آیا این روغن مار جدید سئو گوگل است؟


جان مو،، م،ع جستجوی گوگل – در یک مورد نادر از آزار و اذیت – گفت که هر توصیه سئو که به “آب پیوند” اشاره می کند قابل اعتماد نیست. هست یا نه؟

من در مورد زمینه تعجب کردم و شک کردم که آیا درست است. وجود دارد نظرات مختلف.

پس از اینکه بری شوارتز این خبر را در لینکدین به اشتراک گذاشت، بحث پر جنب و جوشی درگرفت. حتی رند فیشکین، بنیانگذار Moz و SparkToro نیز در این کامنت‌ها گفت: «شاید لینک juice واقعی باشد. شاید شما باید بیشتر در مورد آن بنویسید!»

زم، که او لینک juice را رد کرد، مو، در حال پاسخ به سوالی در مورد لینک های ،وجی بود. او اساساً سؤال اصلی را نادیده گرفت و صرفاً به ذکر نامطلوب «پیوند پیوند» پاسخ داد.

در حالی که مو، معمولاً در لحن خود بی طرف است، اما این بار در توییتر به یک ناهنجار نزدیک شد:

  • “هر چیزی که در مورد “آب پیوند” صحبت می کند باید نادیده گرفته شود.”

این چیز جدیدی نیست. او فقط چیزی را که در گذشته بیان کرده است، بیش از یک بار تکرار می کند.

اینجا یک نقل قول مشابه از او حساب توییتر در سال 2020:

  • من همه چیزهایی را که درباره «آب پیوند» می‌خو،د فراموش می‌کنم. به احتمال زیاد همه اینها منسوخ، اشتباه و/یا گمراه کننده هستند.»

پس آیا لینک جویس چنین اصطلاح نفرت انگیزی است؟ آیا این شبیه به «روغن مار» است که متخصصان سئو هنوز هم ارائه می دهند؟ بیایید نگاهی به تصویر بزرگتر بیندازیم.

دلیلی وجود دارد که چرا صنعت سئو برای چندین سال عملکرد بدی داشته است. روغن مار استعاری به روش های مختلف فروخته شده است و بسیاری از وب سایت ها با توصیه ها یا تاکتیک های نادرست سئو آسیب دیده اند.

ضرب المثل “روغن مار” – مترادف برای وعده های گمراه کننده درمان های معجزه آسا برای انواع بیماری ها – اغلب به SEO تشبیه شده است.

حتی در سال 2022، ما شاهد بسیاری از داستان‌های #seo،rrors هستیم که در توییتر و سایر رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند تا داستان‌های موفقیت الهام‌بخش. خود متخصصان سئو، نه فقط افراد خارجی، بر روی آن اخبار منفی تمرکز می کنند.

البته، صنعت سئو تنها مقصر فروش روغن مار یا انتشار اخبار در مورد آن نیست.

من مشتریان زیادی داشتم که در طول سال‌ها از من می‌خواستند اقدامات غیراخلاقی سئو را انجام دهم. تا به امروز، شما باید در اخلاقیات خود بسیار محکم باشید تا در مارپیچ رو به پایین تکنیک های سئو مبهم اسیر نشوید. من همچنین درخواست پیوندهای پولی و سایر پیشنهادات مشابه را به طور مرتب از طریق پست دریافت می کنم.

زم، که گوگل در بازار شلوغ و شلوغ موتورهای جستجو شروع به کار کرد، یک الگوریتم رتبه بندی انقلابی داشت که از به اصطلاح “PageRank” برای تعیین اعتبار وب سایت استفاده می کرد. نام آن از ،ی پیج یکی از بنیانگذاران گوگل گرفته شد، نه (فقط) “صفحه وب” واقعی.

متخصصان سئو شروع به استفاده از عبارات عامیانه مختلف برای PageRank ،د – “آب گوگل” یا “آب پیوند” یکی از محبوب ترین آنهاست.

در سال‌های اولیه پس از آغاز به کار، گوگل تنها با رتبه‌بندی صفحه عملکرد بسیار خوبی داشت و به طور مداوم سهم بازار خود را افزایش داد.

موتورهای جستجوی نسل اول مانند ،اویستا، یاهو و اینفوسیک به راحتی با استفاده از موارد زیر قابل بازی بودند:

  • پر ، کلمه کلیدی
  • متن پنهان
  • متا تگ های گمراه کننده

هنگامی که گوگل به اندازه کافی بزرگ شد تا بر بازار تسلط یابد، متخصصان سئو غیراخلاقی عمدتاً بر افزایش مصنوعی تعداد لینک های ورودی (که به آنها بک لینک نیز گفته می شود) تمرکز ،د تا گوگل آنها را در رتبه بالاتری قرار دهد.

رتبه صفحه هر روز کمتر تضمینی برای نتایج جستجوی باکیفیت می شد که باعث شد گوگل به مرور زمان سیگنال های رتبه بندی بیشتری را به الگوریتم اضافه کند.

همانطور که از پیوند پیوند بیشتر سوء استفاده می شد، گوگل به اضافه ، سیگنال های رتبه بندی بیشتر، فناوری های پیچیده مانند هوش مصنوعی و مفاهیم کیفی مانند EAT ادامه داد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


همانطور که دیگران قبل از ما انجام داده اند، ما خیلی به موضوع پیوند آب نمی پردازیم. یک سبزه همیشه سبز راهنمای WooRank هنوز ارزش خواندن را دارد تا یک مرور کلی سریع داشته باشید. تجسم آنها به ویژه خود توضیحی است.

در تئوری، قدرت وب سایت سایتی که به آن پیوند داده می شود، کم و بیش به طور مساوی در صفحاتی که به آنها پیوند می دهد، پخش می شود.

اما در واقعیت، این فرآیند بسیار پیچیده‌تر است و ارزش پیوند به بسیاری از ،اصر دیگر از جمله:

  • متن لنگر (آیا محتوا پیوند جدید است؟

    تا سال 2019، گوگل پیام رس، خود را به سمت محتوای با کیفیت تغییر داده است. از بیرون، به نظر می‌رسد که محور به این م،است که «محتوا پیوند جدید است». در نهایت، یکی از اسناد اصلی SEO گوگل که عمدتاً بر پیوندها متمرکز بود، به روز شد تا عمدتاً محتوا را پوشش دهد.

    برای مدت طول،، نمایندگان گوگل نسبت به تاکید صنعت بر لینک بیلدینگ محتاط بوده اند. در عوض، هر بار که سؤالی مطرح می شود، بر نیاز به محتوای با کیفیت تأکید می کنند.

    در حال حاضر، گوگل تمایل دارد بر روی محتوا تاکید زیادی داشته باشد تا مردم را نسبت به آن آگاه کند و لینک ها را کمتر نشان دهد تا سئوکاران از وسواس در مورد آنها دست بردارند.

    که در ضروریات جستجوی گوگل، در بخش “بهترین شیوه های کلیدی” به محتوا شش بار از جمله در بالا اشاره می شود در حالی که پیوندها فقط سه بار ذکر شده اند:

    به نظر من، ما باید هر دو گرایش را در نظر بگیریم و مطمئن شویم که حد وسط را پیدا می کنیم.

    پیوندها هنوز هم بسیار مهم هستند تاثیر آنها به مرور زمان کاهش خواهد یافت، در حالی که اهمیت محتوا به طور پیوسته در حال افزایش است.

    در حالی که اصطلاح محاوره ای لینک juice واقعاً کمی سخیف به نظر می رسد، مفهوم پشت آن (الگوریتم اصلی گوگل) هنوز معتبر است و برای تعیین اعتبار یا ارزش وب سایت و سطح صفحه استفاده می شود.

    این یک ساده‌سازی بیش از حد بزرگ از الگوریتم بسیار پیچیده گوگل است که شامل بررسی‌ها و تعادل‌های متعددی است (همانطور که کاسپار شیمانسکی خلاصه کرده است) که رتبه‌بندی من،ی را تضمین می‌کند که کمتر مستعد دستکاری است.

    در پایان روز، شما هنوز باید لینک هایی را به وب سایت خود جذب کنید، در غیر این صورت محتوای دیگر با کیفیت مشابه در نتایج جستجوی ارگ،ک از شما بالاتر خواهد رفت. بنابراین، در حالی که استفاده از اصطلاح آب میوه ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد، اما هنوز روغن مار کامل نیست.

    متخصصان چه می گویند؟ فیشکین تنها ،ی نیست که در مورد آب پیوند صحبت می کند.

    برایان لونزدیل، یکی از بنیانگذاران Smarter Di،al Marketing Ltd، حفظ می کند:

    • “اگر گوگل نمی خواهد شما کاری را انجام دهید به این م،ی است که کار می کند.”

    در حالی که پیر زاروکیان، مدیر عامل Submit Express / Reputation Stars، اضافه:

    • “من به این موضوع علاقه ندارم. الگوی گوگل از سال 1998 بر پایه پیوند juice ساخته شده است.”

    برای اشاره به آب میوه می تو،د چیزهای زیادی بگویید بدون اینکه شبیه یک فروشنده مواد مخدر در یک کوچه پس کوچه به نظر برسد.

    جسیکا لونسون، رئیس جه، استراتژی دیجیتال و سئو در NetSuite و Oracle، کاملا روشن می کند:

    • صادقانه بگویم، هیچ ، نباید از این اصطلاح استفاده کند.

    چه چیز دیگری می تو،د به جای آن بگویید؟ برخی از اصطلاحات حرفه ای تر عبارتند از:

    • مرجع پیوند
    • ارزش پیوند
    • حقوق صاحبان سهام را پیوند دهید

    د،ل فولی کارتر، کارگردان Assertive، توضیح می دهد:

    • من آن را ارزش پیوند می‌نامم – صرف نظر از آنچه گوگل می‌گوید – هر ،ی که در صنعت سئو بوده می‌داند که چنین چیزهایی را با مقدار زیادی نمک انجام دهد.

    اگر برای شما خیلی خسته کننده یا تکنوکراتیک است، می تو،د آن را دنبال کنید مشاوره برنت پین:

    • “من از “لینک تکیلا” استفاده می کنم، این فقط بسیار سرگرم کننده است. و من عاشق تکیلا هستم.”

    با این حال، هنگامی که از مترادف “پیوند پیوند” استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که این مفهوم در راه است و به خودی خود مانند روزهای اولیه کار نمی کند.

    زم، که در سال 2004 شروع به سئو کردم، رتبه بندی وب سایت های خالی هنوز رایج بود.

    شما حتی می تو،د صفحات محتوای نازکی را برای رتبه بندی کلمات کلیدی رقابتی تنها با هدایت لینک به آنها بدست آورید. در سال 2022، این یک استثنای نادر است – در صورت امکان.

    مثل همیشه، حقیقت جایی در میانه پیدا می شود. در حالی که گوگل تاکید بر پیوندها را در الگوریتم و سخنان عمومی خود از بین می برد، فناوری آن هنوز تا حدی بر پیوندها متکی است.

    دسترسی به جستجوی ارگ،ک در گوگل تنها از طریق محتوا هنوز بسیار دشوار است. اما زم، که این محتوا توسط لینک‌هایی از سایت‌های معتبر تایید شد، احتمال دیده شدن در موقعیت‌های برتر گوگل به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

    پس چگونه می‌تو،م بدون ،ید لینک‌های پولی یا بازی با گوگل به آنجا برسیم؟ در حال حاضر یک مسیر خوب طی شده است. این برای بسیاری از متخصصان سئو محتوا کار کرده است.

    ایجاد “دارایی قابل پیوند”

    برای سال‌ها، صاحبان وب‌سایت‌ها می‌خواستند به‌جای تولید محتوایی که واقعاً می‌تواند لینک‌ها را ،ب کند، خدمات سئو را ،یداری کنند. وقتی توضیح دادم که نمی توانم به طور مصنوعی رتبه سایت خالی را که فقط محتوای خود تبلیغاتی دارد، افزایش دهم، مشتریان بالقوه زیادی را از دست دادم.

    دارایی های قابل پیوند هر نوع منبع جامع، ارزشمند و منحصر به فردی است که احتمالاً توسط ناشران دیگر توصیه می شود. راهنماهای عمیق، نتایج نظرسنجی منحصر به فرد، و اخبار فوری چند نمونه هستند.

    هنگامی که محتوایی را منتشر کردید که ارزش لینک شدن را دارد، در حالت ایده آل فقط باید بنشینید و منتظر بم،د تا مردم متوجه شوند و به شما لینک دهند.

    البته این تئوری است. در عمل، به احتمال زیاد نادیده گرفته خواهید شد، مگر اینکه از قبل مخاطبان ثابتی داشته باشید.

    در چنین مواردی، حداقل باید از متخصص، در محتوای خود نام ببرید که از قبل مخاطب دارند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا توپ را به حرکت درآورید.

    با ‘لینکاراتیس’ تماس بگیرید

    اینفلوئنسرها، رو،مه‌نگاران و کارشناسان صنعت معمولاً بسیار شلوغ هستند و پس از تأسیس، ذکر رسانه‌های اجتماعی ممکن است برای جلب توجه آنها کافی نباشد.

    پس از آن، اطلاع رس، ایمیل خوب، ابزار انتخابی شماست. به اصطلاح لینکاراتی ها اغلب پذیرای پیشنهادات مفیدی هستند که با علایق آنها مطابقت دارد.

    وقتی افراد من، را انتخاب می‌کنید و به جای ارسال نامه‌های انبوه برای صدها غریبه، روی چند نفر تمرکز می‌کنید، تا زم، که دیگران به طور ارگ،ک متوجه شما شوند، کمی جذابیت اولیه را خواهید داشت.


    نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


    جدید در زمین موتورهای جستجو

    درباره نویسنده

    Tadeusz Szewczyk

    Tadeusz Szewczyk، همچنین به ،وان Tad Chef شناخته می شود، از سال 2004 یک وبلاگ نویس و SEO حرفه ای است. حتی با وجود اینکه در برلین، آلمان مستقر است، از سال 2006 وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی و جستجو برای مخاطبان جه، را پوشش داده است. در سال 2007 او وبلاگ خود را راه اندازی کرد – SEO 2.0 – و همچنین از آن زمان در بسیاری از وبلاگ های بازاریابی دیگر منتشر شده است. در سال های اخیر او برای حساب های رسانه های اجتماعی بسیاری از مشتریان نیز نوشت. می‌تو،د با تاد در لینکدین و توییتر ارتباط برقرار کنید یا از او دیدن کنید سایت اینترنتی و وبلاگ او را در مورد سئوی اجتماعی بخو،د.


منبع: https://searchengineland.com/link-juice-seo-389706

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است