هیچ چیز نمی تواند دور از حقیقت باشد. برخلاف تصور رایج، تگ کلمات کلیدی متا تقریباً به طور کامل اهمیت خود را از نظر موقعیت یابی موتورهای جستجو از دست داده است. گوگل از متا تگ کلمات کلیدی استفاده نمی کند به طور مستقیم در رتبه بندی خود.
در زیر هفت مورد از اشتباهات رایجی که باید از آنها اجتناب کنید آورده شده است.
اشتباه شماره 1 سئو: بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی اشتباه
بسیاری از وب مسترها، برای ،ب رتبه های بالا در موتورهای جستجو سعی کنید صفحات آنها را تا حد امکان با کلمات کلیدی غنی کنید. با این حال، محدودیتی برای تعداد کلمات کلیدی وجود دارد که می تو،د در یک صفحه بدون اینکه برای بازدیدکنندگان انس، عجیب به نظر برسد، تکرار کنید.
بنابراین، برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان انس، یک صفحه متن را عجیب نمیدانند، اما صفحه همچنان سرشار از کلمات کلیدی است، بسیاری از وبمسترها متنی (شامل کلمات کلیدی) را با رنگ پسزمینه اضافه میکنند. . این تضمین می کند که در حالی که موتورهای جستجو می توانند کلمات کلیدی را ببینند، بازدیدکنندگان انس، نمی توانند.
در راهنمایی رسمی از گوگل، بیان می کنند:
Cloaking که برخلاف دستورالعمل های وب مستر گوگل است، تعریف شده است توسط گوگل به شرح زیر است:
مطمئناً لازم است کلمات کلیدی را چند بار تکرار کنید. اما روشی که کلمات کلیدی را در صفحات خود قرار می دهید باید از نظر گرامری باشد. به سادگی تکرار بی پایان کلمات کلیدی دیگر جواب نمی دهد. علاوه بر این، یک کلمه کلیدی خاص نباید بیش از سه بار در تگ Meta Keywords شما وجود داشته باشد.
اشتباه سئو شماره 4: ایجاد تعداد زیادی صفحات درگاه مشابه
“Cloaking به تمرین ارائه محتوا یا URL های مختلف به کاربران و موتورهای جستجو اشاره دارد. ارائه نتایج مختلف بر اساس عوامل کاربر ممکن است باعث شود که سایت شما فریبنده تلقی شود و از فهرست گوگل حذف شود.
مطمئنا، قرار دادن موتور جستجو مقرون به صرفه ترین راه است هدایت ترافیک به سایت شما و شما باید هر روز مدتی را صرف یادگیری نحوه کار موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو کنید.
با این حال، باید به خاطر داشته باشید که بهینه سازی موتور جستجو برای شما وسیله ای برای رسیدن به هدف است – این به خودی خود هدف نیست. پایان کار افزایش فروش محصولات و خدمات شماست. از این رو، جدا از تلاش برای بهبود موقعیت سایت خود در موتورهای جستجو، همچنین باید زمان خود را بر روی تمام عوامل دیگری که موفقیت یا ش،ت وب سایت شما را تعیین می کنند، صرف کنید – کیفیت محصولات و خدماتی که ارائه می کنید، کیفیت محتوای شما و غیره
علاوه بر این، اگرچه صفحات برای موتورهای مختلف در نظر گرفته شدهاند، اما در نهایت بسیار شبیه به یکدیگر خواهند بود. موتورهای جستجو اغلب می توانند تشخیص دهند که یک سایت چه زم، صفحات مشابه ایجاد کرده است و ممکن است این سایت را از فهرست خود جریمه یا حتی ممنوع کند.
خبر خوب این است که برخی از علائم هشداردهنده وجود دارد که می گوید ممکن است برای کلمات کلیدی اشتباه بهینه سازی کنید. در این میان موارد زیر را می یابیم:
یکی دیگر از اشتباهات رایجی که مردم مرتکب می شوند این است که بی وقفه آنها را تکرار می کنند کلمات کلیدی را هدف قرار دهید در بدنه صفحات آنها و در تگ های متا کلمات کلیدی آنها.
از آنجایی که افراد زیادی در گذشته از این تاکتیک استفاده کرده اند (و همچنان از آن استفاده می کنند)، موتورهای جستجو به شدت مراقب این موضوع هستند و ممکن است سایتی را که کلمات کلیدی را به این روش تکرار می کند جریمه کنند.
به گفتگو با ما بپیوندید لینکدین و توییتر.