آنها چه هستند و چگونه آنها را دریافت می کنید


پویایی های زیادی وجود دارد که بر آنچه در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) ظاهر می شود تأثیر می گذارد.

به روش فعلی که گوگل نتایج جستجو را توصیف می کند، SERP ها می توانند شامل نتایج متنی، نتایج بصری، ،اصر غنی، ویژگی های کاوش و غیره باشند.

هرچه فضای بزرگتر و املاک و مستغلات بیشتری در SERP ها داشته باشید، شانس بیشتری برای به دست آوردن کلیک ها و ترافیک وب سایت مورد نظر از مخاطبان هدف خود خواهید داشت.

یکی از جنبه های مهم و اغلب نادیده گرفته شده SERP ها، و فرصت شما برای به دست آوردن دید، از طریق پیوندهای سایت است.

لینک های سایت چیست؟

پیوندهای سایت پیوندهای اضافی یا ،اصر ناوبری برای یک وب سایت یا دامنه خاص هستند که با یک نتیجه متنی یا نتیجه تبلیغاتی در SERP ظاهر می شوند.

به طور گسترده‌تر، آنها ماهیت ناوبری دارند و به جستجوگران اجازه می‌دهند تا راه‌های بیشتری را ببینند که می‌توانند روی سایت شما کلیک کنند.

در عصر کنونی سئو متمرکز بر زمینه و تاکید بر تعامل و تجربه کاربر (که من کاملا با آن موافقم و با آن موافقم)، لینک‌های سایت راه‌های بسیار خوبی برای نه تنها مالکیت املاک و مستغلات هستند، بلکه برای دریافت کلیک‌های مهم و وادار ، کاربران به نگه داشتن آن‌ها در صورت تمایل، راه‌های خوبی هستند. در سایت شما فرود بیایید

در جستجوی ارگ،ک، الگوریتم گوگل فقط لینک های سایت را برای صفحاتی که برای کاربر مرتبط و مفید می داند نشان می دهد.

یکی از مزایای لینک‌های سایت این است که می‌توانند نرخ کلیک (CTR) را بهبود بخشند، زیرا میزان املاک و مستغلات یک نتیجه متنی در SERP را افزایش می‌دهند. با انجام این کار، آنها نتایج دیگر را که به طور بالقوه در زیر چین یا خارج از دید قرار دارند، پایین می آورند.

پیوندهای سایت می توانند دید صفحات داخلی را بهبود بخشند. صفحاتی که عملکرد ضعیفی دارند، در صورتی که به ،وان لینک سایت در صفحات پرطرفدارتر ظاهر شوند، می توانند شاهد بهبود ترافیک باشند.

داشتن پیوندهای سایت با نتایج ارگ،ک و تبلیغات پولی شما فرصت مهمی است که اغلب نادیده گرفته می شود.

CTR ها، واداشتن کاربران به ماندن در اطراف و تطبیق آنها با محتوایی که از ما می خواهند برای موفقیت در SERP ها حیاتی است.

پیوندهای سایت می توانند بخشی از انجام کارهای بیشتر با رتبه های مثبت شما باشند و فرصت های باکیفیتی را برای جستجوگران فراهم کنند.

انواع لینک های سایت

چندین نوع پیوند سایت رایج وجود دارد:

  • لینک های سایت درون خطی
  • گروه های پیوند سایت گسترده
  • کادر جستجو
  • لینک های سایت پولی

پیوندهای سایت درون خطی

لینک های سایت درون خطی معمولاً به صورت چهار لینک در یک ردیف افقی زیر نتیجه جستجوی اولیه نشان داده می شوند.

پیوندهای سایت درون خطیاسکرین شات از گوگل، دسامبر ۲۰۲۲

پیوندهای سایت گسترش یافته

نسخه ای که ممکن است ابتدا برای شما به ذهن خطور کند – همانطور که برای من این کار را می کند – گروه های پیوند سایت گسترش یافته است.

آنهایی که بیشترین املاک و مستغلات را در SERP می گیرند و به ،وان یک لیست در زیر متن اصلی (یا ارگ،ک) نتیجه ظاهر می شوند. آنها همچنین شامل توضیحاتی هستند که می‌توانند از توضیحات متا یا متنی که Google انتخاب کرده است مربوط به جستجوی کاربر باشد.

چهار پیوند سایت عمودی با توضیحاتاسکرین شات از گوگل، دسامبر ۲۰۲۲

پیوندهای سایت جعبه جستجو

پیوند سایت با، جستجو یک کادر جستجوی مختصر است که در زیر نتیجه متن اصلی ظاهر می شود. این به کاربران امکان می دهد مستقیماً به موتور جستجوی سایت شما دسترسی داشته باشند.

جعبه جستجوی پیوندهای سایتاسکرین شات از گوگل، دسامبر ۲۰۲۲

لینک های سایت پولی

اینها با تبلیغات مرتبط هستند و توسط صاحبان سایت قابل کنترل هستند.

لینک‌های سایت را می‌توان ایجاد کرد و به کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی مرتبط اضافه کرد و در زیر لینک تبلیغات متنی ظاهر شد و در درجه اول کپی کرد.

لینک های سایت تبلیغاتیاسکرین شات از گوگل، دسامبر ۲۰۲۲

توجه داشته باشید که من انواع دیگری از پیوندهای سایت را نیز در موارد کوتاه مدت دیده ام. نمونه اخیر یک چرخ فلک افقی و قابل کشیدن از پیوندهای سایت در تلفن همراه بود که به نظر می رسد دیگر فعال یا در حالت طبیعی نیست.

نحوه دریافت لینک سایت

هیچ راهی وجود ندارد که به گوگل بگویید پیوندهای سایت را نشان دهد یا مستقیماً آنها را اضافه یا حذف کند.

با این حال، شما راه‌های خاصی دارید که می‌تو،د برای دستیابی به آنها و مدیریت غیرمستقیم بهترین شیوه‌ها اقدام کنید و بهترین روش‌ها را اجرا کنید.

لینک های متنی بهترین روش ها

برای فرصت‌های ارگ،ک، بهترین روش‌ها برای دریافت لینک‌های سایت تحت یک نتیجه متنی با استفاده از ،اوین و سرفصل‌های صفحه آموزنده، مرتبط و مختصر در وب‌سایت شما شروع می‌شود.

شما همچنین ساختار سایتی را می خواهید که کاربران و ربات ها بتوانند به طور موثر در آن حرکت کنند.

این بدان م،ی است که مطمئن شوید صفحات مهم و مرتبط از صفحه به آنها پیوند داده شده اند. استفاده از پودر سوخاری همچنین می تواند به گوگل در درک ساختار سایت، رابطه بین صفحات و سلسله مراتب کلی کمک کند.

متن لینک لنگر مختصر و مرتبط نیز در سایت و تلاش شما مهم است.

سایر انواع لینک سایت

اگر از طریق Google Ads تبلیغ می کنید، می تو،د لینک های سایت را به راحتی با افزودن آنها به گروه های تبلیغاتی و کمپین های خود دریافت کنید.

این کادر جستجوی لینک های سایت ممکن است یک ابزار جذاب و مفید برای سایت شما نیز باشد.

برای اینکه کادر جستجوی پیوندهای سایت در نتیجه متنی شما ظاهر شود، باید یک موتور جستجوی کاربردی در سایت خود داشته باشید که درخواست های کاربر آنها را به صفحه نتایج جستجو هدایت کند. همچنین باید داده های ساختار یافته WebSite را به صفحه اصلی که SearchAction را تعریف می کند اضافه کنید.

چگونه کادر جستجوی پیوندهای سایت را حذف کنیم

برع،، برای حذف کادر جستجوی پیوندهای سایت از سایت خود، به سادگی آن را اضافه می کنید متا تگ به صفحه اصلی شما:

<meta name="google" content="nositelinkssearchbox">

مدیریت

اگر یک صفحه ناخواسته به ،وان پیوند سایت نشان داده می شود، در نظر بگیرید که آیا آن صفحه باید به طور کلی ایند، شود یا خیر.

اگر باید ایند، شود اما در نتیجه مربوط به صفحه نیست، نحوه پیوند آن در صفحه را در نظر بگیرید.

از طریق نمایه سازی و پیوند فیزیکی، می تو،د کنترلی بر خارج ، صفحات از لینک های سایت خود داشته باشید، در صورتی که به آن ها تعلق ندارند یا مرتبط نیستند.

در گذشته، ابزارهایی در Google Webmaster Tools (پیش ساز کنسول جستجوی گوگل) وجود داشت که به شما امکان می داد لینک های سایت خاصی را حذف کنید، اما این کنترل ها از بین رفته اند. در حال حاضر، بهترین شرط شما مدیریت این است که چه لینک هایی در سایت شما وجود دارد و چگونه به کاربران و موتورهای جستجو ارائه می شود.

نتیجه

داشتن املاک و مستغلات تا حد امکان در SERP ها برای نتایج ارگ،ک یک هدف کلیدی برای سئو است و می تواند تأثیر مثبتی بر برداشت ها و کلیک های سایت شما داشته باشد.

با بسیاری دیگر از انواع رقیب محتوای غیر ارگ،ک در SERP ها، شما می خواهید تا حد امکان دید و کنترل داشته باشید.

لینک‌های سایت می‌توانند فضای بزرگ‌تری به شما بدهند، کاربران را به لینک‌های عمیق‌تر در سایتتان بکشاند و زمینه بیشتری را برای جستجوگران قبل از ورود به سایت فراهم کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: MaximP/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/sitelinks-what-are-they-،w-do-you-get-them/474894/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است