیش از هر یک از عوامل دیگری که در اینجا مورد بحث قرار می‌گیرند، روی وب‌سایت شما تأثیر می‌گذارد. کاربران با دیدن محتوای خوب آن را می شناسند و احتمالاً می خواهند سایر کاربران را به سمت آن هدایت کنند. این می تواند از طریق پست های وبلاگ، خدمات رسانه های اجتماعی، ایمیل، انجمن ها، یا ابزارهای دیگر باشد.

سروصدای ارگ،ک یا دهان به دهان چیزی است که به ایجاد شهرت سایت شما در بین کاربران و گوگل کمک می کند و به ندرت بدون محتوای با کیفیت ارائه می شود.

بعداً، هنگام اشاره به ارتقاء وب سایت، گوگل پیشنهاد می کند که در مورد سایت های رسانه های اجتماعی بد،د زیرا:

سایت‌هایی که بر اساس تعامل و اشتراک‌گذاری کاربر ساخته شده‌اند، تطبیق گروه‌های علاقه‌مند از افراد را با محتوای مرتبط آسان‌تر کرده‌اند.

در داخل گوگل آنالیتی،، بخشی برای گزارش های اجتماعی وجود دارد. به گفته گوگل آنالیتی،:

«تحلیل اجتماعی ابزارهایی را برای اندازه گیری تأثیر اجتماعی در اختیار شما قرار می دهد. می‌تو،د شبکه‌ها و محتواهای با ارزش را شناسایی کنید، تعامل کاربران در سایت و خارج از سایت را با محتوای خود دنبال کنید و همه آن را از طریق اه، و تبدیل‌ها به درآمد نهایی خود مرتبط کنید.»

گوگل بر این باور است که پروفایل های اجتماعی به ویژه برای مشاغل محلی مهم هستند. Google Business Profiles اطلاعات را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند – از جمله پروفایل های اجتماعی – دادن دید کامل به مصرف کنندگان بالقوه از تجارت محلی.

گوگل نیز ارائه می دهد مشاوره برای هر ،ی که دارای پانل نمودار دانش در به روز رس، اطلاعات خود، از جمله نمایه های اجتماعی است.

در حالی که به نظر می‌رسد گوگل برای پروفایل‌های اجتماعی اهمیتی قائل است، اما ،وماً به این م،ا نیست که سیگنال‌های اجتماعی می‌توانند منجر به رتبه‌بندی بهتر شوند.

که در 2010مت کاتز، رئیس سابق تیم Webspam، سوالی دریافت کرد که چگونه گوگل لینک های سایت هایی مانند توییتر و فیس بوک را به یک وب سایت جدید رتبه بندی می کند. او پاسخ داد که گوگل با لینک‌ها ی،ان برخورد می‌کند و فرقی نمی‌کند که از .gov یا .edu، یا توییتر یا فیس‌بوک آمده باشند.

تنها چیزی که مورد توجه قرار می گیرد پیوندهای به اشتراک گذاشته شده در پروفایل هایی است که عمومی نیستند. اگر Google نتواند صفحه نمایه را واکشی یا ب،د، نمی‌تواند پیوند را ببیند.

بعداً در دسامبر 2010کاتس با اشاره به مقاله ای که پیشنهاد می کرد گوگل از پیوندهای توییتر و فیس بوک در جستجو استفاده کند، سوال مشابهی دریافت کرد.

کاتس پاسخ داد که اگرچه در گذشته از سیگنال‌های اجتماعی برای رتبه‌بندی استفاده نمی‌،د، گوگل لینک‌های اجتماعی را به ،وان سیگنال‌های رتبه‌بندی در زمان پخش ویدیو پیاده‌سازی کرده بود. پیوند به مقاله برای جزئیات بیشتر با ویدیو از Google Search Central همراه شد.

در سال 2013، گوگل یک فایل ثبت اختراع که به محتوای جستجوی کاربران برجسته شبکه های اجتماعی اشاره می کند. در یک بخش، پتنت اشاره می کند که چگونه می توان از تعاملات اعضای نمودار اجتماعی کاربر به ،وان سیگنال اجتماعی استفاده کرد.

تعاملات انجام شده توسط اعضای نمودار اجتماعی کاربر می تواند به ،وان سیگنال اجتماعی برای تنظیم رتبه بندی نتایج جستجوی مربوطه استفاده شود. به ،وان مثال، اگر یک عبارت جستجو نتایجی را شناسایی کند که شامل منبعی است که توسط یکی از اعضای نمودار اجتماعی کاربر شناسایی شده است، این نتیجه را می توان نسبت به سایر نتایج جستجوی عمومی که به درخواست کاربر پاسخ می دهند، افزایش داد.

فاکتور تقویت کننده می تواند بر اساس تعداد دوست، باشد که منبع شناسایی شده را تایید کرده اند یا تمایل بالایی به دوستی که منبع شناسایی شده را تایید کرده اند.

تقویت همچنین می‌تواند بر اساس نویسندگی باشد (مثلاً ارتباط یا وابستگی با فردی که منبع را تأیید کرده است) یا نوع تأییدی که عضو نمودار اجتماعی کاربر ارائه کرده است (مثلاً تأیید صریح با ستاره‌دار ، یک نتیجه یا صفحه یا تأیید ضمنی با مراجعه به منبع یا نظر دادن در مورد یک پست).

در حالی که این پتنت علاقه گوگل را به افزایش منابع در نتایج جستجو بر اساس سیگنال های اجتماعی نشان می دهد، به این م،ی نیست که آنها آن را در الگوریتم اعمال کرده اند.

سریع به جلو به 2014، زم، که شخصی دوباره از کاتز پرسید که آیا سیگنال های فیس بوک و توییتر بخشی از الگوریتم گوگل هستند یا خیر. او پاسخ داد که گوگل سیگنال هایی مانند تعداد فالوورها یا لایک ها را در الگوریتم لحاظ نکرده است. شما نمی تو،د فرض کنید که چون سیگنالی در توییتر یا فیس بوک وجود دارد، گوگل آن را دریافت می کند.

شواهد در برابر سیگنال های اجتماعی به ،وان یک عامل رتبه بندی

چند ماه بعدکاتس به این سوال پاسخ داد:

همانطور که گوگل به اضافه ، سیگنال های اجتماعی به الگوریتم ادامه می دهد، چگونه محبوبیت ساده را از اقتدار واقعی جدا می کنید؟

او در پاسخ خود می‌گوید در بخش اول سؤالش «فرضی» وجود دارد که سیگنال‌های اجتماعی را به الگوریتم اضافه می‌کند، که او آن را رد می‌کند.

که در 2015جان مو،، یکی از حامیان جستجو در گوگل، گفت که سیگنال های اجتماعی به طور مستقیم به رتبه بندی ارگ،ک کمک نمی کنند.

لینک ها در ا،ر پست های اجتماعی بدون فالو هستند. آنها به رتبه بندی ارگ،ک کمکی نمی کنند. با این حال، پست های اجتماعی که به وب سایت شما پیوند دارند می توانند در نتایج جستجو ظاهر شوند.

که در 2016مو، توییتی دریافت کرد که در آن می‌پرسید آیا بر،ب‌های رسانه‌های اجتماعی برای سئوی داخلی صفحه مفید هستند یا خیر. پاسخ او:

نه، من از پیوندهای رسانه‌های اجتماعی به ،وان راهی برای ارزش افزودن به کاربران استفاده می‌کنم، نه به این امید که آنها رتبه‌بندی را بهبود بخشند.»

در سال 2017، گری ایلیس، رئیس بخش Sun،ne و Happiness در گوگل، دو بار در یک بحث پیوند به رسانه های اجتماعی اشاره کرد. اولین:

و اینجاست که رسانه های اجتماعی به کار می آیند. دلیلش این نیست که SE ها به شما رتبه بهتری می دهند، این BS است، بلکه به این دلیل است که محتوای خود را بازاریابی می کنید.

به دنبال:

همچنین، برای ثبت، رتبه صفحه بیشتر پیوندهای رسانه های اجتماعی به اندازه یک قطره در یک اقیانوس به حساب می آیند.

که در 2019مو، در پاسخ به راهنمای TikTok به شوخی گفت:

«آیا مردم لینک‌ها را در ویدیوهای Tiktok قرار می‌دهند؟ #seo #numberoneranking #follow #growthhacking”

که در 2021مو، در پاسخ به تعداد لایک هایی که یک توییت خاص دریافت می کرد به شوخی گفت:

“با عرض پوزش، ما از لایک به ،وان یک عامل رتبه بندی استفاده نمی کنیم.”

بعداً در ماه اوت 2021، از مو، پرسیده شد که آیا کلیک از طریق ایمیل می تواند بر رتبه بندی تأثیر بگذارد یا خیر. او جواب داد:

“هیچ تاثیری بر سئو نیست. مانند تبلیغات، مانند رسانه های اجتماعی. خوب است که چندین منبع مجزا برای ترافیک وب سایت خود داشته باشید، و لازم نیست همه چیز تأثیر سئو داشته باشد.»

چند ماه بعد، از مو، پرسیده شد که آیا رسانه های اجتماعی به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر سئو تأثیر می گذارند؟ او جواب داد:

“اگر من در توییتر به شما مشاوره بدهم که به بهبود دید وب سایت شما در جستجو کمک می کند، آیا این تاثیر غیرمستقیم سیگنال های اجتماعی بر SEO خواهد بود؟”

پاسخ شوخی سرنخی از احساسات آنها در مورد سیگنال های اجتماعی است. آنها سهام زیادی در آنها قرار نمی دهند.

احکام ما را در مورد سایر عوامل رتبه‌بندی در کتاب الکترونیکی Ranking Factors: Fact or Fiction بررسی کنید.

سیگنال های اجتماعی به ،وان یک عامل رتبه بندی: حکم ما

آیا سیگنال های اجتماعی &  فاکتور رتبه بندی گوگل را به اشتراک می گذارد؟

این که آیا سیگنال های اجتماعی بر رتبه بندی جستجوی ارگ،ک تأثیر می گذارد کمی گیج کننده است. بین سال‌های 2010 تا 2014، گوگل ممکن است سیگنال‌های اجتماعی را در نتایج جستجو آزمایش کرده باشد.

به علاوه، سناریوهایی وجود دارد که رسانه های اجتماعی می توانند به تلاش های سئوی شما کمک کنند. در حالی که سیگنال‌های اجتماعی ممکن است یک عامل رتبه‌بندی نباشند، پروفایل‌ها و پیوندهای اجتماعی می‌توانند بر ظاهر برند شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارند.

در نهایت، به نظر می رسد که گوگل ممکن است در گذشته از سیگنال های اجتماعی برای ایجاد نتایج بهتر برای کاربران استفاده کرده باشد. اما اکنون به نظر می رسد سیگنال های اجتماعی متعلق به گذشته گوگل هستند.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو

عوامل رتبه بندی: واقعیت یا داستان؟  بیایید برخی از افسانه ها را از بین ببریم! [Ebook]




منبع: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/social-signals-rankinng-factor/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است