آیا جاوا اسکریپت جاوا اسکریپت برای سئو مناسب است؟


بنابراین، شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، اما مطمئن نیستید که چگونه کار می کنند؟

بله، اجرای آنها نسبت به تغییر مسیرهای استاندارد چالش برانگیزتر است.

در حالت ایده آل، شما باید از تغییر مسیرهای مبتنی بر 301s، 302s یا 307 برای پیاده سازی استفاده کنید. این بهترین تمرین معمول است.

اما اگر آن سطح دسترسی را نداشته باشید چه؟ اگر با ایجاد تغییر مسیرهای استاندارد به گونه ای که برای کل سایت مفید باشد، مشکل دارید، چه؟

اینجاست که استفاده از جاوا اسکریپت تغییر مسیر می دهد.

با این حال، آنها بهترین روشی نیستند که باید به طور انحصاری از آنها استفاده کنید.

اما شرایطی وجود دارد که نمی تو،د از تغییر مسیر جاوا اسکریپت اجتناب کنید.

در زیر یک آغازگر اساسی در مورد تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت، زمان استفاده از آنها، نحوه استفاده از آنها و بهترین روش هایی که باید هنگام استفاده از این نوع تغییر مسیرها برای SEO استفاده کنید، آمده است.

تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت چیست؟

ریدایرکت های جاوا اسکریپت اساساً یکی از چندین روش اطلاع رس، به کاربران و ،نده های وب است که یک صفحه در مکان دیگری در دسترس است.

آنها اغلب برای اطلاع رس، به کاربران در مورد تغییرات در ساختار URL استفاده می شوند، اما تقریباً برای هر چیزی می توان از آنها استفاده کرد.

ا،ر وب سایت های مدرن از این نوع تغییر مسیرها برای تغییر مسیر به نسخه های HTTPS صفحات وب استفاده می کنند.

سپس، هر زمان که شخصی از URL اصلی بازدید می کند، مرورگر فایل جاوا اسکریپت را بارگیری می کند و هر کدی را که داخل آن است اجرا می کند. اگر اسکریپت شامل دستورالعمل هایی برای باز ، یک URL دیگر باشد، این کار را به صورت خودکار انجام می دهد.

انجام تغییر مسیرها به این روش از چند جهت مفید است.

به ،وان مثال، می‌تو،د URLها را بدون به‌روزرس، دستی هر URL در سایت خود تغییر دهید. علاوه بر این، تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت می تواند موتورهای جستجو را برای یافتن محتوای خود آسان تر کند.

مروری سریع بر انواع تغییر مسیر

چندین نوع تغییر مسیر اصلی وجود دارد که همه آنها بسته به موقعیت شما مفید هستند.

تغییر مسیرهای سمت سرور

در حالت ایده آل، بیشتر ریدایرکت ها ریدایرکت های سمت سرور خواهند بود.

این نوع ریدایرکت‌ها از سرور شروع می‌شوند، و اینجاست که سرور تصمیم می‌گیرد هنگام بارگذاری صفحه، کاربر یا موتور جستجو را به کدام مکان هدایت کند. و سرور این کار را با برگرداندن کد وضعیت HTTP 3، انجام می دهد.

به دلایل سئو، احتمالاً بیشتر اوقات از تغییر مسیر سمت سرور استفاده خواهید کرد. تغییر مسیرهای سمت مشتری دارای اشکالاتی هستند و معمولاً برای موقعیت های خاص تر من، هستند.

تغییر مسیرهای سمت مشتری

تغییر مسیرهای سمت کلاینت آنهایی هستند که در آن مرورگر تصمیم می گیرد که کاربر را به کجا بفرستد. شما نباید مجبور به استفاده از آنها باشید، مگر اینکه در شرایطی قرار داشته باشید که هیچ گزینه دیگری برای انجام این کار ندارید.

تغییر مسیرهای Meta Refresh

تغییر مسیر متا رفرش رپ بدی دریافت می کند و شهرت وحشتناکی در جامعه سئو دارد.

و دلیل خوبی دارد: آنها توسط همه مرورگرها پشتیب، نمی شوند و می توانند برای کاربر گیج کننده باشند. در عوض، گوگل توصیه می کند به جای هر تغییر مسیر متا رفرش، از تغییر مسیر 301 سمت سرور استفاده کنید.

تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت

با این حال، ریدایرکت های جاوا اسکریپت از زبان جاوا اسکریپت برای ارسال دستورالعمل ها به مرورگر استفاده می کند تا کاربران را به URL دیگری هدایت کند. این باور رایج وجود دارد که تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت باعث ایجاد مشکلاتی برای سئو می شود.

اگرچه گوگل این روزها از قابلیت های رندر جاوا اسکریپت خوبی برخوردار است، جاوا اسکریپت همچنان می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. این برای انواع دیگر پلتفرم‌ها نیز صادق است، مانند S،ify و دیگر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک.

با این حال، اگر در شرایطی هستید که فقط می تو،د از تغییر مسیر جاوا اسکریپت به ،وان تنها انتخاب خود استفاده کنید، فقط می تو،د از جاوا اسکریپت استفاده کنید.

همچنین، گری ایلیس از گوگل، اخیراً در سال 2020 اعلام کرده است که تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت «احتمالاً ایده خوبی نیست».

اگرچه تغییر مسیرهای Js احتمالاً ایده خوبی نیست.

— گری کوجیری/경리 ایلیس (@met،de) 8 جولای 2020

بهترین روش ها برای جاوا اسکریپت جاوا اسکریپت دوستدار SEO

صرف نظر از اینکه از تغییر مسیرهای سنتی یا جاوا اسکریپت استفاده می کنید، چندین روش وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید تا کارها برای سئو به هم نریزد.

این بهترین شیوه ها شامل اجتناب از تغییر مسیر زنجیره ها و حلقه های تغییر مسیر است.

تفاوت در چیست؟

از تغییر مسیر زنجیره ای اجتناب کنید

زنجیره ریدایرکت یک زنجیره طول، از پرش های تغییر مسیر است که به هر موقعیتی اشاره دارد که در آن بیش از 1 تغییر مسیر در یک زنجیره داشته باشید.

مثالی از زنجیره تغییر مسیر:

تغییر مسیر 1 > تغییر مسیر 2 > تغییر مسیر 3 > تغییر مسیر 4 > تغییر مسیر 5

چرا اینها بد هستند؟ گوگل فقط می‌تواند تا سه تغییر مسیر را پردازش کند، اگرچه شناخته شده است که آنها بیشتر را پردازش می‌کنند.

جان مو، گوگل کمتر از 5 پرش در هر تغییر مسیر را توصیه می کند.

“مهم نیست. تنها چیزی که من باید مراقب آن باشم این است که شما کمتر از 5 پرش برای URL هایی دارید که اغلب ،یده می شوند. با پرش های متعدد، تاثیر اصلی این است که برای کاربران کمی کندتر است. موتورهای جستجو فقط زنجیره تغییر مسیر را دنبال می کنند (برای گوگل: حدا،ر 5 پرش در زنجیره در هر تلاش ،یدن).

در حالت ایده‌آل، مدیران وب‌سایت‌ها نمی‌خواهند بیش از یک پرش را هدف قرار دهند.

وقتی یک هاپ دیگر اضافه می کنید چه اتفاقی می افتد؟ تجربه کاربر را کند می کند. و بیش از پنج مورد باعث سردرگمی قابل توجهی در مورد اینکه گوگل ربات قادر به درک سایت شما است.

تعمیر زنجیره های تغییر مسیر بسته به پیچیدگی آنها و نحوه تنظیم آنها می تواند کار زیادی را بطلبد.

اما، اصل اصلی که باعث تعمیر زنجیره های تغییر مسیر می شود این است: فقط مطمئن شوید که دو مرحله را کامل کرده اید.

ابتدا، پرش های اضافی را در تغییر مسیر حذف کنید تا کمتر از پنج پرش باشد.

دوم، تغییر مسیری را پیاده سازی کنید که URL های قبلی را تغییر مسیر دهد

از حلقه های تغییر مسیر خودداری کنید

حلقه‌های تغییر مسیر، در مقایسه، اساساً یک حلقه نامحدود از تغییر مسیرها هستند. این حلقه‌ها زم، اتفاق می‌افتند که URL را به خودش هدایت کنید. یا، شما به طور تصادفی یک URL در زنجیره تغییر مسیر را به یک URL که قبلا در زنجیره رخ می دهد هدایت می کنید.

مثالی از یک حلقه تغییر مسیر: تغییر مسیر 1 > تغییر مسیر 2 > تغییر مسیر 3 > تغییر مسیر 2

به همین دلیل است که نظارت بر تغییر مسیرها و آدرس‌های وب سایت بسیار مهم است: شما نمی‌خواهید وضعیتی را اجرا کنید که ریدایرکت را فقط برای 3 ماه آینده دریابید که تغییر مسیری که ماه‌ها پیش ایجاد کرده‌اید، دلیل مشکلات بوده است، زیرا باعث ایجاد مشکل شده است. حلقه تغییر مسیر

دلایل مختلفی برای فاجعه آمیز بودن این حلقه ها وجود دارد:

در مورد کاربران، حلقه‌های ریدایرکت همه دسترسی‌ها به یک منبع خاص را که در یک URL قرار دارد حذف می‌کنند و در نهایت باعث می‌شوند مرورگر خطای «این صفحه تغییرمسیرهای زیادی دارد» را نشان دهد.

برای موتورهای جستجو، حلقه‌های تغییر مسیر می‌تواند اتلاف قابل توجهی از بودجه ،یدن شما باشد. آنها همچنین برای ربات ها سردرگمی ایجاد می کنند.

این امر چیزی را ایجاد می کند که به آن تله ،نده گفته می شود، و ،نده نمی تواند به راحتی از تله خارج شود مگر اینکه به صورت دستی در جای دیگری اشاره شود.

رفع حلقه‌های تغییر مسیر بسیار آسان است: تنها کاری که باید انجام دهید این است که تغییر مسیری که باعث حلقه زنجیره می‌شود را حذف کنید و آن را با یک URL با عملکرد 200 OK جایگزین کنید.

آیا می خواهید از تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت برای سئو استفاده کنید؟ نه خیلی سریع…

در مورد ایجاد ریدایرکت های جاوا اسکریپت محتاط باشید زیرا بسته به چیزی که به آن دسترسی دارید، ممکن است بهترین راه حل برای تغییر مسیرها نباشند.

هنگامی که به ریدایرکت های دیگر دسترسی دارید، آنها نباید راه حل اصلی شما باشند زیرا این نوع دیگر از تغییر مسیرها ترجیح داده می شوند.

اما، اگر آنها تنها گزینه باشند، ممکن است به پای خود شلیک نکنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: RoseRodionova/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/are-javascript-redirects-seo-friendly/466078/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است