آیا سطح خواندن یک فاکتور رتبه بندی گوگل است؟


هر متخصص سئو می داند که محتوا پادشاه است. و همه محتوا ی،ان ایجاد نمی شود.

اما آیا خوانایی محتوای شما بر رتبه بندی گوگل شما در نتایج جستجو تاثیر می گذارد؟

در این مورد تصورات غلط زیادی وجود دارد. اما خوانایی دقیقا چیست؟

اگر تولید محتوا انجام داده اید، به احتمال زیاد قبلا با ابزارهای خوانایی مانند افزونه محبوب Yoast SEO WordPress مواجه شده اید. این ابزارهای ارزشمند کپی شما را ارزیابی می‌کنند و آمارهایی مانند صدای غیرفعال، طول پاراگراف، ،وان‌های فرعی و انتقال تولید می‌کنند.

و در این تحلیل گنجانده شده است Flesch Reading Ease (رایگان). FRE مقیاسی بین یک تا 100 است که 100 ساده ترین برای خواندن و یک به طور نامفهومی متراکم است.

به ،وان مثال، این قطعه در مقیاس FRE امتیاز 59 را ،ب کرده است که آن را در سطح خواندن ک، نهم قرار می دهد. این امتیاز دو متغیر طول کلمه و طول جمله را در نظر می گیرد. به طور کلی، کلمات و جملات طول، تر نمره FRE شما را کاهش می دهد.

در حالی که محتوایی که خواندن آن آسان‌تر است در بین بازدیدکنندگان عملکرد بهتری دارد، در مورد موتورهای جستجو چطور؟ چقدر باید روی بهبود خوانایی تمرکز کنید تا رتبه بالا را تضمین کنید؟

بیا یک نگاهی بیندازیم.

و اگر در مورد سایر عوامل رتبه بندی سؤالی دارید، کتاب الکترونیکی Google Ranking Factors: Fact or Fiction را برای کل داستان دانلود کنید.

ادعا: خواندن سطح به ،وان یک عامل رتبه بندی

در سال 2010، گوگل a فیلتر کوتاه مدت “سطح خواندن”. به عملکرد جستجوی پیشرفته آن. اما این ایده که خوانایی بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد، بسیار طول، تر از آن بوده است.

و ظهور مدل‌های یادگیری ماشینی BERT و MUM گوگل، که هدفشان درک زبان و کیفیت محتوا است، به نظر می‌رسد به این نکته اشاره دارد که هنوز هم مهم است.

اما حقیقت چیست؟ آیا باید وسواس داشته باشید که همه آن دایره های قرمز و نارنجی را در تجزیه و تحلیل خواندن خود سبز کنید؟ آیا حذف جملات غیرفعال و تنظیم واژگان خود در سطح ک، ششم، صفحه شما را به بالای نتایج موتورهای جستجو افزایش می دهد؟

شواهد علیه خوانایی به ،وان یک عامل رتبه بندی

علیرغم ادعاهای مخالف، سطح خواندن در رتبه بندی جستجوی شما نقشی ندارد. جان مو،، تحلیلگر ارشد روندهای وب مستر گوگل، این موضوع را تایید کرد Google Webmaster Hangout 2018:

از نقطه نظر سئو، احتمالاً این چیزی نیست که شما نیاز به تمرکز روی آن داشته باشید، به این م،ا که، تا آنجا که من می دانم، ما نوعی از این الگوریتم های اساسی را نداریم که فقط کلمات را بشمارند و سعی کنند بفهمند چه چیزی سطح خواندن بر اساس این الگوریتم های موجود است.

اما این چیزی است که شما باید برای مخاطبان خود کشف کنید.

FRE یک امتیاز اساسی با تنها دو متغیر است، بنابراین منطقی است.

برای تأیید این موضوع، Portent یک را اجرا کرد مطالعه تجزیه و تحلیل سطح خواندن بیش از 750000 قطعه محتوا برای 30000 عبارت جستجوی دسکتاپ. این مطالعه هیچ ارتباطی بین رتبه بندی جستجوی گوگل و سطح خواندن صفحه پیدا نکرد.

بنابراین، متخصصان سئو می توانند رایگان را نادیده بگیرند، درست است؟

خیر

خوانایی بر تجربیات کاربر تأثیر دارد و این نقش روزافزونی در سئو دارد. اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما برای خواندن و درک محتوای شما تلاش کنند، به احتمال زیاد آنها را ، می کنند.

قطعات چالش برانگیز برای خواندن نیز احتمال کمتری دارد که پیوندهای ورودی به آنها ارسال شود، که یک عامل رتبه بندی ضروری است.

برای نقل قول دوباره از پاتوق جان مو،:

یک مثال رایج یک سایت پزشکی است. شما می خواهید اطلاعات پزشکی را برای عموم مردم ارائه دهید زیرا می د،د که آنها نگران این موضوع هستند. و همه مقالات شما از این کلمات پزشکی استفاده می کنند که 20 کاراکتر هستند. از نظر فنی، همه چیز درست است.

می تو،د نمره سطح خواندن آن محتوا را مح،ه کنید. شما با یک عدد می آیید.

اما مسئله این نیست که گوگل از آن نمره سطح خواندن استفاده کند و بگوید، این خوب است یا بد. اما در عوض، آیا با آنچه مردم در جستجوی آن هستند مطابقت دارد؟ و اگر ،ی آن کلمات طول، را جستجو نمی کند، هیچ ، محتوای شما را پیدا نخواهد کرد. یا، اگر محتوای شما را بیابند، مانند… من نمی‌دانم این به چه م،است.»

بنابراین، به نظر می رسد که در حالی که سطح خواندن محتوای شما می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد، این یک عامل رتبه بندی نیست.

حکم ما: سطح خواندن یک عامل رتبه بندی نیست

آیا سطح خواندن یک فاکتور رتبه بندی گوگل است؟

در حالی که یک عامل رتبه بندی تایید شده نیست، سطح خواندن برای استراتژی محتوا بسیار مهم است. هر مخاطبی با توجه به پیچیدگی و سطح خواندن محتوا ترجیحات متفاوتی دارد.

برای مخاطبان خود بنویسید

کلید موفقیت محتوای وب مفید بودن است. برای رتبه بندی بالا، باید نشان دهید که صفحه وب شما بهتر از هر ، دیگری به یک عبارت جستجو پاسخ می دهد.

و راه انجام این کار درک مخاطبان شماست.

برای مثال، فرض کنید قصد دارید شرکتی را تبلیغ کنید که میکروسکوپ های الکترونی می فروشد. در این صورت، احتمالاً می‌تو،د با استفاده از واژگان پیچیده‌تر نسبت به زم، که در حال فروش گلوله‌ها هستید، کنار بیایید.

فقط مراقب باشید از صحبت ، با مخاطبان خود اجتناب کنید، که به همان سرعتی که استفاده از کلمات 10000 دلاری آنها را بیگانه می کند.

نوشتن محتوای خوب مهارتی است که هر متخصص سئو باید آن را پرورش دهد. تطبیق نوشتار خود با یک سطح خواندن خاص یک عامل رتبه بندی نیست، اما استفاده از کلماتی که با مخاطبان شما همخو، ندارد همیشه یک مشکل خواهد بود.

سؤالات دیگری در مورد اینکه عامل رتبه بندی چیست و چیست؟ کتاب الکترونیکی فاکتورهای رتبه بندی گوگل: واقعیت یا داستان را دانلود کنید.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو

عوامل رتبه بندی: واقعیت یا داستان؟  بیایید برخی از افسانه ها را از بین ببریم! [Ebook]




منبع: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/reading-level-ranking-factor/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است