تمرکز مداوم بر حریم خصوصی مصرفکننده منجر به بهروزرس، دیگری در Google Ads شده است که بر هدفگیری مخاطبان مشابه تأثیر میگذارد.
این هفته، جینی ماروین رابط Google Ads تایید کرد که گوگل در سال 2023 هدف گذاری مخاطبان مشابه را حذف خواهد کرد.
برای درک تأثیر و چگونگی آماده شدن برای این تغییر، ادامه مطلب را بخو،د.
از ماه مه 2023 هیچ بخش مخاطب مشابه جدیدی در دسترس نیست
اگر در حال حاضر از مخاطبان مشابهی در کمپین ها و گروه های تبلیغاتی خود استفاده می کنید، تغییری در آنها ایجاد نخواهد شد.
اگرچه هنوز میتو،د از بخشهای مخاطب مشابه موجود تا اوت ۲۰۲۳ استفاده کنید، نمیتو،د اضافه کنید جدید بخش های مخاطب مشابه کمپین ها و گروه ها.

مخاطبان مشابه در آگوست 2023 به طور کامل حذف می شوند
مرحله دوم غروب آفتاب مخاطبان مشابه در آگوست 2023 اتفاق خواهد افتاد.
Google هر بخش مخاطب مشابه موجود را از همه گروهها و کمپینهای تبلیغاتی حذف خواهد کرد.
هر چند نگران نباشید – در صورت نیاز، تبلیغکنندگان همچنان به گزارشهای تاریخی برای این بخشها دسترسی دارند.
چرا تغییر؟
گوگل بیان می کند که این تغییر مخاطب نتیجه موارد زیر است:
این تغییری نسبت به موضع اصلی گوگل در سال 2021 است.
پس از اینکه در ابتدا اعلام ،د جایگزینی برای کوکیهای شخص ثالث ارائه نمیکنند، بازخورد قاطعانه تبلیغکنندگان به تغییر چشمانداز کمک کرد.
گوگل متوجه شد که برای تبلیغکنندگان برای بازاریابی مؤثر محصولات و خدمات، به نوعی هدفگیری کاربر نیاز است.
بدون جایگزینی، تبلیغکنندگان احتمالاً از Google دور میشدند که تأثیر قابلتوجهی بر درآمد تبلیغاتی Google داشت.
اگر به طور خاص در مورد مخاطبان مشابه صحبت کنیم، این تغییر مخاطبان مشابه را به یک راهحل هدفیابی خودکارتر منتقل میکند.
جینی ماروین در این تاپیک توییتر زمینه بیشتری را به انتقال مخاطب مشابه داد:
1/4 امروز، بهروزرس، در مورد مخاطبان مشابه و انتقال به راهحلهای بادوامتر برای مخاطبان را اعلام میکنیم. در اینجا دلیل ایجاد تغییر و نگاهی به ج، زم، (از 6 ماه دیگر) است:
— AdsLiaison (@adsliaison) 1 نوامبر 2022
با این تغییر، گوگل یک راهنمای آماده سازی بر اساس نوع کمپین به تبلیغ کنندگان ارائه کرد:
جستجو و کمپین های ،ید منظم

کمپین های اکشن نمایش، کشف و ویدیو

کمپین های آگاهی ویدیویی

این چقدر بر تبلیغ کنندگان تأثیر می گذارد؟
اگرچه ممکن است به نظر برسد که مخاطبان مشابه به طور کامل از بین می روند، دقیقاً اینطور نیست.
همکاران PPC در توییتر به سرعت وارد عمل شدند و خواستار شفافیت بیشتر در مورد چگونگی (و اینکه آیا) Google مخاطبان مشابه را با سایر گزینه های هدف ادغام می کند، شدند:
بنابراین، در حالی که هدفیابی مخاطب مشابه ممکن است به،وان یک گزینه مستقل در دسترس نباشد، سایر راهحلهای هدفیابی و پیشنهاد قیمت خودکار از سیگنالهای مشابهی استفاده میکنند و نیاز به ویژگی مخاطب مشابه را از بین میبرند.
ماروین تأیید کرد که Smart Bidding قبلاً این سیگنالها را در نظر گرفته است:
- لیست مخاطبان اضافه شده موجود
- سیگنالهایی از فهرستهای مطابقت مشتری شخص اول برای دسترسی به مشتریان فعلی و جدید
خلاصه
آیا این انتقال مخاطبان مشابه تأثیر قابل توجهی بر کمپین های موجود خواهد گذاشت؟
در حال حاضر، به احتمال زیاد نه. اما برای تبلیغکنندگان خوب است که بفهمند چه چیزی در حال تغییر است، چرا، و چه جایگزینهایی در راه است.
راهنمای پشتیب، Google یک راه عالی برای درک بهتر پیچیدگیهای هر نوع کمپین و نحوه آمادهسازی انواع مختلف کمپین برای این انتقال سال 2023 است.
منبع: گوگل
تصویر ویژه: Jirsak/Shutterstock
window.addEventListener( 'load', function() { setTimeout(function(){ striggerEvent( 'load2' ); }, 2000); });
window.addEventListener( 'load2', function() {
if( sopp != 'yes' && addtl_consent != '1~' && !ss_u ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMet،d? n.callMet،d.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,do،ent,'script', '
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'google-announces-sunset-of-similar-audiences', content_category: 'news pay-per-click' }); } });
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-announces-sunset-of-similar-audiences/470017/